Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

milyen gumi?


Mi a helyzet veled?minden ok?
Köszönöm a gumit ideért 1-2 hónapja, de most ugrott be
Szép napot!

Látom nem mindenkinek a legjobb a "sorsa".
Patyi, gyors jobbulást!
Jaxy, remélem elolvad a hó és tudsz csapatni, ha a hó nem megy, csinálj csavaros gumit.
bar lehet van olyan ozmozis szuro ,amivel szet tudjak valasztani .....?
nem
a fáradt olajat az t kellemes napsütőtte 22 fokos környezetbe tárolják..és úgy pihentetik mielőt úlyra hasznosításra kerül...
nem azert irtm h szutykos a regeneralt,hanem rovid idon belul elveszti a viszkozitasat,pl nagy melegben,terhelesnel

a szintetikus mas tortenet,de szerinted megkerik a hamupopokat,h valogassa szet a szinti ,meg az asvanyi olaj molekulakat mikor regeneraljak a faradt olajat?
két fajta lwszit tuti van...
ami szétesik a összeopaszintásnál az szar..
a miénk elméletileg jóminőségű használt de gazdagtelepi teniszályáról jött..
az acélgyártásnál és mindehol az úlyrafelhasználás a fontos.. hogy a föld készletér ne úg használjuk el hogy a mi sza r azt kidobjuk..hanme ami szar. .azt eladjuk oltcshóbbna akcilyósan
azt hisze ma dunai acélműben 30-50% az a vas ami már rozsdásodot vastelepi...
de ezt zé 45678 jobbn tud6ja
én 10w- 40...15w 40 teszkósat használtam...
380sx 1,5 évig.. semmi baja nem volt se a kuoplinak se az olajnak se a váltónak-..

rély.. szinte az összes olaj hasznositott. sőt képzeld el..a szinti olajk meg nem is igazi olajak...átverés. .
az olaj azeredeti meg a földből jön..tök koszos meg szutykos.. ugyhaogy az ulyra hasznositott sem biztos hogy trutymósabbb
na mindegy, kiszanáltam ami nagyon kemény aztán letesztelem
nem vagyok én olyan hogy labdát vegyek. én gyűjtöm őket
vagyis gyűjtöttem mert most már máshol melózok
most már csak ennyi van, mert osztogattam boldog-boldogtalannak
a kutyám is elrágott pár vödörrel az elmúlt évek során
az fontos hogy tudj kuplizni..mert pl patakban felfelé.. sokszor van hogy pörög a kerék..rá klel teni egy kuplit megfog és akkor ulyr megindit.. és zorróban is ez van ..sokszor...
akkor a 2 tébe lehet ócsóbat is tenni...?.
nem sürgős a válasz....nem most menek még....
na ez az...
én is igy vagyok..most pont félidőben vok olajcseréánlél..
ráérek nézelődni..mert mindég varia matyizok a motorokkal..ez a hobbim ..aztán a többi fejlesztés most úgy tünk bevált.. kicsit olajnézelődtem..
azért az 5 éva za nem kis idő..és az hogy berg is ktm is volt hogy 2dl vizzel ért haza..és még sem lett semmi bajuk..hát abban biztos szerepe van az motor olajanak,é az meg elf 10w-50 volt...
de pl a 60 minervallal meg a legszebb hangaja volt a bergnek...csak mondom hidegen fogta...de menetben nem volt semmi külömbség..viszont a nap végére is nagyon csendes maradt a blokk..
+az race..és 100%szinti ami 100%szimpi
nem véletlen.. a gyártók saját márkát ajánlanak..amivel tesztelik...
mondom a repsollal a váltó bergben...kettest kitudta puttyintani ha épp csak kapcsoltam...kicsit bénáln..és terepen azért ez előferdül...szinte minden motorozáskor egyszer sikerült...aztán lett minerva 10w-60 azzal más soha nem vol milyne kilökődzés...elfel sem....ugyhogy repsolt most.. amúgy is drágább...2750 a nagykerár...

kasztrollal mi volt a baj..hangja váltója vagy mi?
a relkust meg....szégyelllem...de nem volt idő betenni...én nemtom...a szerelő meg mindig elvan úszva.....pedig Zs.Feri rendes volt h elküldte.
meg olyasmit mondott a szerelő hogy ez talán nem pro...és majd nem lehet belekuplungolni....de ez már nem derül ki....mert közben lett a 300 kétté.....amivel nagyon mulya vagyok...

úgyhogy most kérdezgetem cimbiktől h nem-e kel nekik...ha nem akkor küldöm vissza Ferencznek..
egyebk elarulok egy nagy titkot,miert veszi vissza pl a mol a faradt olajat?hat nem azert h megsemmisitse,hanem h regeneralt olajat csinaljon belole
Szerintem maradj annál ami már 5éve bevált...
Én is csak az ár miatt váltok ami a motul meg az elf között van, amúgy nem tenném. Na meg hogy jókat hallok az elfről is, nem csak tőled...
há bakker...
én hoztam 26ot..aztán még 4et
aztán beleraktam..és gó...hogy milyen kemény melyik.. azt nem is figyeltem...de most is jó volt..nagyon nagyon jó...
7végén krocc teszten lesz.-.ha azt is biri... szétszedem és látom hogy állnak...ha nix lukas laszit...akkor megkapja za úly ef-08ast a hameg van akkor is csak akkor nekem a belső visszamegy..mert most jön a pályaszezon
lehet en is kiprobalom az elfet

eddig a valtoba a rossz repsolt ontottem,gondoltam oda jo lesz
volt fuch 2 észterszint..a bergbe.. hú bakker.. olyan hangaj volt ..kutya
pedi gott az le van zéárva fóliával..meg piros zinű is.. de mégis.. a motul 5100 meg az is dupla észerszinti tecnólógia mégis szerették a mergek...
a fuch pro4race 15w-50 meg a kava zzr 9 nek a gyári olaja..én mégis berg olyan szemét hangú lett kuplija visitott mint az állat.. azt hittem szétesik az első hajtáskor...de sx 520as ktmet 1 évig azzal nyomtam nem volt baja...
uyghogy fax sem tudja..

lyöwő 7en rendelem elfit és valszeg ..hogy..vagy 50w vagy hatvanas de az bizti...
hátnemtom....biztos igy van...ezért lenne jó egy tartós teszt....egy jó minöségű de olcsó olajjal....
de ki csinál ilyen tesztet ?,....senki
mert nem erdeke se az őil gyártónak...hogy olcsót vegyél....se a motorgyártónak...
pontossan!
amúgy a repszol nem jött be pl a ktm és a husaberg váltónak..de a honda meg azzzal jó...

elf az a ktmbe tutituti....
ha a kasztrolról van ilyen vélemény.. akkor hagyom ..marad az elf
patyi.
korháúze

figyu mán...
mi van a nitro szuper reklúzer qÚplungal...amit az 525 nek volt próbán..bevált?jó rossz? hogy szeretted-illetve akinek vetttétek?

olaj.
az a szitu...az olajak sima körülmények között ..egyik sem barby..mert mindegyik...KEN
de jönnek a fránya dolgok...mint például...
nyirás...
kosz törmelékek szennyeződésekelégetlen
üzemanyag származékok maradványok..koksz..
a hőmésréklet és annak ingadozásai...(viszkozitás hőelvonó képesség)
vagy apróság...mikor a kenés kimarad.. mert az olaj épp máshol van a blokkban..vagy már kinézett a kémlelő ablakon és nem jött vissza
és még a saját súrlódássáról nem is beszéltünk...
oxidációt ..meg sem említettem...
vizmegkötés
esetleges korrodáló rongáló hajlam egyes alkatrészekkel szemben...(lásd lengéscsillapító)
illetve tapadás...a felülethez..felületi védelem az oxidációval szemben..
meg mik maradtak még ki..hirtelen..
zsóti segitcsh

szóval az olaj az olaj a flriol is olaj meg a mannoil is olaj..meg a fuch duplaészerszinti olaj is olaj...

de azt hogy mondjuk azért mert fogaskerék...kupli egész vékony olaj lásf atf olajak...motorblokk 40 ...akkor váltó már vastagabb a gördülőcsúszásso fogaskerekek miatt...már 60 as olaj kell.. ha meg hipoid hajtómű deferenciálmű...akkor 90..ha meg fáncfűrész lánckenő olaja akkor meg...100as...
tehát úgy gondolom...
maga az hogy 10w-40 diesel oil.. az még nem baj...de mondjuk ha a fordulatszám olaj nagy.. a dugóközépsebesség a 22m/s közeli.. a hő is nagy...akkor a gyengébben tapadó olajakat úgy letolja a gyűrűk közül mint a fény.....

nem véletlen a forma egyes autókba sm öntik bele nisszan vanett kárgó 2,3 dizelnek az olajaát..de miért... pedig olaj az is...
me buták ezek a kenéstechnikai szakemberek
hát én nem igy gondolnám...
egy ilyen race olajank a nagyon dfontos tulajdonsága...ha épp kimarad a kenés!mert nix olajnyomás..mert épp kanyarban vagy félkezéskor...az összes olaj kipréselődik oldalra és a szivattyűhoz nem jut semmi...akkor azéer eg y race olaj..az ott helyben a maradék..még bőségessen ellátja a kenés feladtát...egy gyengébb olaj ha már nincs ott..akkor viszont...nem véd..mert nem ptapad kellően a felülethez...
az hogy az élettartama mekkora az most nem is számit úgy...

szóval szerintem túl összetett dolog ez az olaj téma sem mint hogy csak azt mondjam..ó lyó ez a 10w-40 diesel olaj...
én nem merném belerakni... mert mikor nyélen meg a szerkezet.. nem vagyok benne biztos hogy azt az olajat nem kapargálja meg a nagy nyomás és hőmérséklet a felületről...

szóval ha a gyártó azt mondja ez 4t olaj ..és mondjuk jasó MA 2 ...+SL akkor már azt elfogadom hogy jó...az hogy 50 legyen az kell a nagy 4t..tampertalk 20w-50 ir.....de japók meg 10w-40 irnak...
szóval a fax se tudja hogy mia zigaz.. az tuti ..ami bevált..az bevált...
mert ezek az olaja nem véletlen vannak magasabb hűfokon is tesztelve...+4t a kupli miatt irja hogy van a kocsi olaj 10w-50..ami nem 4t az a kúplung miatt nem jó a motorba...
de pl sima kettőténél és én10w-40 olajjal jártam..sem a kupli sem a váltónak nem volt baja..pedig voltak 2t is ..
ugyhogy a fax se tudja.. lenyeg kémék és visszaöntöm a fáradt olajakat a motorba..mert már eleget pihentek kint az udvaron .
sztem füves talajra valót vegyél....