mert az aradi race után egyből azt mondtad hogy faxa volt kis hibákkal.. most nem keresem vissza ezen irásod..mert nem lehet itt az értéktelen megőrzŐben..könnyen..de 7dike körül ött lesz..nézd csak...
tudod csak a véred szivom.. nem izé..tudod...
mert kiismerni a mit mondasz.. azt nem lehet..mondod hogy az enyém 2értelmű...de a tiéd egyértelmű csak egyszer ilyne ..ugyan az egyszer olyan
dzsipíesz.
na az a legnagyobb szoptatás. .a hegyből kifelé vezetni arra halgatni
egy ellel is lehet
szóval vilit..bontós bilit..űállandóana bezavaja.. meret néz ihogy arra kell menni...ez a margit meg megy a nyil irányába..de..nem néz sem akadályt sem patakot sem semmit...
olynakor ba na dzsingelment e...a dzsipzs akkor jó ha már kint vagy és az utakon menél vissza.. .... de mere
na akkor jó a dzsipsz
most is ezeket belevitte a sártengerbe
nem .azt kell nézni merre a könnyebb lefelé!és ara kell menni...lehetőleg belátható legyen patak völgyben! és lefelé.. bár nagy hegyeknél ez sem mindég segÍt
te olyna hüje vagy..
én már akor mondta mhogy 1köbméter..csak soha nem olvasod végig a mondókémat..mint a gumi pv csapágyaknál sem...
levezetem csakenekd..
többi most ne olvason...
1 m3 volt..
és 1/3..2/3 arányűú volt a 2t javára ezért olvastad a 666ot....és ebből lett a 2% bekeverésnél az a 14 liter olaj ami még eltünt úgy hogy ott sem volt dobozban...csak a benzinben
de lehet ezt sem olvasod végig
csak szerintme fren átszámola és rályöt a 220 liter az ne sok..300racerra levetitve..
de az 1 m3 az már lyó..nagyon lyaúÚ
na.. itt vok..
a két órás motorzásban az a jó hogy 120perc alat meg van
viszont ha még mindég fály az enber ullya abba meg semmi jó nincs.. 6 7es sérülés
ugyhogy ez nagyon gáz...
fren...
frencsip
figyu...
eddig csak is jó racékrol olvastam..de ezt aa kettőt ami k igy sikerültek ezekről egy dolgot lehet csak levonni...
azok a racék..amik racenyomja a verseny előtt nincs bemotorozva..egyben!azok buknak meg...
az hogy itt volt 20-30 befejező az meg azt bizonyitja hogy nem volt lehetetlen...igaz kisé el számolták magukat az fiksz...
az hogy a csekpontokra vihettek volna vizet...mert igaz hogy nekem a 1,5 litere elég volt a első tankpöttyig..de soknak nem volt elég...mert motorlyuk itta meg a drinkvóterjukat...mert nem volt neki kbig waterpump wheele jük
ez a redzsimenten is igy volt...nem vol elég viz.... de ott a patakból megitattak mindenkit . . . azért ha mondják hogy ez patakviz.....senki nem ivott volna belőle
az hogy szegények bócorogtak.meg eltévedtek..az azért volt mert röviditeni akartak..de igy sárban helyismeret nélkül röviditeni..nehéz..... hát ez van...a nagy sárral nem is lehetett mit kezdeni...
a dzsipíesz...lófaszt sem ér...
ilynekor a zari féle túlélőtecsnikát kell követni..a patak mindég lefelé visz.. keresni egy utat amin kijutol a hegyből..redzsin is igy tettem...csak én megkérdeztem az a patak az mere megy caránsebesi oldalra vagy a poinana felőlire.. és mondták hogy innen.. pl cp 2 csak rossz oldalon vagyok.. szóval a cp3 ig menni kell valahogy...
sárban van nagy tecsnika..
húzd a gázt.... nix hiszti....
ha nem húzod akkor meg csak hiszti van....pisti.
déved ön nem téved..
itt volt az hogy krisztihány.. elúszott..még előttem volt 3mal a patakbacsúszáskor...kiabált ez a margit..de én nem hallottam nem értettem...mert mondta hogy mennyünk együtt...de én nem halottam. . .és én puhapöcslankadtlófasz...túlpihentettem magam...valahogy a stresszes lefelé...nagyon megviselték amúgy sem kissé cizellált lelkem...felfelé amiben meg ment volna a motor magától..csak rajta kellett volna üllyek.. azt meg még a vidin is mutatja..nem tudtam..mer hátrcsúsztam és elgyertyáztam! a felfelében..abban felfelében ahol a többiek azzal dolgoztak hogy 3dik fokozatban sem mennek felfelé.. én egyes alapjáraon gyertyáztam el a motort...mert hátracsúsztam állandóan hog a qplungot sem értem el..jópárszot.. mint itt is..
azért is állok ott mint pélóbráner..mert azt várom hogy a sár kössön a rucin..hogy hátah mikr felülök nem folyok le megint mint a takonyaz ember balyuszszőrzete között
az ülés lemosása..hát az jó 5let volt...kb 12mp ig
én a kesztyűmet gyúrtam ki időközönként...na az jó volt...
már csak az sokat segitett volna ha nem egy teherautóponyván ülök ami kicsit sem rücskös...
fen még ..
okosság..
azigaz hogy a z a patak az állat volt.. de előtte is volt 3-4 olyna 3méteres szakadékos lefléhogy csak forgattam a szemem...
az a patak épp azt ez egy 5m magas vizesést kivéve épp lófax sem volt.mondjuk az a vizesés..az maga volt az élet halál elválasztó...mert az igaz ..aki ott visszaesiksz..az akár odadöglik mert ha 5m magasról belezógsz a patakba és jön a motor is utánad...ma az már gáz...
ezét is pihentem előte ...ment is csont és segijjég nélkül elsőre.. csak az a baj..utána 10m megent megáltam vállveregetés magamnak stb...kb mint ott a patakban ahol integetek hogy kerüljenek ki.. itt is integettem volna csak már ekkor vagy 40perce egyedül motorkáztam..és senkit sem hallottam.. kissé 1dül éreztem magam...az azért jól esett hogy az a 3 tsávó ott volt.. bár szerintem lófaszt sem tustak volba csinálni senkinek.. mint ahog nem is csináltak..
m.zoli is meréslte hog 1söre ö fentmaradt a motor meg háttal zugot bele a patakba.. csak annyit tudot csinéálni mikor ezt látta hogy belerugot a hátdcsó kerekébe a motortnak és ezzel a egszerzett energiával a motor tovább billent és még egy hálf(0,5) fordulatot téve a patakban talpon ért földet..
de ga mondjuk a motoros nem marad fent akor a motor alá esvén..könnyű szerrel MEGDÖGLIK!
mert hősi halálnak nem mondanám azt hogy egy ilyne marha hobbiban valaki otthygja a fogát
Ferenc, ne igérj olyat amit nem tudsz betartani... én elhiszem hogy a joszándék vezérel téged, de előre megigérni hogy majd TE le ellenőrzöd a chekpointokat meg a nyomvonalat egy olyan versenyen ahol eleve nem poblikus a nyomvonal.... mégis hogy gondolod..
az hogy ez jol menjen a rendezők felelősége, és mint a mellékelt ábrábol is látszik el lehet baszni nem kicsit...nagyon!
a lényeg hogy ezek az aradi fiokák rendesen elbaszták ezt a versenyt nagy hévvel megrendeztek egy versenyt jo sok embert oda csábitottak felelőtlenül ami kb anyival kivédhető lett volna amit Gabesz is ajánlott nekik hogy elötte 1-2 nappal egy helyi 3-4-5 fős brigad végig futja a nyomvonalat, egy végtébe ahogy kell.. a roszz helyen lévő tank pontok , a végén a nem megfelelő szallagozás stb mind kiderültek volna....
kb szerintem ilyen egyszerü....
érdekes ez a benzin nővekmény, először volt 220 liter, utána vik már hatszázazott... most már 1000 liter.... kicsit olyan háry jánososnak érzem et a menyi benzin tünt el dolgot....
hogy megálltok és segítitek egymást
Nem akarok okoskodni, de szerintem így kurva nehéz kihúzni a vasat, hogy az eleje tengelyig sárban, azt felfelé kéne húzni, ki a sárból Végül sikerült kiszedni a srácot?
HECA Arad-Györök verseny beszámoló - első s ha isten is úgy akarja nem az utolsó:
Hát sokan kérdezték kérdezik mi volt az Aradi (Györök) versenyen hát a válaszom végig az volt hogy nem szívesen beszélek róla mert olyan volt az élmény.
Hát mivel le ülepedet bennem a hiszti meg a összes élmény s engem arra tanitot az élet rosszat ne mondjak másokról azt mondom hogy olyan volt mint a pokol.
S mivel tudom sokan figyelik a HarEnduro forumot megírom nektek mint kötelezettség meg tanulás mi is volt s mire figyeljetek oda, nekem aki már megjártam egy pár versenyt nagy tanulás volt.
Amiket megtanultam s javaslok mindenkinek figyelembe venni:
A tanultak:
1.- Friss új szervezők versenyére csak úgy szabad elmenni ha minden lehető óv intézkedést megteszünk ne tegyünk magunkban s a motorban sem kárt. Pl vigyünk olajat 2T ha mégis adnak tankolni való benzint tegyünk inkább rá olajat nehogy besüljön motorunk.
2.- Vigyünk üzemanyagot 1-2 litert pluszba mert előfordulhat a szervező elszámolja magát s rossz helyre tervezi a tank pontot.
3.- Vigyünk telefont s valamilyen hely ismeretünk legyen kontakt személy aki megbízható aki felhívható ha gond van.
4.- Legyen nálad GPS ha esetleg elveszel vissza is találj már ha nincs hely ismereted.
5.- Legyen nálunk 2T olaj és ügyeljünk arra ha rátankol idegen ember a motorunkra biztos tegyünk hozzá olajat mert ügye nem tudjuk kitöl és milyen olaj volt benne.
6.- Bizonoysodjunk meg a szervező megbízható és felelős a munkájáért, vagyis a checkpointok hol vannak, van e megfelelő személyzet ott aki baj esetén segít.
7.- A briefing (verseny elötti magyarázó szöveg az adott verseny napról) bizonyosodjunk meg arról a szervező elmondja pontosan hány check point lesz, hol van segítség, hol vannak a nehéz szakaszok, hol lehet tankolni üzemanyagot, milyen telefonon lehet segítséget kérni és van e mentő a közelben pl. a veszélyes sziklás szakaszos helyeken.
Verseny élmények:
Igazán sokat nem írok a versenyről mert a tapasztalatom negatív s nem akarom támogatni sem hírdetni azt ami nem volt sikeres de annyival tartozom hogy leírom mit éltünk meg:
Hát a poklot éltük meg, én ezért is mentem, hogy a pokol bugyraiban tengelyig érő sárban sokszor a feladás határán kipróbáljam magam, motorom és türö képességem, ami a versenyt illeti min írtam rosszat nem írok róla de a mondatomból sejthető sokan elégedetlenek voltak a helyzettel, de ami tetszett megkaptam a pokol érzését amikor 1 napon keresztül zuhogó esőben tengelyig érő sárban mentünk sokszor a B hobby nyom ami összekötő volt az A szakaszok részére olyan szintű volt mint egy A Profi verseny szakasza.
Voltak komoly feljárók amik sajna a B szakaszokon is voltak s sok B-s versenyző kikerülte, sajna chicken vagyis kerülő út nem volt így azt láttam sokan bolyongtak az erdőben hátha rátalálnak a nyomra ujra maikor kikerülték a járhatatlan szakaszokat.
Voltak komoly vízesések 1-2 méteresek, itt is ez hiányzott a birefingen elmondják, a 3 pont után egy patakban lesz egy vízesés óvatosan, mi van ha ott valaki lerepül és összetöri a nyakát vagy gerincét stb stb, szóval segítség nem volt szinte sehol a veszélyes szakaszok során, sem tájékoztatás ami nagyon kellemetlen volt mert a sok versenyző egymás húzta ki a sokszor légszúró magasságig érő sár tengerekből.
A depó körülményei aránylag tűrhetőek voltak de megint a szervezőkkel nem nagyon lehetett találkozni, csak a médiás kollégával aki a kérdésekre azt mondta keressük szervezőt ki persze nem volt elérhető.
Sajna 310 indulóból az első nap az A ból 22 fejezték be a B ból 30 an talán, a második nap 310 indulóból 110 indult csak el a többi hazament.
Herman Henrik a MAMS elnöke jelezte érdeklődni fog a román szövetségnél mi lehetett az oka a versenyben elszenvedett problémáknak okáról.
Ami a jó részét illeti a verseny első napja a prolog jó volt igaz itt is javasolni kellet a Hobby B csoport-nak pályájából vegyenek ki bizonyos szakaszokat amik megoldhatatlanok voltak a sárban.
A verseny második napja már teljesíthető volt de sok ember súlyos károkat szenvedett motorjában, sok felnőtt férfi sírva szó szerint sírva ért vissza a brutális sok miatt.
Volt olyan versenyző német országból akivel amikor lassan 3 óra bolyongás az erdőben találkozót velünk kik tudtuk merre van a haza sírva fakadt s éljenzett, majdnem lábunkat csókolta örömében.
Ami még a verseny hangulatát érinti sokan az első nap akik beértek kb este 9-10-re kb 150 motoros maradt kint benzin nélkül érezték börükon a levegőben nagyon nagy volt a csend a rossz hangulat, a román szövetség felelőse érdeklődőt van e panasz s olyan rossz volt a hangulat senki nem volt hajlandó beszélni. Sok versenyzőnek a tankpontra akik értek is vagy ellopták a benzines kannáját vagy üres volt, becslések szerint közel 1000 liter üzemanyag eltünt, s mint kiderült ezzel akarták segíteni a sok versenyzőt aki erdöben mardt benzin nélkül mert a szervező elszámolta a tankolási pont helyét.
Ami fontos és szeretném tudatosítani részemről fellelősnek érzem magam abban sok embert buzdítottam erre és más román versenyekre s ígérem máskor ha a szervező mint ebben az esetben nem jelez vissza megfelelően e verseny alőtt alap kérdésekre mint pl. hol vannak a chek pointok, hova mehet a média fényképezni hol és kik segítenek majd a verseny során, s nem kapok válasz s mint ahogy akkor sem kaptam tőlük mikor a helyszínen voltam akkor nagyobb elövigyázatosággal indulok neki s ezt is közlöm a sok ismerős részvevőnek.
De jelzem ez a Aradiak (Györök-iek) első versenye vélhetően következő jobb lesz DE nagy betűkkel jelzem a többi román versenyen, pl. a Regiment13 a Enduropanorama mind nagyon komoly versenyek és ott igen is garantált lesz minden feltétel, én igerém kimegyek személyesen s ellenőrzöm a alap feltételeit a versenynek s ezt nektek kik követik a HardEnduro fórumot visszajelzem.
Összesítve életre szóló élmény volt mintha a palesztin háborús övezetből menekültünk volna ki s éhen szomjon halva rettegve tértünk haza sokan.
mellékelve egy link lássátok a verseny körülményeit:
muszály wolt pihenni...
ugy csúsztam e az ülésről mintha szilikonyzsirral lett volna bekenwe...
maga a nyom az lófazs volt...többet küzdöttem a motorton maradásért mint az előre haladásért
de veszek másik üléshuzatot...vagy zsiráf küldi amit igért
osz akkor többet nem lesz olyna hogy a sárga ponyvából készitett 356ft üléshuzatról vazelinozott lófasztként csússzak lefelé... egy 2%os emelkedőn is
az a baj a bé nyommal..hohgy ott szoktam pihenni... és ha az egész race bból élna... csak pihennék...meg szalonát sütögetnék...
meg lenne 3 gyerekem kutyával
Viktor!
Semmi gond a 7-es videóban látszik hogy felmész a dombocskán csak 3/4-nél pihensz 1 kicsit még de onnan úgy elindulsz mintha nem lenne sár+hegy!
Déván nevezz a hobbitba oszt piknikelnük minden összekötőn
Szalonna lesz oszt sütünk
Szerintem Rikit is rá tudjuk venni egy kis kajára a nyomon nála mindig van jóféle szendvics meg csokika
a mai feladatra kell koncentrationálni.. ki lell menni kicsit pályázgatni...
nem azért hog fejlödjek is..(még mielőtt kordélys király beszólna )
hanem mert szeretem ezt csinálni...
örömet okos. mint a bólyázás... .vagy a szardobálás. a fórumon
amúgy geci jó kis vidik.. jó helyne mentetek a 3dik nap is.. mondanám hogy hú de sajnálm meg jaj de ..de nem mert ez hülyeség...
ami elmúlt elmult..nem lesz többé..ugyan úgy mint 1968 sem
ugyhogy ez van..
előre nézni nem a múlton merengeni..hog hú de jó voltam.. király vagyok.. kordélys .
neked mostmá dzsárviszra kell hajtcsá...én meg mehetek a bólyákkal..
z45678 ékkal..
jó ez csak vick vót.. de annak meg...
szar
figyu.
könnyen ugatsz..
ha te is 111kilós nagydisznó lennél.. meg puhapöcs.. hidd el te is megálnál mindég..a nehéz helyeken nem mert azokat gyors megcsinálom...de után ha már könnyű ..akkor lehet pihenni...mert le lehet támasztani a motort meg kényelmessen lenni.. de ha valmi komoly hely van.. ott nem lehet megálni..mert meredek meg csúszik..meg minden szar.. de mikor az meg va n..csinálva ...ott a finom kis megálló.. osz lehet bambulni
az a baj mikor vezetek..akkor is ezt csinálom.. vagy váltanui kell.. racerra vagy...
mert én előzénye vagyok te.... fax
én akkor olyna jól elpihenkéltem...
semmi akadály nem volt de ott megáltam néztem ..hú ez a helyahol a videó isvan...ez bizti geci nehéz lesz...
aztán észerevettem hogy ez B nyom...
há mondom akkor induljunk..
14..perc körül meg emberelem magam.. inkább azt azért nem de legalább elindulok...
oszt fel brummogtam..de az már nem látszik ..ertott ez is megküzdött mint a többség.. persza a B sek.
az a szitu... nem hogy B nyomon nem szabad pihenkéni.1 óra motoozás után sem.. hanem..ahol lehet menni ott menni kell...
nálm ez akkor nem jött le...
de biztos vagyok benne...száz 100 alék....ha megent lene megene telindulnék..még szárazabb talajbanb is tudnék pihenni minden összekötőn..a d...e...f..g...h..iii nyomokon is .
azon a kézmozdulaton mintha kis fáratság jelei mutatkoztak volna....
te. a sárga szallagon nem pihenni kell sisak nélkül hanem tovasuhanni és nem igazán álldogálni . de végülis mindegy csak így már értem mér nem haladtatok .
mert kiismerni a mit mondasz.. azt nem lehet..mondod hogy az enyém 2értelmű...de a tiéd egyértelmű csak egyszer ilyne ..ugyan az egyszer olyan
ugyhogy hogy hidjünk neked..mostmár vezÍr
haz(ud)os vezÍÍr frencsip
na az a legnagyobb szoptatás. .a hegyből kifelé vezetni arra halgatni
egy ellel is lehet
szóval vilit..bontós bilit..űállandóana bezavaja.. meret néz ihogy arra kell menni...ez a margit meg megy a nyil irányába..de..nem néz sem akadályt sem patakot sem semmit...
olynakor ba na dzsingelment e...a dzsipzs akkor jó ha már kint vagy és az utakon menél vissza.. .... de mere
na akkor jó a dzsipsz
most is ezeket belevitte a sártengerbe
nem .azt kell nézni merre a könnyebb lefelé!és ara kell menni...lehetőleg belátható legyen patak völgyben! és lefelé.. bár nagy hegyeknél ez sem mindég segÍt
Sok sikert a másik projekthez
https://www.youtube.com/watch?...
3:00 tól Chris Brich segít, 3:15 nél felismerhető
én már akor mondta mhogy 1köbméter..csak soha nem olvasod végig a mondókémat..mint a gumi pv csapágyaknál sem...
levezetem csakenekd..
többi most ne olvason...
1 m3 volt..
és 1/3..2/3 arányűú volt a 2t javára ezért olvastad a 666ot....és ebből lett a 2% bekeverésnél az a 14 liter olaj ami még eltünt úgy hogy ott sem volt dobozban...csak a benzinben
de lehet ezt sem olvasod végig
csak szerintme fren átszámola és rályöt a 220 liter az ne sok..300racerra levetitve..
de az 1 m3 az már lyó..nagyon lyaúÚ
a két órás motorzásban az a jó hogy 120perc alat meg van
viszont ha még mindég fály az enber ullya abba meg semmi jó nincs.. 6 7es sérülés
ugyhogy ez nagyon gáz...
fren...
frencsip
figyu...
eddig csak is jó racékrol olvastam..de ezt aa kettőt ami k igy sikerültek ezekről egy dolgot lehet csak levonni...
azok a racék..amik racenyomja a verseny előtt nincs bemotorozva..egyben!azok buknak meg...
az hogy itt volt 20-30 befejező az meg azt bizonyitja hogy nem volt lehetetlen...igaz kisé el számolták magukat az fiksz...
az hogy a csekpontokra vihettek volna vizet...mert igaz hogy nekem a 1,5 litere elég volt a első tankpöttyig..de soknak nem volt elég...mert motorlyuk itta meg a drinkvóterjukat...mert nem volt neki kbig waterpump wheele jük
ez a redzsimenten is igy volt...nem vol elég viz.... de ott a patakból megitattak mindenkit . . . azért ha mondják hogy ez patakviz.....senki nem ivott volna belőle
az hogy szegények bócorogtak.meg eltévedtek..az azért volt mert röviditeni akartak..de igy sárban helyismeret nélkül röviditeni..nehéz..... hát ez van...a nagy sárral nem is lehetett mit kezdeni...
a dzsipíesz...lófaszt sem ér...
ilynekor a zari féle túlélőtecsnikát kell követni..a patak mindég lefelé visz.. keresni egy utat amin kijutol a hegyből..redzsin is igy tettem...csak én megkérdeztem az a patak az mere megy caránsebesi oldalra vagy a poinana felőlire.. és mondták hogy innen.. pl cp 2 csak rossz oldalon vagyok.. szóval a cp3 ig menni kell valahogy...
sárban van nagy tecsnika..
húzd a gázt.... nix hiszti....
ha nem húzod akkor meg csak hiszti van....pisti.
déved ön nem téved..
itt volt az hogy krisztihány.. elúszott..még előttem volt 3mal a patakbacsúszáskor...kiabált ez a margit..de én nem hallottam nem értettem...mert mondta hogy mennyünk együtt...de én nem halottam. . .és én puhapöcslankadtlófasz...túlpihentettem magam...valahogy a stresszes lefelé...nagyon megviselték amúgy sem kissé cizellált lelkem...felfelé amiben meg ment volna a motor magától..csak rajta kellett volna üllyek.. azt meg még a vidin is mutatja..nem tudtam..mer hátrcsúsztam és elgyertyáztam! a felfelében..abban felfelében ahol a többiek azzal dolgoztak hogy 3dik fokozatban sem mennek felfelé.. én egyes alapjáraon gyertyáztam el a motort...mert hátracsúsztam állandóan hog a qplungot sem értem el..jópárszot.. mint itt is..
azért is állok ott mint pélóbráner..mert azt várom hogy a sár kössön a rucin..hogy hátah mikr felülök nem folyok le megint mint a takonyaz ember balyuszszőrzete között
az ülés lemosása..hát az jó 5let volt...kb 12mp ig
én a kesztyűmet gyúrtam ki időközönként...na az jó volt...
már csak az sokat segitett volna ha nem egy teherautóponyván ülök ami kicsit sem rücskös...
fen még ..
okosság..
azigaz hogy a z a patak az állat volt.. de előtte is volt 3-4 olyna 3méteres szakadékos lefléhogy csak forgattam a szemem...
az a patak épp azt ez egy 5m magas vizesést kivéve épp lófax sem volt.mondjuk az a vizesés..az maga volt az élet halál elválasztó...mert az igaz ..aki ott visszaesiksz..az akár odadöglik mert ha 5m magasról belezógsz a patakba és jön a motor is utánad...ma az már gáz...
ezét is pihentem előte ...ment is csont és segijjég nélkül elsőre.. csak az a baj..utána 10m megent megáltam vállveregetés magamnak stb...kb mint ott a patakban ahol integetek hogy kerüljenek ki.. itt is integettem volna csak már ekkor vagy 40perce egyedül motorkáztam..és senkit sem hallottam.. kissé 1dül éreztem magam...az azért jól esett hogy az a 3 tsávó ott volt.. bár szerintem lófaszt sem tustak volba csinálni senkinek.. mint ahog nem is csináltak..
m.zoli is meréslte hog 1söre ö fentmaradt a motor meg háttal zugot bele a patakba.. csak annyit tudot csinéálni mikor ezt látta hogy belerugot a hátdcsó kerekébe a motortnak és ezzel a egszerzett energiával a motor tovább billent és még egy hálf(0,5) fordulatot téve a patakban talpon ért földet..
de ga mondjuk a motoros nem marad fent akor a motor alá esvén..könnyű szerrel MEGDÖGLIK!
mert hősi halálnak nem mondanám azt hogy egy ilyne marha hobbiban valaki otthygja a fogát
Ferenc, ne igérj olyat amit nem tudsz betartani... én elhiszem hogy a joszándék vezérel téged, de előre megigérni hogy majd TE le ellenőrzöd a chekpointokat meg a nyomvonalat egy olyan versenyen ahol eleve nem poblikus a nyomvonal.... mégis hogy gondolod..
az hogy ez jol menjen a rendezők felelősége, és mint a mellékelt ábrábol is látszik el lehet baszni nem kicsit...nagyon!
a lényeg hogy ezek az aradi fiokák rendesen elbaszták ezt a versenyt nagy hévvel megrendeztek egy versenyt jo sok embert oda csábitottak felelőtlenül ami kb anyival kivédhető lett volna amit Gabesz is ajánlott nekik hogy elötte 1-2 nappal egy helyi 3-4-5 fős brigad végig futja a nyomvonalat, egy végtébe ahogy kell.. a roszz helyen lévő tank pontok , a végén a nem megfelelő szallagozás stb mind kiderültek volna....
kb szerintem ilyen egyszerü....
érdekes ez a benzin nővekmény, először volt 220 liter, utána vik már hatszázazott... most már 1000 liter.... kicsit olyan háry jánososnak érzem et a menyi benzin tünt el dolgot....
lehet jövő héten már 3000 liter lesz...
Nem akarok okoskodni, de szerintem így kurva nehéz kihúzni a vasat, hogy az eleje tengelyig sárban, azt felfelé kéne húzni, ki a sárból Végül sikerült kiszedni a srácot?
A kollega a videón, aki veszi, megmutatta, hogy lehet a sáros csúszós ülésen segíteni, patakból lemosta
GPS(bekapcsolt nyomkövetéssel), teló+vezető mobilszáma,2Tnek oil
Hát sokan kérdezték kérdezik mi volt az Aradi (Györök) versenyen hát a válaszom végig az volt hogy nem szívesen beszélek róla mert olyan volt az élmény.
Hát mivel le ülepedet bennem a hiszti meg a összes élmény s engem arra tanitot az élet rosszat ne mondjak másokról azt mondom hogy olyan volt mint a pokol.
S mivel tudom sokan figyelik a HarEnduro forumot megírom nektek mint kötelezettség meg tanulás mi is volt s mire figyeljetek oda, nekem aki már megjártam egy pár versenyt nagy tanulás volt.
Amiket megtanultam s javaslok mindenkinek figyelembe venni:
A tanultak:
1.- Friss új szervezők versenyére csak úgy szabad elmenni ha minden lehető óv intézkedést megteszünk ne tegyünk magunkban s a motorban sem kárt. Pl vigyünk olajat 2T ha mégis adnak tankolni való benzint tegyünk inkább rá olajat nehogy besüljön motorunk.
2.- Vigyünk üzemanyagot 1-2 litert pluszba mert előfordulhat a szervező elszámolja magát s rossz helyre tervezi a tank pontot.
3.- Vigyünk telefont s valamilyen hely ismeretünk legyen kontakt személy aki megbízható aki felhívható ha gond van.
4.- Legyen nálad GPS ha esetleg elveszel vissza is találj már ha nincs hely ismereted.
5.- Legyen nálunk 2T olaj és ügyeljünk arra ha rátankol idegen ember a motorunkra biztos tegyünk hozzá olajat mert ügye nem tudjuk kitöl és milyen olaj volt benne.
6.- Bizonoysodjunk meg a szervező megbízható és felelős a munkájáért, vagyis a checkpointok hol vannak, van e megfelelő személyzet ott aki baj esetén segít.
7.- A briefing (verseny elötti magyarázó szöveg az adott verseny napról) bizonyosodjunk meg arról a szervező elmondja pontosan hány check point lesz, hol van segítség, hol vannak a nehéz szakaszok, hol lehet tankolni üzemanyagot, milyen telefonon lehet segítséget kérni és van e mentő a közelben pl. a veszélyes sziklás szakaszos helyeken.
Verseny élmények:
Igazán sokat nem írok a versenyről mert a tapasztalatom negatív s nem akarom támogatni sem hírdetni azt ami nem volt sikeres de annyival tartozom hogy leírom mit éltünk meg:
Hát a poklot éltük meg, én ezért is mentem, hogy a pokol bugyraiban tengelyig érő sárban sokszor a feladás határán kipróbáljam magam, motorom és türö képességem, ami a versenyt illeti min írtam rosszat nem írok róla de a mondatomból sejthető sokan elégedetlenek voltak a helyzettel, de ami tetszett megkaptam a pokol érzését amikor 1 napon keresztül zuhogó esőben tengelyig érő sárban mentünk sokszor a B hobby nyom ami összekötő volt az A szakaszok részére olyan szintű volt mint egy A Profi verseny szakasza.
Voltak komoly feljárók amik sajna a B szakaszokon is voltak s sok B-s versenyző kikerülte, sajna chicken vagyis kerülő út nem volt így azt láttam sokan bolyongtak az erdőben hátha rátalálnak a nyomra ujra maikor kikerülték a járhatatlan szakaszokat.
Voltak komoly vízesések 1-2 méteresek, itt is ez hiányzott a birefingen elmondják, a 3 pont után egy patakban lesz egy vízesés óvatosan, mi van ha ott valaki lerepül és összetöri a nyakát vagy gerincét stb stb, szóval segítség nem volt szinte sehol a veszélyes szakaszok során, sem tájékoztatás ami nagyon kellemetlen volt mert a sok versenyző egymás húzta ki a sokszor légszúró magasságig érő sár tengerekből.
A depó körülményei aránylag tűrhetőek voltak de megint a szervezőkkel nem nagyon lehetett találkozni, csak a médiás kollégával aki a kérdésekre azt mondta keressük szervezőt ki persze nem volt elérhető.
Sajna 310 indulóból az első nap az A ból 22 fejezték be a B ból 30 an talán, a második nap 310 indulóból 110 indult csak el a többi hazament.
Herman Henrik a MAMS elnöke jelezte érdeklődni fog a román szövetségnél mi lehetett az oka a versenyben elszenvedett problémáknak okáról.
Ami a jó részét illeti a verseny első napja a prolog jó volt igaz itt is javasolni kellet a Hobby B csoport-nak pályájából vegyenek ki bizonyos szakaszokat amik megoldhatatlanok voltak a sárban.
A verseny második napja már teljesíthető volt de sok ember súlyos károkat szenvedett motorjában, sok felnőtt férfi sírva szó szerint sírva ért vissza a brutális sok miatt.
Volt olyan versenyző német országból akivel amikor lassan 3 óra bolyongás az erdőben találkozót velünk kik tudtuk merre van a haza sírva fakadt s éljenzett, majdnem lábunkat csókolta örömében.
Ami még a verseny hangulatát érinti sokan az első nap akik beértek kb este 9-10-re kb 150 motoros maradt kint benzin nélkül érezték börükon a levegőben nagyon nagy volt a csend a rossz hangulat, a román szövetség felelőse érdeklődőt van e panasz s olyan rossz volt a hangulat senki nem volt hajlandó beszélni. Sok versenyzőnek a tankpontra akik értek is vagy ellopták a benzines kannáját vagy üres volt, becslések szerint közel 1000 liter üzemanyag eltünt, s mint kiderült ezzel akarták segíteni a sok versenyzőt aki erdöben mardt benzin nélkül mert a szervező elszámolta a tankolási pont helyét.
Ami fontos és szeretném tudatosítani részemről fellelősnek érzem magam abban sok embert buzdítottam erre és más román versenyekre s ígérem máskor ha a szervező mint ebben az esetben nem jelez vissza megfelelően e verseny alőtt alap kérdésekre mint pl. hol vannak a chek pointok, hova mehet a média fényképezni hol és kik segítenek majd a verseny során, s nem kapok válasz s mint ahogy akkor sem kaptam tőlük mikor a helyszínen voltam akkor nagyobb elövigyázatosággal indulok neki s ezt is közlöm a sok ismerős részvevőnek.
De jelzem ez a Aradiak (Györök-iek) első versenye vélhetően következő jobb lesz DE nagy betűkkel jelzem a többi román versenyen, pl. a Regiment13 a Enduropanorama mind nagyon komoly versenyek és ott igen is garantált lesz minden feltétel, én igerém kimegyek személyesen s ellenőrzöm a alap feltételeit a versenynek s ezt nektek kik követik a HardEnduro fórumot visszajelzem.
Összesítve életre szóló élmény volt mintha a palesztin háborús övezetből menekültünk volna ki s éhen szomjon halva rettegve tértünk haza sokan.
mellékelve egy link lássátok a verseny körülményeit:
http://youtu.be/aKwRP2sWTJ4
ugy csúsztam e az ülésről mintha szilikonyzsirral lett volna bekenwe...
maga a nyom az lófazs volt...többet küzdöttem a motorton maradásért mint az előre haladásért
de veszek másik üléshuzatot...vagy zsiráf küldi amit igért
osz akkor többet nem lesz olyna hogy a sárga ponyvából készitett 356ft üléshuzatról vazelinozott lófasztként csússzak lefelé... egy 2%os emelkedőn is
az a baj a bé nyommal..hohgy ott szoktam pihenni... és ha az egész race bból élna... csak pihennék...meg szalonát sütögetnék...
meg lenne 3 gyerekem kutyával
Semmi gond a 7-es videóban látszik hogy felmész a dombocskán csak 3/4-nél pihensz 1 kicsit még de onnan úgy elindulsz mintha nem lenne sár+hegy!
Déván nevezz a hobbitba oszt piknikelnük minden összekötőn
Szalonna lesz oszt sütünk
Szerintem Rikit is rá tudjuk venni egy kis kajára a nyomon nála mindig van jóféle szendvics meg csokika
nem azért hog fejlödjek is..(még mielőtt kordélys király beszólna )
hanem mert szeretem ezt csinálni...
örömet okos. mint a bólyázás... .vagy a szardobálás. a fórumon
ami elmúlt elmult..nem lesz többé..ugyan úgy mint 1968 sem
ugyhogy ez van..
előre nézni nem a múlton merengeni..hog hú de jó voltam.. király vagyok.. kordélys .
neked mostmá dzsárviszra kell hajtcsá...én meg mehetek a bólyákkal..
z45678 ékkal..
jó ez csak vick vót.. de annak meg...
szar
könnyen ugatsz..
ha te is 111kilós nagydisznó lennél.. meg puhapöcs.. hidd el te is megálnál mindég..a nehéz helyeken nem mert azokat gyors megcsinálom...de után ha már könnyű ..akkor lehet pihenni...mert le lehet támasztani a motort meg kényelmessen lenni.. de ha valmi komoly hely van.. ott nem lehet megálni..mert meredek meg csúszik..meg minden szar.. de mikor az meg va n..csinálva ...ott a finom kis megálló.. osz lehet bambulni
az a baj mikor vezetek..akkor is ezt csinálom.. vagy váltanui kell.. racerra vagy...
én akkor olyna jól elpihenkéltem...
semmi akadály nem volt de ott megáltam néztem ..hú ez a helyahol a videó isvan...ez bizti geci nehéz lesz...
aztán észerevettem hogy ez B nyom...
há mondom akkor induljunk..
14..perc körül meg emberelem magam.. inkább azt azért nem de legalább elindulok...
oszt fel brummogtam..de az már nem látszik ..ertott ez is megküzdött mint a többség.. persza a B sek.
az a szitu... nem hogy B nyomon nem szabad pihenkéni.1 óra motoozás után sem.. hanem..ahol lehet menni ott menni kell...
nálm ez akkor nem jött le...
de biztos vagyok benne...száz 100 alék....ha megent lene megene telindulnék..még szárazabb talajbanb is tudnék pihenni minden összekötőn..a d...e...f..g...h..iii nyomokon is .
te. a sárga szallagon nem pihenni kell sisak nélkül hanem tovasuhanni és nem igazán álldogálni . de végülis mindegy csak így már értem mér nem haladtatok .
kerülgetnek előfelé szépen a videócskák.