Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Dani akkor ha jol értem a te problémád az hogy nem emel ki rendesen

nekem még ilyen bajság sose volt, de még ismerősi körben sem hallotam hasonlot... nekem abszolult 1 ujjas a kuplung...

első körben a munkahengerre tippelnék aztán a rudazatra.... esetleg megnézhetnéd elfektetett mootornál levenni a kisdeknit, és ugy behuzva egyenletesen emel-e, nem-e valamelyik rugo ellágyult, mondjuk nem jellemző, de mint ötlet....
marha
egyébként ezzel is biztos faszán lehet falat mászni

http://www.rokon.com/index.php...

2wd
Szia Csika bácsi!
Szeretném ha csinálnád a tezsvéreim telóit mert ha nem lessz kész
akkor?















nem tudom mi a bajotok ezzel az olajjal
egy boxermotoros ural váltójába pont ilyen való
bár igaz, az száraz kuplungos
triálhoz van egyébként ilyen is

Kevlar ventilated clutch plates kit

http://xiurdi.com/gasgas-trial...

a szopós falmászósdi meg már majdnem triál mint enduro
sokszor...
a vékoy olaj be is jut a szerkezetbe könnye..a vastag olaj meg nem!
a vastag olaj az a nyektetés t is nem szereti..+azon kivül hogy nem is biztos hogy jól zétengedi a lamallákat...mert a vastagsága miattt..állandóan szépen forgatá együtt még a jól! kiemelt kuplungot is.
ezzel együtt mikor összezár ....a vastag olaj a nyirásnak is jobban ellenáll és képes arra hogy csúsztassa a kuplungot..amitől még le is ég...
szoval neked nagyon gyanci hogy ez volt..
áruld el milyen olaj volt benne .
igy 600000km távolsából látatlanba én azt mondom..+még olvasgatol is..hogy kiolvastad itt az ta 75w-90es okosságot..beleraktad és azóta jön a bajság...
nem szégyen az szali is igy csinálja... aztán meg jött hogy megent szar ktm ..pedig nem szar csak nem kell mindenféle mocskot belerakni a váltóba...
még jó hogy zsir nem a garafitos zsirt( )mondta ennek a gyagyásnak..mert akkor ez képes oszt belerakta volna azt is...
mert..szali mindent megcsinált a ktmen amit tök idegenek mondtak neki..mert aki idegen az okos...mivel messziről jöt..és aki onnan eljön ide az csak is okos lehet...
jólmondom
itt a megoldas ronis

Kevlar clutch plates

http://xiurdi.com/gasgas-endur...
teligáz-t neki
totális teligázt .

zozi...
mond már
4t 5nyuszi ötnél...ez a qÚplungproblem ez...
ahogy olvasom..az a kettő tékre jellemző bajság...
olyan mint a hüvejgomba..csak csajoknak...

az a hejzet..
az olajos qplungnál ot semmi holtjátékot nem tudol állitani...
(persze a kar állásást tudod kifelé vinni...a dugattyú az mindg a legkisseb holtjátékkal fogja keiemelni a lamellákat.

azt nézném meg a helyedben hogy összerakva az egész oldaldekini leszedve és a kiemelt állapotban a kölső tányér hány miliméterre emeli szét a szerkezetet.... mennyire távolitja el...
ha csak ilyna 1..1,5mm az kevés..a 2mm az már jó...
amúgy amit irsz pont az olajos kuplungokra nem jelemző ha az a rendeszer normáilsan műkszik...
milyne olaj va na blokkban...nem 75w-90 es véletlen..és azóta csinálja...a megégést is..mert sajna volt itt egy nagyon okos srác..aki ezt a baromságot ajánlotta...
mert a kuplunga legvékonyabb olajjal a legtisztább működésű...atf dex II..csak az meg nagyon hangos a blokk..se ami még jó az ha 4t motorolajat raksz bele......
illetve itt volt olyan srác aki a 15w-40 sima motorolaj a blokkba és azzal hajtotta a 2t -t és nek isem volt soha semmi qplung sem váltó gondja...a váltóba na fogaskerekek is szépek voltak...
de az a fonod...50es olajnál sűrűbb nem jó a kuplungnak..mert akkor van az hogy hidegen már nem emeli ki rendessen...(atf dex II olajjal még hidegen is kimeli mert az nagyon vékony olaj..)szoval ha valaki 75w-90 olajjal csinája ne csodálkozzon hohy a kuplung nem birja a nyektetéset...
a válóba a fogaskerekek a csúszó gördülésse sorlódás miatt kérik a vastagabb olajat... a kuplung meg a jó kiemelés és csúszás mentesség miatt kéri a vékony olajat..
erre van a 10w-50 4t ami még ezen felül a dugó gyűrű kenése is beugrik...
én merem ajánlani a 2t váltóba a 10w-40..15w-40..20w-50 sima motooslajakat..mert több éven keresztül bevált dolgok voltak a nekem lés bontós bilinek is a ktm kettő tékben..de a atf dex II váltóolaj is jó...de a legjobb ami aztán mindent visz az a 10w-50 4t olajak...abban nincs hiba..arra a zösszes szerelő rámondja az ámment(amerigaiul:émen)...mind 2t mind 4t váltó kuplunghoz jó

szóval ..neked milyen olaj volt benne?
Bár én egyiket sem tudom
fiuk nem kell kuplongolni csak a gázt huzni
Nekem egy haveromnak az új blokkos agyon dicsért kuplung égett le pár hónap alatt. Egyébként a Honda crf kuplungnál van a legjobban megoldva az olajzás, egyszerűen a kuplug deklirő lecsurgó olajat vezeti bele egy kis csövön a kuplung kbelsejébe.

A kuplung kosár nem lóg a tengelyén?..elkopott tügörgő,hézagoló alátét?..azon a tájékon keresgéld a hibát!
Egy meglazult kosár szépen el tudja koptatni a görgőket hézagolókat és ha kuplungolsz feltámaszt a külső kosárra ..és nem emel ki
Emberek eltűntek, nagyon dolgozhatnak valamin?
Raaaay a defekt óta nincs, Feri is eltűnt most
Igen, láttam már ilyen kosarat, akkor se értettem minek legyengíteni így a bástyát , gondoltam súlycsökkentés, de ezek szerint nem, köszi a leírást
a leírást van benne sok okosság
Ez a belülről olajzást szeretné szerintem elérni Ronis is a lyukakkal

Az nekem új, hogy van olyan motor, aminél a főtengely ellenkező irányba forog
Szia!

Tutira a kiemelő szerkezeteddel van a baj, mivel tökre behúzva kiemel talán nem levegős, inkább arra a benyomódásra tippelnék mint ok 0.2mm az már sok.
De majd válaszolnak akiknek van ilyen hidros kuplungja, én csak a bovdeneset ismerem
Sziasztok!

Olvasgatom a fórumot, látom, h éppen kupplung problémával foglalkoztok..
Nekem egy 2008-s kiadású 250-s EC (GASGAS) van!
A problémám ott kezdődött, h nem emelt ki rendesen és párszor meg is csúszott..
Gondoltam jópár üzemórát ment már, itt az ideje az új kupplung szettnek.. A gondolatom jónak bizonyult, elszíneződött fém lamella és határéték alatt lévő szélesség értékek.
Csúszás meg is szűnt, viszont a munkahenger nem emelt ki rendesen szinte tökig be kell húznom, h rágás nélkül tudjak váltani. Egyújas kupllung kilőve..
Ezután szétszedtem az egészet, hátha a hidrolika olaj fáradt el vagy a karmatyú.. Mindent rendben találtam, kipucol új olaj összerak.
A probléma nem oldódott meg.. Erre megint szétszedtem, átnéztem megint az egészet. A blokknál található munkahengerben van egy golyó, kicsit benyomodott és nem igazán forog. A hozzá kapcsolódó tengelyen benyomódást fedeztem fel amit ugye a golyó okozhatott kb 0,1-0,2-t
Ezt a kosár felőli oldalon egy kis golyóval próbáltam meg kiküszöbölni, gondoltam ez lehet a baj.. NIncs meg a kiemeléshez elegendő út..
Sajnos ez sem segített:(
Több ötletem nincs, ismertek hasonló próblémát vagy hallottatok már ilyenről?
A válaszokat előre is köszönöm, ha nem voltam elég érthető megpróbálok részletesebben válaszolni a kérdésekre!

Üdv: Dani
bár szerencsére már azt se tesszük ökör módra mint három négy éve mikor még divat volt a rekluse...napi töbet is .... hujj de jó volt
de nem betenni gáz ...az semmi ...hanem a vájtfülű aki tegnap a rendes kuplunggal menni se tudott még....de már erkluse mert hallotta...gondolhatod mikor be kellett állítani hogy picit több motorféket akart meg vadabbul induljon végeláthatatlan beállításprocedúrába kezdtél...mert sose volt jó neki .... amúgy csak bénák voltak
ebbe beleteheted a rekluse szart is...
na mióta ez van nem fogy a hinson meg semmi mert csak rontan a helyzeten...
hááát pont a KTM egyedül ami ezt szépen orvosolta ..bár volt egy zsákutcájuk nekik is bár ott a nagy bajok a törés volt ..pedig akkor már kész volt rég a tuti is a régiblokkosoknál.... de újítunk jelszóval csinálták a szarabbat kicsit de könnyebb lett 4 dekával...
aztán újra elő a jól beválttal és azt még kicsinosították...

a néha megszólaló megnyekkenés nem gond mikor pl. kettesbe nekitolod állóhelyből valahova ...de folyamtosan persze baj lenne ...

inkább a kétték problémái ezek vagy olyan négyüteműeké amiken az a fajta a kuplug még ,hogy beverődik a lamella a közepén és a szélén is ....és az olajnyomást nem használják fel erre a célra....(ez 2t knél alapprobléma mert ugye az sincs nekik )
meg amikor a nagy újítások jönnek hirtelen születnek hibák...onnan láttam pl.. ktm nél ,hogy ment vissza másik kuplung akár évközbe is modifikálva stb...

aztán a végén a 4t enduróknál olyan tökélyre lett fejlesztve ,hogy tényleg fasza és az összes baj lehetőséget kizárták megoldották....plusz belülről van olajozva....jó anyagból stb...most raktak tányérrugót is ami központi és állítódik és egyenletes a nyomás a lamellákra ...szóval bátran állíthatom ez a kuplung fényévekkel van előrébb bármelyiknél.... nem is vesznek majd hozzá semmit ..és akkor majd valamit kitalálnak erre is beköszörülgetik majd hogy eltörjön...hogy vegyenek azért

amúgy hogy a témádnál maradjak .....kisértleteztünk mi is ilyennel...régen (bár tavaly is egy döntöttblokkos berg asszem nyolcas az első belőle..na annál kellett ezt erőltetni ...mert ott van olajprobléma ami a kilencesnél már nem volt ..raktad bele a gyári szettet aztán 20 perc múlva meggyulladt ......jó most ökör versenyzőkről beszélek akiknek negyven perc a jó kuplung is....
na szóval nem tökéletes...egyik megoldás sem mert nehéz kívülről olyat így megtölteni olajjal amihez gyakorlatilag alig ér hozzá az olaj...meg a centrifugális erő....csak mikor le van állítva a motor...
most kerestem üvegblokkos ilyesmi videót hogy lásd mi a gond ...az olaj mikor a blokk forog mondjuk 6 ezret ez meg 1678 at kb... nem nagyon van ott olaj ami ezeken a lukakon be akarna száguldozni csak ha .....terelő bordázzák a dekli belsejét ... ami a leszakadó olajfüggönyt nyomja vissza ...de nemtuti ez se ...aztán láttam olyat ami fizikát hazudtolná hogy a kosárral próbálják felszedetni az olajat a külső átmérőn.... na az se tuti mert ami esetleg bemegy már kosár belsején terül is....szóval a legjobb ha tengelyen olajnyomás megérkezik és belülről kifelé repül az olaj a lamellákat fürdőztetve....


gabesz asszem kérdezte hogy merre legyenek a lukak ....függ hogy merre forog a főtengely mert az se egyféle.....meg hogy nem -e husqvarna -e vagy régi ktm vagy berg aminek még a másik oldalán van a cucc....





amúgy ha meggörbítgeti vagy kékre edzeti egy kuplung a lamelláit akkor már rég rossz ....annak nem csak hőoka van (bár a hőre megáll a lovaskocsi is )..ha olyan hő fejlődik az már rendellenes és mechanikai okra okokra vezethető vissza ...........majd elmondom telefonba inkább
a centrifugális hatás az olajat mindig kifelé akarja pörgetni....persze attol még normál használat mellett bőven van benne annyi ami kell...

a probléma akkor kezdődik amikor az ember bemegy olyan helyekre helyben fűrészelni ahová az átlag soha nem tenné be a lábát...
a sok ki-be-ki-be huzkodástol elkezd melegedni a cucc, leszárad és elkezd ragadni..

ha megnézel egy tuningos hinson, talon vagy bármilyen kosarat ott szinte mindig még az oldal fülek is ki vannak furkálva, a jobb olajzás miatt