2006-os xtrem esetében nekem hátul egy távtartó henger volt, de nem vettem észre hogy kúpos lenne. A henger a bal lengővilla-szár belső oldala és a lánckerék közt volt. Volt egy nagy méretű alátét is, ami a jobb oldali villaszár belső fele, és a féknyerget tartó öntvény között volt.
De itt a robbantott ábrás típusonkénti alkatrész kereső, amiben lehet látni mik vannak ott sorba: https://oem-parts.hu/hu/parts/derbi
Gumi kicsit másabb mert ami nekem a nagyokról kimaradt azt tettük rá 90/90-21 és 120/80-18
Az óra szerinti 40 az gps-el mérve 37
A hátsó fogaskerék ez nem számoltam de ma megteszem
A gyári áttétel és egy 60-70 közti utazó teljesen megfelelő
Amúgy van erő benne mert a 140 kilóm alatt úgy kapar a kertben kanyarodva hogy öröm nézni (persze nem 400 meg 600ccm-hez mérten)
Komolyan mondom ez a senda egy 70es hengerrel még nekem is jó lenne téblábolni a környéken
A friss cross gumival teszteld a féktávod közlekedés előtt nekem volt meglepetés az xt-vel először kb 2 méterre arrébb àlltam meg mint akartam
A 75 km/h az aszfalt gumikkal értendő, de enduro kerékátmérőkkel. Most átszereltem krossz gumikra, de így még nem mentem vele aszfalton, nem tudom mi változott sebesség terén.
A gyári áttétel Xtrem R (enduro gumik) esetén 13 fog elöl 53 hátul , SM esetén 14 elöl 53 hátul. 13/53-ba megy az enyém (semmi tuning) kb 75-öt a 83 kg-om alatt ha ez segít dönteni. Enduro kerékmérete elöl: 80/90x21" , hátul: 110/80x18" , Supermoto kerékmérete elöl: 100/80x17" , hátul: 130/80x17"
összeszereltük a sendát, fojtás kivéve gps szerint 60km/h a vége, 65ig lehet elment volna de annyira pörgött hogy nem volt szíven tövább húzni a gázt úgy nagyjából 4/5 gázon ment ennyit
de
megnéztem elöl 11es lánckerék van, ez szörnyen kicsi, kb 3 másodpercenként kell váltani olyan gyorsan kiforog
mekkorát lenne érdemes betenni? 12 vagy 13? 21-18 kerék van rajta
többnyire aszfalton megy a motor vagy kocsival is járható földutakon
ahogy nézem van 11től 15ig lánckerék gondolom a nagyobbak a supermotohoz vannak http://www.bacsmotorshop.hu/de...
a jtf 11280és a jtf1129 között csak az a plusz lyukpár különbség van?
Köszi! Épp néztem hogyan kellene átalakítani, mert alapból ugye a karbi része. Azért elég húzós egy láncszett ára (Derbire) egy ilyen átalakításért, de ha nagyon felidegesít lehet hogy mégis megcsinálom.
Nem is gondoltam még rá, hogy máshová tegyem, pedig mindig szidom amikor vissza kellene engedni és fél óráig kotorászok utána a motoron ülve mert úgy el van dugva. Lehet Én is áthelyezem az eredeti karral.
ha valakit érdekel a téma:
ezen a sendán a szivató egy katasztrófa volt. hozzá sem lehetett férni, akadt a benzincsapba, alig lehetett felhajtani azt a pöcsköt
a benzincsap nem a gyári lehet amiatt volt ez az anomália
gondoltunk egyet és kivezettük oldalra, már egy kicsit bánjuk hogy nem ugyanazt a felhajtós kivitelt vettük, de nem ide terveztük henem a fejidomhoz, de ott tök bénán nézett ki
ilyen lett
Vagy 20 oldalt átnéztem már de meg nem találtam meg a tutit
Nekem a fekvő hengeres minarelli blokk is robogó megy 60at GPS szerint pedig 140 kiló vagyok
Szóval menni kell ennek a derbinek is ennyit
Nem az a cél hogy menjen 90 felett de ne fulladjon meg egy kis szembe széltől
Szerintem ha itt visszakeresel a fórumon, egy rahedli anyagot fogsz találni, milliószor volt téma a fojtáskivétel. Jól gondolod, az a vakcső is a fojtás része, le kell vágni és befoltozni.
Volt itt egy gyerek akinek ugyanilyen blokkos volt a motorja mint a Tiéd, az leírta részletesen, miket csináltak amikor megkérte a márkakereskedőt, hogy szedje ki a fojtást, még képeket is rakott fel, onnan emlékszem erre a "féregnyúlványra".
Nekem a régi blokkos van, nem esküszöm meg rá, de szerintem abban gyárilag 14-es a karbi, és fojtás nélkül simán viszi a 70-80-at velem (és én nem 45 kiló vagyok, bőven 2x annyi :)).
Amúgy az én régi blokkos verziómnál ha jól emlékszem a fojtás a karbiban volt (ez a lyukacsos lap), kipufogóban, talán láncáttételben, meg ami a legérdekesebb, a hengerben volt két kipufogó segédnyílás, szóval több gáz tudott kiáramolni is, nem csak be. A fő nyílás mellett volt kétoldalt, a fojtott hengerben is megvolt a helyük, csak be volt tömve, ki kellett fúrni/reszelni (vagy venni egy fojtatlan hengert). Az osztrák verziónál volt ez amúgy, sógorék nem könnyítik meg az ember dolgát. De az új blokkosnál már nem tudom, van-e ilyen megoldás a hengerben.
Ez milyen évjáratú Senda? Nagyobb a karbi teljesítménye mint az enyémnek. A régi Derbi Senda R változatban a blokk is EBS/EBE volt, ami nagyon más mint pl. az utána bevezetett D50B0 blokk ami pl az Én 2006-os Xtrem változatomban is van. A legújabbakban meg nem is tudom milyen blokk van. Az biztos, hogy a németajkú vidékekről származó kismotorok néha igen rafináltan és több lábon állva vannak lefojtva. A családban van egy Suzuki TS50 ami szintén onnan származik, és hasonlóan megy mint a Te Derbid. Csak ott ezt úgy érték el, hogy kicsi karbit raktak rá kicsi légszűrő házzal, és olyan lefojtott kipufogóval, hogy egyszerűbb venni rá egy másik Gianellit mint szétdarabolni. A gazdája horgászni jár vele, így nem költ rá vagy 50 ezret erre az átalakításra.
Szerintem a légszűrő ház nálad rendben lehet, ez a réz betét volt az ami a levegő áramlását csökkentette ahogy látom. A karbid több mint elég méretű, és ha a kipufogóban sincs semmi extra (rezó és végdob), akkor már csak a gázkar, bowden, és a blokknál lévő gáz szerkezet környékén nézném meg van-e valami trükk (pl. stifttel megakasztva végpont előtt vagy ilyesmi). Azt a nyúlványt a rezóban egyelőre nem bántanám, hátha fontos áramlástanilag (nem értek hozzá). Ha ez megvan összeraknám és megnézném mennyit megy így.
Mondjuk a 71-es főfúvóka tartozik a 14-es karbihoz, akkor utánanéznék még, hogy a 17,5-ös karbihoz milyen a normál méret hátha azzal is játszottak ahogy azt Te is eleve gyanítottad.
Ha Dellorto PHVA 14-es a karbi, akkor annak 71-es a főfúvókája gyárilag. Ezt a fojtás kiszedést nem vágom, ami hozzám került motor az 13/53 láncáttétellel megy 75-öt ami nekem elég, így nem piszkálom.
a fojtatlan sendában mekkora főfúvóka van?
most 70es van benne ki van pattintva a karbiból az a lyukacsos lemez és a rezó elejéből kireszelve a szűkítés
az a féregnyúlvány mi célt szolgál a rezón? érdeles levágni és elvakítani?
A csibever által korábban linkelt könyv (már nem elérhető) szerint Derbi Senda Xtrem és DRD modellbe is ugyanaz: 650 ccm Agip Gear SAE 10W40 Ez elvileg a d50b0 blokk-hoz írja.
De itt a robbantott ábrás típusonkénti alkatrész kereső, amiben lehet látni mik vannak ott sorba: https://oem-parts.hu/hu/parts/derbi