Nincsen egyenes arányosság a tuning mértéke és a fővúkák között.
Volt már nem egy henger (Simson, Rotax 122 -aprilia rs 125-), amit megfaragtam, érezhetően jóval erősebb lett, és mégis kisebb főfúvókát kért. Vagy dúsabb tűt középtartomány aljára.
Minden szett mást kér, ráteszel egy másik kipufogót, mást kér, másik fejet, mást kér, másik légszűrőt: ismét mást kér majd, nemcsak teljes terhelésen (főfúvókánál), hanem részterhelésnél is elég valószínű, hogy valami változik majd.
Persze előfordult már olyan is velem, hogy volt egy gyári Simson henger, aztán 65-70 helyett ment 90et és ugyanazt a beállitást kérte, leglaábbis nem számottevően az úszószinten csökkenteni kellett kicsit, de az eredeti beállitással is kellett volna ez...
Itt van egy barátom oldala, amin sok okosság van ezekkel kapcsolatban is: http://gpracing.hu/index.php?o...
Eladó 2008 senda kipufogó. Belül ki van ürítve. A leömlőnél 1 helyen javított, nem fúj ki. Tompi nincs hozzá. 10000 Ft Személyes átvételnek örülnék jobban. Ha postáznom kell a vevő terhére lehet. Bp 18.ker.
Szóval ha a fojtás ki van véve ajánlatos nagyobb főfúvókát rakni bele? Az enyémből már valószínűleg ki van szedve, mert látszik, hogy szét lett már vágva a rezó, ott a maszek hegesztés, viszont a főfúvóka még a gyári lehet benne, 64-es. Akkor ez lenne a baja? Mert laposon még elevickélek vele, de ha jön egy kis emelkedő vége van :D
Hányas fúvókát tennétek bele, vagy kinek hányas van benne?
Hát a 14es karbit, meg a 11es kis lánckereket kicsinek gondolnám. Valamelyest egy 17 es karbival, és egy 13 as lánckerékkel lehet gyorsulni de nem sokat. A 100as sebességet meg sokallom egy ötvenesnek. Lehet hogy tudja de nem sokáig. Az enyém voca kipuffantóval meg a fent leírtakkal az utazóm 70km/h 8500 as fordulaton, a végét nem tudom mert nem szoktam nyelezni kb 80-85 lehet. Meg persze fojtás mehet a kukába.
Ahh értem köszi! Kozben tegnap este mar utana olvastam, csak par orat kellett varni amig jovahagyjak a kommentem, ehhez nem hiszem, hogy hozzafogok sima palcas hegesztovel :D
A masik kerdesem az lenne: miert megy max 70-et a motor? Gyari otvenes henger, ugye a gyari kipufogo, ha jol tudom 11:53-as attetel, 14-es phva karbi. Gyorsulassal semmi baj, jol kiporog de ennyi a max. Masnak meg gyarias allapotu megy 90-100-at. Atlag fogyasztast nem mertem de eleg hamar elfogyik az egy tank benzin.
Hali! A derbiből pirossal jelölt vackot vágtam ki. Abban van egy katalizátornak csúfolt fém szűrő, ami el is szokott tömődni. Sajna a kipuffot szét kell vágni 2 helyen utána avival összevarrni pontosan ugyanúgy.
Sziasztok. Gilera smt (ebs blokk) gyári kipufogojaban vannak fojtások? Mert egyszer le vettem, és nehéznek tűnt mintha lenne benne valami. Olvastam valahol, hogy ilyen fém háló szérűség van a kiszélesedő részében. Köszi a válaszokat.
Sziasztok. Gilera smt (ebs blokk) gyári kipufogojaban vannak fojtások? Mert egyszer le vettem, és nehéznek tűnt mintha lenne benne valami. Olvastam valahol, hogy ilyen fém háló szérűség van a kiszélesedő részében. Köszi a válaszokat.
Míért szeretnél e-mailben segítséget kapni mikor itt a fórum, direkt ezért?
Nekem ugyan nem az első motorom, de az első Derbim, énis szívesen informálódnék ha lenne itt egy kis élet!
Sziasztok, egy olyan kérdésem lenne, hogy most lettem egy 2009és Derbi senda SM tulajdonosa és ez az első Sendám sőt az első motorom. Borzalmasan sok kérdésem van és elég csekély tapasztalatom. Van esetleg egy vállalkozó szellemű ember aki emailben tudna egy kis háttértudást adni nekem? Örökké hálás lennék :D
Na jó lehet kicsit túlzásba viszem, de ez az alső vadi új motorom, és szerintem az utolsó is, és szeretnék vigyázni rá.
Sajnos volt már nálam elég sok motor amit az előző gazdái szétbarmoltal, széthajtották......
Oké írták hogy ezeket már nem kell járatni, de jobb félni mint megijedni.
Köszi a kereskedéseket, a Debrecenit le is mentettem, holnap felhívom.
Kétlem hogy olyan túl húzós lenne az a 46-47... de kinek hogy
Kereskedők pedig: http://www.piaggio.hu/?q=kereskedok
Felhívod amelyik szimpatikus és mindent elmondanak.
Üdv.
Ma délután megérkezett a motor.
Nagyon tetszik, mentem vele néhány helyre, 31 km-t meg is tettem vele.
Ilyen 35-40-es tempóval mentem, 2X elnéztem és 46-47-ig felment, de hamar észre vettem.
Azt mondta a kiszállító srác hogy 500km után kell vinni kötelező szervízbe, ekkor lecserélik az olajat és kiveszik a fojtásokat.
Mivel Érdről hozták a mocit és én Nyíradonyba lakok így közelebbre kellene vinni leszervizelni!
Nem tudjátok hogy Debrecenbe vagy Nyíregyházára nem e tudom esetleg elvinni majd?
Azt írják hogy bármelyik Piaggio Group márkakereskedésbe bevihetem, na de hol van ilyen?
Volt már nem egy henger (Simson, Rotax 122 -aprilia rs 125-), amit megfaragtam, érezhetően jóval erősebb lett, és mégis kisebb főfúvókát kért. Vagy dúsabb tűt középtartomány aljára.
Minden szett mást kér, ráteszel egy másik kipufogót, mást kér, másik fejet, mást kér, másik légszűrőt: ismét mást kér majd, nemcsak teljes terhelésen (főfúvókánál), hanem részterhelésnél is elég valószínű, hogy valami változik majd.
Persze előfordult már olyan is velem, hogy volt egy gyári Simson henger, aztán 65-70 helyett ment 90et és ugyanazt a beállitást kérte, leglaábbis nem számottevően az úszószinten csökkenteni kellett kicsit, de az eredeti beállitással is kellett volna ez...
Itt van egy barátom oldala, amin sok okosság van ezekkel kapcsolatban is:
http://gpracing.hu/index.php?o...
Van valakinek teknix alu hengere? Tapasztalat?
Hányas fúvókát tennétek bele, vagy kinek hányas van benne?
A masik kerdesem az lenne: miert megy max 70-et a motor? Gyari otvenes henger, ugye a gyari kipufogo, ha jol tudom 11:53-as attetel, 14-es phva karbi. Gyorsulassal semmi baj, jol kiporog de ennyi a max. Masnak meg gyarias allapotu megy 90-100-at. Atlag fogyasztast nem mertem de eleg hamar elfogyik az egy tank benzin.
Nekem ugyan nem az első motorom, de az első Derbim, énis szívesen informálódnék ha lenne itt egy kis élet!
tudna valaki derby vonatkozásban egy elektromos szerelőt ajánlani nekem?bp vonzáskörzetében...
előre is köszönöm.
Sajnos volt már nálam elég sok motor amit az előző gazdái szétbarmoltal, széthajtották......
Oké írták hogy ezeket már nem kell járatni, de jobb félni mint megijedni.
Köszi a kereskedéseket, a Debrecenit le is mentettem, holnap felhívom.
Kereskedők pedig: http://www.piaggio.hu/?q=kereskedok
Felhívod amelyik szimpatikus és mindent elmondanak.
Ma délután megérkezett a motor.
Nagyon tetszik, mentem vele néhány helyre, 31 km-t meg is tettem vele.
Ilyen 35-40-es tempóval mentem, 2X elnéztem és 46-47-ig felment, de hamar észre vettem.
Azt mondta a kiszállító srác hogy 500km után kell vinni kötelező szervízbe, ekkor lecserélik az olajat és kiveszik a fojtásokat.
Mivel Érdről hozták a mocit és én Nyíradonyba lakok így közelebbre kellene vinni leszervizelni!
Nem tudjátok hogy Debrecenbe vagy Nyíregyházára nem e tudom esetleg elvinni majd?
Azt írják hogy bármelyik Piaggio Group márkakereskedésbe bevihetem, na de hol van ilyen?