Üdv!
Én sem tartom jó ötletnek azt a "félre"papírozott motort...
Szabadonfutó probléma ismeretes a többiektől, a pegaso 650-esekben is szeret meghalni... Mondjuk szerintem mi megtudnánk csinálni itthon, szoktunk nagy gépek önindítójának bendixét is javítani.
Na mindegy, majd még eldöntöm. De valószínű idén már nem igen lesz belőle valami.
Szia!
Az tényleg nincs közel.
Hát azért nem olyan kicsi a különbség a 125-ös és a 350-es között!A 290 nem sok feltéve ha a papírjai megvannak,de a250-re lepapírozva az meleg süti,szerintem az ilyet érdemes messzire elkerülni.A költségekről csak annyi,a szabadonfútó felújítás 50 db.ezresembe került,de viszont nem egy bontott valami,hanem új görgősor,felköszörülve,stb.szerintem nagyon jó lett,újat akartak adni 240000-ért,hát van egy kis különbség!
Üdv!
Hát, Pécstől még délebbre. :)
Ahha értem. Hát még nem tudom, hogy lesz időm-e megállni megnézni, ha sikerül vele beszélnem.
Igen van 125-ös. Erőben szinte nincs különbség közöttük, csak nyomatékban, evvel tisztában vagyok. Nem vagyok heves vérmérsékletű, a 125-össel is ésszel haladok. Meg-meg néztem mit tud, de nem szoktam így hajtani, mert kell az még holnap is.
Az igazság az, hogy szeretnék lassan nagyobbra és 4 üteműre átülni, de nem minden áron. Leginkább a "600-asok" felé húzok. Tuareg, Pegaso, Transalp, Dominator, Teneré, DR-RSE, KLE, de inkább az első 4 a favorit, hogy így mondjam.
Költségek szempontjából, meg a 350-es ami nem nagy változás.
Evvel azért lehet haladni és olcsón. Hát át lesz rágva még többször, aztán lassan majd kialakul mi lesz, hogy lesz.
Mindenképpen olyan kellene, amit terepre is lehet vinni nyugodtan, földút, legelő, tarló, erdei utak az aszfalt mellett.
Ajánlottak egy 350-es ETX-et, itt van a közelben, de kicsit sok érte a 290 szerintem és 250 köbcentire van lepapírozva... ettől azért kicsit félek, meg hát szerintem sok érte.
Szia!
Te merre laksz olyan nagyon messze?
A motor tulajáról nem tudok semmit mert nem tudtam vele beszélni,fel sem vette a telefont,ill.azt hiszem írtam is neki de arra sem jött válasz,úgyhogy ennyi.De próbáld meg hátha neked sikerül!De neked van egy 125-ös géped?!A kettő eggyütt kicsit sok.Nem tudom mennyire vagy heves vérmérsékletű,de a 350-es nem egy versenygép,ez már a nyugodtabb korosztálynak való.A kis 125-ös nagyon vaddisznó,én nagyon szerettem,de én már nem akarok keménykedni,ugyhogy mielőtt cserélsz gondold át ezeket,te melyikbe tartozol.Nem okoskodni akarok csak jó tanács!
Igen a kékes szikra a jó. :)
Ha nem tévedek, az 50-esnél is külön kör a gyújtás az akkumulátortól, mint a nagyban. 125-ösben legalábbis így van.
Akkor küldöm.
az nagyon jó lenne ,köszi az eddigi tanácsokat most épp töltöm az akkkut mert rajt maradt a gyujtás és leszityakolta az akkumulátort,viszont fura hogy volt szikra ,de gyanítom gyenge volt mert pirosas felé hajlott inkább mint kékes (úgy tudom utóbbi a jó )
Az mail címem zpulai92@citromail.hu
Helló!
Úúú messze vagy akkor.
Egy ideje tervezem, hogy megnézek már egy négyütemű Tuareget... de csak messze van mindenki. :)
Egyet kivéve, pont ez a linken szereplő.
Szoktam keresztül haladni a településen, ahol eladó. Azt mondod önfejű a tulaja?
Voltál megnézni vagy csak telefonban elhajtott?
Szia!
Köszi a bókot,igyekszem vigyázni rá.
Budapestől 20 km.re lakom.
Próbáltam azt amotort is megvenni de a tulaja nem nagyon akart velem szóba állni,igy nem lett az enyém,de már nem is bánom ez jobban tetszik.
Van direkt 2T váltókba olaj.
Amúgy 4 ütemű motorkerékpár motorolajat szoktam önteni, mert abban van kuplung csúszásgátló adalék, fel is van tüntetve, hogy olajfürdős kuplungokhoz!
De szerintem nyugodtan mehet bele, simson kuplungja sosem kérdezett vissza :D nem úgy mint a 125-ös Tuareg-é.
Na az kényes az olajra, mert ragad hidegen. (a csúszásgátlós 4T motorolajtól, meg a direkt 2T váltóolajtól is)
Adj egy email címet és küldök neked olasz nyelvű kézikönyvet hozzá, ha kell.
megint sziasztok itt meg az én kis 50-es szöcském, olyan kérdésem lenne hogy váltóba tehetek e mobil 10w40-olajat amelyet az autómba is vagy inkább direkt 75w90 80w90 hajtóműolajat tegyek bele ,nem ismere az am 3 mocit bárki bármit tud róla írja meg legyen szíves.
sziasztok tegnap lettem tulaja egy tuareg rally 50-nek győr környékén alkatrészek és egyebek hol szerezhetőek be ,vagy online web áruház ahol nem ócska cuccok kaphatók(közben dolgozom fel a forum eddigi részeit
)
Én még nem jártam így, hogy elfordulna a külső a felnin. Akkor tudja tépni ki a szelepet...
Úgy szoktam összeszerelni, hogy hintőport szórok a külsőbe, kézzel jól elosztom, hogy jusson mindenhova.
Aztán rárakom a felnire, belefűzöm a belsőt, ahogy kibújik a szelep, hajtok rá egy "szelepjavítókulcsot" vagy anyát, hogy ne csússzon majd be, óvatosan a külső másik felét is rárakom a felnire a szeleppel szemben kezdve.
(nekem Mitas E-08 van, azt rohadt nehéz felpajszerolni)
Ha ez megvan, akkor csinálok szappanos vizet és a külsőt a falcnál ahol érintkezik majd a felnivel kicsit megkenem, mind a két oldalát.
Azután kompresszoral fújom fel elég gyorsan, kb. 4 bárig. Ott megállok és körbenézem mind két oldalt, hogy egyformán szépen "kiugrott"-e a gumi a felnire.
Ha igen, akkor visszaeresztem 1.9-2.1 bárig, aszfalton nekem így fasza ez a külső.
Így még sosem lett semmi baj belőle. Ja és nekem is Vee rubber belső van most benne.
vakszelepet használt a szeleppel szemben, illetve vazelinezd be a belső gumit nekem is ez volt sokáig a hiba. így a külső el tud fordulni a belsőn . a felnin jelöld össze a gumit, lásd mennyit mászik el.
köszi szétszedtem össze raktam most megy,úgy látom olyan hetet fogtam ki mikor minden alkatrész marháskodik velem most az első kerék belső gumi szelep szakad ki rövid idő alatt szerelésnél hibát nem vétek párat raktam már össze de most a második gumimat teszi tönkre elsőnek heidenau cross belső volt az alany erősített azzal kb 30 km ment a második vee rubbel normál azzal 3 km ment és egyszer csak állóhelyben elhitszen a szelepet tépi mi lehet az oka:(
Rakok egy képet, ezen fúvóka adatok vannak, meg súbertű helyzet és levegőcsavar helyzet van.
Súbertű 2.-3. rovátkában szerintem alulról, mert a kis nyíl felfelé mutat a 3-asnál.
Aztán a levegőcsavar 1 fordulatot és egy negyedet nyitva.
Ezek a gyári beállítások, valószínű hogy nem biztos, hogy ezek lesznek a legjobbak, mert már nem új motor és van benne kopás, így a karburátort hozzá kell állítani. Plusz a légszűrő is befolyásol, hogy tiszta-e vagy koszos stb.
Könnyebb belőni mint a kétüteműt szerintem. Ha dúsabb a keverék mint kéne, akkor csípős a kipugáz a sok CH (szénhidrogén) miatt és magasabb a CO is. Meg csillogóbb koromfilm lesz a dob végén, ha belenyúlsz. Gyertyakép, szép őzbarnára és fasza lesz az. Gondolom senki nem turkálta szét a fúvókaméreteket, akkor könnyű dolgod lesz.
A lényeg, üzemmeleg blokknál állíts!
Ez már nem ide tartozik, csak elmondom érdekességképpen mindenkinek, hogy a nyáron kitisztítottam a 125-ösnek a karbiját, aztán beállítás, 5 perc járás után lepárásodott az úszóház és jó hűs volt az egész karbi.
Volt jó pár fröccs, mármint gázfröccs hogy veszi-e a lapot rendesen. :D
Szívott befelé istenesen. :)
(benzinből valami adalék anyag állandóan kicsapódik a karbiba. Ezért félévente egyszer ki kell tisztítanom. A főfúvóka keverőcsövön a 6-ból egyetlen hajszálnyi lyuk volt eltömődve és szarul ment már a gép!)
Én sem tartom jó ötletnek azt a "félre"papírozott motort...
Szabadonfutó probléma ismeretes a többiektől, a pegaso 650-esekben is szeret meghalni... Mondjuk szerintem mi megtudnánk csinálni itthon, szoktunk nagy gépek önindítójának bendixét is javítani.
Na mindegy, majd még eldöntöm. De valószínű idén már nem igen lesz belőle valami.