köszönöm a tanácsot holnap át nézem a dolgokat illetve keverek egy lájtosabb keveréket hozzá am ha van fészed keress meg gyula nemeti néven vagyok tuareg motoros képpel jo ha meg tud beszélni az ember dolgokat a mocival kapcsolatban jo éjt hali
Hát, olyan a helyzet, hogy nagyobb fordulat kell a motornak, hogy elinduljon.
Akár a gyújtás is szarakodhat, mert gyenge az az áram, amit rúgáskor előállít.
Azt csináld, hogy az alaplaptól indulva, kövesd végig a gyújtás vezetékeit és a csatlakozásokat nézd, át, tisztítsd meg és fújd be kontakt spray-vel.
Így már kiküszöbölsz egy átmeneti ellenállást esetleg a csatlakozóban. (nekem eső után 1-két nappal szivatatott mindig a hűtőnél lévő csati)
Aztán gyertyakábel, trafóban, pipában jól benne van-e, pipa esetleg nem-e laza a gyertyán.
Persze, megnézheted a lendkerék alá nem-e ment be valami kosz. Csak azért le kell húzni, de legalább akkor meglátszik, nincs-e mágnes megrepedve ilyesmi.
Aztán én még azt a karbit nem zárnám ki, mint hibaforrást...
rántom a gázt megy mint állat rugásra sem gázzal sem gáz nélkül nem akar tolásra indul rögtön a lenkerékre gyanakodnánk még esetleg nem ázott e be vagy poros a mágnes?
Melegen hogy veszi a lapot?
Rántod a gázt veszi hirtelen, vagy kicsit "belehorkol a légszűrőbe" és lassabban veszi fel, alapjáratról?
Gyertyaképet néztél már egy menés után?
Melegen próbáltad úgy indítani, hogy csak megrúgod és nem húzol gázt? (így el kellene neki indulni, vagy a rúgás végén pici gázhúzással)
jol mondtak a sracok, az onindito szabadonfuto csattan olyankor. ha inditasnal csattog gyakran akkor kezd elkopni idovel mindig csattog inditasnal, es nem is indit majd rendesen, akkor kuka.:) de idaig nem erdemes eljutni mar mert korabban szetmehet es akkor megrendez dolgokat odabent, ha nagyon csattog mar es nehezen indit csere.
de ha csak neha inditasnal, leallitasnal is mikor kedve van akkor az normalis egyhengeres motornal kifejezetten erosen es hallhatoan csattannak a szabadonfutok
Olyat nekem is szokott csinálni. Mind indulásnál néha, meg leállásnál is. Én is kérdeztem szerelőt is, ő is azt mondta, hogy ez normális. Gondolom ez is az 1 henger egyik átka lehet.
köszönöm a gyors választ,nem engedi az olajat de elég puha ezért gondoltam töltök bele hátha keményebb lesz,arra tudnál választ adni nekem ha leállitom egy elég erőteljeset kattan ez normális?mikor önindítózom akkor is hallani ezt a jelenséget 350 4t köszi :)
Elméletileg itt is ugyan az lenne a dolgod. Nekem a 125-ös Tuaregen (fordított), a 650-es Pegaso Cube(fordított), és 650-es Pegaso I.E. (sima) első telón is ugyan úgy kellett tölteni. a szárak legtetején van egy csavar, ami azt hiszem, hogy 27-es. Azt kell kicsavarni és mehet bele az olaj. Természetesen mielőtt lecsavarnád ezt a csavart, támaszd alá valamivel a motort, mert le fog ülni az eleje. :D
sziasztok,első teleszkópokba lehet szétszedés nélkül olajat tölteni?nekem még új a motor és nem tudom,anno a simsonomnál kitekertem a kormánynál a csavart és onnan feltöltöttem,köszönöm
Kapok róla értesítést!
Viszont ehhez kéne egy mailcím. Vagy küldesz egyet nekem a szakacsmarcell@yahoo.de -re (lehetőleg legyen benn, mit szeretnél, különben reklámnak találom nézni, és törlöm!)
Én is most épitek Tuaregből supermoto-t.AF-1 hátsó egyoldali lengőkar,és af-1 első kerék.5 küllős alu kerekekkel.Majd még RX idom szett,ülés+tank lessz beszerezve.Meg persze az aprólékok,indexek,fejidom...stb.
Tuaregemből építettem-építek supermotot.Gondoltam megmutatom jelenleg hol tartok.Még nem végleges,de már körvonalazodik.