Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Ez nekiment valaminek, első felni KO. mástól nem lesz ilyen
Ha a gyári Agip olajat használod, akkor persze sok a 10e, de én most mindenhová Motult használok és az több mint 2x annyiba kerül! Nekem az a tapasztalatom, hogy a 10-15üó alatt az Agip sokkal jobban megégett mint a Motul! Míg az Agip szinte fekete színű lett, addig a Motulnak csak sötétebb piros lett a színe! Persze ez nem azt jelenti, hogy rossz olaj az Agip, csak számomra vizuálisan megnyugtatóbb a Motul állapota olajcserénél!
Tegnap leszedtem az önindítót, mert mostanában 1x-2x előfordult, hogy indításnál nem forgatta meg a motort, hanem csak kattant egyet! Érdemes lenne szerintem néha szétszedni mindenkinek, mert a szénkefénél már eléggé be volt égve a forgórész, amit polírpapírral óvatosan felcsiszoltam és kompresszorral kifújattam az egész önindítóból a szénport! Remélem most már jó lesz, mert más problémát nem láttam rajta! Viszont a gyújtás deklijét nem mertem leszedni, mert anno mikor javítva lett a víz-olaj összerottyanás, akkor a szerelő úgy néz ki, hogy pasztázta a tömítést...!
Na ja, csak általában krosszmotoroknál, ugrásokból leérkezve nyekkennek így meg. Ez a 990-es nem hinném hogy ugrabugrált volna aszfalton, inkább valami baleset következtében csáppörösödött meg.
KTM -eknél, valahogy feltűnően sok az effajta fotó...
De ha kapucsinos vagy tej szerű azt látod a nívó ellenőrzőnél is meg a tágulási sapi tetején is!
Először is köszönöm a segítséget Lacigazda és M3nyus
Az a nagy szerencsém, hogy bontottunk SXV-t, így vannak gyári cumóim hozzá, emiatt nekem egyszerűbb az elejét kompletten beledobni (megnéztem a villaszöget, az stimmel :) ).
A hátsóval még nem tudom, hogy mi legyen. Van itthon egy 5"-os BEHR felnim, amihez van eleje is, de olyan lusta vagyok megszámolni a küllőket, hogy nagyon . 4,25-ös sajnos nincs, úgyhogy egyenlőre ez lesz ráfűzve (csak még nem tudom kivel fogom csináltatni...)
Volt saját SXV-m, amit imádtam, de inkább utcán csapattam vele, de az most ment el a háztól. Maradt az RXVből építés, de ezt már csakis pályára szánom, mert ki akarom próbálni, hogy milyen normálisan használni a gépet .
Lassan azért körvonalazódnak az átépítéssel kapcsolatban a dolgok, úgyhogy remélem napokon belül össze tudom rakni a vasat és csúszhatok seggen vmi pályán
A könyv azt írta,hogy olajcsere 3000-nél,a váltóban pedig minden másodiknál. Ha nyitott akkor a 3000 km helyett 1500-nál kell olajat cserélni.
De az a 10000ft az nekem sok. Olyan 6500-ból megoldom szerencsére.
Azt akarom csak leírni amit én csináltam, lehet hogy segít. Nem írok olyat, hogy mit kell, mert mindenki úgy csinálja ahogy akarja. Én csak pályán használom, oda ezeket változtattam.
Én az első futóművembe olajat cseréltem a gyári 5w helyett 10w supermoto olajat raktam. Feljebb húztam két vonást. A hátulját csak felkeményítettem úgy háromnegyedig és bőven jó. A csillapítást a gyári fele-feléról háromnegyedesre húztam. Így még becsúszik a kanyarba de kigyorsításon nem csúszik meg. De ezt úgyis magadra kell állítani. (kg)
A gyári fék nekem megfogta mindenhol, csak egyszer melegedett túl (nem kell fékezni). A hátsó felnim gyári rxv agyon egy 4,25 ráf erre pont rámegy a szokásos 155/65 slick. Így nem kell semmit átalakítani. Áttételt nem módosítottam, kettesbe szoktam rajtolni. Sztem nem kell jobban hegyezni, így is bőven sok. Ha cseréled az első telókat, kiflit is cserélni kell. Asszem avillaszög sem azonos. Én bele sem fognék. A gyári futómű sosem pattogott el nekem, meleg gumival lábtartóig le lehet tenni.
ITT pont szó van az említett átalakításról. Beleolvasva 5" os felni 160 as gumival elfér, bár a lánc lehet belecsipeget néha (képről elég közelinek tűnik), illetve a hátsó rugó cseréjét mondták még, RXV 4.8, SXV 5.6 (5.8), illetve a SXV teleszkópja 10mm el rövidebb az RXV nél, de nem hiszem hogy ez gondot okozna, sőt általában feljebb tolják a befogókon gyári állapotban is SXV-n hogy jobban forudljon.
Sziasztok!

Tapasztalatokat szeretnék gyűjteni azügyben, hogy miként érdemes RXV-ből SXV-t építeni. Az első futómű az mindenképpen SXV lesz kompletten, de a hátsóval nem tudom mi legyen.
Több fórumon is láttam már, hogy pályára ideálisabb egy RXV lengőkarba egy keskenyebb (5" 160-as gumival) felnit rakni, mint az SXV lengőkar a széles felnivel, gumival.
Nektek mi a tapasztalatotok?
A másik kérdésem pedig az lenne, hogy van aki ilyen átalakított változattal motorozik? Érdekelne, hogy milyen lánckerék áttétellel megy :)

Előre is Köszönöm :)
Nem tudom ki hogy cseréli, de én 10, maximum 15üó-ként mindig lecserélem mind a két olajat és a szűrőt! Lehet, hogy feleslegesen teszem, mert mint ha a szervízkönyv is azt írja, hogy nyitott állapotban, amatőr szintű használat mellett 30üó a motorolaj és minden második motorolaj cserénél a váltóolaj, de én inkább kicsrélem benne kb. 10e forintért, mint a blokkot kelljen felújítani! Kilóméter alapján nem gondolnám, hogy egészséges a olajat cserélni egy nyitott motornál terepen használva?! Inkább állíts be magasabb üzemóra számot!
Ha már felújítás a téma, akkor valaki tudja, hogy a hajtókarokat miért szokták cserélni nagygenerálnál? És a vezérlésnél a láncot mikor kell cserélni?
Pár szem por beleesett az volt a baj. Gondoltam inkább lecserélem.Így is volt már 800 km.
A rutin meg az évek!
Legközelebb először lecseréled az olajakat, majd utána szeded szét!
Van ott is olaj. Én a quad kerekének támasztottam olyan 40-50-fokban. Nem mertem jobban,mert majd folyt volna minden.Jobb is volt így szerelni.Ja! Utána meg lecseréltem mindkét olajat!
Van a dekli mögött olaj? Mert a kuplung fedelét úgy vettem le, hogy elfektettem egy szivacsra a motort, hogy ne kelljen leengednem az olajat!
Van valami trükkje, hogy mire kell odafigyelni?
Én kétszer vettem le és semmi baja nincs!
Egyébként tényleg megnézheti mindenki. Negyed órás munkát megér,ha meg utána kell húzni (ragasztani) akkor az is megéri!
Most már rájöttem én is,hogy : azért mostam le véletlenül a gyertyapipát,hogy ne induljon be és szét kelljen szednem.Ha mindez nem történik meg akkor kiesik 1-2 csavar és rendezkedett volna ott bent!
És az kibírja csere nélkül a szerelést, vagy pasztázni esetleg cserélni kell, ha megbontják?
Papiros fajta, óvatosan próbáld levenni, a lendkerék mágnese húzza majd, így picivel macerásabb.
Bizony, a fedél pereme meg van hornyolva és egy gumigyűrű van benne!
mér a kuplungdeklinél van gumitömítés?
A gyújtás oldalon is gumitömítés van a deklibe marva, mint a kuplungdeklinél?
Szerintem most mindenki rohan le a motorjához és ellenőrzi a lendkerék csavarjait...!?!
...köztük én is!
Köszi,hogy mondasz te is valamit.......243 az maradt (ez volt itthon) a13 nm az meg olyan,mintha ráköptem volta a T Betára. Amit bírt a Beta úgy húztam meg.
Azért köszi.