Na akkor végülis 1értelmetlen f..ság ez a power/fék ba..szás nekem van elektromos és mechanikus poweresem is és tökéletesen müxik mert 1xü és logikus...SZERINTEM
Kétfajta power szelepet használtak az aprilia motorokban. A korábbi modellekben pneumatikus power szelep volt, ami 7300 fordulat/percnél nyit. Ezeknél van egy bowden is, ami a hátsófékhez csatlakozik, és ha rálépsz a fékre, egy kis kart meghúz a bowden, és kinyitja a szelepet.
A későbbi modellekben már elektromos szelepet használtak, ami 500 és 2500-as fordulat között magától kinyit "öntakarítás" céljából, 2500 fölött bezár, majd beállítástól függően 7300 és 8300 fordulat között ismét kinyit.
A pneumatikusnál is állítólag a takarítás lenne a cél szerintem, de senki sem járatja úgy alacsony fordulaton a motort, hogy közben tapossa a hátsó féket.
persze vágom, régebbiekben mindben ilyen van, én is gondoljkodtam h melyik jobb, de most ha veszek egy ujabb motort mert ne adj isten végre összejön az aprilka akkor nem fogom az elektromost pneumatikusra cserélni, hacsak sok baja nem lesz... bár elképzelhetö h a sok sarazos dolog után sikerülne vhogy kinyiffantani az elektronikát, bár az ilyen dolgok elött ugyis átnézném h minden jol van-e vele, és a DT-vel nem voltam oylan hüdesokat komolyabb helyeken, de ha összeganyéztam azt is pucoltam amig csillogott...
a lényeg nekem h müködjömn a gyári power, ha az nincs vagy kiszedték-kigyilkolták már akkor majd meggondolom milyet vegyek bele:) (amelyik occsobb:D)
Bowden bekötés nélkül is működik rendesen, mert ez pneumatikus. Az a lényeg, hogy rá van kötve a hátsó fékre, és ha azt használod, akkor meghúzza a bowdent, ami a kinyitja a power szelepet.
én az apriliát nagyon szeretem, mert tetszik h erös meg minden, DE sajátom még nem volt, szeretnék egyet és majd utána jolmegboncolom és láthasssuk milyen az enyém:D remélem zsir gépet fogok ki:D (VBalazs féle RX-re gyüjtögetek, nekem az tünik a legjobbnak jelnleg amit ismerek azok közül [nem elöitélet a többivel szemben nah, ne köüvezzetek:D])
deha erdőbe lesatuzod mondjuk kanyar miatt akkor könnyeben újra indul -ugyan azzal a lendülettel-
A későbbi modellekben már elektromos szelepet használtak, ami 500 és 2500-as fordulat között magától kinyit "öntakarítás" céljából, 2500 fölött bezár, majd beállítástól függően 7300 és 8300 fordulat között ismét kinyit.
A pneumatikusnál is állítólag a takarítás lenne a cél szerintem, de senki sem járatja úgy alacsony fordulaton a motort, hogy közben tapossa a hátsó féket.
a lényeg nekem h müködjömn a gyári power, ha az nincs vagy kiszedték-kigyilkolták már akkor majd meggondolom milyet vegyek bele:) (amelyik occsobb:D)