Enyém ugyanezt csinálja. Nekem a power nem nyit rendesen, meg van nyúlva a bowden v mi. Érdekes, mert egyesben meg még talán kettesben is kipörög, de fentebb már csak 9ezerig.
Sziasztok vki segítsen pls! Mi az oka annak h ma is kimentem és nem forgott a motor csak 9ig (természetesen üzemmelegen) elfogyott belőle az erő. De volt amikor rendesen kiforgott 10,5ig is és húzott rendesen. El van koszolódva a power? Mert amikor 9ig forog akkor is érezni h nyit 8-nál csak utána nem bír.
Kösszy a segítséget valószínű hogy a karbi lehet akkor a probléma fő oka mert mert a kipufogót kipucoltam illetve az elektromos dolgokat is átnéztem ezzel kezdtem az egészet mert használlt motor vásárlása után ezt mindig megszoktam tenni mivel eddig régebbi enduróim voltak még ezért nem nagyon értek ezekhez az apriliákhoz ésmegköszönök minden segítséget
1 ,2,3 ba kiforog rendesen a blokknak alig van hangja olyan csendesen jár a kompresszió 11,5 ös szóval lehet rossz az a része viszont az lehet hogy nem kap eleget benzinből mivel olyan 5.be ha tovább húzom félgáznál olyan érzésem van néha mintha nem kapna naftát és kurva keveset fogyaszt
amúgy 2.ba gázadásra simán 1keréken van a moci
Nos, ha 100-nál nem megy többet, akkor valószínüleg a fő gond nem a kipuffszeleppel van. Természetesen ha 125-ös! 50-80-as esetén szerintem boldog lehetsz azzalis! Hozzáteszem, ha "90-es Futura, akkor gyárilag szinte 100%, hogy elektromos Powerszeleppel szerelték, valószínű ennek meghibásodása után cserélték vákumosra. ( az én "89-es gyártású Replicam is elektromos Poweres, csak "88 -as Syntesin láttam vákumpowert! )
Hogy miért mondom azt, hogy nem itt lehet a bibi? Mert zárt állású kipuffszeleppel is oolyan 120-130 közötti tempót el kell, hogy érjen! Pláne, hogy 8500 körül hiányzik, ha nincs nyitva a szelep! Futura gyári áttétellel 115-120 között nyit a szelep, így addig lazán ki kellene forognia!
Nos inenntől a probléma többfele ágazhat!
Először is feltételtzzük, hogy a motor jó állapotban van, főtengely, henger, dugattyú teljesen jó.
Takarítsd ki a légszűrőt, pucold ki a porlasztót, ( az olajcsövet NEHOGY ELFELEJTSD VISSZATENNI!!!!!!, és a fúvókákat sűrített levegővel pucold, ne dróttal!!!!!!) legyen benn benzin bőven, (tudom banális, de néha nemtudják mitől nem megy, aztán alig van benn benzin, és azért nem kap rendesen) esetleg a benzincsapot se árt kipucolni, kipuff legyen tiszta (nem eldugult!!!!!!) Minden kisegítőberendezés müködjön rendesen! ( pl érdemes az öszes elektromos csatlakozót befújni kontakspray-vel, ahol esetleg gyanús, kicserélni a csatlakozót, gyújtáskapcsoló ne legyen kontakthibás!!!-sajnos sok km után kilazulhat...)
Ha semelyik fokozatban nem akar leforogni, akkor valószínüleg a forgattyúsházba vannak tömítetlenségi problémák, azaz vagy a membrán nem zár re4ndesen, vagy a főtengelyszimmeringek eresztenek át.
Ha máshol leforog, mi több, meg is indul olyan 8 e -es fordulat körül, akkor lehet például karburálási hiba! Ebben az esetben nem javaslom, hogy magad próbáld megjavítani, mert rossz beállítás esetén komoly motorkárok keletkezhetnek!
A víz leeresztéshez pedig: Ha 125-ös, akkor a blokk elején van egy csavar, mellette AQUA felirat, azt kicsavarod, és folyik! Persze illik még a kiegyenlítőtartály tetején a scavart lecsavarni, meg a hűtő bal oldalán a tetjén kicsavarni a csavart!
De akkor ez azért van mert a power nem nyit ki?
vagy miért ? mert sztem ennek kéne vagy 140 km/h val mennie mert egyáltalán nem forogja szét magá a motor még 100 nál és mondom ha tovább húzom a gázt olyan mintha megfogná, lefojtaná valami a mocit asszem lecc vele munka a télen hogy tavaszra ütős gép legyen belőle
Hali nekem is sport prom van:) és ugyanez a probléma volt nállam! Aksidat nézd meg hidegre érzékeny , gyertyát is nézdmeg egyenletesen adja e a szikrát...mert ha picit nem nemfog beindulni. Nekem beindult ugy hogy tologattuk kurvasokat és ugy elkapta..
Remélem valamennyit tudtam segíteni:)
Hali mindenkinek !
Nemrég vettem egy AF1 futura-t 1990 es évjárat rotax blokkos powerszelep nem nyit sztem rendesen ki ha jól tudom ezen egy vákumos membrán van ami a szelepet mozgatja a membrán felett egy rúgó +a fedél nem tudtok segíteni mit lehetne vle csinállni , mi baja lehet és hogy ez pontopsan hogyan működik
Most 100 km/h ig nagyon megy és utána hiába húzom a gázt néha rángat és lassul a motor pedig a 100 at félgázon eléri nem tudom mi baja lehet :(
nem tudtok segítteni?
előre is köszi
Van egy af-1 sport prom! és nem indul! ujj lendkerék ujj trafó ujj gyertya ujj akksi már mindent kicseréltem a relére aztmondták hogy jóó de ha indittom -jah a bendxxx is ujj- csak a relé kattanását lehet hallani ha megütögetem az öindittonál akkor emg erötlenül teker mi a szart csináljak vele mert igy nem teszem el télre az tuti!! segitttsetek
áh , nem találtam ....
szal a blokk jobb oldalán leszereled a müanyagot , mögötte megleled a lendkereket , a lendkerék előtt a blokk elején alul van egy csavar ami alá be van ütve tán ,hogy ööö.. na jó nemtom már , szóval valami be van ütve . Meg fogod találni ! még nekem is sikerült ....
de ha betoltuk egykét kört ment haverom átadta utánna rendesen ment... aztán leállitottam egy jó 1,5 órára megyke ki pöcc röff indul erre utca végén megáll tolhattam hazáig öndinditóval nemindult. Deh 160as polinis szoval lehet gyenge az öninditó hozzá meg aksi de sztem ez nemvalószínű.
de akarburátor nézzed már meg mert sztem az csinálna!!!
(lehet ,hogy nincsen is benne benzin mert kipárolgot =ha az a gond akkor bőőőőő szivatót rá és majd ...)
Hali. Lehet hogy valami gyújtásbajod lesz, ami csak meleg motornál testel le!
Nekem is ez volt az AF1 Replicámnál,de van már másik gyújtásom és azóta nem csinálja!
Sziasztok vettem egy AF1 futurát! TEgnap még jol ment este meg minden! Ma reggel beinditottam járattam picit,ne hideged induljak el! Megyek az utcába és az utca végére egyszercsak leáll mintha kifogyna a benzin (a tank tele van). Szoltam haveroknak nézzük meg betoltuk miután beindult egykét kör után jól ment ezvolt dután. Most akartma inditani beindul járatom picit elindulok utca végén megint leáll .Próbálom ujrainditozni semmi...aztán hazatoltam várok egy picit de nemindul:(. Valaki ötlet? Előre is köszi
Van valakinek eladó index reléje????
4x10 W-os lenne a legjobb
Köss.
1 ,2,3 ba kiforog rendesen a blokknak alig van hangja olyan csendesen jár a kompresszió 11,5 ös szóval lehet rossz az a része viszont az lehet hogy nem kap eleget benzinből mivel olyan 5.be ha tovább húzom félgáznál olyan érzésem van néha mintha nem kapna naftát és kurva keveset fogyaszt
amúgy 2.ba gázadásra simán 1keréken van a moci
Nos, ha 100-nál nem megy többet, akkor valószínüleg a fő gond nem a kipuffszeleppel van. Természetesen ha 125-ös! 50-80-as esetén szerintem boldog lehetsz azzalis! Hozzáteszem, ha "90-es Futura, akkor gyárilag szinte 100%, hogy elektromos Powerszeleppel szerelték, valószínű ennek meghibásodása után cserélték vákumosra. ( az én "89-es gyártású Replicam is elektromos Poweres, csak "88 -as Syntesin láttam vákumpowert! )
Hogy miért mondom azt, hogy nem itt lehet a bibi? Mert zárt állású kipuffszeleppel is oolyan 120-130 közötti tempót el kell, hogy érjen! Pláne, hogy 8500 körül hiányzik, ha nincs nyitva a szelep! Futura gyári áttétellel 115-120 között nyit a szelep, így addig lazán ki kellene forognia!
Nos inenntől a probléma többfele ágazhat!
Először is feltételtzzük, hogy a motor jó állapotban van, főtengely, henger, dugattyú teljesen jó.
Takarítsd ki a légszűrőt, pucold ki a porlasztót, ( az olajcsövet NEHOGY ELFELEJTSD VISSZATENNI!!!!!!, és a fúvókákat sűrített levegővel pucold, ne dróttal!!!!!!) legyen benn benzin bőven, (tudom banális, de néha nemtudják mitől nem megy, aztán alig van benn benzin, és azért nem kap rendesen) esetleg a benzincsapot se árt kipucolni, kipuff legyen tiszta (nem eldugult!!!!!!) Minden kisegítőberendezés müködjön rendesen! ( pl érdemes az öszes elektromos csatlakozót befújni kontakspray-vel, ahol esetleg gyanús, kicserélni a csatlakozót, gyújtáskapcsoló ne legyen kontakthibás!!!-sajnos sok km után kilazulhat...)
Ha semelyik fokozatban nem akar leforogni, akkor valószínüleg a forgattyúsházba vannak tömítetlenségi problémák, azaz vagy a membrán nem zár re4ndesen, vagy a főtengelyszimmeringek eresztenek át.
Ha máshol leforog, mi több, meg is indul olyan 8 e -es fordulat körül, akkor lehet például karburálási hiba! Ebben az esetben nem javaslom, hogy magad próbáld megjavítani, mert rossz beállítás esetén komoly motorkárok keletkezhetnek!
A víz leeresztéshez pedig: Ha 125-ös, akkor a blokk elején van egy csavar, mellette AQUA felirat, azt kicsavarod, és folyik! Persze illik még a kiegyenlítőtartály tetején a scavart lecsavarni, meg a hűtő bal oldalán a tetjén kicsavarni a csavart!
vagy miért ? mert sztem ennek kéne vagy 140 km/h val mennie mert egyáltalán nem forogja szét magá a motor még 100 nál és mondom ha tovább húzom a gázt olyan mintha megfogná, lefojtaná valami a mocit asszem lecc vele munka a télen hogy tavaszra ütős gép legyen belőle
Remélem valamennyit tudtam segíteni:)
Nemrég vettem egy AF1 futura-t 1990 es évjárat rotax blokkos powerszelep nem nyit sztem rendesen ki ha jól tudom ezen egy vákumos membrán van ami a szelepet mozgatja a membrán felett egy rúgó +a fedél nem tudtok segíteni mit lehetne vle csinállni , mi baja lehet és hogy ez pontopsan hogyan működik
Most 100 km/h ig nagyon megy és utána hiába húzom a gázt néha rángat és lassul a motor pedig a 100 at félgázon eléri nem tudom mi baja lehet :(
nem tudtok segítteni?
előre is köszi
szal a blokk jobb oldalán leszereled a müanyagot , mögötte megleled a lendkereket , a lendkerék előtt a blokk elején alul van egy csavar ami alá be van ütve tán ,hogy ööö.. na jó nemtom már , szóval valami be van ütve . Meg fogod találni ! még nekem is sikerült ....
(lehet ,hogy nincsen is benne benzin mert kipárolgot =ha az a gond akkor bőőőőő szivatót rá és majd ...)
Nekem is ez volt az AF1 Replicámnál,de van már másik gyújtásom és azóta nem csinálja!
Van egy Af1-em.Kellene bele álló és forgórész.Légyszi segítsetek!
Kösz!