Vki segítsen!
Ha 3-4000-es fordulaton adok egy bőgázt elkezd fulladni a motor és elég szarul gyorsul utána is. Ha nyit a power nem lódul meg a motor csak vmivel jobban gyorsul de nem úgy mint eddig és 4-5-6ban már csak 9ig forog ki
Tudod raktam volna én Asso Werkét bele, de azt nem lehet kapni.. Italmondos aztmondta, annak jóval drágább a beszerzése, ezért van Vertex... Megjegyzem versenyre nem lenne jobb kovácsolt dugó, nem ezek a Kokillaöntésűek?
Tulajdonképpen én inkább nyomtatékra szeretnék menni, hogy végig húzzon a gép, de szívesen fogadnék doksikat ha van neked a gépen, ilyen témában szívesen olvasgatok.
Az rgmen egyébként van a membrános beömlő rész ami megy le a karterba, ez eddig rendben is van, de fölött is van egy nyílás ami egyenesne megy be a hangerbe de elkerüli a membránt, és nem igazán értem mért így csinálták a suzukinál.
Hello. Értem köszi. Elektromos poweres. De ezen a motoron alpba bevan húzva a power nyelve(mint az 1.képen). Akkor pontosan hogyan tudom megnélni milyen intervallumban mozog a power?? Kicsavarozzuk a powert és....?? Üresben túráztatni nem akarjuk, mert nem kellene olyan fordulatot látnia még a frissen összerakott blokknan, hogy nyisson a power.
Hello. Értem köszi. Elektromos poweres. De ezen a motoron alpba bevan húzva a power nyelve(mint az 1.képen). Akkor pontosan hogyan tudom megnélni milyen intervallumban mozog a power?? Kicsavarozzuk a powert és....?? Üresben túráztatni nem akarjuk, mert nem kellene olyan fordulatot látnia még a frissen összerakott blokknan, hogy nyisson a power.
A henger ujra nikasilozásárol csak anyit hogy edig 4 ismerösöm küldte el 4 helyre 1 helyen belgiumban csin meg faszán a többi lehullot az aluminiumrol és nem tom hoyg kis haztánkban aki erre ráált mennyi sikerrel csin és igen mint mondtad nem épp olcso 40 alatt nem igazán van belgium 50 rongy + posta és várni kell a hüvely pedig 20 ezer polinin 25a nagyobb hüvelyméret miatt ésa semmivel sem rosszabb pl az ob gokart bajnokságon szereplö haver aki 2 . stb heleken vol tmár ö hüvelyezett hengert használ a 100as kartjába amit egy eléggé hozzáértö ember hüvelyzetett akihez éni smindik küldöm a dolgokat elkell mondanom hogy soka 1 db honolás utáni vagy hüvelyezés furás utáni ragdás stb sem volt a mocikkal mármint ami ebböl fakadna söt pár ismerösnél már bizonyitott ez a z emberke pl a hengert ugy furja vagy a nikasilost ugy honolja hogy 10 perc a járatása a hengernek ha ugy kéred hagyod utána totál kihülni aztá n csö gáz és a kart igy megy nem áll be nem rahad meg és 2. helyekre bebe csusszan ja és 19et mindig forog arekord 20400 volt neki szal innentöl azthiszem hoyg utcai motorkba nyugodt szivel rakjon jo minőségü hüvelyt bárki mert ha akrtokba birja akko egy rsbe is melleslega kart 21 es karbi 100ccm 19 körül forog és 30 32 lo a szabályok szerint felkészitve szal megy.
Még 1 dolog ha megragad stb kine basszátoka hengereekt mert kb 4 5x lehet javitani honolással ahengerfalat szal az kb olyan mint 1 furás a lényeg ho kine bazd meg tudják (furniazt is)honolni akármien csunya 3 rongy amelodij és a nikaszil általáb akurva csunyán néz ki de az csak a felkenödött aluminium Ja éa ha megragadt mindneképp szedd szét mertahova felkenödikaz alu a dugobol ott megint megrAgadmajd Ha normáli skeretekn belül megragad akko savazd l eszépena ghenger falat lemaratod a z alu pl házt. sosavval a dugo tpedi 400 a s600as dugoval simitsd el ahol elkente a gyürü helyét pedig 120 as 200as csiszolopapirral pucold csiszold ki mert azt mindig elkeni é s aha szorul a gyürü nem lessz jo a sürités!
Amugy amennyiért nikaszilozna k anyibol amjdnem vehetsz ujj hengert 75 80 körül dugovalk stb adank ebayen 1 ujj hengert és a z tuti jo
Ezen a 250es hondán feszülölk épp vázpolirozás tyga versenyrendszer 2 ujj dugo két 38as karbimeg a faragás meg csintünk rá másik gyujtást
Tuning meg dugo édekelt itt 2 féle pl az enyémből:) mindkettö fél e sima gyári vertexböl lett könyitveés igen max 10 ora és csere de adig finom amit produkál viszonyitás képpen az lc4es ktm szupermotok megvannak 400on a zx-r 400 ien nsr250 ek husaberg is kapott már ki iagzábol a 400a s kategoriát a motor álatlába tudaj nyerni ha jo álapotban van éppen 13 as idöket sürün csinál
Szevasz Trakee! figyu a tefln dugonak nem az a lényege hogy járasd és nem isa arra készül hog yeljárj vele 15 ezret. Alapba 10 ezer a szerviz szal dugo hajtokar namosrt aki utcán csak simán jár annak jo a sima gyári asszo ami birja ateflonost az rakja ink aki ringre jár ott ugyis szétküldi a gépet és akko a gép technikai szintjének megfeleö idönként akár oránként cseréli a teflon azért van rajt mert joval kevesebba s urlodásal szal jobban veszi a lapot stb kevesebb a surlodásnál a veszteség. Namost ha már konkrétan eléggé felturt gép akko rsürü dugyatu csere van 40 lo felet má orákban. PL: honda rs gyári 44 lo 36 os karbi kopgoszenzor egyéb nyalánkság végülis agp motor megvásárolhato verzioja 70 valahány kilo 210 et kb alapban a 250 es 98 lo és 97 kilo a96 osokat mondom ezeknek van mega szerbvizkönyvük volt szerencsém hozzájuk szerencsére nem aprilia de azért jobb mint 1 rs mert pályagép apriliábol is vanak ien darabok csak hát kicsit kevés a bukszám, na de térjünk a tárgyhoz a honda rs 125/250 ben7 oránként dugattyucsere és 14 oránként hajtokar és föt csap csere van 7 oránként lánc csere mivel kb feleolyan vékony lánca mint az rs, 510 es ha jol tom. szal a teflon dugo jobb min t asima csak arra kel használni amire valo.
Melleslega az én hüvelyes hengerem konkétan joval erösebb mint agyári nikaszilosok de még a felturtamnál is mivel lényeges erökülömbség nincs a két hengerfal közt szoval nem fogja senki halando észrevenni hogy a nikasilossal jobban megy max kevésbé kopik a nikasil tovább tart, enyi de a hüvelyes hengert meg a kénye kedve szerint marhatja az ipse a nikasil meg lepatanbika faszba vagy ha a marást stb kibirja azon fosol miko hullik le valahol pl a ringen 1 kaynarba lesatuzik a hátso kerék az idáigmég csuszás nélkül isemröseim közt nem sikerült
Csá Dani! Mt szeretnél pontosabban hallani a vezérlési értékekről, a formákrol, a méretekröl az égéstérről vagy a hengerben karterban lévö hullámokrol vagy igy miről mert ezt igy eg ykicsit hosszu mesélni vayg hog ymiért mekora karbi mire vagy a kipufogorol mert az igy kb a 2t motor lelke de nem ugy ahogy azt az emberkék gondolják mikoelhintika nagy szövegeket okoskodva van pá r kipufogom a mocira és pl csak 1 kipufogocsere eredményez olyat hogy pl a tyga rendszerrel a motor csak full fent 10 felett megy vayg pl az arow ami már polinival 5-6 tol log. Lecserélsz 1 olyan kipufot 1 másikra 1ikkel full pályára valo csak fent menö gépet kapsz a másik meg egy krosszmotorhoz hasonlo robbanékony szadulo moci vagy épp gyorsulo az iknél nem forgatod ki eléggé a gangot és a váltás után már nem huz jol akövetkezö mert lesik a tartomány a másikkal meg szép kényelmes váltással lazán kijön szoval ez elég hosszu történet má r a henger fötengelyfokban vezérlése csin 1 tök más motort aztán megbasztathatod a hengerfejet szintén tök mást csin belöle membránlap vastagság al teljesen mást artományba lessz ereje függöen mekor a nyitást adsz neki és mien erösségü anyagu lapot raksz be esetleg + ablakostszaé hosszu a lista.
Szevasz! figyu! az 1 es kép a nyxitot az oké a 3 as zárt a 2 es lofasz na ha elektromos a szeleped akko 1 bowdent huz a a mágnes. a szelep aprilián csak menetközbe mozog nem ugy mint sok tipuson ahol gyujtára teszed és nyit zár szal csak akko megy ha beinditod. a szelepet a vezérlöje 3ig bezárja ott elengedi a mágnes és 7800 nál megint berántja. a 3ig zárásnak 2 elönye hogy lent 3ig erösebb a nagy kipufogomérettel és az hog yigy elenörizheted a müködését a zselepnek anélkül hogy üresbe turáztatnád. Na szal ha elektromos akkor ha gyenge az aksid akko ris amágnesnek bekell huzni a abowdent ami ha elvileg jo akkor kihuzza szelepet ha nem szorul semi stb.
Ha vákumos még akkor vedd le a fedöjét azt a fekete müayagot a membránrész anélkül a rugo és fedö nélkül is mozgatja ugy ahogy
na ha ugyis megy akkor zsir müködik rugo fedö tarto drot rugo lofasz vissza és zsir menetközbe ha értelmesen forog ki akko ugyis jo ha nem jön meg a kajak a végén akkor nem jo de aztán lehet 20 másik dolog még! hajrá 10 perc az egész idommal fél ora max
Köszi a válasz.
Akkor az 1es számú kép ugye kinyitás utánni állapotra vonatkozna.(mert ebben pont forditva van)
A 3.kép pedig az alap helyzet?
Hogyan tudom megmozgattatni(ellenőriztatni) a kiszedett powert?
Úgy kell lennie, ahogy az 1-es, és 3-as képeken van! De legyetek nagyon óvatosak a szeleppel! Nkem sajnos 2 hete kicsavarodott a szára, és elintézte a dugattyút! (szerenceére csak a dugattyút) Az új dugóval már úgy raktam össze, hogy a szelep szárán lévő alátétet, amire a rugó támaszkodik, és ami közvetlenül érintkezik a szeleppel szépen ráhegesztettem a síktolattyúra, hogy ilyen többé elő ne fordulhasson! ( ív hegesztéssel nem megodható, CO, vagy láng kell!!) Továbbá beragasztottam a menetet, és pontozással biztosítottam amellett, hogy lassan megfolyik az anyag, úgy meghúztam!
Egyébként javaslom, hogy vegyétek le a generátorfedelet, tegyétek be a szelepet, és forgassátok körbe a főtengelyt! -ellenőrzésképpen! Esetleg ha nincs fönn a kipuff, szemrevételezhetitek is, vagy megtapogatjátok... (nos ehhez inkább nincs hozzáfűznivalóm :) )
Hello mindenki. Most raktuk össze haver Af1 Sport Pro-ját, és a power szelep berakásánál elbizonytalanodtam. Ugyebár 2féle képpen rakhattuk be: 1. és 2."ábra" . Végül sikerült meggyőni, hogy az 1. a helyesebb, de a "power nyelvnek" nyitás után kellene úgy állnia. 7000 fordulat alatt szerintem pedig úgy kellene állnia mint a 3.képen. De a gyujtás ráadásával nem ellenőrizte magát a power ahogy én eddig megszoktam egyéb motorokon.
Összefoglalva(szerintem):
7000 alatt 3.ábra
7000 felett 1.ábra
a 2.ábra szerint meg forditva lenne berakvaű
Segítsetek. köszi
Amúgy ez a bevonat dolog olyan, hogy sokféle anyagot diffundálnak, de a lényeg ugyan az!
Egyébként az aprilia az AF-1 esetében Gilnisilnek nevezte a bevonatát! (forrás: Motor Revü 1990/08 Aprilia AF-1 Syntesi Sport teszt)
Amúgy arról tudsz, hogy már itthon is bevonatolnak újra? Igaz, meglehetősen drágán... Hozzáteszem, én abban látom a bevonat előnyét, hogy amíg nem sérül, addig gyakorlatilag nincs ovalitása! Amúgy nekem is van egy tartalék hüvelyes henger hozzá, bár inkább ne legyen rá szükség :)
Egyébként a Vertex teflon bevonátanak max a bejáratásnál van szerepe, mert igencsak gyorsan elűnik a felületről... 8500 km után már sehol sem volt felfedezhető a dugattyúpaláston, még az ép recék közében sem!
Meg mégvalami! Nincs kedved egyszer összefoglalni atapasztalataidat a Rotax motorról, és annak tuningjáról? (esetleg képekkel) Azthiszem, a 125 világán szívesen fogadnák az írásod!
Bocs a kurva rosz helyesirásért szaul irok helyesen de konkrétan má egy ideje eltörtema billentyüzetemetz azt öszevisza nyomkodm ho néhány betüt beirjon vennem kéne egyet de kurván nincs a fejemben miko kéne bocs érte
Csá! A polini szilicum karbidaj nem egyenlö a nikasil nak hivott fallal neve is jelzi hog ynikkelell is ötvözik ezt apolini más adalékkal oldaja meg szal má sde kül kurva sok van és az emberkék mindet nikasilnak mondják dehát ez tök lényegtelen halando ember szempontjábol mert hát mi nem döntünk ho miet is kérünk:). A hütöhöz annyit hogy mito rengeteg ragad meg télen miko 0fokos hidegekbe viszik mert ugymond elkurták a terosztáztot és a hütö méretezést csak ho ne essetek ien hibába a mitok naon sokszo razt szivják be minusab hog ygeci nagy hütöt tettek rá a termo kinyit é s ahenger megkapja ajo kis 0fokos vizet az merg ugy lehütui ho rászorul a dugora és megragad a faszba konkrétan 4iet tudok ho csak ez vol t agondjaszal télen mitot mindenképp ragasztgatni ajánlott de ez csak 1 tanács. Aprilia hütövel kapcsolatban pedig több dolog rs böl is 2 féle létezik hütés dologban 2 féle henger van két féle blokk két féle hütö é s2 féle vizzáro köpeny szal más méretü a vizet áteresztö kis furat a hengeren máa záro a hengerfejnél és más méretü a hütö is af1eken a termosztát is má spici furatok vannak igy nehezebben elegsazik meg általában az af1ek mind segédkipuffogo nélküliek igy kisseb hö és teljesitmény van.Aztán a 122es rotax más gyujtás fötengely öntvény szal tök más hütöviztér pumpa ienek. Ugyhog yigazábol van 7 féle aprilia henger legalábbis én enyit már láttammás és más a vizzáro bol is töbféle van hütöböl is több méretvan meg lehet ho épp a fagyálo má rtelebastzta zokat a kis átvezetöket ah naon melegszik neki vayg elég ha valaki pl szerelte és csak más féle termosztátot vagy hngert valamit szal össz e lehet kombinálva neki több 125 aprilia cucc.Én eélsölépés ként kimosnám rendesen a hütöt nyomásal valami kisseb gözborotvával tisztitofolyadékkal meg megpucolnám a termot hátah leragadt lehet kise nyit.
Ha 3-4000-es fordulaton adok egy bőgázt elkezd fulladni a motor és elég szarul gyorsul utána is. Ha nyit a power nem lódul meg a motor csak vmivel jobban gyorsul de nem úgy mint eddig és 4-5-6ban már csak 9ig forog ki
Tudod raktam volna én Asso Werkét bele, de azt nem lehet kapni.. Italmondos aztmondta, annak jóval drágább a beszerzése, ezért van Vertex... Megjegyzem versenyre nem lenne jobb kovácsolt dugó, nem ezek a Kokillaöntésűek?
Vagy legalább e-mailod?
Az rgmen egyébként van a membrános beömlő rész ami megy le a karterba, ez eddig rendben is van, de fölött is van egy nyílás ami egyenesne megy be a hangerbe de elkerüli a membránt, és nem igazán értem mért így csinálták a suzukinál.
Még 1 dolog ha megragad stb kine basszátoka hengereekt mert kb 4 5x lehet javitani honolással ahengerfalat szal az kb olyan mint 1 furás a lényeg ho kine bazd meg tudják (furniazt is)honolni akármien csunya 3 rongy amelodij és a nikaszil általáb akurva csunyán néz ki de az csak a felkenödött aluminium Ja éa ha megragadt mindneképp szedd szét mertahova felkenödikaz alu a dugobol ott megint megrAgadmajd Ha normáli skeretekn belül megragad akko savazd l eszépena ghenger falat lemaratod a z alu pl házt. sosavval a dugo tpedi 400 a s600as dugoval simitsd el ahol elkente a gyürü helyét pedig 120 as 200as csiszolopapirral pucold csiszold ki mert azt mindig elkeni é s aha szorul a gyürü nem lessz jo a sürités!
Amugy amennyiért nikaszilozna k anyibol amjdnem vehetsz ujj hengert 75 80 körül dugovalk stb adank ebayen 1 ujj hengert és a z tuti jo
Ezen a 250es hondán feszülölk épp vázpolirozás tyga versenyrendszer 2 ujj dugo két 38as karbimeg a faragás meg csintünk rá másik gyujtást
Tuning meg dugo édekelt itt 2 féle pl az enyémből:) mindkettö fél e sima gyári vertexböl lett könyitveés igen max 10 ora és csere de adig finom amit produkál viszonyitás képpen az lc4es ktm szupermotok megvannak 400on a zx-r 400 ien nsr250 ek husaberg is kapott már ki iagzábol a 400a s kategoriát a motor álatlába tudaj nyerni ha jo álapotban van éppen 13 as idöket sürün csinál
Melleslega az én hüvelyes hengerem konkétan joval erösebb mint agyári nikaszilosok de még a felturtamnál is mivel lényeges erökülömbség nincs a két hengerfal közt szoval nem fogja senki halando észrevenni hogy a nikasilossal jobban megy max kevésbé kopik a nikasil tovább tart, enyi de a hüvelyes hengert meg a kénye kedve szerint marhatja az ipse a nikasil meg lepatanbika faszba vagy ha a marást stb kibirja azon fosol miko hullik le valahol pl a ringen 1 kaynarba lesatuzik a hátso kerék az idáigmég csuszás nélkül isemröseim közt nem sikerült
Ha vákumos még akkor vedd le a fedöjét azt a fekete müayagot a membránrész anélkül a rugo és fedö nélkül is mozgatja ugy ahogy
na ha ugyis megy akkor zsir müködik rugo fedö tarto drot rugo lofasz vissza és zsir menetközbe ha értelmesen forog ki akko ugyis jo ha nem jön meg a kajak a végén akkor nem jo de aztán lehet 20 másik dolog még! hajrá 10 perc az egész idommal fél ora max
Akkor az 1es számú kép ugye kinyitás utánni állapotra vonatkozna.(mert ebben pont forditva van)
A 3.kép pedig az alap helyzet?
Hogyan tudom megmozgattatni(ellenőriztatni) a kiszedett powert?
Úgy kell lennie, ahogy az 1-es, és 3-as képeken van! De legyetek nagyon óvatosak a szeleppel! Nkem sajnos 2 hete kicsavarodott a szára, és elintézte a dugattyút! (szerenceére csak a dugattyút) Az új dugóval már úgy raktam össze, hogy a szelep szárán lévő alátétet, amire a rugó támaszkodik, és ami közvetlenül érintkezik a szeleppel szépen ráhegesztettem a síktolattyúra, hogy ilyen többé elő ne fordulhasson! ( ív hegesztéssel nem megodható, CO, vagy láng kell!!) Továbbá beragasztottam a menetet, és pontozással biztosítottam amellett, hogy lassan megfolyik az anyag, úgy meghúztam!
Egyébként javaslom, hogy vegyétek le a generátorfedelet, tegyétek be a szelepet, és forgassátok körbe a főtengelyt! -ellenőrzésképpen! Esetleg ha nincs fönn a kipuff, szemrevételezhetitek is, vagy megtapogatjátok... (nos ehhez inkább nincs hozzáfűznivalóm :) )
Jó szerelést!
Motor szervízben van, jó az idő, lehetne motorzni...
Az vígasztal hogy jövő héten kész lesz elvileg
Aki ért az Af1 poweréhez segitsen már.
Összefoglalva(szerintem):
7000 alatt 3.ábra
7000 felett 1.ábra
a 2.ábra szerint meg forditva lenne berakvaű
Segítsetek. köszi
Amúgy ez a bevonat dolog olyan, hogy sokféle anyagot diffundálnak, de a lényeg ugyan az!
Egyébként az aprilia az AF-1 esetében Gilnisilnek nevezte a bevonatát! (forrás: Motor Revü 1990/08 Aprilia AF-1 Syntesi Sport teszt)
Amúgy arról tudsz, hogy már itthon is bevonatolnak újra? Igaz, meglehetősen drágán... Hozzáteszem, én abban látom a bevonat előnyét, hogy amíg nem sérül, addig gyakorlatilag nincs ovalitása! Amúgy nekem is van egy tartalék hüvelyes henger hozzá, bár inkább ne legyen rá szükség :)
Egyébként a Vertex teflon bevonátanak max a bejáratásnál van szerepe, mert igencsak gyorsan elűnik a felületről... 8500 km után már sehol sem volt felfedezhető a dugattyúpaláston, még az ép recék közében sem!
Meg mégvalami! Nincs kedved egyszer összefoglalni atapasztalataidat a Rotax motorról, és annak tuningjáról? (esetleg képekkel) Azthiszem, a 125 világán szívesen fogadnák az írásod!
Te értesz a 2thez, és gondolom nem csak a vakvilágba szoktad reszelgetni a hengereidet.
Mesélhetnél erről egy keveset.