Sziasztok!
Az lenne a kérdésem, hogy mitől van az hogy olyan 8 ezres fordulatig rezonál az egész motor? De olyan szinten hogy a talpam lezsibbad. Af1-Futura-ról van szó. Előre is köszönöm a segítséget
Na de az alapvető kérdés nem ez volt h mitől áll le hanem h leáll!
Az alapkérdés az volt, h önindítózva nemidul, tolásra meg rögtön!
Amúgy persze biztos jobban vágod az elektronikát, én nem mélyedtem ennyire bele, igaz szakmám de ez lényegtelen.
Az alapvető dolog, h segítsünk egymásnak ezért lenne a fórum, és itt az elektronikai alapismeretekkel nembiztos h sokat segítesz, jobban a tapasztalati dolgokkal.
feszültségszabályzó lekötése és direktre kötés az akksira(egyenirányítás, fesszabályzás nélkül) akárhonann nézem egy baromság! XD
Azért fékezi némileg, mert a generátor max teljesítményen dolgozik zárlatra, az meg az alapjárati fordulatszámhoz tartozó teljesítménnyel már összemérhető mennyiség.
Egy jó karban lévő gyári simson hozávetőlegesen 450-500 watt teljesítményű 1500-1700 as alapjárati fordulatszámon.
A generátorából a töltő és világytó zárlatra dolgozása esetén kiszalad 60-80 watt.
Persze, hogy a fordualtszámot képes annyira lecsökkenteni ez az elvett MOTORTELJESÍTMÉNY hogy esetleg a motor már leáll.
Viszont ennek semmi, de semmi köze, a gyújtás teljesítményéhez.
Ha uygan ezt mina blokkra és duci generátorra fordítod, a helyzet még rosszabb, mert a generátor nagyobb, a motor alapjárati fordulatszámon meg kisebb teljesítmnyű mint a simson, tehát az energiadeficit még nagyobb.
ettől áll(hat) le alapjáératon, és nem a mágneses mező csökkenésétől.
ha letesteled a töltő tekercset, vagy világító tekercset az megfogj a simsont is ha így már érted :D bírom az arcod, de inkább a csóró gyereknek kéne segíteni, hogy ne kösse le a fesszabit mert kinyír minden fogyasztót, akksit mindent!
A világért sem szeretnék vitatkozni, de ha az elméleted helyes volna, a villanymotor mint fogalom nem létezne, mivel indulásnál max áramot felvevő tekercsrész az éppen dolgozó szegmens elől "elvonná" a megneses mezőt:)
elmélet lehet ez, de a gyakorlat mást mutat, ezért nem gondoltam énse rá, de miután minden elemét lecseréltük a gyújtásnak és ugyanazt csinálta csak az önindító maradt, és lám az volt a hunyó.
olyan összefüggést látok ebben , ha a töltés rész nagy áramot vesz fel indítózáskor, nem marad elég mágneses tér a megfelelő teljesítményű gyújtószikra kialakulásához
RS50-el jártunk úgy h az önindító nagy áramfelvétele miatt gyér szikra volt és nemindult indítózásra, tolásra meg épphogy megmozdult a kerék és már ment is. mindent átnéztünk, kicseréltünk és ugyanaz a jelenség. hozzáteszem az önindítója zajtalan volt, és normális fordulatszámmal tekert. rádobtunk egy másik önindítót azóta is 1gombnyomásra indul. csak van összefüggés!
Ha lendkerékmágneses gyújtásról van szó, hót mindegy, hogy a töltés-világítás dolgozik vagy nem, attól még szikrának lennie kellene, mivel eben a rendszerben ezezk függetlenek egymástól.
ha Ducati Energie gyújtásod van(lendítőkerékre rá van írva) akkor egy citromsárga színű kábel ment a feszültségszabájzódba. Ezt a kábelt kösd le (szigelted le) és nézd meg úgy a szikra jelenséget.
Sziasssztok! Azt szeretném én kérdezni rv6 hoz keresnék kuplung tengelyt de az istenért sem találok és arra gondoltam hogy csináltatni nem lehetne e hozzá? ( pl eszterglni) vagy valmi ilyesmi nem értek hozzá Valakinek valami jó ötlete van? Egyébként a kuplung tengelyen a 2. sebességből egy fog sérült...
amikor a főtengely a fölső holtponton van akkor a kiegyenlitőtengejnek alul kell lenie!