Hát aki rögtön blokkcserével kezdi.
Sportgép helyett inkább sportúra kategóriával kéne kezdeni egy sv vagy hyo 650-es vagy Cb-500-600 as elég élvezetes és barátságos is egyben hogy ne ijedjen meg de nem kell 1 év múlva eladni mert kicsik.
RÉszemről úgy volt hogy bátyám tanácsára vettem egy 125-ös kis csoppert, amin először nem mertem 70-el többel menni. (amúgy utálom a csoppereket)
Aztán megszoktam meg meguntam, eladtam.
Vettem egy Suzuki Gs 500-ast (45 LE). Az első úton nem mertem 4000 fölé pörgetni mert hú de nagyon megy.
Aztán mikor kezdtem hozzászokni, csak próbaképp tiltásig forgattam egyes és kettes fokozatban, ismét volt adrenalin.
Meg hogy hú bazzeg ez nagyon megy.
Egy 600-as gixeren tuti beszartam volna. Ezzel arra próbáltam rávilágítani hogy érdemes kissebbekkel kezdeni, mert szerzel egykis gyakorlatot, és a kissebb gépek kevésbé büntetnek.
Amúgy én is nagyobbraváltáson gondolkodok.
Az ember mindig nagyobbat, gyorsabbat, erősebbet akar.
600-as ként nem speed motorra gondoltam. Én sem ajánlom, hogy 100 le feletti motorral kezdj. Ott már kell tudás ami sok motorozás és rutin után jön el.
Hja..... vegyél inkább egy komótosabb "múmiát" fillérekért, tanulj meg egy kicsit gurulni aztán ülj egy ilyen vadabb cuccra, persze ha van eszed hozzá!
Én is chopperrel kezdtem.... meg is utáltam... először a zxr sem volt egyszerű élmény :) de észnél kell lenni!
Azért én nem biztos, hogy ilyen géppel kezdenék motorozni. Mindkettő jóval 100 paci fölött van és könnyen szétszaladhat a ménes. Nem nagy rutint kapsz a tanfolyamon.
Ezért is gondoltam moci terén egy Gsxr 600-asra 2008-as évjáratra mert azon vannak kapcsolható módok és így talán elkerülhető egy esetleges baj. Csak én Honda párti vagyok meg a Hondák megbízhatók sok kilométert bírnak és könnyű megszokni a Hondákat. Nem tudom, hogy a Gsxr k8 milyen moci lehet ha nem sokkal rosszabb mint a Honda cbr 600 rr akkor mindegy.
Annyira azért nem mindegy. Ha van eszed akkor kezdhetsz 600-assal is. Egy csomó kategóriát ugrasz, és egy csomó pénz zsebedbe marad a ccm lépegetés nélkül. Viszont, ha nem ura magadnak akkor győzhet a gyakorlatlanság, a tapasztalatlanság és lehet, hogy egy fekete kereszt leszel az út szélén és rád emlékezünk az őt is hazavárták táblát látva.
Ha kibírod várni a két évet, akkor mindenképp várj, de ha most AK-s jogsit csinálsz, akkor utána egy különbözeti vizsgát kell tenned.. ami már "csak" rutin+forgalom".. (talán 5 óra rutin és 10 óra forgalom+a vizsgadíjak).. így összesen kb 35ezer Ft a különbözeti vizsga ára.. gyakorlással, vizsgadíjjal mindennel együtt.
Sziasztok tanácsra lenne szükségem. Az igazság az, hogy hamarosan lehet, hogy jó lenne a gyakorlatra járáshoz egy 125-ös motor, mivel motorszerelőnek készülök ugyanis kényelmesebb mint a buszozás, és gyakorlatot is szereznék. Nagy motorra viszont gyűjteni akarok és a gyakorlaton kapott kevéske pénz nem elég a gyűjtésre és a motor fenntartására is "drága a benzin". Most jelenleg 19 vagyok és 2 év múlva alapból mehetnék nagy motorra, tehát feleslegesen szórnám a pénzt most A Korl. jogsira. Tudnátok tanácsot adni? Lehet egyből egy 600-as géppel kezdeni vagy inkább 125-özzek, vagy teljesen mindegy? Nem tudok dönteni, úgy gondolom itt több okosabb ember van nálam.
Én úgytudom biztos forrásból,hogy az első nemzetközi jogsi a döntő. Tesóm elöbb rakta le a B-t,majd az A1et rá 1 hónapra. A B-re kapta a korlátozást,mivel az a az első nemzetközi. Szval elvileg semmilyen korlátozást nemkapsz most.
egy kérdésem lenne, bár nem ezzel kapcsolatos de nem találtam a helyét. Kezdő jogsija van annak 2 évig aki levizsgázik A-ra ugye (bár B-re is de ez mindegy) Namármost. Ha valakinek (nekem) már 10 éve van B-s jogsim, akkor én a most megszerzett korlátlan A-s jogsival megint kezdőnek számítok vagy sem? Mert egyik helyen azt írják, h igen másikon pedig, h csak az első nemzetözi jogsi a kezdő jogsi! És az első a B-volt ugye.
Namost?
Köszi
Az itteni yamahánál nem csinálják meg úgy,pedig zsír új a motor(Legalábbis erre a modellre nem: xt 660x).Azért kérdeztem hogy ha én intézek mindent és mielőtt vinném a vizsgára lefojtatnám az új xt-met akkor így meglehetne-e oldani?
Ha külföldről hozok be pl xt 660x-et,amit itthon ha új akkor sem lehet 25kwra vizsgáztatni,akkor ha szerelővel megcsináltatom 25kw-ra akkor már úgy kerül bele a forgalmiba?
Összefoglalva:Bármilyen küldföldi mocit le lehet vizsgáztatni igy ha ténylegesen le van fojtva vagy ha itthon nem lehet 0kmeset akkor külföldit sem?
Bocsesz hogy hülyén fogalmazok de ma vaahogy ilyen napom van...
nekem az a véleményem h. aki nagymotort akar vezetni az csinálja meg a jogit belőle vagy járja végig a ranglétrát... ebből van a sok baleset hogy szinte 0 tapasztalattal felülnek az emberek 600as sportgépekre....
Sportgép helyett inkább sportúra kategóriával kéne kezdeni egy sv vagy hyo 650-es vagy Cb-500-600 as elég élvezetes és barátságos is egyben hogy ne ijedjen meg de nem kell 1 év múlva eladni mert kicsik.
Aztán megszoktam meg meguntam, eladtam.
Vettem egy Suzuki Gs 500-ast (45 LE). Az első úton nem mertem 4000 fölé pörgetni mert hú de nagyon megy.
Aztán mikor kezdtem hozzászokni, csak próbaképp tiltásig forgattam egyes és kettes fokozatban, ismét volt adrenalin.
Meg hogy hú bazzeg ez nagyon megy.
Egy 600-as gixeren tuti beszartam volna. Ezzel arra próbáltam rávilágítani hogy érdemes kissebbekkel kezdeni, mert szerzel egykis gyakorlatot, és a kissebb gépek kevésbé büntetnek.
Amúgy én is nagyobbraváltáson gondolkodok.
Az ember mindig nagyobbat, gyorsabbat, erősebbet akar.
Én is chopperrel kezdtem.... meg is utáltam... először a zxr sem volt egyszerű élmény :) de észnél kell lenni!
Aztán szerintem azt csinálsz amit akarsz! :)
Ha esetleg van még olyan, aki bejárja a szamárlétrát: http://www.kepesmotor.hu/yamah...
Alkuképes a dolog!
Namost?
Köszi
AK.-papiros Gixxer ha esetleg valaki ilyesmit szeretne....
Még 1-2 hétig eladó,utána marad..
http://www.kepesmotor.hu/suzuk...
üdv.
Összefoglalva:Bármilyen küldföldi mocit le lehet vizsgáztatni igy ha ténylegesen le van fojtva vagy ha itthon nem lehet 0kmeset akkor külföldit sem?
Bocsesz hogy hülyén fogalmazok de ma vaahogy ilyen napom van...