Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Azért ahogy látom mindenkinél volt,van valamilyen fokozatosság az erőviszonyokkal csak azt tudom mégegyszer mondani hogy inkább egy kisebb először.Aztán uána lehet gondolkodni nagyobb kategóriájú masinában is,persze azt sem kell kifelejteni ha a haverokkal mész motorozni akiknek már van valamilyen gyakorlatuk ésszel menjenek mert a gyakorlatlan társat hamar bele lehet vinni a bajba mert hát a tapasztalat azt mutatja hogy általában senki nem szeret lemaradni a többiektől illetve egy hirtelen lassításkor a hátára mászik az előtte levőnek.
én 50-es Verhovina után ültem 250-es TS/1-re. most meg ülnék egy 400-as kis szépségre, ha volna miből
vagy érzi valaki a vasat, vagy nem. de az még nem is elég. közlekedni is meg kell tanulni vele. ez személyfüggő.
lehet, hogy sablonszöveg, de minden fejben dől el. amúgy 250-es gépekkel is lehet leizzadós helyzetbe kerülni (tapasztalat) szerencsére az őrangyalom ott volt mellettem.
Na hál istennek,beindult a topic
Én 250-es ETZ-ről ültem át 600-as Hondára.Birtam magammal,meg a jobb csuklommal ,és a mai napig/lekopp/
nem ért semmi komoly baj.
Persze volt olyan is hogy leizzadtam egy pillanat alatt a motoron.
Igen, én is kis mocit javasolnék, de télleg személyfüggő, meg talána kor is számít
18-20 éves embernek nem ajánlanék nagy gépet, mert nem tartana sokáig, míg baj lesz belőle
én 31 évesen gyerekkel nem szeretnék az úton maradni, ezért nem is hajtom úgy a mocit, persze megyek, de ésszel
Igen,igen.
Örök dilemma,milyen motorral kezdjünk.
Mindenkinek saját magának kell eldönteni hogy hallgat-e mások tanácsaira,vagy megy a maga feje után.
Aztán saját magán tapasztalja az eredményt/jo,és rosz oldalrol nézve egyaránt/
sztem vmi visszafogott 600-as nem rossz gép tanulni, de ez személyfüggő is sztem
ha sportgépet veszel a 600 sok lesz, mert követeli a tempót
túra, túraendúró megint más
én egy hónap 125ccm 2T után átültem a 650ccm 4T 1 hengeresre, nincs vele bajom és nem érzem soknak
Hali!
Én a 2.verziót ajánlanám,kisebb,könyebb motorral gyorsabban megtanulod az alapokat!
Egy tapasztalt motorosnak is okoz néha meglepetést a nagyobb motor,nemhogy egy kezdőnek.
Szerintem ha nincs semmi rutinod ne vegyél nagy gépet,ne hallgass az okoskodókra akik rá akarnak beszélni a nagyobb motorra .Én kb. 30 éve motorozok igaz nagy motorom soha nem volt de a nyáron próbaképpen felültem egy nagy mocira és nem éreztem biztonságban magam .De a döntés a te kezedben van.
nézd meg a képeim, videóim.. az egy 250es.. próbálja meg akár azt kimotorozni pályán az átlagmotoros..
Sziasztok.
Kis segítségre lenne szükségem.Most jött el az idő,hogy megtanuljak motorozni.Az lenne a kérdésem,hogy a jogsi megszerzése után,mekkora motort vegyek?Rutinom szinte semmi,sajna fiatal koromban nem volt lehetőségem motorozni.Én a 250-40ccm körül vennék,de tapasztaltabb barátaim szerint,inkább egy 600 ast kell vennem,mert pl egy 250.Ninjat,hamar kimotorozok,és aztán nem tudok továbblépni.
Tehát?Mi a jó megoldás?Nagyobb,erősebb motorral rutint szerezni,vagy egy használt kisebbel,aminek nem árt egy esetleges borulás?
Köszi a segítséget..
Sziasztok!

Hát akkor mesélnék magamról kicsit és az általános A korl -nagyobb motor mizériáról...

Sikerült letenni a jogsit Ak-ra és elkezdtem gondolkodni hogy milyen motor lenne az ideális...
Faternak van egy 43 lovas kl650es kawája, eredeti ötlet az volt hogy lekellene folytani és akkor lehetne menni vele... utána jártunk ennek a lefolytás dolognak, a KPMnél voltunk bent és a követkjező az eljárás, belerakják a fojtást egy szervizben és egy olyan bizonyitványt kell kiállitani hogy a káros anyagkibocsájtása nem nagyobb a Magyarországon legnagyobb megengedett értéknél. Ez ugye egyszerüen hangzik csak ehez egy bizottságot kell összehivni és ennek a díj több százezres tétel, érthető hogy ezt elvetettük. Egyébként a lepapírozás régebbene gyszerübb volt ezért vannak lepapirozott gépek a piacon, most csak ugy tudod megcsinálni hogy külföldtről behozott motornál valamit lehet variálni egy kamu adásvétellel vagy ilyesmi, nekem ez hosszú és nemkivánt folyamat szóval ezt is hanyagoltam.

Következő lehetőségek merültek fel:

1,Veszek egy etz250et hogy legalább legyen valami amivel gurulhatok, miután 18évesen végig dolgoztam az egész nyarat fizikai munkával eldöntöttem hogy nem etz-t veszek a kemény meló árán megszerzett zsetonért.

2, Akkor kellene nézni valami gépet ami kategórián belül van de mégis azért nem etz kategória, ekkor jött a yamaha tdr 125. 36 Le pont megfelel azomban kétütemű mint az etz és egyszerüen kétüteműre ülök rá... nem az én világom.

3,Keressünk 4ütemű 36 Le belüli gépet. Nem volt egyszerű de sikerült, mellesleg eldöntöttem hogy csak szuzukit veszek mert ahoz van alkatrész nem ugy mint a kawasakihoz amihez egy kapcsoló 18 ezer ft fél éve megvan rendelve megelőlegezve és nem hozzák. Tehát suzuki gsf 250 bandit az egyetlen gép ami megfelel az elvárásoknak. A motor külleme ereje mind megfelel az elvárásoknak azomban egy gond volt vele, 250es soros 4es az azt jelenti hogy a fordulatszám mérőben 22 ezetr van bele irva és olyan 16-18 ezret pörög átlag használatkor, a legjobb állapotban lévő gépben is 22000 km volt. szerintem ez nem vitás hogy az a motor ami ennyit pörög az egy időután elhasznlódik. Ebben a motorban sok volt ez a km.

4, Találtunk egy Rf400as mocit 51 Le és 36 van a forgalmiban, sorosnégyes ez is, azomban 16 ezer van beleirva olyan 8-9 ezer körül lehet használni kényelmesen, finoman könnyen kezelhető nem túl erős barátságos motor nem áll egykerékre ha megcsúszik a kezed a gázkaron viszont nem hagy cserben előzésnél és nem növöm ki 1 éven belül.

Megvettük! Egyetlen gond akadt vele, Japán belpiacos széria a 400as rf a többi a 600as meg 1000es az természetesen Eu-s. Ez azt jelenti hogy a motort és az alkatrészeket csak japánban gyártották és gyártják.
Csak szemléltetés képpen 4 db kb 3 centis szeleptű 40 ezer forint.

Ha esetleg valaki rf400ast venne még egy turpisságot elárulok, a suzuki bandita 400as blokkja megegyezik a rf400as blokkájval igy a 4 szelep 6000Ft ba került összesen.

Remélem hasznos volt ez a kis történet, széles utakat balesetmentes gurulást!
oks, köszi azér a válaszokat
Ezt sajnos nem tudom Gondolom típusonként eltérő, meg attól is hova pakolják a fojtást
Igazad van abban hogy magamban kéne elrakni a fojtást csak ismerem magam és épp ezér félek ettől a megoldástól... Kb mennyibe fájhat egy ilyen művelet a szakszervízben?
Név: Kordagyörgy, itt néztem egy furcsát, amúgy nemigazán foglalkoztat.
Lehet primitíven hangzik, de ha gondolod szakszervizben is elhelyezhetnek egy folytást soksok pénzért, és majd velük kiis vetetheted ha gondolod, akkor lenne értelme, ha a a forgalmiban is a visszafolytott teljesitmény szerepelne, és akkor kevesebb lenne rá a teljesitményadó. Ha nem ez a célod, akkor ez a legolcsóbb megoldás azután hogy magadba rakod a folytást . Nekem spec ez lesz, mert hangos a kipufogóm, és jobb is ha nem tudok olyan gyorsan menni
Na ja csak nemtom igy 180cc után a 600 sok lehet, nehezen bírja ki az ember hogy ne húzza oda neki aztán ezér gondoltam hogy jólenne valami ilyesmi megoldás, arra meg nincs lém hogy vegyek egy motort most aztan 1 év múlva másikat...:(
Szerintem a fojtást magadban is el tudod helyezni. Úgy a legolcsóbb...
Ez azér elég "primitív" megoldásnak tűnik... Az adatlappal a kép a bajod? Nyílvánvaló hogy nem én vagyok rajta de teccik
Telituszkolod a kipufogót fém mosogatószivaccsal, kisebb hang, és nem is megy annyira-legolcsóbb megoldás.
Adatlapodat meg valósághűen is kitölthetnéd
Sziasztok! Az érdekelne hogy ha veszek egy 100Le körüli gépet megoldható e hogy lefojtsam mondjuk 50Le-re vagy csak simán megoldható e hogy mondjuk a vége ne 200 fölött legyen és beletanulhassak a dologba szal ne pereceljek az első héten? Aztán majd mondjuk 1 év után eltüntetni belőle ezt a "fojtást".
Sorry, 34 LE akart lenni.
Hogy foglalkoznak-e vele, az jó kérdés... Haveromnak 3-4 éve csinálták a győri Honda márkaszervízben.
Én telefont ragadnék és felhívnám a közelben lévő szervízeket.
Üdv!
P.Z.
gondolom 34 Le-t akart írni ami 25kw
Más kérdés, hogy foglalkoznak e vele. Egyébként a 34kw-nak mi értelme volt? Teljesítményadó csökkentés?
Le lehet, csak drága... El kell vinni a motort márkaszervízbe, ott beletesznek egy folytást, ami lefolytja a megfelelő teljesítményre. Ezután a papírokkal el műszakizni, okmányirodába, új törzskönyv... és máris kész a motorod. :-)
A folytást ha nem akarod benne hagyni, utána ki lehet venni belőle. A kipufogónál lesz.
Haverom egy CBR600F-est folytatott vissza 34kW-ra. Szal létezik ilyen, törvényes is, csak fizesd meg. :-)
Ahha, értem. Kár...