Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Úgy, mint egy 33 lovas gép
Szia
Én júliusban lettem 18. A jogsikat(A korl+B) márciusban kezdtem csinálni. Az autó azóta megvan. A korlátozottnál az van hogy a rutin vizsgát a 18.dik betöltésétől teheted le. Én nyáron kijöttem Svájcba dolgozni ezért még csak a kresz van meg belőle de egy hét múlva már otthon leszek és amint lehet befejezem. Az sikeres kreszvizsga 2 évig érvényes, tehát ha két éven belül csinálod akkor jó. Azt nem tudom pontosan minek kell 2 éven belül meglennie de sztem a sikeres forgalmi vizsgának ill a jogsi kikérés időpontja legyen meg 2 éven belül. Ha ez nincs meg akkor a kresz vizsga érvényessége lejárt tehát ujat kell csinálnod. Remélem beleférsz de ha nem akkor muszáj lesz ujra kezdened sajnos.
Sziasztok!
egy olyan problémám lenne ami nem teljesen ehhez a témához tartozik de remélem tudtok segíteni
egy hónappal a 16. szülinapom előtt elkezdtem az "A"1 jogsit a kresz meg az elsősegély meg is lett...aztán még nem voltam 16 addig vártam h majd dolgozom lesz pénzem és befejezem de nem lett...és így abbamaradt...és idén sem találtam munkát pedig kerestem elég sokat na mind1 nem ez a lényeg...szóval most már úgy vagyok vele h inkább elmennék "A" korlátoltra...azt tudom h a kresszem jó hozzá csak azzal van problémám h érvényes lesz-e még mire 18leszek? vagy ha lejár akk mit tudok csinálni? vagy esetleg az "A" korlátoltat nem kezdhetem el hamarabb h ne járjon le?remélem segítetek...előre is köszi szépen bocsi h ideírok de nem igazán találtam olyan témát ahol ezt a kérdést feltehetném!
sziasztok! ugy tünik hamarosan kapok egy ducati monster 695-öst 33 lovasra lefolytva, nem csak papíron. szerintetek hogy megy az eredetihez képest (jó, biztos gyengébben)? esetleg van valakinek hasonlóan folytott motorja? köszi sziasztok
Még szép hogy nem legális megoldás! ebben egyetértünk!
OldPiet abban viszon 100%-ig igazad van, hogy a hatóság szemet húny a nem 50-es motorok felett, egészen 2011-ig. Ők is gondolkodó emberek. Feltudják ismerni, hogy nem segédmotor. Igazoltatásnál: jogsid van? kötelező van? ennyi...
Mondjuk, ha elolvasod a hozzászólásomat én leírtam, hogy a 125/50 kategória nem legális megoldás.
"50-es papirokkal" ilyen nem létezett és nem is fog egy pl 125-ös.
Ahha! És mi van azokkal a gépekkel ami 50cm3 alatti de akár a mostnani robiknak a vége akár 80-90is lehet. Na most a törvény valahogy igy szól:
Segédmotoroskerékpár fogalma.Mód:28/2001.(II.15.) 1/1975.(II.5.) KPM-BM rendelet. "r" bekezdés Segédmotoros kerékpár: olyan két-, három- vagy négykerekű jármű, amelyet 50ccm-t meg nem haladó lökettérfogatú, belsőégésű motor vagy legfeljebb 4kW teljesítményű egyéb motor hajt, tervezési végsebessége a 45 km/óránál nem nagyobb, és saját tömege legfeljebb 350 kg.
Ja pulssz jogosnak tartom azt hogy a 125ös kategóriáju mocit , csakis 16 évtől lehessen vezetni és ne száguldozzon senki felelőtlen gyerek-fejjel.
Egyik ismim van most olyan hejzetben, hogy van egy 125ös mocija, az összes származási papirral, csakhhogy a motor 4éve fut kb a magyar utakon rendszám nélkül és ezért kikellet szedni a 125ös feliratot a hengerből..... . na igy hogy megy át KPM-en?
Kérdezted hogy értem -e ?
Hát mostmár nem
Olyan kategoria hogy 125/50-es nincs, csak a nép így mondja A hatóságok meg 100%-ig tudta és meg tudja állapitani, melyik nem 50 ccm-es, csak szemethunynak, nem akarják kavarni a sz....
Az 50-es smkp-nál az a gond, hogy soha nem kellett semmi papir hozzá, csak az adásvételi vagy a számla. Na most milyen eredetit varázsoljon szegény Simsonos, Dios,Tayfunos? semmije sincs.
Ja és mégegy nem smkp ami képes 45km/-nál nagyobb sebességre (tehát akár az 50ccm-esk se, ha nincsenek fojtva)
Én még azt is megmerem kockáztatni, hogy a segédmotorként futó nagymotorkkal nem tudtak semmit se kezdeni (büntetés céljából). Inkább azért hozták ezt be, hogy essenek ki a 125/50 kategória, meg persze egykalap alatt jobb, ha van a valóban 50-es kategóriának származása. Mert ha belegondolsz meglépsz a rendőrök elől (kis utakon) egy megintcsak Simsonnal , akkor nem tudták kihez kötni a motort! Kinek a tulajdona, mivel nem tudták leolvasni a rendszámot, ami nincs. Ez csak az én felvetésem, de tény hogy a 125/50-es kategória megszüntetése miatt teszik. Mert ez nem legális megoldás.
OldPiet! A sok nem 50-es papír nélküli motorkerékpárral nem fognak foglalkozni! Őket azt nem érdekli, hogy neked van egy forgalmi engedélyre kötelezett motorod papírok nélkül. Ez a törvény a segédmotorokra fog vonatkozni. Ami valóban 49ccm és 4 kw teljesítményt nem haladja meg. Sok papír nélküli SEGÉDMOTORT ítt lehet majd legalizálni. (15-20e Ft) PL.: Simsonból van az országba 500db (csak példa), ebből ha 60-nak megvan a német "brifje" akkor jó! Érted? Származási papír kellene a segédmotoroknak is, de attól le lehet majd vizsgáztatni őket, mert a sok Simson meg ezek kiesnének. Viszont a papír nélküli nagymotorok (nem segédmotor), kiesnek. "Alkatrésznek eladó" címen fognak szerepelni az eggyik Apró hirdetésben. Viszont, ha külföldi a motor és megvan a Brifje (forgalmi, vámpapír stb..) akkor letudod vizsgáztatni NAGYMOTOR ként. Ezt a törvényt azért hozták be, hogy legyen a segédmotorkerékpároknak származási okmánya. Mert eddíg megintcsak a Simsont hozom példának , csak kötelező biztosítás volt kötve rájuk, de a motornak semmi okmánya nem volt.
Remélem megint mondtam valami újjat..... Szép napot és esőmentes napos időt!
Jah, a GSX-R 250 ára 340.000Ft
Sziasztok! Van egy eladó GSX-R 250-es mocim nagyon jó állapotban! "A" korl.-al vezethető! Új akksi, fékek, gumi! 2 év vizsgával, törzskönyvvel, kevés kilóméterrel, és érvényes eredetvizsgával! Érdeklődni a 06/20-510-54-98-as számon lehet! A moci megtekinthető Szentendrén!
az igazán vicc:"hivatalosan 50es" meg "gyárilag 50esre vizsgáztatva"
nem baj nekem nincs ilyen gondom
remélem eladáskor is értékelik majd h rendszámos
Á azok mind lepusztultak, minden kopó alkatrész el is kopik rajta , pláne mert ugyse kellett műszaki vizsga rájuk. Ami marad az meg csak ócskavas lesz, nem fog kelleni.
Kiváncsi leszek, lesz-e kiskapu, hogy forgalomba lehessen helyezni
Elvileg az igazi 50-esekre sincs nagyrészt semilyen papir (Vicc amikor ugy hirdetik hogy 50-es papirokkal eladó: mert ugye max 1 db papirja van: az adásvételi!)
hát szerintem kell az a bontóknak,és a rendszámosok jol járnak mert elég olcson lesz utánpotlás.
bár azt sem zárnám ki h valahogy forgalomba lehet majd helyezni rendesen.
És ki fogja megvenni azt a sok nem 50-es smkp-t?
Vagy megy mind a kukába, hiszen a bontóknak se fog kelleni?
Vagy remélhető valami legalizálási mód?
Köszi szépena helyesbítést!Valóban úgyvanahogy mondod...
Az az igazság, remélem 2011-re már egy nagyobb,újabbgép lesz alattam,a tervek vágyak megvannak...
Köszönöm mégegyszer!
Szép napot mindenkinek!
(k*r *a eső!)
A korlátozottal lehet vezetni ami: Legfeljebb 25 kW teljesítményű és 0,16 kW/kg teljesítmény/saját tömeg arányt meg nem haladó motorkerékpár.
A KPM-nél berendelnek. Nem műszakira!
Viszont, ha megfognak és berendelnek, hivatkozz arra, hogy adásvételire vetted a motort, és úgy tudtad, hogy segédmotorkerékpár, mivel az előző gazdája is annak használta. Viszont lehet, hogy gyalog jössz onnan haza... Olyankor a "roncsderbin" is lefutattják, hogy nem e kastás a gép. Egy jó tanács: 2011-előtt válj meg tőle... Remélem mondtam valami újjat! További jó motorozást! Sziasztok.
Hali mindenkinek!
Nekem egy 125-ös cagiva tamanaco-m van, természetesen 50-esként használható,rendszám nélkül. Az a bibi vele, hogy mivel elég régi(89-es), túl széles, testes, rögtön levágják róla hogy nem 50-es...bár eddig még nem volt problémám ez ügyben sem. Mondjuk azt is hozzá teszem, hogy az előző tulajt megfogták vele, de nem tudtak semmit sem kezdeni vele, mert olaszból van a gép, és a rendőrök tehetetlenek voltak(és talán most is azok). Viszont az gáz, hogy berendelhetik műszakira, meg mindenféle sz@r vizsgálatokra, ha akarják,mert gyanús nekik...
Bocsi ha untattam valakit, csak szerintem valamennyire kötődik az előttem szóló(író) sorokhoz a korlátozásokkal stb. kapcsolatban...tehát ha akarnak, megszopatnak....
Aha valóban ha én rendör lennék és LESIKERÜLNE állitanom egy Ktm-et amin persze nyitott dob van , valszeg nem hinném el a 9kw-ot
De akkor okitsatok....hogy lehet egy moci teljesitményét visszairatni, mert sztem legálisan sehogy, mondjuk nekem is A korlos jogsim van de 55 le-s a mocim és semmi bajom nem volt még ezen téren a zsarukkal.
Am lenne még egy kérdésem: most az A korlos jogsival mit lehet vezetni? Max 25kw-os mocit? Vagy van még az a teljesitmény/tömeg arány is?
Szuiasztok! Bocsi, hogy ebbe a fórumba írok, de gondoltam, megpróbálom hátha Szal, van egy nagyon jó állapotú GSX-R 250-em 340.000Ft-ért, nem érdekel esetleg valakit? Vezethető "A" korlátozottal! A számom: 06/20-510-54-98
Ez nem így van, a rendőr felülbírálhatja a forgalmit, és ha szerinte a gépnek más a teljesítménye, akkor beküld teljesítménymérésre, de akár a járgányt is lefoglalhatja ott helyben. Azért rendőr, hogy kiszúrja, ha valami susmus van... Szép is lenne, ha nem intézkedhetne egy hamis forgalminál...
értem, hát akkor marad az, hogy olyan vasat nézek, aminek a forgalmijában eleve 25 kilowatt van