Van egy másik lehetőség is. Ha van ismerősöd okmányirodában akkor az átírásnál lehet csalni egy kicsit a KW-kal. Az én forgalmimban 26 KW van írva, amúgy meg 34 :D. A előző tulajnak volt A-korl jogsija és neki sikerült "megbűvölni".
Aham,értem.
Noh igen-ez a másik dolog.
2001-ben változott ez a törvény is!
Előtte még "vagy" szerepelt!
Az iskola adott egy tájékoztatót-abban bizony "vagy" van még. Elrakom majd a jogsi mellé...s megmondom h az iskola ezt adta-ez alapján vettem motort-ha netán nem tetszene a 29kw nekik. (...igen..." A törvény nem tudása nem ment fel a következmények alól" -de akkor is :) talán :) )
Hivatalosan semennyire. A feltételeknél 'és' van, tehát 25 kw ÉS a LE/tömeg arány. Más kérdés hogy a rendőr mennyire cseszegetne, nem tudom mennyire készülnek idén motorosok ellen:s
Szerintem olvass vissza, én egyszer megpróbáltam utánajárni, bonyolult, lennt megtalálod a menetét. Amúgy vannak 600as mocik is 25-ös papírral, csak keresni kell. Én is találtam SV650-et. Szerintem macerás a papírozás..
Motor váráslása előtt állok.
Ki is néztem egy mocit,de sajna 29kw a teljesítménye. Az Ak. jogosítványt most csinálom.
Noh de kiszámoltam a teljesítmény/tömeg arányát is. Ami bizony 0,145kw/kg. Azaz 0,16kw/kg alá esik.
Mennyire járható út?
Köszönöm!
Üdv.
ja a kawánál így van, haveromék is úgy vették.
Hát akkor vagy vmi korlátolt gépet nézek vagy idén még marad egy 125ös vagy vmi 400 4t azt szeptembertől jöhet a 1000es vagy 600as. :S szar lesz kivárni az tuti
Köszi szépen
Csak akkor lehet korlátozni ha már a kinti papaírjában is korlátozva van (azaz kint kéne korlátozni).Már nem engedik az itthoni okoskodást csak azon amit így hoztak be.Illetve új vas esetében a kawwasakinak vannak gyár folytott gépei, azokat úgy tudom még lehet vezetni Akval.Vagy keress olyan használt gépet pl kis hornet vagy banditot amik korlátozva vannak.Ez a három út van ha minden áron motorozni akarsz.De én a helyedben kivárnám mert az össze s megoldásra rá fgogsz fizetni.
Sziasztok
Most akarok motort venni, de sajna csak Ak-s papirom van, csak szeptemberben tehetem le a korlátlant a kor miatt.
Viszont vmi 600 as mocit szeretnék venni amit Ak-s papirokkal lehet vezetni. Itteni forgalomba helyezett gépekből ilyet nem nagyon találok. Viszont szeretnék egy kintről hozottat forgalmiztatni. Az lenne a kérdésem hogy mi a menete annak hogy egy kinti mondjuk 600cbr-t 25kW-ra forgalmiztassak? Kihez kell fordulni és milyen követelmények vannak ill mibe fáj ez nekem?
köszönöm
Nem lehet, mert a fojtás motor átalakításnak számít, amit kérvényezni kell stb. Ahhoz hogy a központi nyilvántartásban is átírják a teljesítményadatot, nem elég a vizsgabiztost megkenni.
De ha komolyan érdekel, akkor http://web2.nkh.gov.hu/ itt találsz telefonszámokat, hívd fel őket.
Az importőr az a márka magyarországi importőre. Nem akitől vetted, hanem a főfőfő izé.
Nem akarok másik motort venni mert nekem van már. Azzal az importőrrel kell beszélni aki az enyémet behozta vagy bármilyen jó? Lehet, hogy a lemérésnél is el lehet intézni egy kis kenőpénzzel nem? Csak a papírok a lényegek, azoknak is jobb ha a pénzt úgy kapják meg hogy nem lesz olajos a kezük.
Én akárhányszor SV-ket néztem a szalonban, mindig kihangsúlyozták, hogy kérhetem 25kw-al is. De pl Kawasakinál a Z750 is van 25kw-os papírral. Hondánál a CBF600. Használtban nehéz csak kifogni a jót.
Fibonacci!
A rendőr azt nézheti, ami a forgalmiban van. Forgalmiban 25kw, ha nagyon kötekedik akkor elkezdi kiszámolni a tömeg/teljesítmény arányt, de ez KIZÁRT! Legálisan vezetem a motort, arról nem tehetek hogy az előző tulaj csak papíron fojtva kérte. Elvileg elküldhet beméretésre, de arra nekem már rég bennt lesz a fojtás. Simán megveheted a gyárilag 25kw-os motort. Dee ha ilyen új közelit keresel, akkor hívd fel mindenképp a Reál Motort Győrben (vagy www.realmotor.hu), mert nekik voltak tavalyi modellek durván olcsón, 0km-rel. 1,4 milla a naked, 1,5 milla az S. Nem tudom van-e még nekik, egy kérdést megér. Szóval ha olyat találsz aminek a forgalmijában 25 kw van, azt vezetheted. A forgalmi a lényeg. Később átírásnál sincs gond, mert eleve a központi nyilvántartásban is 25kw van.
B.Tibor:
Az az igazság, hogy a beépítés utáni részben nem vagyok olyan biztos, mert addig nem jutottam el, hagytam az egészet mert nem érte meg anyagilag. Beméretni biztosan kell, esetleg a szervíz kiveszi neked utána. Legalábbis nekem többen ajánlották hogy berakják a fojtást, megvannak a papírok aztán azzal a lendülettel ki is veszik. Az a baj, hogy a közlekedésiek nagyon óvatoskodnak az átalakítással, mert vissza lehet élni a teljesítményadózással. Ha ilyenen töröd a fejed, inkább azt javaslom keress eleve fojtott motort, itt lennt is van egy, de 2-3 SV650 biztos van a használtmotor hirdetésekben, ha ez a vonal nem jön be akkor Banditot is láttam már. CBF 500 ill 600 is elődordulhat.
freshmaker! Akkor a fojtás után nem is kell leméretni a motort? Akkor, hogy tudják meg mennyit írjanak a forgalmiba. Mert ha így van ahogy mondod akkor a szervízt ki lehet kerülni. Nem muszály belerakatni a cuccot. Csak legyen meg a papír. Vagy rosszul gondolom?
Üdv
freshmaker-től szeretném kérdezni, hogy nincs gondja a rendőrőkkel, hogy A korl.-al SV-t vezet?
Azért kérdezem, mert én is találtam ilyen SV-t és erősen gondolkodom.
http://www.hasznaltauto.hu/1719454_suzuki_sv650
s_2007
Konkrétan ezt néztem, vélemény:)
ez a szánalom. Nem meri a csaját vinni, mert nincs 2 éves a jogsija :D
Örülj h van jogsid bazz :) Nincs az a genyó rendőr aki ezmiatt baszogat. Ha meg igen, elég nagy erkölcsi bizonyítvány neki.
sztem meg lehet mert az a s jogsinál levan irva hogy nem lehet utast szállitani amég kezdő jogsinak minősül vagyis 2 évig de ugyebár a 7 év... nekem szombaton lessz forgalmi vizsgám a korl ból és 1 éve van b s jogsim szóval én a jövő szezont biztos a bnőmmel motorozom de most még nem mert nagyobb mocit szeretnék szoval nem játszunk azért mindennel:D
Nekem elég sok telefonálgatás és utánajárás a következő jött ki a fojtásra:
Megoldható, mint minden, legális is:
Szóval kell a motor. Az importőrtől (pl ha Honda, akkor a Honda Hungary, Törökbálint blabla..) kell kérni egy igazolást, hogy a motor fojtható, hogyan, ezt ők tudják elvileg. Ez után be a közlekedésfelügyelethez, és az igazolással kell kérni átalakítási kérelmet (11000 forint). Az átalakítási kérelemmel be egy szervízbe, aki vállalja a garanciát h a motorba benne is marad a fojtás(ez azt jelenti h bárki megcsinálja). Ők megrendelik az alkatrészt, beépítik. Utána új forgalmit kell igényelni (ezt nem tudom mennyi lehet.). Ha minden megvan akkor kész a fojtott motor. A fojtás ára attól függ, hogy milyen módon fojtják. Elektronikusan, mechanikusan stb...Pl a CBF600-ra egy fém lapka kell ötezer forintért, a Horneten a szívócsonkokat kell cserélni 10000-ért. A motorok típusától, évjáratától, mindentől függ. Nagyon macerás dolog és nem éri meg, a plusz pénzt inkább költsd ruhára. Ha nincsenek extra nagy igényeid akkor találni 25kw-os motort, Banditot is, GS500 ugye alap, én egy SV650-et vettem, de láttam Hornetet is. 11kw-ra is gondolom hasonló a dolog.
Van egy másik lehetőség is. Ha van ismerősöd okmányirodában akkor az átírásnál lehet csalni egy kicsit a KW-kal. Az én forgalmimban 26 KW van írva, amúgy meg 34 :D. A előző tulajnak volt A-korl jogsija és neki sikerült "megbűvölni".