Bocs....Én valamelyik topicban láttam egy angol oldalt ahol valami 100.000ft-os összegbe van a fojtás....
Ha PL a Gs-t veszük (azt ismerem) akkor ott biza ez már üti ezt az összeget, mivel a Gs500-ban a Karbi maga a fojtás......
A fojtotté kisebb, más alkatrészek kellenek (ha db szám vesszük akkor 5db más alkatrész....abból a karbiház az első.....
Szóval amig ezt mind kicserélik az biza kemény pénz....
Bontóban 1db karbi 30.000ft és ugye 2db kell! Ráadásul a szervízben nem bontós árak vannak..........
Tehát Én erre értettem a 100.000-ret.
Az meg nem volt számomra világos hogy Fresh ZSÍR ÚJ GÉPET AKAR venni.........ahol IGAZ, az első forgalombahelyezést a cég állja (mellesleg már nem 100%-ban, mivel nekem is be kellett fizetnem valami 35000ft-ot, mert ez 2007 nyár óta törvény......bár azt Én se tudom hogy pontosan mire fizettem be)
Szóval a leírásod állja magát - HA új a gép......de ha használtan vesz egyet az már macerásabb pénzben és időben is.............
Én azért írtam le neki az Én véleményem, mert itt olyan 100.000ft-ok röpködnek azért - és ugye ha visszaolvasol, Ő attól tart, hogy ha vesz egy fojtott mocit akkor azon nehezen tud túladni......
de ha már ilyen összegek mennek, akkor ha ennyit alapban leenged az árból akkor már nem kell félnie hogy a nyakán marad......
DE! Új motornál BIZTOS hogy ez a legjobb megoldás............
Nem teljesen igaz amit írsz Devil! freshmaker pontosan azt írta le ahogy a folyamat Nállam is zajlott! Nekem is csak Akor. jogsim van (még) de nem hinném, hogy sokkal drágább ez a "ceremónia" a Hondánál mint pl. nállam a Kawánál... Elmondtam, hogy mit akarok és el is mondták szépen az egész folyamatot... viszont a bürokrácia közbe avatkozott, miért is ne...
Tehát a még nem forgalomba helyezett mocimat lekellett szépen vizsgáztatni úgy ahogy a legtöbb motorral történik... 2 hét után vihettem is volna el... de még fojtattlan volt így belevágtak a lecsóba átalakítási engedély kérelmezése... aszem 12 ezer... majd ha ez megvolt,belekerűlhetett a fojtó kit: jelen esetemben egy injektor lapka az egész, ami annyit tesz ki, hogy nincs teljes gáz ergo maximális fordulat 1-esben olyan 8 ezer.... 6.-ban már csak 6 ezer... végseb. 130km/h nagyon befeküdve,hátszélben 145 TOP SPEED-el megjegyzem az ára mindössze 5.000 Ft ! nem mintha ennyit megérne egy fém lapka, de nem annyira vészes..., majd ugye emissziós értékek mérése, újravizsgázás meg az egyéb hülyeség ami persze mind pénz. A lényeg annyi, hogy nekem 70 ezer Ft.-ba volt ez az egész.
Megérte e? Mindenképp! Ha azt nézzük,hogy az első forgalombahelyezést a kereskedés álta, akkor pénzben ott vagyok mintha nem adtam volna ki érte egy forintal se többet! És az előnyök... sztem nem rossz dolog az sem, hogy a 24500 Ft-os teljesítmény adó helyett "csak" 7500-at fizetek, a másikpedig ha eladásra kerül a sor könyebb eladni, hiszen azok is vezethetik akiknek még nincs A kategóriájuk, és ki ahogy érzi bármikor visszaszerelheti a fojtást... csak egy csavar.
Kivenni a fojtás és vissza íratni az eredeti teljesítmény a forgalmiba pedig a legnagy hülyeség! Ha már egyszer elintézte az ember, használja ki a benne rejlő lehetőségeket! Egy esetleges balesetnél nem fognak vele foglalkozni, annyi a motor teljesítménye amennyi a forgalmiban van, mert az "szent"
A másik pedig... ha nem hiszi el egy hatósági személy, hogy ez ennyi kw... nyugodtan beküldhet KPM vizsgálatra... úgyse most rögtön, azonnal kel menni, így van idő visszatenni azt a nyamvadt fojtást... és kész... ők pedig odabent nem fogják lebontani a motort, hogy megnézzék benne van e megnézik a gázkart, hogy kicsi e az elfordulása és kezi csókolom... erről ennyit!
Amiben igazat adok neked azaz IDŐ nekem 3 hónap azaz ~ negyed évig intézték ezt az ügyet ugye, az illetékes a kpm-nél elment közben szabadságra blabla... de az ügyintéz így megy manapság más téren is...
Kicsit hosszúra sikeredett,de egy a lényeg! Mindenre van megoldás! Ott is ahol nem, hiszen a pénz beszél... a macska nyávog
Nekem a kis nsr elmegy 3,8 4 literrel, meg arra amire én használom arra tökéletes. Néha fölmegyek mátrába, meg suliba (gyöngyösre)ha az időjárás úgy engedi. Viszont azt nem értem hogy hogy nem adtak még nekem bónuszt, holott már 2 éve van lassan nagymotorom, biztosításnál. az nsr előtt egy pannónia volt közel egy évig. Biztosítónál meg azt mondták, hogy csak jövőre kapok bónuszt. Ezt a dolgot nem értem.
A., 2A jövök hazafelé...... az első kerék felkapot egy kólás flakont és ugye a lábamnak verte hogy felszakadt az acélbetéten a bőr.....majd a tovább pattanó flakon majdnem eltörte a lábam.......
B., Mentünk ki a bandával a Dinóparkba....... egy Burgmanos első kereke felkapott egy vascsővet.....vagy valami vast és az szépen beleszállt a hűtőjébe...............
Szóval lehet felverődés is...........bár az igaz, hogy egy leömlő nem 1mm-es alucsőből készül.....tehát igen durva dolognak kellett ott történie
Relatíve jól is teszed - szóval Én biztos nem szóllak le!
Bár temészetesen azért ebben benne játszik az is hogy ki mire használja a motorját.....
Megnéztem az Argosznál (én ott vagyok.....)
A0-ban, 21 évesen 7560ft a 125ccm
A0-ban, 21 évesen 41280ft a NAGY motor
+vegyünk ÚJ motort...
11*300 = 3300ft
és egy átlagos 600-as gép
63*300 = 18900ft
Tehát neked ÉVI ~ 50.000ft lenne egy NAGY gép........de ugye egy nagy géppel tágulnak a lehetőségeid is........persze ha van rá igény.
Ha a környéken motoroznék Én is, akkor biztos nem érné meg nekem se egy nagy gép.....pedig nekem már a korom miatt is olcsóbb minden bizti......(nekem pl csak 19.000lenne a bizti A0-ban, de mivel már B5-ben vagyok igy a biztim csak 9000-rel több mint egy másik B5-ös 125-ösnek)
Ellenben mivel volt nekem is 125-ösöm, így azért sok pénz megmarad pl a 2T motoroknál már csak az OLAJON is......
A TZR-em elment 1200km-ert, az Aprilia meg olyan 7-800km-ert 1 L olajjal.....ami ugye plusz 2-3000ft/1000km.....Mig ugye a nagy mociknál a fogyasztás szinte ugyan az (nekem a 125-ösök is megették az 5 L-ert).....szóval ha évi 10.000kmert számolunk akkor máris nem 50.000ft a nyereséged hanem csak 20......de ugye 20.000ft melett kinyilik a világ:-))))))
Szerintem számolj utána......és kapásból kijön majd hogy egyszerübb ha veszel egy motorot - és azon számolod le a buktát..........
A papirozás legalább........50.000ft..........olyan mintha átíratnád a nevedre.........
Egy fojtó kitt is szerintem egy laza 100.000....de lehet hogy több........................
Ide egy kis pénz....oda egy kis pénz..............
Azt mikor megjátszotad akkor csinálhatod vissza...........annyival hogy a ujabb 50.000 a papirozás........
Újra egy kis pénz ide-oda.........
És a fojtókitt meg ottmarad a zsebedben.........
Ja és IDŐ...IDŐ....IDŐ.....
Az Én laza fejszámolásom alapján ez legalább egy 300.000ft-os kifizetés, idő, bürokrácia, sorbanállás, bunkózás.......
Én biztos nem csinálnám!
Akkor inkább egy fojtott GS vagy akármi.....olyan 700.000-ért..... jövőre meg eladni 650-700-ért......VAGY elengedni belőle a 300.000-ret akkor meg ugye 400 lesz az ára amiért ELVISZIK MINT A CUKROT! DE?
DE a jövő héten már motorozhatsz! Nem 1-2-3 hónap múlva!
Még annyit had kérdezzek, ha a 4 leömlő közül az egyiken van két horpadás, az mi miatt lehet? Kőfelverődéshez szerintem túl kemény fém, amiatt nem hiszem hogy behorpadhat. Ha lepadkázott valamit akkor miért csak az egyik cső van behorpadva?
on
Mért nem veszel 250 2T-t azokat általban lehet kapni 25kw os papírral és azért meg kell hagyni tudnak is menni. Jó a fogyasztása nem úgy alakul mint egy 4T nek, de azért meg lehet viccelni velük egy 600as négyütemet. Én csak azért nem veszek nagyobbat 125 nél, mert sok rá a biztosítás ( mármint a nagy kategóriára) jogsim az megvan rá, mielőtt elkezdenétek mondani hogy tapasztalatlan vok.
Hopp jaj bocs!
Az nem is ebben a fórumban volt! Háát kicsit késő este írtam! NA mind1, ha sikerrel jársz akkor majd írj, ha nem akkor is! És bocsi mégegyszer!
Hm..Szerintem nem ugyanarról beszélünk:) Nekem 600as Hornet lesz elvileg lefojtva, és A.korlátos jogsim van.
Ezt a dolgot egyébként a Közlekedés Felügyelet mondta, majd a Honda importőr is megerősítette, hogy így megy ez. Hogy miért nem szaladgál sok fojtott motor? Lehet hogy böszme sokba kerülne a fojtás...Ezt még nem tudom.
Én sok sikert kívánok hozzá!
Mellékesen hozzáfűzném, nem sok esélyt látok rá, kicsit lejebb volt egy kedves barátunk aki leírta, h nem szokták engedni a folytott mototrokat forgalmira! Sztem is van benne vmi, mert nem nagyon futkosnak folytott gépekkel, mert ugye akkor jönne a birkaefektus--- mindenki ezt csinálná! Másik dolog amin sztem elfogsz csúszni, h 125 ccm-et enged az A1, hiába folytott a gép! De mondom kívánom, h sikerüljön, ha összejön írj, ha nem akkor is!
Ha sikerül és a crf 250 folytott állapotban nem eszik kevesebbet mint 7 liter akkor jössz 3 deci kólával!
Hajrá!
Na, úgy néz ki megoldódik a gondom:)
Az eljárás a következő, leírom, hátha valakinek hasznos lehet. Szóval felhívtam a Közlekedési Felügyeletet, és azt mondták, az importőrnek (jelen esetben a Honda Hungary) kell adnia igazolást, hogy a motor fojtható. Ezután kérelmezni kell a motor átalakítását, ami 11 forint. Eztután irány a szervíz, ahol megcsinálják, nekem elvileg a karburátor szívócsonkját kell kicserélni. Ezután újra műszaki, majd új forgalmi.
Gondolom nem kétfillér a dolog, de biztos kevesebb mint a büntetés ha elkapnak. A fojtott motorral legalább megtanulok motorozni, aztán mire kevés lesz úgyis lehet nagyjogsim, akkor ki lehet venni belőle.
Csak működjön, remélem a bürökrácia nem lesz köcsög.
Jójó, tegnap kezdtem el újra használni a fórumot, ezért a hiányosság, korábban csak be voltam regelve.
GS 500...naigen...van valami abban amit mondasz, mármint az ártartásról. Az a baj, hogy maximalista vagyok, nehéz lenne elviselni hogy "csak" GS 500am van. Ja. az egom:) Mindenesetre még lesz pár köröm a hirdetéseknél a kis Suzukival is.
Persze ismét az éppeszűség határai.... mert biza idióta az az ember aki MA 850-900-at akar kérni egy 2004-2005-ös GS-ért mikor az utolsó darabokat 1-1,1 milláért meglehet kapni!
Én legalábbis MA biztos hogy ÚJAT vennék.........bár nekem sokat nyom a lattba a 2 év gari
Az ördög sosem alszik
Bár az is igaz hogy ha már nem lesz a szalonokba - akkor onnantól az ÁR nagyon tartós lesz - hiszen NINCS több ilyen paci............
Ezért 2009-ben igen jó árat jósolók az összes 500-asnak....hiszen se GS, ER5, CBF nincs
Akár még azt is megkockáztatom, hogy ha most veszel egy gépet akkor jövőre ugyan ennyiért vagy tán még egy kicsit többért is eltudod adni.
Az tény, hogy mivel nem lesz új, a kint lévő pacik pár évig biztos tartani fogják az árukat!
A többi 250-es?
Az meg pont a sok kezdő-újrakezdő miatt lett olyan-amilyen.............
Minden gyárból jön ki 250-es.....de vicces Le-kkel...........szóval az tényleg kezdőmotor bárkinek.
A másik fele amit írsz pedig TÖRVÉNYSZERŰ......
50LE alatt a motor kezdőnek jó...............mert kinövi az ember...........
Persze azért számít hogy mire akarod használni.........
Nekem a 25kw csomagokkal, 2 személlyel halálos volt........mert biza 130-nál megállt.........és ugye az nem épp jó egy előzésnél.....
Ajánlom hogy a VÁLASZ ERRE gombot is hazsnáld, mert akkor kapásból látszik hogy kinek ment a válasz:-)
És egy másik álatlános kérés (ezért csipem a sportmotort) - töltsd ki az adatlapod amennyire csak tudod...... sok helyen nem tollerálják az "arctalanságot"
Én legalábbis nem baszogatlak, csupán probállak az ÉPPESZŰSÉG határain bent tartani.
Mindenhol és minden motorosnak-leendő motorosnak CSAK segítő szándékkal írok.......még ha a nyevezet néha erős is........
19 évesen lehet AK-d.....és nagyon sok AK-s motort kaphatsz!
Nem elfogultság, de pl a GS mindig is egy kapos motor volt- most is veszik mint a cukrot......mivel vége van.....mert euro 2-es......
Használtan és újonnan is megy a piac! Mivel egy ŐSZVÉR..... egyszerűen nincs ami nagyon elszállhat benne.........
VAgy vársz 2 évet a NAGY A-ig......
Amugy mikortól van nagy AK-d? Mert 2 év után csak vezetned kell......tehát ha 18 évesen megvolt akkor jövőre mehetsz nagy A-ra....ezt gondolom tudod.
Felfogásilag?
nem vagyunk egy szinten......se korban (beszélek itt a magam mindjárt 31 évével:-)))
19 évesen Én lakásra gyüjtöttem, nőztem......21 évesen feleség, lakás......22 évesen gyerek, meló......23 évesen lakáscsere - irány a panelből kertesházba.......26 évesen 2. gyerek....
És mikor kapott el a gépszíj?
2002-ben! 25 évesen! Előtte nem is motoroztam............
Persze hogy hülyét kaptam a suliba is mikor 25 évesen A1-re jelentkeztem, és Ők beszéltek rá az AK-ra.......
A motorok és KM-ek fent vannak az adatlapomon...... szóval 25 évesen mikor megtehettem volna se tettem le rögtön a A-t....és nem vettem rögtön egy 100LE-s gépet.........
Hidd el! A fokozatosság eddig senkinek nem ártott!
Azt hiszem megtaláltuk mire gondol a másik. Én elsősorban nem kockáztatni szeretnék:) Ezért írtam ide is, meg a mittomény hány szervíznek, hogy legálisan lehessen fojtott motorom. Nem akarok én szabálytszegni, nem tudom bevállalnám-e a korlátossal a fojtás nélküli motort.
Banditát én is találtam, csak...az nekem túl nagy motor, nem érzem olyan biztonságban magam.
GS. vesd össze mondjuk a Swifttel. Tökjó, olcsó, használható, de hamar kevés és eladni...hát...neked sikerült:)
Távban lehet, de amugy nem vagyok NAGY motoros (ha valakinek az a NAGY motoros hogy nincs majrécsíkja).....csak szeretem róni az utam.....
de az IGAZI túramotorosokhoz képest kiscsikó vagyok a magam 110.000km/5 évével.....
Én csak azt nem tudom felfogni agyilag, hogy ha tudja bárki - ÉN, TE, Ő... hogy szabályt sért, fél is tőle - akkor MIÉRT CSINÁLJA? Vagyis csinálja, de akkor ne "parázzon"
Jó persze! Nem mondom! Az ideg benne van az emberbe - Bennem is bennem volt, hiszen AK jogsim volt, a GS-emet eladtam, a banditát megkaptam, de a jogsit még nem.....mert amikor vettem a pacit, akkor kezdtem el a tanfolyamot is..... csak ugye a tanfolyam, papirmunka volt kb 1 hónap, a paci meg 1 hét....
Mire megkaptam a jogsimat a motorba már volt 860km......a havernak 5000:-)
DE!
Én és Ő is úgy ültem fel a motorra, hogy kockáztattok.....és sehol nem olvasta senki hogy JAJ MI LESZ HA MEGCSÍPNEK. Aki ilyet tesz az vállalja a rizikót is....
Tudod.... 2 motoros van
Az egyik már esett, a másik esni fog..... de úgy senki ne üljön fel SENKI hogy Ő biza sose fog.......
Az egyiket megállítják a másikat nem........NEKEM ez volt a mákom:-)))
Mentünk fel a haverhoz látógatóba akit előtt 2 héttel csapott el egy buxa.....
M0-ás Shell kút..... mindenhol rendőr.........mindenkit megállítottak.....CSAK ENGEM NEM.......KURVA NAGY MÁKOM VOLT!
Amugy meg arra jártam ahol a madár se jár.........főleg pályán, mert ugye ott a legkisebb az esélye a közúti ellenőrzésnek - főleg úgy, hogy max 114-et tudtam menni, mivel bejáratós volt a dög
25kw os moci?
Tele van vele a net!
Multkor találtam 600-as Banditot is 25kw-al......
De ugye a GS-ek közt is TÖMÉNY mennyiségü ilyen van!
Szóval ÉN csak annyit kérek - MINT EMBER - mindenkitől hogy legalább az efféle szabályokat tartsa be.......hiszen ha baj van - és miért ne lenne - akkor az csak tovább neheziti mindenki dolgát.
Olyanról már nem is beszélek hogy 90-es táblánál balra akarok fordulni..... erre a vadbarom balról előz 200-al.....(még jó hogy a kanyarodás előtt mindig SOKÁIG indexelek.....és nem csak úgy berántom a gépet, mert akkor már nem lennék itt)
Szóval jelen pillanatban tényleg nem kockáztatnék - hiszen a hatóság és a jog most épp bekeményített.....
Lásd a motoros hireket, vagy épp az autóst is.......mert biza ott is VÉGRE döntés született (a tavalyi 71-es baleset okozóját lecsukták! Igaz hogy csak másfél évre, de legalább történt valami - mert eddig nemhallotam sehol hogy az autóst lecsukták volna)
Ha PL a Gs-t veszük (azt ismerem) akkor ott biza ez már üti ezt az összeget, mivel a Gs500-ban a Karbi maga a fojtás......
A fojtotté kisebb, más alkatrészek kellenek (ha db szám vesszük akkor 5db más alkatrész....abból a karbiház az első.....
Szóval amig ezt mind kicserélik az biza kemény pénz....
Bontóban 1db karbi 30.000ft és ugye 2db kell! Ráadásul a szervízben nem bontós árak vannak..........
Tehát Én erre értettem a 100.000-ret.
Az meg nem volt számomra világos hogy Fresh ZSÍR ÚJ GÉPET AKAR venni.........ahol IGAZ, az első forgalombahelyezést a cég állja (mellesleg már nem 100%-ban, mivel nekem is be kellett fizetnem valami 35000ft-ot, mert ez 2007 nyár óta törvény......bár azt Én se tudom hogy pontosan mire fizettem be)
Szóval a leírásod állja magát - HA új a gép......de ha használtan vesz egyet az már macerásabb pénzben és időben is.............
Én azért írtam le neki az Én véleményem, mert itt olyan 100.000ft-ok röpködnek azért - és ugye ha visszaolvasol, Ő attól tart, hogy ha vesz egy fojtott mocit akkor azon nehezen tud túladni......
de ha már ilyen összegek mennek, akkor ha ennyit alapban leenged az árból akkor már nem kell félnie hogy a nyakán marad......
DE! Új motornál BIZTOS hogy ez a legjobb megoldás............