Jó pár éve annak, hogy egy barátom eljött megnézni a munkahelyemet és kissé meglepődött a puritán berendezésen. Akkor még jórészt dízelen űztem az ipart, de már jártam villanyos masinával is.
A reggelünk szép deres lett, honlap hajnalban már elő kell venni a bundás kesztyűt is. A kutya vize is csaknem teljesen megfagyott.
A motoron romlott el, nem tudom mi lehet a nyáron még jó volt a fűtés. A mozdonyon lapátolom a brikett-diódát rendesen, fagyoskodjon a fene. Bár egyiken-másikon az újításoknak hála érdekesen kell fűteni, hogy ne fázzon az ember gyereke. Persze a hiányos szigeteléseknek hála, jön be a hideg főleg a csövek bevezetésénél. A lábam szokott fázni leginkább.
Nem haltam ki csak a topik gyengélkedik úgy nézem. Bár az is lehet , hogy mindenki havat hány. Motorozok feszt, csak ma pihenős vagyok holnap délig. Holnapig nem ülök fel rá, mert elromlott a fűtés.
Itt most virágzik az ibolya! A napokban szitakötőket láttam párzani a nádasban. Zalaegerszegen a gólyák nekiálltak fészkelni, a rádió mondta. A természet bezavarodott egy kissé.
Tegnap betett az eső rendesen. Induláshoz készülődtem éppen, aztán kimenve látom szerencsétlen pára elfáradt az ácsorgásban és lefeküdt pihenni a felázott talaj miatt. Fele benzin kimenekült a tartályból.
Dehogy viccelek, nem én loptam el a kályhát
Na de komolyra fordítva, akkor a fatüzeléses sem az a kimondott express volt! Gondolom nem mágnesek lebegtették a sin felett!
Már megint a vasutasokkal viccelsz. Ej, nem szép dolog ám. Anno szenes kályhával fűtötték a személykocsikat, Zalaegerszeg és Nagykanizsa között közlekedő vonaton. Haverokkal utaztunk és dobtunk a tűzre, akkora füst lett, hogy ki kellett menni a kocsi előterébe. Ott dideregtünk a célállomásig.
Amúgy kellemesen meleg időjárás van, pár napja hajnaltájt végzek mindig és pld. tegnapelőtt akár pólóban is lehetett volna mászkálni olyan kellemes idő volt. Tegnap is csak az a fránya szél rontotta a közérzetet. remélem még kitart egy darabig ez a jó idő.
2014 Motoros túra!
Egy nagy romániai vegyes túra az úti cél! Mitől vegyes?
Hát kérem szépen lesz itt folyó, tenger, hegyek és városok. Érdekel? Akkor olvasd a menüt: Június 21-én reggel indulás Budapestről 6 órakor. Határátkelés Kiszombornál, tehát csatlakozás lehetséges az 5-ös út mentén. Temesvár és Lugos érintésével első szálláshelyünk Herkulesfürdőn lesz. ( Bp.-Herkulesfürdő 480 km.) Június 22-én legurulunk a Duna mellé és végig mellette haladva a Kazán-szoros és Vaskapu érintésével Oltenitaba érve elfoglaljuk a következő szálláshelyünket. Aznapi penzum: 450 km
Június 23-án reggeli után szintén a Duna mellet haladva, majd átkelve rajta Dobrudzsa lankáin áthaladva a Fekete-tenger partjára érünk Costinesti üdülőhelyre. Aznap 235 km.-es táv a motoron. 3 éjszakát töltünk egy kellemes szállóba, mely alig 300 m.-re van a tenger partjától. Kipihenjük magunkat a sütkérezés közben, hiszen a hegyek következnek majd! Június 26-án lesöpörjük a homokot a mocikról és elindulunk Székelyföld felé. A Bodza fordulón átkelve Brassó fölött hagyjuk el a Kárpátokat egy kevés időre, hiszen szállásunk a hegyek között lesz Bálványosfürdőn. Odáig 465 km. a távolság a tengerparttól. Június 27-én jó lesz kipihenve elindulni, mert bár csupán 150 km.-t teszünk meg aznap, viszont a következő helyeket érintjük: Kézdivásárhely, Nyerges-tető, Csíkszereda, Tolvajos-tető, Székelyudvarhely, Szejkefürdő (székely kapuk), Farkaslaka (Tamási Áron), Korond, Parajd, Szováta. Addig kellőképp elfáradunk a bámészkodásba, így szállásunk Szovátán lesz. Június 28-án lustálkodhatunk kicsit reggel, hiszen ismét keveset kell gurulnunk aznap. Mindössze 160 km.-t, Kolozsvárig. A várost feltétlenül meg kell nézni, így utolsó szállásunk is ott lesz. Június 29-én reggel indulás haza. Nagyvárad felé megyünk és Ártándnál gurulunk be Magyarországra. Amúgy Kolozsvártól – Budapestig 420 km. a távolság.
Összesen 8 éjszaka/9 nap a kaland ideje és a megtett út ez alatt 2370 km lesz! Hosszabb túráról van szó, de kényelmes távokra osztva. Bejárt útvonal, így meglepetések nem lesznek. Ja: és a vezetők is tapasztaltak és bírják a hely és nyelvismeretet. Tudom, hiszen mi vagyunk azok!
A lényeget majd’ el felejtettem: az egész út szállás költsége 105 euró/fő. Ez a 8 éjszaka szállásdíja 2 ágyas, normális szálloda illetve panzió szobákban. Ellátás nincs benne, így az egyéni, akárcsak a benzin. Út és pályadíj nincs, csupán egyszer kelünk át komppal a Dunán, annak a költsége pár lej lesz. Ha ketten jöttök egy mocin, akkor lesz hálótárs, ha nem, két külön lovas kerül egy szobába. 5 szoba lett lefoglalva mindenhol, 10 személy részére. Két motoros pár már vagyunk, így keresünk még 6 személyt. Lehet 3 motoron, vagy akár haton is, amennyiben szólóban vannak. Ha valaki úgy dönt (és határozottan teszi azt hogy jön, 50 euró beugróval teheti komollyá a szándékát.
Az út során nem törekszünk a száguldásra, itt viszont nem árt majd a gyorsaság…
Költségek:
Szállás költsége 105 euró/8 éjszaka/fő.
Étkezés, benzin egyéni, attól függ, mennyi a fogyasztásod neked, illetve a mocidnak! Út és pályadíj nincs.
"Nincs mese, itt a tél, a hideg és ezzel együtt a fűtésidény. És hogy ezt miből tudják – többek közt – a vasutasok? Nos, a nap legviccesebb és egyben legszánalmasabb esetéből: Tüskevár állomásról a váróteremből ismeretlen időben ismeretlen tettes eltulajdonította a kályhát."
Pogiííí! Mi van Veled? Meghóttááá?
Mutass valami életjelet! Lenne egy ülésáthúzás egy ismerősnek , Yamaha Virago 535- re , mondtam neki , hogy ti megtudjátok csinálni.
Szivacsot is leakarja cserélni. Ha lehet róla szó akkor megbeszélem vele mi mennyi!
Jó pár éve annak, hogy egy barátom eljött megnézni a munkahelyemet és kissé meglepődött a puritán berendezésen. Akkor még jórészt dízelen űztem az ipart, de már jártam villanyos masinával is.
A reggelünk szép deres lett, honlap hajnalban már elő kell venni a bundás kesztyűt is. A kutya vize is csaknem teljesen megfagyott.