NAgyon durva közelítéssel, a benzin úgy készül, hogy hosszasan főzeketnek mindenféle gusztustalan masszákat, a végén kicsurog egy asszem 70 körüli oktánszámú nyersbenzin.
Ezt a cuccot, legfeljebb régi moszkvicsba lehetne egyenesen beleönteni, mert a kompressziótűrése kb a nullával egyenlő.
Ezt a nyersbenzint adalékolják az olajcégek oxidáció lessítóval, kígyómájjal varjúhájjal, hogy elérjék a megfelelő kompressziótűrést.
Ha sok adalég van benne, akkor magasabb aoktánszámú, jobban bírja a nagy kompressziót, ha kevesebb cévitemint tartalmaz, akkor kevésbé.
Mindeközben, az alapbenzin, és ezzel együtt a cucc energiatartalma csont uygan az, csak az adalékolástól megváltozik a kompressziótűrés.
Magyarul, az oktánszám, nem az energitartalmora utal, hanem a kompressziótűrésre.
Az persze más káposzta, hogy a versenybenzin magas oktánszámú, az rndszerint kis mennyiségben, és más eljárással készül, nem véletlenül kerül 3-5-10 szer annyiba mint a mezei kúton kapható nyál.
Ilyen versenybenzint utcai széria motorba tölteni kb annyira értelmes, mint 100 as oktánszámut.
Szeretném jelezni, hogy a magasabb oktánszámú benzin energiatartalma nem nagyobb mint a kisebbé, és nemhogy gyorsabban, de lassabban ég, mint a kisebb oktánzámú!
95 ös nyálhoz tervezett motorral, teljesen értelmetlen, és teljesítménycsökkentő hatású 100 as benzint tankolni.
A magasabb oktánszámú benzinhez nem kell olyan intenzív gyújtás, mint a kevesebbhez, ez akár okozhat alapjárat változást. (a mondat második felébe nem vagyok biztos. )
en is betankoltam az elmeltileg 100as oktanszamu benzint..V power rulz..csak valaki azt elmagyarazna azt hogy osszefuggesben van ez azzal hogy 1000 rpm lett az alapgazom? :D mert a szerviz ota a f*szom ki van..fekbetet csere es meg sorolhatnam..125nel tobbet nem viszi a moci,regebben vitte a 133at..szal..
Én mindig MOL nál tankolok mert az van felénk 3 is amerre szoktam járni.... bajom még nem volt vele... :)
most shell kúton tankoltam mert tesconál voltam... és ugyem idnen tescos kutat megvett a shell
nm tapasztaltam semmi változást :)
Kényszerből tankoltam ott, mert állítólag az volt az egyetlen benzinkút hazafele jövet (tartalékon mentem és még 50 km volt hátra). OMV-nél meg erősen ragaszkodtak hozzá, hogy az tényleg 12 liter. -.- Vásárhelyen azóta oda nem járok. :D Amúgy a mocim városba 3,4-4 litert kajál (nyúzom is szegényt :D), mos h azzal jártam ki dolgozni 130 km-en 1,8-at evett (nyélgázon). :O
Mindegy nem sírok itt nektek többet.Mindenkinek meg van a maga gondja.Holnap reggel 6:00 megyek a shell hez ha nem jön be akkor meg leadom a Yamahahoz.Am ma voltam Yamahanal és kiröhögtek.Hát mit mondjak,rohadtul nem esett jól. De mindegy. Na jó éjt mindenkinek.Kösz a segítséget.
Az vicces. Hát Lukoilnál meg eleve nem tankolok. Azt se tudom honnan jöttek, ilyesmi. A litermutató meg érdekes, hát abban is van némi turpisság, az viszont pénzre megy. De ez csak Magyarország. Ez van...
Nem literre szoktam tankolni. Teljesen teli. De lehet igazad van. Nemtudom, de gyanús volt a 282-es ár. Mindegy, én már csak OMWnél tankolok vagy Agip.
Szerint az adalékanyagok miatt nem csökkentik az oktánszámot, amiatt amit az előbb leírtam, mert másképp elég sok motor tönkremenne... Meg a benzin minősége is sokat számít (fogyasztás, teljesítmény) . Ha csak 2 centire tartod a gyufát a benzintől, a benzingőz azonnal berobban, de a Lukoil-os még akkor se gullyadt meg ha belenyomtuk (a motorom nem ment tőle ezért néztük meg. :D)
OMV-nél 1X tankoltam és a 8,7 literes tankba 12,3-at raktam.
Sokszor azért fordul elő ilyen "jellegű" fogyasztásmegváltozás, mert csalós a kút literszámlálója. Nem a benzinben van az eltérés. Ennyi biztos nincs benne. Nekem volt hogy egyik héten 12 litert majd következő héten 9-et fogyasztott az autó ugyanazon az útvonalon és hasonló tempónál...
Tényleg ne tűnjön okoskodásnak, semmi ilyesmi, csak elmondom azt amit nekem is elmondtak tapasztaltabb emberek. Egyik ismerősöm a MAMInál tanul, mesélte, hgoy csináltak benzin összehasonlító tesztet. A Shell csúnyán lemaradt, persze ez függ a töltőállomástól is. A másik, V Power racing, elvileg 100-as benzin. Jobban nem fog menni a motor, maximum távra fogsz többet megtenni, nem sokról beszélek 400-600 méter. Ennyit számít. A 100-as benzin az a tényleg kicsit tuningolt motoroknak autóknak kell. Amúgy pedig felesleges pénzkidobás.
Ezt a cuccot, legfeljebb régi moszkvicsba lehetne egyenesen beleönteni, mert a kompressziótűrése kb a nullával egyenlő.
Ezt a nyersbenzint adalékolják az olajcégek oxidáció lessítóval, kígyómájjal varjúhájjal, hogy elérjék a megfelelő kompressziótűrést.
Ha sok adalég van benne, akkor magasabb aoktánszámú, jobban bírja a nagy kompressziót, ha kevesebb cévitemint tartalmaz, akkor kevésbé.
Mindeközben, az alapbenzin, és ezzel együtt a cucc energiatartalma csont uygan az, csak az adalékolástól megváltozik a kompressziótűrés.
Magyarul, az oktánszám, nem az energitartalmora utal, hanem a kompressziótűrésre.
Az persze más káposzta, hogy a versenybenzin magas oktánszámú, az rndszerint kis mennyiségben, és más eljárással készül, nem véletlenül kerül 3-5-10 szer annyiba mint a mezei kúton kapható nyál.
Ilyen versenybenzint utcai széria motorba tölteni kb annyira értelmes, mint 100 as oktánszámut.
95 ös nyálhoz tervezett motorral, teljesen értelmetlen, és teljesítménycsökkentő hatású 100 as benzint tankolni.
most shell kúton tankoltam mert tesconál voltam... és ugyem idnen tescos kutat megvett a shell
nm tapasztaltam semmi változást :)
OMV-nél 1X tankoltam és a 8,7 literes tankba 12,3-at raktam.