Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

A hátsóféktől egyébként se várj csodát! ha trutyislett akkor lehet kapni direkt féktárcsatisztító spréket, de szerintem valami alkoholos kletyóval is lemoshatod frankon a tárcsát illetve a betéteket. cserélni szerintem semmit nem kell. ha gondolod, miután faszán megpucoltad a betéteket azután megcsiszolgathatod smirglipapirral hogy jobban fogjon és eltűnjön róla esetleg a megkeményedett réteg. megnézheted a fékcsövet hogy rendesen meg e van húzva, seemit nem ekll megszakitani csak addig kell húzni hogy ne eresszen. (azért vannak a rézalátétek) kerülhetmég sokrészről oda olaj, pl láncsprézésnél illetve a blokktól de az durva lenne!
Hátsó telókat meg lehet újítatni ,illetve bontottan venni de ebben már a többi xjr-es bizi otthobban van mert én nem cseréltm, csak terveztem.
Sziasztok
Probléma: A lengéscsillapítok hátul brutális mértékben eresztik az olajat. Következmény: A motor fara leül, a hátsó féktárcsára ráfojt az olaj és így alig fog persze.
Megoldás: ?. CSere, javittatás?
Kérlek adjatok tanácsot, illetve összeget is biggyesszetek mellé ha van módotokban.
Köszönöm.
Széles utat és gumi fákat mindenkinek:)
Sziasztok tudnátok nekem segíteni xjr 400 hoz keresek szerelési kézikönyvet vagy honnan lehetne letölteni
Elérhetőségem: hondacbf600@freemail.hu
Koszi!

Gratulálok a túrádhoz a képek jók, a gép fenséges:)! További jó turákat kívánok neked (is).
szia
Hello urak!

Merre vagytok?
Szombaton megtettem az elso turat a mocival,lementem a tengerpartra.
Itt egy rovid leiras a blogomon nehany keppel.
Heló Galbi!

Az olajaknál hogy 20 w 50 vagy 10 w 40 a viszkozitását mutatja, ami nem egyenlő az olaj sűrűségével, de összefügg vele. Nagyobb viszkozitású olaj sűrűbb. A viszkozitást más szóval talán kenőképességnek lehetne nevezni (de ez nem biztos, hogy korrekt ). Tudomásom szerint a 'w' előtti szám az olaj viszkozitását fejezi ki szobahőmérsékleten, a 'w' utáni pedig az üzemi hőmérséklet környékén mutatja ugyanezt. De ezek a számok pusztán jelzésértékűek és nem mérőszámok. A viszkozitást valósában egy 'centistok' nevű mértékegységgel mérik. A lényeg viszont, hogy a jelzésül használt szám minnél alacsonyabb, annál alacsonyabb a viszkozitás is, tehát annál hígabb az olaj és fordítva. Pl. a 20 w 50-es olaj szobahőmérsékleten és üzemi hőmérsékleten is sűrűbb, mint egy 10 w 40-es. De ennek előnye igazából csak az üzemi hőfokon való jobb kenőképesség, mert az gyakorlatilag hátrány, hogy szobahőmérsékleten is sűrű. Mert ha beindítod a gépet, akkor az a cél, hogy minnél hamarabb elérje az üzemi hőmérsékletet, ebben viszont kicsit hátráltatja a 20 w olaj, mert tovább kell melegíteni. Nyári höségben viszont ez nem jelent akkora problémát, mint amekkora előnyt jelent az, hogy w 50-es. Hidegebb időben, ősszel-tavaszal viszont ajánlatos a gyári 10 w 40-et használni, mivel ilyenkor eleve lassabban melegszik a blokk és talán el sem ér olyan magas hőfokot, hogy szükséges legyen w 50-es viszkozitásra. Azt pedig, hogy milyen olajak milyen viszkozitási indexszel kaphatók, legjobban az www.olajshop.hu-n lesheted meg. Itt sok egyéb hasznos infó is található még az egyes olajokról. Vagy javaslom még a motorrevu.hu-n vagy a totalbike-on a motordokikat. Az ő korábbi válaszaikból is meg lehet tudni sok hasznosat, nem csak az olajokkal kapcsolatban .

A hátsó telók cseréje nekem 20000huf-ba fájt. De ez a telópár sem új, egy motorszerelő ismerősöm kerítette nekem. Olcsóbban újat legfeljebb ha ETZ-hez tudsz szerezni . De érdemes böngészni a használtmotoros oldalakat ezügyben is, meg kipufogóügyben is. A kipuf az nehéz kérdés. Nekem sokáig a gyári dob vlt fenn(kiherélve), de már nagyon rothadozot egy helyen. Szerencsém volt, mert találtam a neten egy alig használt honda cb 400-as dobot, ami teljesen gyári. Ami azt illeti elegem volt az üvöltésből ezért vettem meg ezt. Végül 30 körül állt meg felszereléssel együtt, mert volt még egy kis plusz munka vele.

De ha van 50 ezred egy új sportdobra, akkor egy raptorban, bódisban, nem fogsz csalódni szerintem. Bár ismerek egy Hock nevű úriembert aki talán kevesebből kihozza. Persze attól is függ, hogy hol laksz, melyik gyártó esik közelebb hozzád. Még annyit, hogy ha lesz egy nyitott dobod, akkor nem árt hozzáállítani a karbikat is, különben sok értelme nem lesz. meg a műszakinál is elképzelhető, hogy szarakodnak miatta (ez is helyfüggő), úgyhogy nem árt megtartani a gyárit.

Üdv!
Sziasztok.
Azóta még egy kérdés vetült fel bennem amióta legutoljára írtam. Tudtok arról valamit, hogy mifféle sportdobot lehetne felszerelni a vasra és mennyiért, hol kellene megvenni hogy azért még enni is legyen pénzem(meg benzinre:) Milyen paraméterek a fontosak stb. Válaszaitokat és segítségeteket előre is köszönöm.
Kedves RG
Köszönöm a tanácsaidat. Viszont kérnélek arra hogy egy picit kommentáld azt hogy azok az olajfélék amiket írtál azoknak paraméterei mit is jelentenek illetve csrélni hogy mint lehet.
Bocsánat az amatőriozmusomat, de ha ezen sikerül túlpörrenni:) akkor még arra is kiváncsi lennék ha nem veszed zaklatásnak, hogy aegy hátsó teló csere mennyibe kerülhet nekem.
Válaszodat és megértésedet előre is köszönöm
Koszi szaktarsam!
én oszlopos fúrógéppel csináltam, ahhoz kapható finom drótkefével illetve polírkoronggal és pasztával csináltam...nem volt valami nagy beruházás...
ha tanácsolhatom először valami finom dróttal ess az alumíniumak...mikor először hallotam majdnem hülyét kaptam hogy miven, alunak dróttal? de azt tényleg..kiszedi azoka a finom öntési hibákat és utána sokkal egyszerűbb leszpolírozni...én kb egy hét alatt megcsináltam úgy, hogy napi 2-3 órát melóztam, vele..de megéri hidd el!
Ja,sziszifuszi melo lesz.Majd elbabralok vele.
Veszek egy pici drotkefet,nekimegyek a rozsdanak,aztan lekenem egy rozsdaeltavolitoval,aztan megismetlem parszor.
Meg talan veszek ilyet is:
acf-50
Polirozni is akarom majd,tenyleg sokat javit rajta.
én pl szerintem láciik a képeen az összes alut felpolíroztam (villák kormánykiflik. lábtarttók és konzolaik mindenhol..stb...)...nagyon szép lett és nm került 2 ezernél többe...utána pedig gyönygyörű lesz a gép...
a csavarok cseréja meg nem egy nagy valami..bemész a bótba mutatod ez kó, azt kész..lehet nem kapsz uganojat de hasonló keménységű és formájú iletv menetű is ugyanolyan jóóó
japánból lett hozva a bringád láccik szegényen...szerintem legalábbis az itthoni idő nem kezdte volna meg ennyire ezeket a dolgokat, csak az a fránya sós pára ami a tengeren van...többek tapasztalták hogy egy-egy vasat ami tényleg szar helyen volt teljesen szétevett a sós víz...de végül is ezen dolgok eltűntetése nem annyira pénzigényes inkáb sziszifuszi munka...jó téli elfogletság
Kellemes hetfot mindenkinek!
Nem tudom,nektek milyen idotok volt otthon,de itt szinte folyamatosan esett.
Pedig elhataroztam,ha nem tudok elmenni gurulni egyet a tengerpart fele,akkor letakaritom a rozsdas reszeket.
Meg is vettem hozza a dolgokat,de hat ilyen moslek idoben....
Na mindegy,itt van par kep,amiken latszik,hogy le kell kezelni 1-2 dolgot.
Sajnos nem tudom fedett helyen tartani a vasat,azt hiszem vennem kell egy profi takarot majd.Addig is marad a rendszeres takaritas.
Heló Galbi!

Korábban én is tapasztaltam hasonló kupplungcsúszást a gépemnél. Aztán balahol hallottam (talán motordoki), hogy ha ásványi olajat használsz, akkor megszűnik ez a jelenség. Korábban Repsol 10 w 40-et (félszintetikus) használtam, nem volt rossz, de minden keményebb gyorsításnál elforgott a kupplung. most Castrol 20 w 50 van benne és határozottan jobb, nem csúszott meg azóta !

A teló az télleg problémás...ha folyik az olaj, akkor gondolom már le is ül rendesen a gép fara. Vagy ha még nem, akkor majd fog . Nekem ugyanez volt, ki is cseréltem a telókat másikra. Lehet talán javíttatni is, de hozzáértők szerint nem éri meg, mert nem lesz tartós az eredmény. Szóval hosszabb távon csak a csere segít.
egyébként tényleg egy rémegyszerű szerkezet, te is ráfogsz jönni még ebből a halandzsa dumábol is hogy mi a stájcli...persze ez megint addig működik amíg el nem nyíródik megint....de sokáig ismét jó lehet az óra..egyébként nem tom mennyibe leet egy ilyen kütyüm...biztos aranyárba mérik...
Koszi Furti!

Akkor egyelore meg nem veszek olyan kereket.
Csak egy kalapacsot.

Kosz a tippeket!

Ja,ma begyujtottek a tevesen kikuldott taskakat,remelem hamarosan megkapom a jokat.
Jo hetveget mindenkinek!
olvasgattam a linkedet..királyság! láttam hogy összevissza műkszik az indexed...az enyém is csinált, mindent szétszedtem megnéztem stb mire rájöttem hogy a hátsó ülés alatt vagy a farokidom alatt(már nem emléxem) van egy ilyen beledugós bizbaszsaru, ami miatt a puncikája picit meglazul és kontaktos lesz a sok rezgés miatt...szóval csak a puncikát kicsit meg kell ilyeszeni hogy összeszűküljön és máris klapfol az inexed!
multkor csináltam meg egy robogón kilóméteróraspirált....ami végüis ugyanúg működik mindt ez..a léyeg , hogy ott ami kis ibszbaszba belefut a spirálrész és rajtavan a keréken, kikopott a rézrésze, és nem forgata az a fogasmegoldásos miatököm, ezért kicsit meg kellett kalapálni a fogakat hogy ismér hajtsák a cuccot és máris működött az óra érthető nem:)? a lényeg hogy negyed óra alatt készenlett...Ettől nem lettetek okosabbak
Ugy ahogy megjott a taskaszett a motorhoz.
Itt tudjatok elolvasni.
Mar akit erdekel.
ittasvezetés mi?
ezek a tünetek eggyeznek a szar kuplung tüneteivel...nem vagyok mociszerelő de azt tudom hogy mocinál ha megcsúszik as kuplung akkor elérkezett a csere ideje...nálam sohasem csúszott meg...a hátsó gátlóisd is szétvannak, mind szinte mindeggyikén...(tudtommal a hátsó gáztartályos....?) érdemes átnézegetnet a futóműved.
Én mindig kuplungoltam és kuplunngolni is fogok hiszen azért vanhallotam hogy lehet kuplung nélkül váltani, de szerintem ha kuplungolsz abból sosem lesz baj... a váltóhnag: eggyesbe nekem elég nagy kattanással ugrott be mindig , de szerintem ez jellemző az összesre, az meg hogy kicsit néha valamelyik sebességbe kicsit hangosabban kattan be az nem baj..lesz még lyan is sokszor hogy becsúszik két sebesség közé illetve beáltod üresbe....na az ami igazán zavaró tud lenni...képeket raktál már föl a bringádról?
Nem semmi utad lehetett!
Udv a klubban megegyszer!
Sajnos nem tudok segiteni,mert teljesen balta vagyok az ilyen dolgokhoz.
Te tanulgatom aprankent!
Egy kis photoshop