Na látom azért élénkül a fórum . Tomee volna egy indiszkrét kérdésem: milyen összegbe fáj ez a feszítő csere? Gondolom a láncot is cseréled... Honnan sikerült alkatrészt szerezni? A gumis témához: úgy látom nem aprózod el a dolgokat jó gumikat választottál, csak szerintem nem jó a méret. Elöl 110/70 hátulra meg 150/70-et illik tenni, legalábbis ezek a gyári méretek. A szélesebb lehet, hogy jobban mutat, de én nem tenném rá, mert rosszabb dönthetőséget eredményez, meg szerintem fölösleges is egy cirka 50 lovas gépre a 160-as gumma. Lassan egyébként nekem is cserélni kell, de én inkább tennék 140-eset, már ha létezne, de eddig nemigen találtam. Ja amúgy nekem hátul Michelin Macadam van fenn, háát ez a guma se szarral gurigázik az tény . Én már ezzel vettem és akkor a kereskedő azt mondta, hogy párezret még elfut...nos én lassan 17 ezret tettem már bele azóta és még biztos, hogy még 3 beleférne. Persze nemigen tapad, de mindennapi használatra kiváló.
Elöl már cseréltem, nem vittem túlzásba és egy vaciúj Heidenaut küldtem fel (anyagi okokból), de ezzel is meg vagyok elégedve, kb hasonló keménységű lehet, mint a Macadam úgyhogy legalább annyira kell vigyázni a döntögetésnél, de a világból kimész vele.
Optimális kompromisszumként én mindenképpen a Conti Road-ot ajánlanám, én is egy ilyen párost szeretnék föltenni. Haversrácnak hátul a Z 750-én 10000-et futott, de még kettőt elment volna, mikor most a héten lecserélte. És egyedül hideg állapotban panaszkodott kicsit a dönthetőségre. Mondjuk ő olyan, hogy ha 2 km-et egyenesen kell menni akkor már minden baja van .
Ja még annyit a szélesebb gumához, hogy elképzehető, hogy fogyasztásnövekedést is tapasztalsz majd, miivel nagyobb lehet a tapadófelület a 150-es gumihoz képest és a blokk nehezebben küzdi majd le az ellenállást. Ez a kocsiknál jól megfigyelhető, de nem tudom, hogy mekkora a különbség egy 160-as és egy 150-es között pontosan.
Oksa a látszat a fontos amugyis!
nah de jah a metzeller az egy nagyon jó gumi én nagyon szeretem több gépünkön is volt már és nem csalodtunk benne nagyon faxa föleg a z6os turagumi az a jövöévi terv!
Hat latod,ma reggel neztem meg oket,de pusztuljak meg,ha emlekszem.
Azert a hetvegen mindenkeppen ideirom az infot.
Most nem akarok lemenni a parkoloba,amugy sem sokat meloztam ma,legalabb a latszatot tartom,hogy sok a dolgom.
Amugy olvasom par forumon,hogy sokan szeretik a Metzeler gumikat,en eddig nem is hallottam rola.
hát tom nekem most hátra egy mischelin pilot sport megy fel 160/60 17 elöre meg egy fasza metzeller racetek m1 120/70 17 ezek jó gumik nagyon ezeket csipázom az elsö jó fogos sport guma a hátsó szintén nagyon jó guma! Jah és a tieden mekkorák a gumik?
Milyen gumikat teszel fel?Ezt a kerdest is fel akartam mar tenni,hogy kinek mi van a motoron.
Nekem elol Bridgestone van,hatul meg Continental.
Kivancsi vagyok,ti mit hasznaltok a dontogeteshez.
En nem nagyon szoktam meg dontogetni egyebkent...
Valaszolt mar az egyik mail-emre egy tulajdonos.
Kereskedesbe tette a gepet,de ha legkozelebb odamegy,akkor csinal meg kepeket a doboztartojarol,es elkuldi.
O is igy vette mar,egyebkent.
Ha meglesznek a fotok,majd feltoltom,hatha mast is erdekel.
20W-s olajon en is gondolkoztam,de itt nincsenek olyan melegek,mint otthon.Sajnos.
Ma is esos lesz,de leszarom,este megyunk a Ministry Of Sound-ba mulatkazni!
A doboztartót kaptam a géphez, mikor vettem, sajnos doboz nem járt hozzá. A telóra visszatérve, lehet télleg a japókra méretezték őket. Nekem nem Öhlins volt, de már olyan szinten volt, hogy teljes előfeszítés mellett is könnyen felütött két személlyel.
Láttam a tiéd sincs a legjobb állapotban. Hogy milyen olaj kell az elejébe, azt nem tudom, szerintem tökéletesen megteszi valamilyen ismertebb telóolaj, pl. repsol
A blokkba én most Castrol 20 W 50-est tettem, állítólag a nyári melegben jobban bírja vele a gép és ezt alá is tudom támasztani
Kosz a valaszt Gergo!
Igazabol nem ereszti a telo az olajat.Szerintem nincs baja az Ohlins-rugoknak,vittem mar utast vele 1-2 alkalommal.Igaz,olyankor mar felkoppant neha.De hat mindenhol azt olvasni,hogy mivel 40kg-os japan baratainkra mereteztek a beallitast,celszeru feszesebbre allitani a rugozast,mert stabilabb lesz.Igazabol semeddig sem fog tartani,amig szombaton ki nem probalom,de en mar csak ilyen vagyok: szeretnem mar elore tudni,hogy milyen lesz!
Az elso villakba meg csak kivancsi lettem volna,milyen surusegu olaj jon be pl. egy 75-80 kg-os embernek,mint en.Ha lehet,nem jatszanek vele hetekig,hanem belonem elsore.
Most eppen amugy jo az idojaras itt Londonban,sut a nap,meg minden,jo csajokat is latni,barmennyire is hihetetlen.Hogy vegleges-e,azt nem tudom meg.Van egy csomo jo oldala az ittletnek.Nyugisabb,jobb az eletszinvonal.
Pl. nem tudom,otthon hogyan vettem volna nagymotort...
Ja, a tömítést legjobb ha márkazervízben szerzed be, szerintem tuti kell, hogy legyen. De ha nem, akkor a neten kell körülnézni, állítólag az E-bayen minden van... nekem ezzel még nem volt gondom. Viszont sok más apróság nálam is jelentkezett már. Pl. a blokk csörgése, már így vettem, vittem szerelőhöz, azt mondta nem kell beszarni, ez ilyen. Nem is volt semmi baja se, de azért már érik egy vezérműlánc csere. Alattam nemigen viszi a gép a 180-at, jó ha csutkagázon 5-ben! kijön belőle a 160. Mondjuk lehet ez azért van mert kb 100 kg vagyok? . Az első fékem eléggé siralmasan fog js és a fejidom is sérült, letört a egyik műanyag csészécske természetesen kapni nem lehet...
Szóval volna mit cserélni a gépen és akkor a kormánycsapágyt ég nem is említettem...De ez sztem természetes közel 60000-hez, bár a kereskedőket ismerve lehet már több is van benne.
Több helyről is azt hallottam, hogy ha a teló ereszti az olajat, akkor nemigen lehet már mit tenni vele Sajnos az XJR-ek oldaltelói eléggé gyengécskék...úgy olvastam, hogy a te géped még igencsak keveset futott, de úgy látszik, már ilyen korán is jelentkezhet ez a probléma . Én az enyémet 42 ezer km-rel vettem és akkor már nem volt tuti a teló, de sajnos csak most jutottam el odáig, hogy lecseréljem . Neked is ezt tudom ajánlani. Ha van egy kicsit több pénzed, vegyél újat, de lehet használtat is találni. Nekem is egy használt Koni van most benn, kicsit megemelte a gép seggát, hát mondhatom, ááááállat lett Mostmár kb 800 mm az ülésmagasság
Miskolcon egyébként most tombol a nyár! Igaz tegnap volt egy zúzós felhőszakadás, de a hőségen nem változtatott sokat. És milyen a londoni élet? Végleges vagy ideiglenes ez neked?
Hello Gergo!Pacsi Londonbol!
Mar az elobb feltettem egy kerdest,a teleszkopolajjal es hatso rugoval kapcsolatban.
Valami tapasztalat ez ugyben?
Az olajam is csopoget a dekni kornyeken.Honnan lehet rendelni tomitest,vagy mi a fene a neve annak a cuccnak?
Elore is koszi.
Milyen az ido Miskolcon?Seggig ero nyar van-e?
Most láttam hogy van XJR-es fórum és nagyon megörültem Már aszittem, hogy velünk nem foglalkozik senki . szóval egy 400-asom van nekem is, mint a legtöbbeteknek és már lassan 3 éve nyúzom, úgyhogy eléggé benne vagyok a témában, nyugodtan kérdezzetek bármit, de persze nekem is lesz pár kérdésem . Közeledem egyébként vele a 60-adik X-hez, mármint kilóméterben, de nagyon frankó a kicsike. Szeretem 2,5 év alatt bő 17000kilómétert raktam bele, köszönhetően egy balesetnek, ami miatt majdnem ki kellett hagyjam vele a teljes 2006-os szezont. Ezért ment bele csak ennyi....
Kerdes,sracok!
Kinek hogyan van beallitva a rugo hatul?
Ugy ertem,nekem az egyes fokozaton van,es gondolkodom,hogy atallitsam-e erosebbre.
Valamint milyen surusegu olajat tettetek az elso telokba?
Mindig azt olvasom,hogy mivel ez a motor aprotermetu japan baratainkra van belove,nem art surubb olajat tolteni bele,es biztosabb lesz gyengebb uton.Nekem semmi osszehasonlitasi alapom sincs,ezert kerdezem,hogy mire szamithatok egy esetleges csere utan.
Elore is koszi.
Koszi a tippet maestro!
A hasznaltauton tenyleg volt 2 moci is tartoval,az egyiknek mar irtam mailt,de szerintem nem fog valaszolni.
A masik egy kereskedes,nekik szerintem nem is erdemes irni,de azert nem kerul semmibe.
Gratulalok a sikeres vizsgahoz!
Jo szerelest a hetvegere.
Nekem is kellene egy hozzaerto,magyar motorszerelo ide Londonba,aki beallitana a karbikat,meg a szelepeket.Elkeri mar a moci.
Nah emberek mijez a nagy hirzárlat nem szaporodnak a hozzá szolások! " napja meglett a motorszerelö szakmám hivatalosan is papiron! Szal jah és várom a paripához a cuccokat és szerelés hétvégén! legalábbis remélem!
már láttam, érdemes nézegetni képeket neten onnan lehet látni ötletes dolgokat...pl beütöt a googleba hogy xjr 400 és lesed a megoldásokat,, vagy mobile.de vagy használtauto.hu....
Igen,tudom.Nincs mas megoldas.
Csak gondoltam,hatha valakinek mar van tapasztalata,mire kell figyelni,stb.
Utananezek,van-e valami rajz arrol,hogyan nez ki az az alkatresz a kereknel.
De szerintem ezt mar csak akkor kezdem el,ha visszajottem szabadsagrol.
Tudtok olyat,hogy valaki utaskapaszkodot szerelt hatra?
Vagy esetleg valami tartot dobozoknak?
Olyat,mint az 1200/1300-s szerianal.
Na látom azért élénkül a fórum . Tomee volna egy indiszkrét kérdésem: milyen összegbe fáj ez a feszítő csere? Gondolom a láncot is cseréled... Honnan sikerült alkatrészt szerezni? A gumis témához: úgy látom nem aprózod el a dolgokat jó gumikat választottál, csak szerintem nem jó a méret. Elöl 110/70 hátulra meg 150/70-et illik tenni, legalábbis ezek a gyári méretek. A szélesebb lehet, hogy jobban mutat, de én nem tenném rá, mert rosszabb dönthetőséget eredményez, meg szerintem fölösleges is egy cirka 50 lovas gépre a 160-as gumma. Lassan egyébként nekem is cserélni kell, de én inkább tennék 140-eset, már ha létezne, de eddig nemigen találtam. Ja amúgy nekem hátul Michelin Macadam van fenn, háát ez a guma se szarral gurigázik az tény . Én már ezzel vettem és akkor a kereskedő azt mondta, hogy párezret még elfut...nos én lassan 17 ezret tettem már bele azóta és még biztos, hogy még 3 beleférne. Persze nemigen tapad, de mindennapi használatra kiváló.
Elöl már cseréltem, nem vittem túlzásba és egy vaciúj Heidenaut küldtem fel (anyagi okokból), de ezzel is meg vagyok elégedve, kb hasonló keménységű lehet, mint a Macadam úgyhogy legalább annyira kell vigyázni a döntögetésnél, de a világból kimész vele.
Optimális kompromisszumként én mindenképpen a Conti Road-ot ajánlanám, én is egy ilyen párost szeretnék föltenni. Haversrácnak hátul a Z 750-én 10000-et futott, de még kettőt elment volna, mikor most a héten lecserélte. És egyedül hideg állapotban panaszkodott kicsit a dönthetőségre. Mondjuk ő olyan, hogy ha 2 km-et egyenesen kell menni akkor már minden baja van .
Ja még annyit a szélesebb gumához, hogy elképzehető, hogy fogyasztásnövekedést is tapasztalsz majd, miivel nagyobb lehet a tapadófelület a 150-es gumihoz képest és a blokk nehezebben küzdi majd le az ellenállást. Ez a kocsiknál jól megfigyelhető, de nem tudom, hogy mekkora a különbség egy 160-as és egy 150-es között pontosan.
Na minden jót!