1.2-es Bandit elég sokat fogyaszt még normál tempóban is, meg a többihez képest amiket szóba hoztál nagy állat . De valóban, egy 650-es Vstrom is jó választás lehet neked, amire használnád épp elég, és nagyon jó konstrukció. TDM900 meg TDM900 és kész, nálam örök kedvenc (és akinek van a környéken az megerősít ebben) Kérdés hogy milyen stílust akarsz leginkább és mennyit szánsz rá, először is ezeket kell eldöntened (tudom nem könnyű).
A TDM valahogyan mindig is a szivem csucske,nem tudom megmondani,miert.
Az V-strom is egyre jobban bejon.Tobb helyen olvastam,hogy simabb a 650-es jarasa,mint az 1000-nek.Igaz lehet?Van jelentosege egyaltalan?
Szia Tomi! Ha beleszólhatok: 1200-es Banditot nem ajánlanám neked, 1000-es Vstrom jó választás, 800-as VFR isten, ha TDM akkor csak 900-as azt viszont nagyon ajánlanám neked nem csalódnál CBF600 se rossz amúgy, de az előzöek használtba kint szerintem már nagyon jó árban vannak és nem túl öregek. De ha rám hallgatsz azt csinálsz amit akarsz (akár haza is jöhetsz a 400-assal megint )
Ja,ma elvitt egy baratom egy Honda kereskedesbe,az elado meg ramtukmalt egy probakort.
Ugyhogy holnap visszamegyek,es tekerek egyet egy CBF600-zal,meg egy CB1300-zal.
Latom szitottam egy kis tuzet a hozzaszolasommal,de tenyleg nem akartam.
En is orulok a mocimnak egyebkent,elso szerelmem marad orokke.
Allitolag keves valamelyik(vagy tobb) hengerben a kompresszio,erre fogtak a nehezkes inditast a garazsban.Majd megmerem egy baratommal,neki van cucca hozza.Ha tenyleg ez a baj,akkor az gyuruzes,nem?Akkor viszont tenyleg lepek feljebb.
Pedig mar arra is gondoltam,hogy veszek egy FJ1200-t a hetvegekre,es hasznalom,amig lehet.Ez itt £800.
Nagy xjr-ek sem mennek végre 280-at tunning nélkül, de nem is erre készültek...
A 400-assal is el lehet menni bárhová, én több évig egy 250-es bandittal jártam még külföldre is. Amit mindig hiányolni fogok az a kisebb mocik kezelhetősége. Banditosokkal járok sokat, a 250-400 asok a durva visszafordítókban simán verik a nagyokat. Viszont hegynek fel és a tempósabb kanyarokban már bevérzik a szemük. A Bakonyban cseréltünk egy nagybanditos haverommal: ő ment elöl az xjr-emmel, mögötte én a bandittal...hát nem tudtam a saját vasamat követni :) Kicsit több a nyomaték és rövidebb az áttétel mint a nagybandin. Bár a régebbiek, a görbevázas banditok szerintem durvábbak voltak, mint a mostaniak.
A tartósságról, pedig azt mondom: lehet vigyázni a kisebb vasra is, de amikor az ember nagyobb gépekkel túrázik, akkor bizony ki kell néha hajtani a belét, csak úgy tud az ember lépést tartani. Szvsz nem mindegy, hogy pl. 180-nál félerővel dolgozik a vas, vagy már majdnem a pirosban forog. Elhiszem,hogy szedi a lábát a 400-as is barátnőstül is...de amikor a kigyorsításkor a nagyok elnyúlnak akkor arcára tud fagyni az embernek a mosoly - ismerem a feelinget.
Egykébként a fenntartási költség nem egyenesen arányos a ccm-mel, sőt ha ritkább belpiacos cucc kell, akkor majdnem forditottan.
Egy ismerősöm vett mátrázni a tunningolt nsr 250-et...a "táskáját nem vihettük" a nagy bringákkal, annyit vert ránk. Jó lenne egy könnyű pörgős vas pályázni, meg a hegyekbe :)
De tényleg mostanság örülhetünk, ha nem kell feldobni a netre a szeretett vasunkat...
én csak azt tudom hogy 1000 km-t utazóban 2-3000es tartományban elbattyogok az ezerkettessel.. és ez a nem mindegy az élettartamra nézve... Volt egy hónapig egy 2003as R1 most nálam.. Meg lehet unni az állandó 200feletti tempót elég hamar. ( mikor meg kérdezik hogy "és merre jártál mit láttál?" "-nem tudom b.meg még mindig cső látásom van..")
Na szóval Tibus kollegával meghánytuk vettetük a dolgot msn-en és arra jutotunk hogy örülünk annak is hogy egyáltalán ez van, és még tudjuk tankolni ! Kinek a pap kinek a paplan, mindenki húzza annak amilye van, csak a baj kerüljön el bennünket ! Lassan itt a jó idő !
Lehet hogy nincs kompresszióm, nem tudom :) Hát 30-ról egyesben gyorsul esetleg, de azért hatodikban nem hiszem :) mondjuk én hegyen használtam főleg, és én egyedül vagyok ketten :) Az egy dolog, hogy gyorsul, de mennyire... előzni nem kezdenék az tuti ;)
Lehet, hogy mást mondanál miután mentél egy 1300-assal ;) Én biztosan!
Nem basztatásból mondtam, örülök, ha Neked megfelel. Amúgy lehet hogy 1.2-esed van, csak nem tudsz róla :D
"Hanem számomra sokkal kényelmesebb, ha jó kis nyomatékos, és nem versenymotorszerűen kell hajtani és kapcsolgatni. " Bakker te mocidban nincs kompresszió vagy mi? Az én 400asom 6.ban 2 személlyel 30km/h-ról rángatás nélkül gyorsul! Mikor elhagyom a győr táblát akkor beteszem 6.ba, aztán ha nem kapok sehol se piros lámpát akkor otthon a nagykapuban veszem csak ki 6ból, aztán útközben előzök, falun megyek át, és simán viszi 6ban is 2 személlyel! Jó, biztos nem produkál olyan karkitépós gyorsulást 6.ban mint egy busa, de nem is egy súlycsoport! A nyugodt nyugdíjas tempót nagy erőtartalákkal tudja! Ezt biztosan tudom, mert párommal a hátam mögött mindig így mentem, és jó pár túrát lenyomtam vele így!
"amíg nem nő be fejem lágya, addig nem ülök nagyobbra, szeretném megérni azt a kort amikor már nem leszek hajlamos az ámokfutásra"
Hat pont ez az,hogy en sosem voltam az a tipus,aki szerette tepni a gazkart,inkabb ovatos duhaj modjara mentem/megyek.(persze vannak kivetelek)
Én sem azért vennék nagyobbat, hogy gyorsabban menjek. Szerintem a kettő nem ugyanaz. A kis XJR-rel sem száguldozok végsebességgel, akkor a naggyal miért tenném? Hanem számomra sokkal kényelmesebb, ha jó kis nyomatékos, és nem versenymotorszerűen kell hajtani és kapcsolgatni. Meg pont az utak miatt gondolom kényelmesebb is egy nagyobb motor, de még nem ültem 1300-ason.
Meg gondolkodom valami 2 hengeresen is, persze nem az 1300-as kategóriában :) Láttam egyszer menni valami supermoto-szerű gépet, bár lehet hogy egyhengeres volt; nem volt olyan elegáns mint az XJR, de nagyon vagány volt :)
Mondjuk egyelőre a sajátommal szeretnék már nagyon menni :)
Mielőtt megvettem a kis xjr-t, sokat hajtottam haverom honda cbf600-át, 78 ló, 60 Nm körüli nyomaték. Nem érzek sok különbséget! Azt elhiszem, hogy egy nagy mocival és nagyobb nyomatékkal sokkal izgibb lehet, de 2 ok miatt nem megyek feljebb:
1: a magyar utak többségén az 1300sal se tudsz gyorsabban menni mint a 400sal
2: amíg nem nő be fejem lágya, addig nem ülök nagyobbra, szeretném megérni azt a kort amikor már nem leszek hajlamos az ámokfutásra, ha meg ki növöm ezt vágyam akkor meg minek egy 1300as !
De a balesetem óta kezdem úgy intézni a dolgaimat, hogy minél hamarabb lecserélem az utcai mocit egy krosszra és bemegyek a kerítés mögé. Sajna én nem tartozom a szerencsés motorosok közé !
A kipuff bevan csomagolva még, majd akkor fotózom le, ha fenn lesz a vason és leszedem róla a védó fóliát, meg akkor lekattintom a mocit is, láttátok hogy nézett ki a balhé után, kíváncsi vagyok mit szóltok hozzá, milyen lett az újászületés után !
Szerintem kezdésnek jól választottál de minden N.képűség mondom az igazi gurulás 600ccm felett kezdődik és élvezhető igazán én csak biztatni tudlak igen is tessék átülni egy nagyobb vasra .
En sokaig szemezgettem annak idejen az XJ900-zal.Nagyon megbizhatonak tartjak,es voltak is felkofferezett peldanyok,amik a gyengeim..
De hat meglattam a picurt...
Én tökéletesen megértelek, amit említettél az a bizonyos fránya nyomaték na az a nem mindegy ugyanis a kisebb gépek pörögnek mint a fene a nagyobbak erőből mennek Hollónak ebben az egyben nem volt igaza,én is 400-ast akartam de nem bántam meg hogy 600 lett belőle .
Egy darabig ugy voltam vele,hogy addig hajtom a 400-ast,amig szet nem hullik alattam,es csak akkor nezek nagyobb motor utan.
De vagyom a tobb nyomatekra neha.
Nem mintha nem elveznem a motorozast ezzel a mocival,de mar nem ugy,mint az elejen.Pedig soha nem forgattam tiltasig.Egy motoromat sem fogom.
Valoszinuleg majd hazavitetem a kicsit,es otthon fogom hasznalni majd,ha hazajarok.
Szia Tom,ha sport dobot teszel fel nem kell szükség szerüen pl.szelepet állítani ha megnézitek a mocimat nekem is az van fent (én tettem fel) és csak jobb lett a gép.Amúgy én is a TDM felé húzok csak mivel elég aprócska vagyok megijedtem a magasságától nagyon sok jót olvastam hallottam róla,az 1.2 bandit meg szintén egy eltalált konstrukció. A V-motorokról nekem fenntartásaim vannak de az biztos hogy meg kell tanulni őket vezetni,én a sor 4-nél tettem le a voksomat de mindegyik jó típus,hajra-hajrá.
Hát, figyi, szerintem egy 400asnak semmivel sem kevesebb az élettartama, mint egy 1300nak! Akinek 400asa van az is kiforgatja tiltásig, csak akkor ő 180nal megy, akinek megy 1300 van, az is kiforgatja, csak ő 280-nal! Meg nem egy 400as xjrert árulnak 50 ezer kmrel, és még mindig mennek! Jó olaj kell bele és a világból is kivisz! Ha meg nem ámokfutásra kell akkor minek 400nál nagyobb, a kis xjr is tudja a megengedett sebességet, 2 személlyel, csomagokkal gond nélkül! Ha meg csak a fejidom a gond, akkor miért nem veszel az xjr-re fejidomot? Vmi csaj házalt itt a fórumon vele! A nagyobb motor több benzin és mégtöbb hátsógumi!
Üdv!
Nem, ősszel nézettem a szelephézagot, jó volt, szal most csak az új dob kerül fel rá. Az új dobhoz azért nem gondoltam állítani, mert előtte is sportdob volt rajta. Az előző is egy olyan dob volt hogy átláttál rajta, meg szerintem ez is ilyen lesz, de holnap rakok fel róla képet.
Amugy lehet,nemsokara "forumon kivuli" leszek.
Erosen fontolgatom,hogy egy nagyobb motort veszek,es nagyon ugy nez ki,hogy nem a nagy tesot fogom valasztani.
A baratnom inkabb az idomos motorok fele huz,ugyhogy kiegyeztunk egy felidomos/fejidomos motornal.Neki csupaszon csak en jovok be.
Nem akarom ezt a forumot osszeszemetelni a tiprodasommal,de 2000-3000 font korul nezegetek olyanokat,amik hosszabb tavra is jok,ket szemellyel,es par eveig elvezettel vezetnem oket.
Yamaha TDM , Suzuki Bandit 1200 , Suzuki V-Strom 1000 , Honda VFR 8000...
Tulajdonkeppen Banditbol es V-Strombol akar a kicsik is johetnenek,de nagyobb motor megiscsak hosszabb elettartam,nem?
A TDM valahogyan mindig is a szivem csucske,nem tudom megmondani,miert.
Az V-strom is egyre jobban bejon.Tobb helyen olvastam,hogy simabb a 650-es jarasa,mint az 1000-nek.Igaz lehet?Van jelentosege egyaltalan?
Banditot miert nem ajanlod?
Ugyhogy holnap visszamegyek,es tekerek egyet egy CBF600-zal,meg egy CB1300-zal.
En is orulok a mocimnak egyebkent,elso szerelmem marad orokke.
Allitolag keves valamelyik(vagy tobb) hengerben a kompresszio,erre fogtak a nehezkes inditast a garazsban.Majd megmerem egy baratommal,neki van cucca hozza.Ha tenyleg ez a baj,akkor az gyuruzes,nem?Akkor viszont tenyleg lepek feljebb.
Pedig mar arra is gondoltam,hogy veszek egy FJ1200-t a hetvegekre,es hasznalom,amig lehet.Ez itt £800.
A 400-assal is el lehet menni bárhová, én több évig egy 250-es bandittal jártam még külföldre is. Amit mindig hiányolni fogok az a kisebb mocik kezelhetősége. Banditosokkal járok sokat, a 250-400 asok a durva visszafordítókban simán verik a nagyokat. Viszont hegynek fel és a tempósabb kanyarokban már bevérzik a szemük. A Bakonyban cseréltünk egy nagybanditos haverommal: ő ment elöl az xjr-emmel, mögötte én a bandittal...hát nem tudtam a saját vasamat követni :) Kicsit több a nyomaték és rövidebb az áttétel mint a nagybandin. Bár a régebbiek, a görbevázas banditok szerintem durvábbak voltak, mint a mostaniak.
A tartósságról, pedig azt mondom: lehet vigyázni a kisebb vasra is, de amikor az ember nagyobb gépekkel túrázik, akkor bizony ki kell néha hajtani a belét, csak úgy tud az ember lépést tartani. Szvsz nem mindegy, hogy pl. 180-nál félerővel dolgozik a vas, vagy már majdnem a pirosban forog. Elhiszem,hogy szedi a lábát a 400-as is barátnőstül is...de amikor a kigyorsításkor a nagyok elnyúlnak akkor arcára tud fagyni az embernek a mosoly - ismerem a feelinget.
Egykébként a fenntartási költség nem egyenesen arányos a ccm-mel, sőt ha ritkább belpiacos cucc kell, akkor majdnem forditottan.
Egy ismerősöm vett mátrázni a tunningolt nsr 250-et...a "táskáját nem vihettük" a nagy bringákkal, annyit vert ránk. Jó lenne egy könnyű pörgős vas pályázni, meg a hegyekbe :)
De tényleg mostanság örülhetünk, ha nem kell feldobni a netre a szeretett vasunkat...
Lehet, hogy mást mondanál miután mentél egy 1300-assal ;) Én biztosan!
Nem basztatásból mondtam, örülök, ha Neked megfelel. Amúgy lehet hogy 1.2-esed van, csak nem tudsz róla :D
Hat pont ez az,hogy en sosem voltam az a tipus,aki szerette tepni a gazkart,inkabb ovatos duhaj modjara mentem/megyek.(persze vannak kivetelek)
Meg gondolkodom valami 2 hengeresen is, persze nem az 1300-as kategóriában :) Láttam egyszer menni valami supermoto-szerű gépet, bár lehet hogy egyhengeres volt; nem volt olyan elegáns mint az XJR, de nagyon vagány volt :)
Mondjuk egyelőre a sajátommal szeretnék már nagyon menni :)
1: a magyar utak többségén az 1300sal se tudsz gyorsabban menni mint a 400sal
2: amíg nem nő be fejem lágya, addig nem ülök nagyobbra, szeretném megérni azt a kort amikor már nem leszek hajlamos az ámokfutásra, ha meg ki növöm ezt vágyam akkor meg minek egy 1300as !
De a balesetem óta kezdem úgy intézni a dolgaimat, hogy minél hamarabb lecserélem az utcai mocit egy krosszra és bemegyek a kerítés mögé. Sajna én nem tartozom a szerencsés motorosok közé !
A kipuff bevan csomagolva még, majd akkor fotózom le, ha fenn lesz a vason és leszedem róla a védó fóliát, meg akkor lekattintom a mocit is, láttátok hogy nézett ki a balhé után, kíváncsi vagyok mit szóltok hozzá, milyen lett az újászületés után !
De hat meglattam a picurt...
De vagyom a tobb nyomatekra neha.
Nem mintha nem elveznem a motorozast ezzel a mocival,de mar nem ugy,mint az elejen.Pedig soha nem forgattam tiltasig.Egy motoromat sem fogom.
Valoszinuleg majd hazavitetem a kicsit,es otthon fogom hasznalni majd,ha hazajarok.
Nem, ősszel nézettem a szelephézagot, jó volt, szal most csak az új dob kerül fel rá. Az új dobhoz azért nem gondoltam állítani, mert előtte is sportdob volt rajta. Az előző is egy olyan dob volt hogy átláttál rajta, meg szerintem ez is ilyen lesz, de holnap rakok fel róla képet.
Erosen fontolgatom,hogy egy nagyobb motort veszek,es nagyon ugy nez ki,hogy nem a nagy tesot fogom valasztani.
A baratnom inkabb az idomos motorok fele huz,ugyhogy kiegyeztunk egy felidomos/fejidomos motornal.Neki csupaszon csak en jovok be.
Nem akarom ezt a forumot osszeszemetelni a tiprodasommal,de 2000-3000 font korul nezegetek olyanokat,amik hosszabb tavra is jok,ket szemellyel,es par eveig elvezettel vezetnem oket.
Yamaha TDM , Suzuki Bandit 1200 , Suzuki V-Strom 1000 , Honda VFR 8000...
Tulajdonkeppen Banditbol es V-Strombol akar a kicsik is johetnenek,de nagyobb motor megiscsak hosszabb elettartam,nem?