Üdv
A belpiacos 1200-asokat valóban szerelték Brembo-val anno :) Legalábbis én is láttam ilyen feliratú fékkel 1200-as fényképét. Egyébként meg, ha üt a tárcsa, miért a féknyerget akarod cserélni? Első lépésként én megnézném indikátor-órával, üt-e a tárcsa ténylegesen. Ha üt, akkor tiszta sor, csere.
A magam részéről a Michelin Pilot Road 3-at javaslom. 10k-t zokszó nélkül elmegy,stabil, komfortos viselkedésű gummmmi, vízen pedig SZERINTEM a létező legjobb.
A futómű bizonytalansághoz annyit, mindent érdemes átnézni szerintem, ide értve az első és hátsó villa csapágyait, az összes beállítást, a rugó előfeszítések legyenek egyformák a két oldalon, kerékcsapágyak esetleges lógása, ilyesmi. A progresszív tekercselésű rugók az első villában valóban csodát tesznek, jóval kevésbé hintázik a motor nagyobb tempónál.
A segítségeteket szeretném kérni! Vettem két éve egy XJR 1200-ast:
az első fék rázott, a tárcsák egyengetve voltak! A féknyergek fel lettek újítva, kapott új tárcsákat, fékbetétet... minden rendben volt, leszámítva hogy az egyik tárcsában néha a szegecsek pattogását lehetett hallani, ha nem fékeztem, akkor is. Szerelőm annyit mondott hogy ne foglalkozzak vele, majd "összekopik". Hát összekopott: ma már nem pattognak a szegecsek, viszont enyhe fékezésnél is érezni hogy nem egyenletes a fékhatás, mintha ütne a tárcsa. Most ott tartok hogy a féknyergeket is szeretném lecserélni... A kérdésem az lenne, hogy egy XJR 400-as Brembo nyergek, feltehetőek az 1200-asra (kompatibilis)?! Tudtommal az 1200-as belpiacos modelleket is szerelték annak idején Brembo-val.
Előre is köszönöm a válaszokat!
Szia,
Érdemes körülnézni a futómű környékén, mert gyomorgörccsel nem lehet motorozni.. Az enyém az egyik legöregebb XJR 1.2-es talán az egész országban, de mégis le lehet rakni a lábtartóját a kanyarokban. Persze nem mindenhol és csak ésszel.
A fém szilentek használata szerintem maradjon a versenypályán. Nem tudom, hogy motorokon egyáltalán alkalmazzák e ezt a megoldást. Nekem az első teleszkópban progresszív rugó van. A sűrűbb olaj lehet, hogy túl drasztikus megoldás. Elképzeljető, hogy többet árt mint használ.
A hátsó gátlókat épp a héten küldtem el az öhlins szervízbe. Már nagyon kíváncsi vagyok a különbségre.
A lengőkart is nézesd meg, mert lehet, hogy tényleg amiatt bizonytalan a gép.
Gumi kérdésben, meg kinek a pap, kinek a papné. Nekem most Bridgestone BT020 van fent hátul ez tűnt a legjobb kompromisszumnak. Elfogadhatóan tapad, bírja a vizet és nem fogy el 4000km-en. Elől újonnan jó volt, de fűrészfogasra kopik a mintája és egy idő után bedöntve olyan hangot ad mint egy rossz traktorgumi. Szóval előre nem ajánlom. Mondjuk ezt talán már nem is gyártják.
Illetve az is érdekelne, ki milyen gumit használ, kinek mi jött be, mert azt is kell cserélnem. (lánc és kuplung mellett, szóval örülök...)
Gondoltam rá, hogy vegyek rá valami puhábbat, pl contisportattackot csak ne csúszkáljon ennyire, de azt hamar kockásra koptatnám szerintem két személlyel. Jelenleg roadattack van rajta de nem mai gyerek, valószínűleg a 6-7 éves gumi sem a csúcson játszik...
Szemezek még zeller M3-asával is, illetve Pirelli angellel. Az lenne a lényeg, hogy vizes hideg úton is tudjak vele közlekedni, ha otthonról 250 km-re kap el az eső egy túrán ott már nincs mit tenni.
Uraim, a helyzet az, hogy az 1.3-asomnak ölég gatya a futóműve, félelmetesen lebeg az úton pedig messze nem vagyok versenyző. Nem érzem magam telhetetlennek, tudom, hogy nem sportmotor...
Amikor az "A"-s jogsimat csináltam egy GSX1400-zal közlekedtem, azon minden félelemérzet nélkül elkopott a lábtartó.
Nem kizárt, hogy öregszem - hiszen lassan már betöltöm a 25-öt - és azért félek jobban, de nagyon hintázósnak-csúszkálósnak vélem a vasat.
Mit tudok vele tenni?
Én eddig arra gondoltam, hogy teszek bele egy sűrűbb villaolajat - az RF900-asomnál bejött - és esztergáltatnék erős szilenteket a lengőkarba meg a lengéscsillapító szemeibe, amilyet versenyautóknál használunk. (látszik rajtuk, hogy kicsit meg vannak "rogyva", a szilentben nem középen van a tengely)
Akár hülyeségnek tartjátok akár nem, várok véleményeket ill ötleteket mit kezdjek vele.
xjr 400as paripámon be van repedve a plexi a kilóméterórán és a fordulatszámmérőn. Elkezdtem szétkapni de elég körülményesnek néz ki. Van esetleg valami tippetek a cserére? Tényleg szét kell szedni az egész műszerfalat fényszóróstul mindenestül?
Sajnos ilyet nem tudok. Eddig csak egyszer láttam egy eladó külföldi papíros ezerkettest. Mire elszántam volna magam, elvitték.
Mire lenne szükséged. Hátha tudok segíteni...
Privátban is írhatsz.
Nevem angolmódra ponttal elválasztva. kukac gmail.
Helló!
Van egy vadonat új GYÁRI első sárvédőm XJR 1,3-hoz. Zsir új! A márkaképviselet szerint 2002-es évjárathoz való, de valószinűleg egészen 2006-ig ugyanaz.
Ha valakit érdekel, hivjon vagy irjon bátran, elérhetőség az adatlapomon.
További szép estét.
Azért olyan régen nincs fent a hahu-n, két hete adtam fel a hirdetést.
Agyaltam a négyszázasodon' de sajnos nem tudnám érdemben használni, azért meg kár lenne, hogy csak a garázsomban porosodjon. Viszont, ha egyszer a környékemen jársz, ugorj be és nézd meg a gépet, hátha te is kedvet kapsz a 400-as eladásához, aztán megalkudunk az enyémre.
Nézegettem már a használtautón a motorodat, régebben is fent volt. Amúgy pont ilyet keresek, csak sajna az autóm most elvitt egy csomó pénzemet. Bár ha a 400-ast beszámítanád, majdnem kijönne... :D ;)
Úgy döntöttem átnyergelek egy még túrásabb motorra, ezért kénytelen vagyok megválni az egyhármasomtól'. Néhány esztétikai hibától eltekintve más nyűgje tudtommal nincs, ahová elvitt onnan mindig haza is hozott. Ha tudtok esetleg valakit, akit érdekelhet, akkor szóljatok légyszi. Jó lenne, ha sikerülne gondos új gazdát találni neki. Az ár irányár.
Íme a vas:
http://www.hasznaltauto.hu/motor/yamaha/yamaha_xjr_1300__beszamit
as_lehetseges-6291703
Sziasztok!
Új fejlemények a fékkel kapcsolatban: Szóval csütörtökön megérkezett Angliából rendelt tömítő csomag. Mindegyik fékhez vettem egy-egy szettet, gondoltam jó lesz az még később.
Sajnos az első fékhez rendelt egyik csomag minőségileg nem igazán felel meg a tetszésemnek, mert az egyik nagy porvédő tömítő belső peremkiképzése nem elég mély, úgy tűnik, mint ha levágták volna belőle.
Sajnos csak pénteken tudtam nekiállni a munkának , így egy kicsit el is húzódott a szerelés kb.2, 2 1/2 óra volt a tisztítástól a tesztkörig. Szombaton mentem is egy kisebb kanyart a cimborámmal, és minden alkatrész tette a dolgát, szóval nagyon jól sikerült a szerelés.
Remélem ti is hasonlóképpen a szabadban töltöttétek a hétvégét , mert mostantól már vége az élménymotorozásnak az időjósok szerint!
Üdv. mindenkinek,
István
ui.:ha esetleg kérdésetek van , nagyon szívesen megosztom veletek a saját tapasztalatomat fékfelújítással kapcsolatban,állok rendelkezésetekre, írjatok!
http://youtu.be/pEgNuL8aCtY