Biztosat nem tudok mondani. Ami tuti az az, hogy a cikkszámok különböznek.
1996 xjr1200 váz: 4PU-21110-00-33
2003 xjr1300 váz: 5EA-21110-21-33
Valószínűleg csak apróságokban különböznek. Szerintem nem érdemes egy egykettest átöltöztetni. Egy kicsit talán vadabbul is néz ki mint az egyhármas, de ez ízlés dolga.
Ha inkább az másik tetszik, akkor lehet hogy olcsóbb azt megvenni, mint átidomozni egy régebbit.
Ölég régen egyszer kérdeztem, de nem emlékszem kaptam e választ rá - ritkán vagyok gépnél
Az 1200-es és 1300-as XJR-eknek egyezik a váza? Az lenne a lényeg, hogy ha veszek egy 1200-est, azt későbbiekben fel tudom e öltöztetni a 2002 utáni gömbölyű tankos 1300-asra, farokidommal üléssel mindennel kompletten, hogy úgy nézzen ki mint a mostani vasam.
Sziasztok!
Tudtok esetleg olyan bontót, ahol xjr400-at is boncolnak? Egyátalán: Ti honnan szerzitek be a nem kopó dolgokat? Konkrétan 4db gumiszívócsonk kellene, mivel gyakorlatilag lerohadtak a motoromról.
Az ólomakkumulátor 12.8V-os feszültsége alapvetően nem rossz érték, viszont teli töltve nem ennyi lenne a feszültsége. Ha leveszed róla a töltést, akkor azonnal visszaesik a feszültsége, az a 4 tizedvolt visszaesés teljesen normális. Ettől függetlenül, lehet rossz, illetve gyenge az akksi.
Ezenkívül szívből örülök, hogy nappalis lettél! :D
Milyen érdekes, mintha lelkük lenne a motoroknak. Mostanában biztos nem használtad, egy kicsit elhanyagoltad és már nem is akar menni
Remélem ezen a hétvégén mindenki elmegy motorozni!
Én ezt az útvonalat néztem ki. Egy cimbivel körbeszaladjuk, egy kis lángos itt, egy fagyi ott, szóval nyugisan kényelmesen. http://maps.google.hu/maps?sad...ászló+to:Ostrihomská
+cesta+to:Hungary+(Turul+Pihenőhely)+to:Csákvár+to:gánt+to:47.42619
,18.6022+to:Budapest&hl=hu&ie=UTF8&ll=47.742094,18.813057&spn=0.194396,
0.297318&sll=47.742094,18.747826&sspn=0.194396,0.428123&geocode=FabE1AI
d9okiASnJz9TRNMNBRzFgER4MKcQABA%3BFX9w1wIdHAYjASlxZqNgA9ZBRzEgHB4MKcQAB
A%3BFUky2AIdqr4hASkZrh6Hk35qRzGweR4MKcQABA%3BFdNP2QIdAbYdAQ%3BFVoA1gIdY
fwYASGD8UMRW7X05Q%3BFTUq0wIdXK8ZASnvnqARIRdqRzGqN7T7MhzDrQ%3BFfkh0wIdBp
cYASmFl4vKlhdqRzFThVxnrYWeFw%3BFY6q0wId2NgbASkTz3An8RFqRzGB9abqKMQAEw%3
BFabE1AId9okiASnJz9TRNMNBRzFgER4MKcQABA&oq=budap&gl=hu&dirflg=t&mra=dme
&mrsp=3&sz=12&via=7&t=m&z=12
Hat kerlek,egyaltalan nem derult ki,mi volt a gond.
Mar ha a visszavaltasi problemara gondolsz.Kb. 2 het utan megszunt a gond,es visszaallt minden a normalis kerekvagasba.Nagyon megkonnyebbultem... volna,ha nem lett volna a masik problema,nevezetesen,hogy hidegben alig akart,vagy egyaltalan nem indult el a motor.
Atneztem egy csomo sarut,csatlakozasi pontokat,hatha el van oxidalodva valahol,es ez okozza a galibat.
Kiderult vegul,hogy az akksim doglott meg.A fene se hitte volna.Allandoan hasznalatban volt,de szerintem meg birnia kellett volna.A baratnom szerint kb 1 eve vehettem,szerintem van azert 2 eve is,de igy is bosszanto.Lehet,h valami ido elott hazavagja,ugy ertem a motor elektromos rendszere?Vagy remeket latok?
Egyik nap feltoltottem,12,8V-t mertem delben,lekapcsoltam a toltot,bennhagytam a szobaban az akksit,es par oraval kesobb,mielott visszatettem volna a mociba,ramertem ujra.12,4V.
Es utana is szepen lassan csokkent.
Szerencsere pont le tudtam muszakiztatni a VFR-t,azota azzal jarok melozni.
Igy allok most.
Ja,kb 3 honap ejszakas muszak utan betettek delelottre,hala a magassagosnak!Azt hittem vegem lesz.Nagyon kikeszitett a dolog.Nem tudom,hogy kozuletek nyomja-e valaki ejjel a melot,de szerintem embertelen.Folyamatosan faradt voltam,es mint egy zombi,ugy jarkaltam.De talan csak oregszik a paraszt,azert nem birja a szantast!
Igen, és ilyen hentes munkát még nem láttatok.
Nem szültem még gyereket, de ehhez képest az csak egy szűzlánycirkusz lehet, semmi több.
Nálunk olyan szélvihar volt egész nap, hogy még a cigányok sem merészkedtek ki a putri elé, pedig sok dolguk nincs.
Ezért én meló után beültem a "bőrbe" és rajzfilmeket néztem
Én kb. 6 éve voltam utoljára a győrújbaráti találkozón de azóta is minden évben tervezem, hogy ellátogatok csak sajnos sosem jön össze. Idén sajnos későn tudtam meg az időpontot és nem tudtam besuvasztani a naptárba.
Visszavittem a szerelőmhöz( nagyon korrekt és vérprofi a srác, de tényleg!),és már állított is rajta. Talán említettem, az alapjáratot királyul belőtte, de amikor bemelegedett a vas (, egy jó 15-20 perc után) alacsony fordulaton szenvedett a motor. Magas fordulatnál semmi gond nem volt, csak elinduláskor jött elő a gond, na meg persze sokat is evett a kicsike (5.2- 5.3 liter)
Tegnap lett meg a srác az új beállításokkal és azonnal mentem vele egy kerek 100-at, hogy a fogyasztást is pontosan csekkoljam. A szerelő a fő fúvókán vett vissza, sok benyát kapott!
Szuperül megy a masina, de ettől függetlenül azt hiszem, neki kell állnom megfejteni a karbit , mert ezt a mizzériát minden évben nem akarom eljátszani.
Még nem tankoltam így a fogyasztást még nem tudom, de az már biztos, hogy az egyes blokk (bal oldali) leömlője már pontosan úgy melegszik mint a többi.
Persze rendesen bekakantottam mert tavaly is pont ugyan így jártam a régi szerelőmmel. Ő is faszásan kipucolta a karbit, beállította a szemem láttára a karbiszinkront, de valami akkor sem volt kerek, akkor is meleg állapotban jött elő a bibi. Emlékszem még a szelephézagokat és a szelepek állapotát is megnézettem vele. Nagyon sokszor fölakadt a fordulatom, majdnem a duplájára és ott pörgött, amíg nem adtam a kerékre az erőt (, pont mint bikeronboard-nek), akkor meg nagyon visszaesett, és mint a mostaninál onnan alig akart elindulni. Akkor nagyon szerencsém volt, mert véletlenül találkoztam egy profi szerelővel (Erdős Csaba –dragster versenyző http://www.erdoscsaba.hu/ ) aki hallásra ( ez nem vicc!) 5 perc alatt belőtte, és még csak pénz sem fogadott el.
bikeronboard:
A gumicsonkokat meg le kell csekkolni, nem szívnak véletlen fals levegőt (helytelen rögzítés, nagy repedés, stb), habár azt egyből ki lehet azt hiszem deríteni, mert folyamatosan többet forog az a henger ami így elhúzza a többit is, meg még erősebb benya szagot valamint benzinfolyást a csonkon is kell hogy érezz, láss! A csonkok fala legalább 1 cm vastag így a kisebb felületi repedések miatt nem kell a legrosszabbra gondolni.
Sajnos mint nekem a karbi beállítással lesz gondod neked is.
Köszönöm mindenkinek a segítséget, és a jó tanácsot! Már csak egy jó szervizkönyvre lenne szükségem az xjr-hez. Lehet, össze kellene dobni egyre, aztán szétküldeni.
Nincs mit.
Ha nem vagy biztos magadban, akkor inkább vidd szerelőhöz.
Nem nagy dolog, de odafigyelve kell csinálni és fontos hogy jó szerszámod legyen. Azok a csavarok rendesen bele vannak rakva, nem fogják könnyen megadni magukat.
Ha mégis nekiállsz, ne feledd első lépésként leengedni az olajat. ;)
A karburátor szinkron önmagában semmit nem ér. Rádásul forumos tapasztalatok szerint sokan nem is tudják hogyan kell csinálni! Ès ez nem vicc!
A karburátorok fojtószelepeinek összeszinkronizálása elött le kell ellenörizni a szelephézagokat, mert értéken kivüli hézagok belepofáznak a mérésbe.
Ès attól még hogy a karbi fojtószelepek egymáshoz képest jól állnak, a keverékképzés még lehet szar. Ha alul erötlen a gép, szokott segíteni az alapjárati keverék dúsítasa, ebben az esetben a keverék állító csavart kifele kell tekerni...
De ilyen bokákolás lehet akár leragadt, vagy lyukas membránok miatt is...A szinronizálásnál ez kevésbé tünik fel, mivel ott a membrénok (alapjárat környéke) még nem dolgoznak.
Öregebb karbis gébeknél még falsot tud szívni a kikopott fojtószelep tengelyeknél is, ez is szegényití keveréket , és elég hektikus üzemet produkál...Egy kitekert gyertya sokmindet elárul...
maxwell köszi szépen.
a várpalotai yamahánál azt mondták meg tudják rendelni 3000 péz.
sz.tem onnan veszem. már csak az a kérdés belevágjak, szétszedni, összerakni vagy szerelő?
Szia,
Ha a Yamahánál nem tudnak segíteni, akkor valahol venned kell tömítés anyagot (egy akkora lapot, ami betakarja a kuplungfedelet). A kuplungfedél belső élét bekened valamivel. Olaj, festék, zsír, vagy valami ami nyomot hagy. Ráfordítod a tömítés anyagra. Miután levetted róla, szépen ott marad a minta. Ezt már csak ócatosan körbe kell vágnod.
A gyári tömítés a tuti megoldás, de ha precízen megcsinálod, akkor ez is jó kell hogy legyen.
Ilyesmi tömítések közül lehet válogatni. A klingerit jó lehet. A lényeg, hogy olaj, benzin és hőálló legyen. http://www.bercsekft.hu/motoro...
segitség
fiuk a kuplungfáz fedél tömitésem kiment, miért nem tudom, gondolom öreg. a kérdésem hol lehet beszerezni, mennyiért. köszönöm a segitséget. "maszekon ki lehet cserélni? vagy szerelő
1996 xjr1200 váz: 4PU-21110-00-33
2003 xjr1300 váz: 5EA-21110-21-33
Valószínűleg csak apróságokban különböznek. Szerintem nem érdemes egy egykettest átöltöztetni. Egy kicsit talán vadabbul is néz ki mint az egyhármas, de ez ízlés dolga.
Ha inkább az másik tetszik, akkor lehet hogy olcsóbb azt megvenni, mint átidomozni egy régebbit.