Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

http://youtu.be/ebD94PdSdxU

Youtube xj 600 oil change.

Megnezel vagy harmat es menni fog. Az olaj leereszto csavart se kell megszakitani
Az olaj cserét magad is megtudod csinálni. nem kell hozzá szerelő. Igy biztos az van benne amit veszel. Max veszel egy olajszürő leszedőt autos boltba, Lidl-ben ép most van. Arra kell csak ügyelni, hogy az új szürőt érzéssel kell meghúzni. Ha nagyon meghúzod az o gyürü eldeformálodik, folyhat az olaj.
Olajleghuteses motoroknal neha 10w-50-est is hasznalnak,, de nezd meg a korabbi tabladat. A jaso ma2 szabvany olajos kuplungnal erdekes. Olajszuro hiflofiltro vagy gyari. Motoralkatresz.eu oldalon megnezed a motorodhoz
A segítségetekkel sikerült dűlőre jutnom, nem várok túl sokat a 900-as megvásárlására. A 600-asnak sajnos mennie kell tavasszal. A képlet egyszerű. Jó gépet akarok, szeretném maximálisan felhozni egy magas szintre esztétikailag és műszakilag is. Eddig is költöttem bőven a 600-asra, de ha az elvárásaimnak megfelelővé akarom tenni, az még ennek a többszöröse lenne. Tehát inkább költök egy 900-asra, amit meg is akarok tartani hosszabb távon, mert soha nem jönne vissza a befektetett pénz, törődés, idő. Aki majd megveszi tőlem, így is jól jár biztosan. Szóval, maradt még pár hónapja a kis Divinek nálam, mert amíg nincs meg az új, biztosan nem kezdem el hirdetni, nem akarok paripa nélkül maradni egy percre sem. A motorozás megváltoztatja az életem, és kicsit sem bánom. Éveket dolgoztam külföldön, közel 3 éve haza jöttem, gondoltam, elég volt. És most újra készülök kimenő, nem akarok hónapokon át gyűjtögetni, gépre, motorozásra. A február már Hollandiában talál. Úgyis kintrőlakartam gépet behozni, így legalább lesz lehetőségem többet is megnézni. Előre láthatólag, ez egy motoros kilométerekben nagyon gazdag év lesz számomra. Ezt kívánom nektek is.
A kolléganőm is levizsgázott nem sokkal utánam. 50 kiló fölött volt, éppen csak leért a lába a Diviről, de egy óra 125-ös után vidáman átült a 600-as Divire. Nekem azért kellett két óra, mert azt sem tudtam, hogy merrefelé kell felülni egy mocira, meg hogy hol van az index. Azért nekem sok mindent elmondott a szaki, igaz voltak olyanok, amire magamtól kellett rájönnöm. Pl, hogy az úton megfordulást nem lehet álló helyzetből indítani, jobb, ha pár méter alatt lendületet vesz a moci, aztán már csinálja magától a kanyart. :-) Vagy az emelkedőn való elinduláshoz nem árt átcserélni a támaszkodó lábat, hogy jobb lábbal, a hátsó fékkel tartsam meg, amíg el nem lehet indulni. De a rutinpályán nem rohangált senki után, illetve csak az a csak után, aki nagyon bénázott. Majdnem nekiment a villanyoszlopnak, mert elfelejtett kanyarodni és fékezni. Mondta is neki, hogy döntse el, hogy tényleg akar-e motorozni, mert amíg ketten ülnek a motoron, addig nem megy. Ő meg a majré. ;-) Ha meg bénáztunk a városi vezetésen, akkor csak annyit mondott a mikrofonba, hogy "megbuktál!". Általában rögtön rájöttünk, hogy mit toltunk el, de persze bemondta a megoldást vagy a megállásnál megbeszéltük, hogy az elsőbbségadás tábla hiánya egyenlő a jobb kéz szabállyal, még akkor is, ha két hete még ott volt a tábla. De arra sokkal jobban emlékszem, amire én jöttem rá. :-)
Egyébként én 10W50 Motult szoktam beletenni. Illetve beletetetni.
Igen, ismerős szituáció... nem sok lelkesedés volt az én oktatómban sem. Csak az a baj, hogy ezzel a hozzáállásal ketyegő bombákat engednek ki az utakra :(
Közben szétnéztem interneten motorolaj terén, meg még elolvastam pár oldalt, a mellékelt képen látható olaj szerintetek jó lesz? Most nem nézve azt, hogy ez szintetikus (tudom Vidom azt mondtad, hogy felesleges a szintetikust megvenni) a legnagyobb problémám az, hogy nem tudom megállapítani melyik olaj jó a légolajhűtéses motornak. Nincs feltüntetve sehol. Leírásban "csak" ennyi van: API SJ, JASO T 903:2006 MA2. De ha jól sejtem ezek szabványokat jelölnek, vagy hasonlót.
És még egy kérdés: milyen olajszűrőt vegyek hozzá?
Vissza gondolva, még most is felmegy az agyvizem, ha az oktatásra gondolok. Kétszer ugyanazon a gépen nem tanultam, akksi lemerülve, leállítás után nem indult újra, az oktatók meg magukkal foglalkoztak. A rutin pályán a kettes gyakorlatnál egy csaj rendszeresen eldőlt a nyolcasnál. Az oktató észre sem vette, mi állítottuk talpra a gépet. Érdekes egy leányzó volt: hamarabb kezdte a tanfolyamot, mint én, és talán még most sincs jogsija. De elhatározta, hogy megcsinálja. Egyetlen feladat sem jött neki össze, mindenhol rontott. Kb 35 éves volt, de kis vékony. A Hornetet alig bírta mozgatni. Nem adta fel, annyi pénz, és kudarc után nevetve folytatta. Beszélgettem vele. Elmondta, hogy n ha törik, ha szakad, végig csinálja, neki ez kell. Becsültem érte.
Keress egy jó szerelőt, még akkor is megéri az árát, ha relatíve drágábban dolgozik, mint az átlag. Nem fog felszámolni el nem végzett munkát, és lebeszél fölösleges dolgokról. Eddig maximálisan elégedett vagyok azzal a két sráccal, akiket választottam. Gyorsak, lelkiismeretesek. És nem a legdrágább megoldást javasolják.
Hát, a motoros sulival hasonló a tapasztalatom. Még azt az óraszámot sem vehettem igénybe, amit kifizettem. Csak hajtottak a vizsgára. A rutin pályán egyszerre voltunk nyolcan tízen. Gyakorlásra nem volt idő, csak álló helyzetben, beöltözve lehetett izzadni a napon. Volt két olyan alkalom is, amikor egy olyan kis tinit kezdtek tanítgatni robogón, aki még bringán sem ült azelőtt. Na, vele foglalkoztak, ott volt a pénzes apuka is. Mi csak álltunk, és néztük, hogy a robi önnállósítja magát szépen kiment a kölök alól, egy kis gázra. Mi meg baromira élveztük, hogy a közel háromezer forintos óradíjért közönsége lehetünk mindennek, a tűző napon.
Köszönöm a válaszokat! Igen, tudom, hogy a visszajelző lámpám az szintet jelez, és nem olajnyomást. Az olaj szintje megfelelő volt mindig, amikor ellenőriztem (középsztenderen).
Kicsit azért megnyugtató, hogy más is tapasztalta már ezt (Banánturmix23).
Nem csak a kezelési útmutatóban vannak dolgok, amiken nehezen igazodok el, hanem sok féle apróságon is, amik a motort illetik. A jogosítányom még nincs 1 éves, és tudást nem adtak a kártya mellé. Hiába kérdezgettem mindenről az oktatómat, semmit nem magyarázott el, semmit nem mutatott meg. A rutinpályán való feladatokról úgy igazodtam el, hogy egy papírt adott róla a kezembe, és azt néztem. A műszaki vizsgára meg youtube-s videókból készültem fel. Ő mindig telefonált vagy cigit töltött, nem oktatott. Egymást tanítgattuk a pályán, aki régebb óta ott volt az engem, én meg azt aki utánam jött... Semmilyen motoros múlttal nem rendelkezek, úgyhogy annyit tudok tenni hogy olvasok neten, meg kérdezek a munkatársaimtól akik motoroznak. Azért gondolom, hogy lehet gagyi olajat rakott bele a szerelő, mert miután kifizettem neki a megbeszélt összeget, utána derült több minden amit nem csinált meg, vagy nem csinálta meg jól (pl.: kifizettem a fékolajcserét, és nem cserélte ki egyik tartályból sem, ezt munkatársam vette észre). Hozzá nem megyek többet ez egyértelmű. Amikor először beszéltem vele telefonon, mindenképpen szerettem volna olyan időpontot kérni tőle, amikor én is ott lehetek, hogy lássam mit csinál, és ki tudjam közben kérdezni: nem ment bele. Tavasszal most olyan szerelőhöz viszem, aki mellett ott lehetek.
Olajcsere előtt egyébként 1 hete vásároltam a motort, és nagyon keveset mentem vele ez idő alatt, de akkor nem csinálta ezt a motorolajszint visszajelző lámpa villogást.
Néhány nappal ezelőtt cseréltem az olajat. Leengedtem a régit, átmostam friss olajjal, majd amikor teljesen kicsöpögött, elkezdtem tölteni a friss olajat. Á gyújtást ekkor ráadtam, égett az olajszint jelző. Nagyjából akkor aludt ki, amikor megjelent az olaj a kémlelő ablakban. Feltöltöttem maximumig, kicsit járattam, majd még egy keveset öntöttem hozzá, mert csökkent a szint. Korábban itt olvastam, hogy a Motul 5100 10w40 ajánlott a géphez, ezért ezt tettem bele. És ha már friss az olaj, nem bírtam megállni, hogy ne guruljak vele. Vége a tél felének, közelít a szárazabb idő, legalábbis remélem. Hoszabb távokat akarok.
Így igaz. A Divinek olajszint kontroll lámpája van! Nincs ott semmiféle olajnyomás. Én ELF-től kezdve Q7-ig mindenféle olajat használtam gond nélkül
Szia! XJ tulajdonosként roppant kényelmes helyzetben vagy: vízszintes helyen felhúzod állványra ( nem oldaltámaszt, mert az becsapós eredményt adna ) a motort és megnézed a blokk jobb oldalán a kémlelő ablakon az olajszintedet. Ha nem látsz benne semmit, akkor nem kell csodálkozni rajta, ha villog a lámpa. Be kell állítani a megfelelő szintet és akkor nem világíthat. Ha mégis, akkor hibás a rendszerben valamelyik érzékelő - bár ilyennel én még nem találkoztam.
Nekem egyszer csinált hasonlót még a 600-as gépem, mikor -2 fokban mentem vele. Az a hőmérséklet nem kedvezett a 15W-50-es olajnak - mint pl. a nyári a 25-30+ fokos kánikula - és a szintjelző jelzi a hiányt, mert ez a dolga.
Fontos! Olajnyomás visszajelzés egyik Yamahán sincs gyárilag, csak szintjelzés!
Én már régóta ENEOS City-Max 4T 10w-40-es olajat használok a motorjaimban, eddig gond nem volt velük, sem a vizes TDM-ben, sem a léghűtésű XJ-ben.
Azt nem tudom összerakni, hogy te a gyári specifikáción nem igazodsz el, de attól tartasz, hogy a szerelö " gagyi olajat tett bele".

Gondolom fizettél a mutatványért, nem bartelben csináltátok, akkor miért nem kérsz töle tájékoztatást, hogy esetleg neki mi a gondolata a észlelt tapasztalatodról? Lehet, hogy ö látott olyat amit nem nem gondolt hibának, de most viszont mégis meg kéne nézni...lehet korábbi olajsártól nem mér pontosan az szintjelz´ö, ki kéne szerelni megtakarítani, és nem olajat cserélgetni benne...
Ezt a jelenséget nekem is csinálta már párszor a motor. 2001 XJ600S. Olajcsere előtt nem volt gond, utána 3-4 alkalommal előfordult. Motul 10W50 ment bele. Nekem is vagy magától elaludt vagy pedig leállítás és kb. 10mp várakozás, újraindítás után elmúlt. Volt olyan, hogy el is indultam vele úgy, hogy világított, gondoltam történjen meg akkor aminek meg kell, de nem volt semmi 2perc után elaludt és semmit nem lehetett érezni menet közben, hogy furcsa lenne. Akkor lehet csak valami érzékelő?
Ezt 3 dolog okozhatja. (Olajcsere előtt jó volt?)

Kevés benne az olaj - ellenőrizni kell úgy ahogy a kezelésijében le van írva
Olajnyomás gomba (vagy annak az érintkezője) vacakol
Tényleg kevés benne az olajnyomás (öreg motor...)

Amit linkeltél táblázatot:
. Viszkozitást kell figyleni, hogy milyen hőmérsékleten használod (általában 10w-40 a motorok többségéhez elegendő) - Kb ugy képzeld, hogy hányas cipő kell.

_ Összetétel: van ásványi (10w-40 esetén már kevés van belőle) fél szintetikus és full szintetikus. A full szintetikus őrzi meg legtovább (a csere intervalumon belül az újkori tulajdonságait), de a motorok jelentős részebe felesleges (többe kerül, hatását nem tapasztalod) Kb mint a bőr cipő, vagy vászon szipő.

Márka. kb ugyan az mint a cipőknél.

Arra figyelj hogy motorkerépkpárba való olajat tegyél bele, a kupkung ugyanis olajban fut a motorok egy részénél, és a csúszás csökkentő adalék hatásaként a kopott kuplungok hamarabb megcsúszhatnak.
Sziasztok! Szeretnék tanácsot kérni. Motorolaj cserére melyik motorolajat ajánljátok, ami a legmegfelelőbb? 1999-es Yamaha XJ600N-es motorról van szó. Attól tartok, a szerelő akinél hagytam, gagyi olajat tett bele, és most tavasszal úgyis aktuális a csere, ezért inkább megvenném én magamnak és nem bíznám másra. Néha csinál olyat a motor, hogy nem engedi indítani, mert világít a motorolajszint visszajelző lámpa. Várok kicsit, aztán engedi. Vagy indítás után 3 perccel (még melegedés közben) kivillan a szintjelző lámpa. Leállítom, rápróbálok, megint világít. Leállítom megint, beindítom és már nem világít. Vagy világít fél percig, és magától elsötétül. Nem tudom, hogy az olajnak van e köze hozzá (nem elég sűrű vagy túl sűrű vagy ilyesmi) de jó lenne tudni mégis, milyen olaj kell bele. A kezelési útmutató nem nevez meg pontos márkát, mint pl. a gumikkal kapcsolatban, csak az alábbi táblázatot, amin nem nagyon igazodok el. Köszönöm!
Buék!

Rég nem voltam itt :)
A világítással kapcsolatban:
Nekem a régi XJ900 van, szögletes lámpával, de a sima gyári izzóval kitűnően világít sötétben. Többször volt alkalmam próbálni.
Más fórumokat is olvasok, elég gyakori, hogy nem lehet látni sötétben, a belinkelthez hasonlókat szoktak feltenni kiegészítésnek. Sajnos sok praktikus szempont nem releváns a későbbi motorok tervezésénél... Első a divat, a gazdaságos gyártás stb...
Aztán vegyél utólag mindenféle kiegészítőt, ha biztonságosan, kényelmesen akarsz motorozni. Az én előző, 83-as mocim sok szempontból modernebb, szebb, átgondoltabb volt, mint a tíz évvel későbbi.
Tank belseje, kormány csapágy, fék tárcsa-pofa, kipufogó alul, lánc-lánckerék, gumik, motor hangja, stb. egy kóros járgánynál ne keress makulátlant, mert az nagyon ritka. Vidd magaddal a szerencsédet, arra szükséged lesz ahhoz, hogy viszonylag jót találj.
Sziasztok!
Éppen xj600-as vásárlása előtt állok. Van valami tippetek mit érdemes jobban megnézni rajta?
Köszönöm
Hali! Nekem az lenne a kérdésem, hogy az az elem, amihez a féklámpa van csavarozva az egyben van az egész ülés alatti műanyag idommal, vagy az már sárvédöhöz tartozik? El van repedve a lámpa rögzítésénél és emiatt lötyög a féklámpa...lehet ezt valahogy javítani, cserélni?
Sziasztok, BÚÉK mindenkinek!
Ahogy olvasgatom, látom, hogy világítás a fő téma, hát akkor irányítsuk a fénysugarakat a jogszabályra, mert idehaza az a döntő.
Olvasgassátok a 6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendeletet, az tisztán és világosan megírja, mit lehet felszerelni egy motorkerékpárra.
Két darab ködlámpát / kiegészítő fényforrást például nem, akármennyire is kapaszkodunk a " látni és látszani" mantrába.
Nyilván az elmúlt 28 évben sokat haladt előre a világ, ma már rengeteg új motort dobnak piacra a gyártók - jellemzően az Adventure szegmensben - ahol már a gyárban felszerelik ezeket a fényforrásokat, de hozzánk igen lassan ér majd el a " Wind of change".
Addig marad a legális világítás, max. 1db ködlámpa szigorúan a jármű hossztengelyében elhelyezve, hiszen nem karácsonyfát hajtunk, hanem motorkerékpárt!
a megnevezes utalt a kodlampara
Háááát nemtudom . Véleményem szerint nem ködlámpa , és nem is DRL .
Azért neveztem kiegészítő fénynek . Végül is mindegy , csak javaslatot tettem . Aztán mindenki eldönti mit akar .