Persze nyílván a másik motortípus jobb .... Lassan már tényleg magadnak kell szerelned a motorod ....
Na mindegy . Ma elvoltam elázni kicsit az XJ-vel :D
Balaton környéke . Tanulságos volt .
Egy apró, de fontos kiegészítés a megnövekedett olajfogyasztáshoz. A "vizes" motoroknál könnyen észrevehető, ha valami gond van a hengerfej tömítésnél, de a levegős motoroknál ez nem ilyen egyszerű. Nálam a túlzott olajfogyasztást közel sem a kopottság okozta (kimértem a hengereket, dugókat, és nem volt rendellenes kopás, sem deformáció), hanem az, hogy a belső hengerfej csavarokat elfelejtette valaki lehúzni. Szinte kézzel fel lehetett lazítani. Ezt csak okulásként írom, mert egy rakat "agyonajnározott" szerelőt megjártam, és egy rakat pénzt náluk hagytam, és lazán elmentek emellett, legfeljebb annyit mondva: - Baszki vettél volna Suzuki-t.
Akkor én is megírom az olajokkal tapasztaltakat .
Ugye én mint classic xj600 tulajként először ásványi Repsol 20w50 tettem bele . Örültem , a váltás könnyen ment , és nem volt olyan zajos a motorom . De tavaly sikerült felbenzineznem el elbaltázott súber állítás miatt . Leengedtem , és mivel olcsóbb volt Castrol-t 20w50 került bele . Nos azt tapasztaltam , amit nemolyan régen linkeltem , az egyik "szelephüvely" elkezdett ciripelni . Hidegen nem csinálta , üzemmelegen igen . Szóval olajat leengedtem , újra Repsol került bele . A ciripelés probléma megszűnt .
Egyszóval a Castrol-t nem ajánlom senkinek . Egy rakat szar .
A túlzott olajfogyasztás meg kopásra utal . ( ahogy Piratson is utalt rá burkoltan )
Nekem most Motul 10W50 van benne és tökéletesen müködik minden. Ez az olaj téma mindig kényes kérdés, akárhol olvasok róla 10-en 15féle véleménnyel vannak. De mindenhol, robogók, autók.
Huuuu de sokszor kardoskodtam amellett, hogy "lefelé" bátran lehet menni az olajoknál , de fölfele már nem. 10W40 helyet bátran lehet használni 5W40-t, de 10W50 már nem jó választás. Mindig elmondom, a vastagabb kenőanyag nem oldja meg az alap problémát - pl. a nagyobb olajfogyasztás esetén -, azt csak a többlet olajfogyasztást okozó hiba elhárítása orvosolja.
Nekem is hasonló most a problémám 15w50 motult raktam bele mert hagytam magam rábeszélni . Nem jött be nem eszi az olajat de a váltás visszafelé szörnyü ugyhogy megint csere lessz 10w40 az jön be.
Szia! Az öreg vasaknál előfordul az általad említett jelenség. Lehet, hogy nem mindenki ossza következő a véleményemet. Probáld meg, egy laza gázfröccsel összehangolni a visszaváltást. Nálam ez több típusnál is bejött. Jelenleg nekem is XJ-m van, nem mintha más képpen nem lehetne visszafelé kapcsolni, de egy kisebb gázfröccsel sokkal gördülékenyebben megy. Egyébként a kuplung zörgést sem nagy beruházás megszüntetni, de ha nem nagyon zavar, együtt is lehet azzal élni.
Köszönöm az infót és a linket, hát igen sokkal barátibb az ára, mint a felújító készleté :) Szerintem, akkor egy ilyen lesz, viszont nálad a PRI állás hiánya nem okozott gondot a téli indításnál vagy a "téli álom" utáni ébresztésnél?
Szia! Én 2014-ben hajtottam végre ilyen " életmentő" beavatkozást, a DT125-ös benzincsapját tettem fel. Olcsóbb volt, mint a javítókészlet...
Tőlük szereztem be, de több helyen is kapható. http://www.bercsekft.hu/motoro...
A kifolyó oldal nem úgy áll ezen, mint a gyári 51J-s csap, de hosszabb benzincsővel kezelhető a probléma. A vákuum csatlakozó stimmel.
Ja, és ezen csak nyit-zár-tartalék állás van, a " PRI" mód nem létezik.
Sziasztok!
Már lassan 10 éve vagyok egy XJ 600 51J-nek az általában boldog tulajdonosa, most viszont a segítségeteket, véleményeteket kérném. Megadta magát a benzincsapom, és cserélnem kellene, mert annyira szétkopott a háza. Viszont a dolgot az árnyalja be, hogy amikor hozzám került a gép, már akkor sem a gyári csap volt rajta, hanem egy olyan vákuumos csap, ami egyállású vagyis nem lehet ON-OFF-PRI-RES módba állítani. Abban tudnátok segíteni, hogy milyen csap lehet esetleg a motorommal kompatibilis? Használt csapokat csak az ebay-en találtam, de az is rizikós szerintem, és arra gondoltam, hátha van olyan univerzális csap, vagy másik Yamaha típus, aminek a csapja jó lenne hozzá és akár újonnan is elérhető. Illetve azt valaki megtudná nekem mondani, hogy mennyi lehet a gyári csapnak a furattávolsága? Mert nem tudtam pontosan lemérni, és ahogy néztem nem lehet mindegy, hogy 33,34 vagy 35mm.
Sziasztok !
Még új vagyok itt az XJ-sek között , nem is enyém a moci hanem a fiamé . Most vásároltuk és hát a szokásos kuplungzörgésen kívül akadt még egy probléma . A sebességeket felfelé szépen veszi viszont visszafelé nem . Hiába taposgálom a váltókart csak nagyon nehezen kapcsol vissza . Ha valakinél előfordult már a jelenség és talált rá megoldást nagyon megköszönném ha megosztaná velem :)
Sziasztok!
Valaki találkozott már a következő problémával, hogy a 600-as divi váltója 6. fokozatban, bizonyos fordulatszám tartományban, síró, magas hangot ad ki, amely kb. 4000es fordulaton megszűnik. Valakinek hasonló?
üdv :)
Köszönöm az érdeklődést ok engedek az erőszaknak ! :) Szálkán szeretném tartani ( gugli maps meg lehet nézni) sok régi xj -s is jönni fog ( remélem :) ) én szeretném összekapcsolni a kellemest a még kellemesebbel .Vagyis ha lesz rá igény, akkor megmutatnám kicsit Pécset gurulnánk egyet a Mecseken stb.. belépő vagy inkább helypénz 1500ft/ éjszaka ,
teljesen kulturált hely tó parton , este szalonna sütés duma stb..
Na mindegy . Ma elvoltam elázni kicsit az XJ-vel :D
Balaton környéke . Tanulságos volt .
Ugye én mint classic xj600 tulajként először ásványi Repsol 20w50 tettem bele . Örültem , a váltás könnyen ment , és nem volt olyan zajos a motorom . De tavaly sikerült felbenzineznem el elbaltázott súber állítás miatt . Leengedtem , és mivel olcsóbb volt Castrol-t 20w50 került bele . Nos azt tapasztaltam , amit nemolyan régen linkeltem , az egyik "szelephüvely" elkezdett ciripelni . Hidegen nem csinálta , üzemmelegen igen . Szóval olajat leengedtem , újra Repsol került bele . A ciripelés probléma megszűnt .
Egyszóval a Castrol-t nem ajánlom senkinek . Egy rakat szar .
A túlzott olajfogyasztás meg kopásra utal . ( ahogy Piratson is utalt rá burkoltan )
70/6310-829
A vákuumos csapoknak nincs off állása, csak on-pri-res. A többiben sajnos nem tudok segíteni...
Tőlük szereztem be, de több helyen is kapható.
http://www.bercsekft.hu/motoro...
A kifolyó oldal nem úgy áll ezen, mint a gyári 51J-s csap, de hosszabb benzincsővel kezelhető a probléma. A vákuum csatlakozó stimmel.
Ja, és ezen csak nyit-zár-tartalék állás van, a " PRI" mód nem létezik.
Jó barkácsolást!
Eladó szeretett 25 KW-os motorom.
https://new.hasznaltauto.hu/motor/kawasaki/er-6f/kawasaki_er-6f_25kw_35kw-11460039
Már lassan 10 éve vagyok egy XJ 600 51J-nek az általában boldog tulajdonosa, most viszont a segítségeteket, véleményeteket kérném. Megadta magát a benzincsapom, és cserélnem kellene, mert annyira szétkopott a háza. Viszont a dolgot az árnyalja be, hogy amikor hozzám került a gép, már akkor sem a gyári csap volt rajta, hanem egy olyan vákuumos csap, ami egyállású vagyis nem lehet ON-OFF-PRI-RES módba állítani. Abban tudnátok segíteni, hogy milyen csap lehet esetleg a motorommal kompatibilis? Használt csapokat csak az ebay-en találtam, de az is rizikós szerintem, és arra gondoltam, hátha van olyan univerzális csap, vagy másik Yamaha típus, aminek a csapja jó lenne hozzá és akár újonnan is elérhető. Illetve azt valaki megtudná nekem mondani, hogy mennyi lehet a gyári csapnak a furattávolsága? Mert nem tudtam pontosan lemérni, és ahogy néztem nem lehet mindegy, hogy 33,34 vagy 35mm.
Még új vagyok itt az XJ-sek között , nem is enyém a moci hanem a fiamé . Most vásároltuk és hát a szokásos kuplungzörgésen kívül akadt még egy probléma . A sebességeket felfelé szépen veszi viszont visszafelé nem . Hiába taposgálom a váltókart csak nagyon nehezen kapcsol vissza . Ha valakinél előfordult már a jelenség és talált rá megoldást nagyon megköszönném ha megosztaná velem :)
Valaki találkozott már a következő problémával, hogy a 600-as divi váltója 6. fokozatban, bizonyos fordulatszám tartományban, síró, magas hangot ad ki, amely kb. 4000es fordulaton megszűnik. Valakinek hasonló?
üdv :)
teljesen kulturált hely tó parton , este szalonna sütés duma stb..