Sziasztok!
1999-es évjáratú elöl dupla tárcsás Diversionom van, érdekelne ennél a modellnél mekkora a még biztonságosnak tartott tárcsa vastagság? Érdemes/szabad ezeket esztergályossal leszabályoztatni , mint a gépkocsiknál szokták?
köszi:Gábor
Az ozdi Doka Sandort is kerdezted? Egy kolleganak most fejezi be a cuccat, kb. masfel het volt az atfutasi ido. Persze lehet azota mar felgyult a munkaja...
Helló, van egy 1998-as Yamaha XJ 600S Diversion motorom, amelynek elromlott a töltése (az állórészen van tekercs zárlat). Sajna ilyen alkatrészt már nem lehet rendelni, az újra tekercselés - az elfoglalt szakemberek miatt - hónapokba is beletelik. Kérdésem, hogy van-e vkinek eladó, vagy kölcsönvehető generátor állórésze.
Köszönettel 53bilaca@gmail.com
Egy suzuki bandit (600)-nal tapasztaltam olyat, hogy mikor motor felmelegítette a kuplungbovdent, akkor szarul emelt ki.
Mivel ennek ellenörzése nem olyan nagy bevatkozás, megösszevetni a szerelö manuálban a ábrával, hogy hol kell elvezetni a huzalt, én erre is ránáznék. A kuplung szerkezetett sem nagy szám lebontani, és megviszgálni. Szerintem nem fog ártani egyik esetben sem egy felújítás. Lehet a váltókar mechanikáját is kitakarítanám, lezsíroznám. Ha ezek nem oldják meg a problémát, akkor meg váltót kell a motor megbontásával szemügyre venni. Lehet ki van kopva a léptetö mechanika, ezért ilyen nehézkes a váltás..., de ez lenne az utolsó, mert erre ritkán volt példa (bár ezeknél a sokgazdás bontószökevényeknél már bármi megesik), és ez már egy komoly bevatkozás. Nem egy péntek délutáni program.
"kuplung kiemel rendesen elvileg"
Vagy lehetz mégsem. Megnézném kulplungkosoarat, hogy nincs e beverödve a lamellék által. Vagy a lamellák vannak feltükrösödve.
Mindkét esetben a behuzás után is, össze van tapadva a lamella sor, ezért nem tehermentesül a hajtás, nem kapcsol szét a tengelykapcsolo.
Sziasztok! Ismét segítségért fordulnék hozzátok... A kis XJ-ém valamiért nagyon nem szereti bevenni az egyes fokozatot, illetve az egyből kettőbe kapcsolás is szokszor végződik úgy, hogy csak az üresig jutottam. Nem tudom hogy mi okozhatja. A kuplung kiemel rendesen elvileg, inkább felül kezd el fogni is.
Megpróbáltam vastagabb olajjal, 20w-50el 10w-40 helyett, de nem segített semmit.
Érdekes továbbá hogy CSAK meleg motornál van ez a jelenség, 3-4 perc járatás után elindulva olyan mint egy svájci óra.
Melegen viszont, mikor üresből egyesbe raknám hallani lehet ahogy a fogaskerekek egymásnak dúródnak, nagyon rossz. A lábammal is érzem. Ha pedig nem határozottan be"rúgom" hanem csak finoman bepöccintem, akkor meg számolják egymást a fogak.
Nemtudom emberek, nagyon elegem kezd lenni ebből a gépből. Az eltömődött benzincsőről (vagy szellőzőről, még kutatás tárgya) nem is kezdek el beszélni.....
Még egy plussz infó az anyával kapcsolatban. Most nem az XJ-nek a saját anyáját rendeltem meg hozzá, hanem egy másikat, az XJRIDER forumon valaki küzdött hasonló problémával és felrakta a cikkszámát annak az anyának amit Ő rendelt. Az szélesebb, és így több menet tud a tengelybe kapaszkodni. Leírom a cikkszámokat, hátha kell valakinek később: OEM parts: 1-000-158-608, Yamaha 90179-18006 .
Szétszedtem a motort, nem volt más megoldás. A kihajtó tengelyen a menet magassága a legjobb helyn is 17,5mm volt, az is csak a két külső meneten. Vettem menetvágót, áthajtottam a tengelyen de nem segített persze rajta, az csak remény volt.
A blokkot kivettem és szétszedtem, van már csere tengelyem, és egyben a primer láncot is cserélem, mert nem kicsit megnyúlt. A kuplung kosárból is elegem lett, úgyhogy leadtam egy CNC-s cégnek, hogy oldják meg a problémát az olajpumpa fogaskerekénél az ékkel.
Hát anyagilag és időben is elég fájdalmas az biztos... De remélem legalább jó lesz.
Igen, nem rossz, minnél költséghatékonyabban tervezem megoldani. Egy menetvágás meg egy M16x1,5 csavar azért lényegesen olcsóbb :) Mivel van menetvágóm, ezért kb. 1000Ft-ból megvagyok. De ne legyen rá szükség, legyen elég a hosszabb csavar 😁
Igen, az alu engedett.. 2-3 fordulat menet tartotta egyébként annyira rövid csavar volt benne. A menetet megigazítottam menetvágóval, holnap rakok bele egy hoszabb csavart mert a belső részét a menetnek jónak látom a teknőben. Hátha. Ha nem akkor megvágom M16-al, de nagyon bízok benne hogy egy hosszabb csavar vékonyabb alu alátéttel (most az 1 cm hosszú csavar alatt még volt egy másfeles réz tömítés) megoldódik.
Igen sajnos én is ettől tartok... Nem tudom hogy találok-e ekkora menetjavítót, van a szerelőkocsiban egy készlet de nem rémlik hogy ilyen nagy belső menetre való lenne. Külső menetre való biztos van de az nem segítség. Megnézem majd kedden.
Rossz hirem van, a statisztika ellened dolgozik. A tekno menete aluminium, a csavar acel. Sajnos 99%, hogy nem a csavar a ludas.
Mondjuk nem feltetlenul kell uj teknot venned. A leereszto M14 x 1.5 menetu eredetileg szovan vagy keritesz egy ilyen menetjavito perselyt es a teknobe gyogyitod azt, vagy egyeb modszerhez folyamodsz, pl. epoxy-val veglegesre beepitesz egy Stahlbus leeresztot.
Sziasztok! Egy kis update: első villák megérkeztek németből tök jók, olajcsere és szimeringcsere megvolt, már csak be kell majd rakni a helyére :)
Közben arra lettem figyelmes hogy volt egy pár felszáradt olajcsepp a motor alatt. Egy kis keresgélés után meg volt az eredete: olajleeresztő csavar.
Igen ám, gondoltam egy picit húzok rajta. 😐️ Minden erőfeszítés nélkül forgott el benne a csavar. Forog körbe körbe. Gondolom az előző gazdája olajcserénél addig tépte a csavart amíg a karja bírta és eldarálta a menetet 😡
Nagyon remélem hogy csak a csavar ment tönkre nem a teknő belső menete... nincs kedvem új teknőt venni 20ezerér....
225-ös szeleplapkája nincs valakinek?