Azok a furatok az alapjárati, átmeneti rendszer részei. Az elsöt a PILOT csavarral állítod, a pillangó éle alatti furatokat meg a pillangó nyitja. EZeknek is tökéletesen átjárhatónak kell lennie. Különben az elsö 1000-1500-as fordulat szám tartomány ( 1200-2500 kb) nem kapja meg a finom üzemanyagot a henger. A föcsatornában csak nagyobb pillangó nyitáskor indul meg az áramlás, és kezd el dolgozni a föfúvóka, meg a membrános tolattyúk.
Viszont nem fog rendesen müködni a rendszered akkor sem ha alégszürö felöli torokban lévö fúvókák nem átjárhatóak. Ha ez részegessen vagy teljesen el van dugulva, akkor nem jut be levegö ami magával viszi az üzemanyagot és feljut a keverék a pilot csavar mellett-adva az alapjárathoz az üzemanyagot, majd, mikor picit jobban nyitod a pillangót akkor kezd feljönni azon a pár apró furaton a további üzemanyag.
Neked szerintem még itt van mindig a probléma, ha tényleg nincs falsolás valahol a rendszereben.
Azt mondom, hogy ne motort büntest a hiányos ismereteid miatt. Ha kevesebbet akarsz szívni, akkor tessék az alapokkal tisztában lenni. A fontos lépéseket mint úszószint állítás, tömörség tesz, beszerelés elött, meg tessék elvégezni, nem átugrani , csak mert úgy gondolod. Ezekkel lehet a legnagyobb köröket futni, mint az a példád is jól mutatja. Ha nincs türelmed, sem fizikálisan, sem elméleti síkon megtanulni, elsajátítani a témát, akkor mással kell a hasznos idödet eltölteni.
blackiex! még 3 összerakással ezelőtt néztem, akkor teljesen "jól" mozogtak, utánna cseréltem az álltalam hibásnak tartottat. Egyébként tegnap úszószintet (száraz) állitottam, és kapott új szívócsonkokat. Nem is részletezem, nem "használt". Tegnap eldöntöttem, nem szopok tovább, ezt házi körülmények között nem tudom megcsinálni, vagyis ennél többet nem tehetek itthon, elviszem valakihez. Kaptam egy kontaktot, talán elválalja, és talán én is el tudom juttatni egy bérelt furgonnal, vagy motormentővel.
Szívesen!
Nekem sincs közel, de egy jó arc motoros cimbora elvitte a betegem, én meg mentem érte azt lábon hoztam haza. Generátor elllett meg mint kiderült, de így akkor lett egy nagyobb szerviz is rajta, amiket nem tudok én megoldani.
Nagyon jó lett a motorka, csak ajánlani tudom Zsoltot!
Feladom! Nem megy! Felgyújtom, és belebaxom a dunába! Abba a 3 furatba beletoltam damil darabot, amíg ment. Mindegyikbe ugyanannyira ment be a damil, akadás mentesen, tehát az sem volt eldugulva. Észrevettem, hogy az egyik membrán túl könnyen jár, azt kicseréltem a donorból egy "jobbra". Minden járat átjárható. Elindul szépen, viszont ugyanúgy nem ejti vissza a fordulatot. Már jobb a helyzet, de alapjárati csavarral tudom csak lejebb venni ha fenn marad. Próbáltam menni vele. Teljes gázt nem veszi, lustán megy feljebb a fordulat, majd 40 méter után le is áll, és nem is indul. Ebből nekem két dolog jut eszembe. 1: kevés a benzin neki az úszóházban, vagy nem is kap annyit. Benzinpumpa jó, szűrőn át is kellően tolja az anyagot. Úszószintet nem mértem vagy állítottam, mert amikor leengedtem a karbik alján a benyát, szinte mindből ugyanannyi jött le, ebből arra gondolok, hogy azzal nincs gond. 2: membrán gond van, és szinte csak annyi anyagot kap amit a pilot csavar beenged (ez most 3 fordulatot van kitekerve, durva szinkron pillangóknál, fúrószár tesztnél ugyanott nyitnak zárnak.) Arra gondolok, hogy ha rossz a membrán, akkor hiába nyitom a pillangót, a vákum hiányában nem megy fel a tolattyú, ergo nem kap anyagot. álló helyzetben meg azért nem ejti vissza fordulatot, mert több levegőt kap, ha húzok neki egyet. Benzin 100-as, tegnap vettem. Vagy nincs elég áram? Töltést mértem, 14V fölé megy (nem emlékszem pontosan, hogy mennyi). Nem tudom mi tévő legyek, mindjárt itt a szezon vége. műszakira el kéne vinnem, de már lemondtam egyet, mert el se tudok vele menni, még szerelőhöz sem. Kihez szállítassam el, tudtok jó szerelőt Mogyoród környékén? Vagy cserekarbit keressek? Lassan befekszem az idegosztályra.
Sziasztok!
Helyzetjelentés: Donor karbisorról leszedtem a szükséges karbit, egy alapos tisztítás után összeraktam (új tűszelep+fészek, és u.ház tömítés) A pilot csavarokat kiszedtem, furatokat kitisztítottam (csak az elbarmolt 4-es és a kettesé volt koszos), visszatekertem, majd 2 egész fordulatot ki. Pillangóknál megcsináltam a durva szinkront. Most jön egy tűszelep - zárás - u.ház tömítetség teszt, aztán próba. Rohadt kiváncsi vagyok rá!
Viszont valaki mondja meg nekem, ha tudja mi az a 3 furat a pillangó élénél, a pilot furattól beljebb. Mert én nem jövök rá, és tudni szeretném. Lentebb a képen kékkel bekarikázva.
Sziasztok!
Segítségre lenne szükségem!
Ki az,aki már beépített fokozat kijelzőt-és működik is-2001-es yamaha xj 600 s diversion motorba?
Előre is köszönök mindenféle infót!
Zotya
Sziasztok! Először is bocs, hogy nem rögtön írok, de nem tudok, idő hiányában és teendők sokaságában.
Gyulus54! Köszi az oldalt, de Úgy látom Lajos is megkinlódótt vele, én most ezt nem vállaltam be.
Találtam nagy nehezen egy másik ugyanilyen karbisort, ma azt kezdem el pucolni, és csavarlazítózni, hogy véletlenül se járjak így. Bár ezen hiányoznak a fedőlemezkék, tehát biztos kosz is ment be bőven, de most óvatosabb leszek. Mivel ez a karbisor szétszedhető, ezért bízom a cserében, és a majdani jól működésében. Ezt az egy hibásat, meg lehet elviszem valami szakihoz, ha lesz kedvem.
blackiex! Amennyire szabadszemmel láttam, menetes részt egyik oldalról biztos elfúrtam, a másik oldalon még ott van a csavar maradéka a menetben. Innentől ezt felszabályozni, Meg egyátalán kiszedni a rugót és a tűrészt, lehet hogy lehetetlen feladat itthon, ehez valami-valaki speckó ember-szerszám kéne. Igyekszem összeállítani a két karbiból egyet, elvégezve azokat a dolgokat amikről beszéltünk, aztán remélhetőleg teljes lessz a siker. Köszi az együttérzést 🙂
Ha tanulsz belole, akkor az jo ut. Olyan nincs, hogy elsore mindenkinek minden. Ami eltorott, azt ki lehet cserelni meg akkor is, ha te most meg nem tudod, hogy hogyan.
Elbaxtam! Nagyon. Az egyik csavar feje lepattant. Gondoltam belefúrok, menetet vágok, belehajtok egy pici csavart. Ez eddig ment is. Ennek a másik csavarnak is leszakadt a feje!! (Előtte csavarlazítóztam, melegítettem, kopogtattam, utánna pattant le a feje az eredetinek)
Elöntötte az agyamat a fos, és belefúrtam. Szóval most keresek egy másik karbisort. Csak réggebbiek vannak, vajon az kompatibilis lehet az enyém többi részével? Szopat engem ez a xar.......
Az addig oke, de amikor a bowden meghuzza es eltekeri a cuccot hogy nyissanak, lehet ott mar nem egyformak es a negybol mondjuk ket henger nem is tud begyujtani.
Így is okosabb vagy nálam:)) Köszi a tanácsokat! Igyekszem megcsinálni legjobb tudásom szerint. Amikor állítottam, azt véltem felfedezni, hogy csak 3 csavar van a 4 karbihoz, a két szélső állítja az 1-4-et, a középső pedig a 2-3-at. Írtam is, hogy ezeket beállítottam úgy, hogy a pillangó élénél lévő furatot mindegyik elérje. Köszi még 1x a tanácsokat, sokat segítettél. Üdv.
Javaslom, hogy a pilot csavarok kiszabadítása és a járataik tisztítása után állíts egy "durva" mechanikus szinkront.
Négy egyforma átmérőjű valamire lesz szükséged, én másfeles fúrószárral szoktam, abból van itthon egy marék, mert könnyen törik.
Addig kell tekergetni a szinkron állító csavarokat, amíg minden pillangószelep egyformán harap rá az alá betolt fúrószárra. Nem ismerek nagyon közelről ezt a konkrét szettet (csak önmagában vagy párban, de nem négyes csoportban találkoztam a BDS26-tal), de gyanítom először az 1. és a 2. karbit kell összehangolni, majd a 3. és a 4. karbit, a végén meg a kb. középen lévő szinkroncsavarral hangolod össze a két már beállított párt egymáshoz képest.
De látatlanban nehezen vagyok okos. Mindenesetre olvasgattam, több helyen láttam, hogy 2 fordulatról 2.5-ig kellett nyitni a pilot csavarokat, hogy szebben ejtse az alapjárati fordulatot - viszont amíg a pillangószelepek össze-vissza nyitnak és a négy henger nem kap egyformán enni, addig édesmindegy.
Persze, azt állitottam el. De már előtte is fulladt. Biztos kell egy szinkron, de lassan új karbi alkatrészek is kellenek mert annyiszor szétszedtem, hogy attól kopnak el. Itt egy videó, hogy mit csinál. http://youtu.be/vl3NOsnsaXo;ab_channel=JKori
Eddig nem fulladt, csak az alapjárat lebegett, igaz? A fulladást akkor kezdte, miután te a pilot csavaroknak vélt valamiket megtekergetted.
Ne legyen igazam de attól tartok, hogy te a pirossal jelzett szinkroncsavarokat állítottad el.
Aha! Na ezt az életbe nem találtam volna ki! Köszönöm! Holnap ránézek. De ennek a szarakodása ennyire befullaszthatja a motort? Vagy ez egy hiba lesz a sok közül még. Közben megnéztem, lehet egy fém lapka fedi, de azt is ki lehet szedni (találtam egy jó kis oldalt xjrider, lehet ismeritek), itt látom már hogy milyen ez a csavar, van egy o gyűrű is alatta ( hál istennek).
Nagyon köszi a segítséget, akkor holnap vagy 7főn folytatom, még nem gyújtom fel :) Írok, ha van fejlemény! Köszi
Viszont nem fog rendesen müködni a rendszered akkor sem ha alégszürö felöli torokban lévö fúvókák nem átjárhatóak. Ha ez részegessen vagy teljesen el van dugulva, akkor nem jut be levegö ami magával viszi az üzemanyagot és feljut a keverék a pilot csavar mellett-adva az alapjárathoz az üzemanyagot, majd, mikor picit jobban nyitod a pillangót akkor kezd feljönni azon a pár apró furaton a további üzemanyag.
Neked szerintem még itt van mindig a probléma, ha tényleg nincs falsolás valahol a rendszereben.
Azt mondom, hogy ne motort büntest a hiányos ismereteid miatt. Ha kevesebbet akarsz szívni, akkor tessék az alapokkal tisztában lenni. A fontos lépéseket mint úszószint állítás, tömörség tesz, beszerelés elött, meg tessék elvégezni, nem átugrani , csak mert úgy gondolod. Ezekkel lehet a legnagyobb köröket futni, mint az a példád is jól mutatja. Ha nincs türelmed, sem fizikálisan, sem elméleti síkon megtanulni, elsajátítani a témát, akkor mással kell a hasznos idödet eltölteni.
http://youtu.be/Gkhd-eJk234