Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Sziasztok,

Újként kérdezném, nincs-e valakinek a szelephézagoló lapkák kivételéhez szerszáma eladó?
Lemértem a hézagokat, kellene rajtuk állítani, de itt meg is akadt a folyamat, mert nem tudtam a vezérmű szétakasztása nélkül a lapkákhoz férni.

Köszi, Üdv, Jim
Akkor OEM. Én se látok ehhez cuccot Magyarországon.
Kerestem ezt az évjáratot de csak az OemPrts-n találtam. Sajnos a tourmax-os kódját nem tudom
m0moto-nal. Tourmax-szot.
Köszi szépen a válaszokat. Féknyereg felújító készletet hol érdemes beszerezni? 1993 egy-egy tárcsás elől hátul. Csak a karmantyúk kellenének.
Jó, úgy látom nem sokan járnak errefelé.

Általánosságban a válasz röviden:
1. amit a felni megenged.
2. ami elfér a sárvédő alatt
3. amivel te együtt tudsz élni (pl. műszer pontatlanság)

1. 17 x 2.5 az első felnid. A gumis táblázatok szerint a 2.5-ös felni a 70-es gumihoz keskeny, nem adja ki a görbületet.
120/80-17, 110/80-17, valamint a régi számozású 3.25-17 és 3.50-17 tudna biztonságosan megülni a felnin.

2. A 120/80 kb 8 mm-rel magasabb, mint a 110/80. Ha a sárvédő és a 110-es gumi közt 12-15mm helyed van csak, álló helyzetben lehet elfér a 120, de nagy sebességnél lehet beleér majd a sárvédőbe. Ha van elég hézag a gumi meg a sárvédő közt, akkor játszik a 120/80-as.
A 3.25 és 3.50 számozásúak közül nem látok értékelhető gumit a te applikációdra.

A 3. pont szubjektív.

Én személyszerint maradnék a 110/80-nál, mert jó a választék. Avon Roadrider Mk2, Bridgestone BT46, Michelin Road Classic, Michelin Pilot Street, Metzeler Roadtec, Pirelli Sport Demon, Maxxis M6102 Promaxx Strasse, Dunlop 610, Dunlop Streetsmart... Ez mind van gyári méreten.

A Michelin Road Classic, a Bridgestone BT46, Pirelli Sport Demon gumiknak van 130/70-18 hátsó párja, de ezen felül ott van a Metzeler Lasertech is pl.
Sziasztok! Boldog Karácsonyt. Első kerékre melyik gumiméreteket lehet rátenni a gyárin kívűl? Váltóban a 120/70 17 lenne az ideális. Ez a méret elterjedtebb. Vagy a 110/70 17? Ennél már többet csal a valós és az óra szerinti sebesség. Esetleg hátsóban lenne eltrjedtebb méret mint a 130/70 18?
Jelen esetben a 2.75mm-es lapkát használnám. Első hallásra legalábbis.
Persze attól is függ, hogy a 0.08mm hézag méréskor kicsit szoros vagy relatíve laza volt érzésre? Mert ha a 0.08mm ellenállás nélkül ment be, de erőből még a 0.1-et is be lehetett passzírozni, akkor simán jó lesz oda a 2.75. Ellenben ha a 0.08mm-nél is érezhető némi szorosság, akkor mehet a 2.70. Ez is faktor.
Sziasztok

A szelephézagoló lapkáknál mekkorára kell beállítani?
Van egy XJ 600S Divi 1993.
szívó 0,11-0,15 közötti érték.
Hézag: 0,08mm, Lapka 278
ha 275-t teszek akkor 0,11mm, ha 270-t akkor meg 0,16mm a hézag.
Olvasgattam, hogy alsó határra állítják az XJ-ket.
Tanulmányainban viszont közép értékhez közelítsük a szelephézag beállítás.
Még keresek köztes méretű lapkákat, de nem tudom lessz e.
+1
Itt van a dohos pincemben egy XV1100 tank, amit 2020-ban szedtem le asszem. Meg mindig szurke ott, ahol citromsavat kapott a belseje.
Ha meglenne a kulcs a tanksapkahoz, be is tudnek fotozni :D
Nem fog vissza rozsdäsodni. Härom e´ve csinältam meg e´nis csak citromsavval e´s meleg vizzel. Nagyon durvän rozsdäs volt beleül. Azota tökeletes. Nem kellett karbit tisztitani miatta, nincs semmi rozsda. Arra mindig figyelek hogy fel legyen töltve a tank fullra ,ha hosszabb ideig äll a motor.
Sziasztok!
Csak egy kis megosztás.
Sajnos mint nagyon sok sokat állt motornak a Divi benzintankja belül teljesen korrodált.
Kipróbáltam a citromsavas tisztítást, kétszer.
Elsőre citromsav, ecet, forróviz.
Kb. kiszedte a 90%-t a rozsdának.
Maradtak benne foltokvan itt-ott.
Megpróbáltam másodszorra is, de akkor csak citromsavval, forróvizzel.
Na itt már nem sokat szedett le, illetve legfeljebb talán kisebbek lettek a megmaradt rozsdafoltok.
Ki lett bőségesen öblítve. Levegővel fújtam egy darabig, aztán hőlégfúvóval míg ki nem száradt a tank 100%-ra.
Most 10L benzinnel fel van töltve és átlötykölve vele. Kíváncsi vagyok mennyire rozsdásodik vissza, ha rozsdásodik egyáltalán.
További szép napot mindenkinek!
A szűrőt eddig két-három alkalommal kellett pótolnom, az esetek többségében csak beleesik a tankba. Ha konkrétan rotty a szűrő, akkor Aliexpress-ről vennék egy csapot, azon van kettő, sokszor olcsóbban, mint egy szem szűrő Európából, plusz szét lehet kapni alkatrésznek. Ha az ember kinyitja a csapot, rájön, miért nem cserealkatrésznek javaslom - szervdonornak azért jó annyiért.

Időnként nem elég paszentos a műanyag szűrő a gyári rézcsövön vagy a csap furatában, de mivel eleve szeret kirázkódni onnan, benzinálló epoxival (JB Marineweld) szoktam fixálni.
A benzincsappal az a bajom, hogy az egyik műanyagszűrő ment szét. A hosszú cső végén az ép maradt. 8mm a furat amibe belemegy a szűrő. Viszont neten nem írják milyen átmérővel árulják. Azt Angol oldalokon találtam méretezés nélkül.
A manual az alapkivitelt tárgyalja. A manual-hoz kiadott kiegészítések (supplement-ek) tartalmaznak olyan plusz adatokat, amik egy-egy alverzióra érvényesek. Nem írnak nulláról új könyvet mindenhez, a dolgok 90%-a ugyanaz, csak kap az alap manual egy ilyen supplement-et és kalap.

A benzincsap és a szivattyú felújítható. A csap asszem FCK-32 készletet kér, azt kapni itthon is. Pumpához csak a németeknél láttam kitet, de 40 euró tájéka. Aki sokallja, annak szoktam mondani a használt TDM850/XTZ660 pumpát avagy a kínai utángyártottat (aliexpressen kapni), de ha olyat kér, arra nem vállalok garit - bár eddig furamód nem volt a sárgák pumpáira sok panasz.
Szia. Megvettem a nyitott gumicsonkokat. Karbi főfúvókák a manualban megadottak. 1-4 105; 2-3 102,5 a fúvóka. Viszont a manual nem árulja el, hogy az a nyitott verzió vagy a 37kW fojtott lenne. Remélem a nyitott. A Pilot csavarok leírtak szerint 2-teljes fordulatra voltak nyitva. Membránok tömítéskészlet csere lesz. Benzintankot ki citromsavaztam. Nagyjából rendben is van. Már csak benzincsap és a szivattyú kell és indítható. Ja persze még a szelep hézagokat le kell ellenőriznem. Aztán mehet a szinkron. Utána kicserélem még az olajat. Teleszkópot kell még felújítani. De már ahhoz is megvan minden a porvédő kivételével. Lassan de biztosan helyre rázom. Elég sokat állt és nem nagyon volt neki gazdája a jelek szerint.
Sziasztok. Itt a csoportban valakinek nincs véletlen elfekvőbe membrános üzemanyag szivattyúja, illetve benzincsapja? 1993-s modellhez. Köszi.
Nem is ezt mondtam. Ha egy csirkeolban talaltad volna nulla ismerettel az eloelet tekintve, ugyanezt mondanam, mert beinditas es probakor nelkul is ez a logikus.
Kinyitottak, ergo valaki piszkalta. Ugy diktalja a logika, hogy akkor a karburatort is tekergethettek, legalabbis az a valoszinubb.
A legrosszabb ami tortenhet, hogy ok nem nyultak bele es neked majd kell vele baszakodni. Csak ezutobbira tobb esely van, ha a motor aktualis konfiguraciojatol eltero alkatreszeket dobalsz ra.
Szerintem.
Úgy vettem, hogy ki van vágva a gát benne. Viszont hogy megy arról még nincs tapasztalatom.
Olyat vegyél, ami most a motoron van. Közel 30 éves az XJ-d, isten tudja, mi volt rajta variálva. Ha valaki anno "kinyitotta", akkor hiába van 37kw a forgalmiban, a fojtott gumival nem lesz kóser. Ugyanígy ha teljesen gyári belül és a karbi 37kw-ra, félig lefalazott szívótorokhoz van fúvókázva, a nyitott gumival lehetnek bajok.

Nem tudom, mi volt benne pisztergálva, próbálta-e valami nagyeszű tuningolni, de alapesetben (tehát GYÁRI szinten) a 37 és a 45kW-os közt egyetlen fúvóka a difi 1995-ig bezárólag.

Ha a tied már nyitott, jó eséllyel a porlasztó is hozzá van állítva a 45kW-os gumikhoz.
37kW-os teljesítmény az fojtott verzió, ezért a gát a csonkokban. Gondolom szeretnéd mind ca 45kW-ot, akkor olyan csonk szettet rendelj hozzá.
Sziasztok. M0motornál van szívócsonk szett. Enyém papír szerint 37kw. Viszont a rendelhető csonk félig fojtott, vagy is a csonk nem teljesen nyitott. 92-93 évjárat szerinti csonk. Másik 96-98 évjárat dr ott teljes keresztmetszetében nyitott a szívócsonk. A kettő csonk nem egyforma? A motoron ki van vágva teljesen. Gondolom abban is lehetett félig membrán benne.
Kontakthiba jo esellyel. A muszer mogott keresd meg a fordszammero csatlakozojat (amelyikben a SARGA alapon FEKETE csikos huzal van) es vizsgald vegig a vezetek utjat, pucolj meg minden csatit, amin athalad, egeszen a gyujtasvezerloig.
Sziasztok az mitől lehet hogy a fordulat merő menetközben fogja magat és le esik aztán ujra jo ezt töbször is csinálja aztan megjavul