Az hiszem itt a kiszereléssel lesz a nagy problem. Ez a kapcsoló még sosem volt szétszedve, vagyis ezek a D fejű csavarok vannak alul is és felül is, amiket flex / dremmel nélkül nem lehet kiszedni. Plusz az alsó kettő szinte hozzáférhetetlen helyen van.
Sziasztok. Ha esetleg érdekel valakit, egy Yamaha xj 600, vagy 900, akkor jelentkezzen nálam. A következő képpen gondolom: nézzetek ki valamit a markplaats.nl- en. Egész baráti árak vannak. Én megveszem, és hazaviszem lábon a motort. Hogy mi ebben a jó nekem? Motorozok egy nagyot, itt meg használom két hétig. Nem akarok rajta keresni, azon az áron kapod, amiért az oldalon látod. A papírozás a te dolgod otthon, én hollandokat prezentálni fogom. Nem kérek előre pénzt, de azt elvárom, hogy ne maradjon a nyakamon. Olcsó gépben gondolkodjatok, sajnos nincs túl sok pénzem erre a célra.
Sziasztok!
900-ba milyen típusú olajszűrő van? Egy motorostársnak van HF 191 típusúja "feleslegben". Néztem a manuált, de sehol nem találtam a milyen-t, csak azt, hogy hogyan kell kiszedni és mennyi olaj kell bele.
Lehet hogy földrészenként is változik az ottani időjárás függvényében, ez európai modell. Egyébként a te táblázatod is a 10w30-al kezdődik, csak nem látszik a piros bekeretezéstől.
Érdekes. A 4BR-28199-R8 füzet nincs meg, úgyhogy passz.
Az én információm szerint az olajhűtősnek 10k a szervizperiódusa, 2.3 / 2.6 liter megy bele (szűrő nélkül/szűrővel).
A hűtő nélküli meg 2.2 / 2.5 liter olajat kér, 6000 km a csereperiódus és az megköszöni 50-es melegoldali viszkozitást.
Szarkazmust félretéve... A kalóznak 96 utáni, olajhűtős XJ-je van, ott a kép.
Ahhoz 10k a periódus és a 10W40 is pont fasza bele, valamint az API besorolás tartománya is SG-ig tart.
Lehet hogy én nem értek hozzá, bár pont elégszer szervizeltem a fiam 600n-jét, de e szerint a gyári kézikönyv szerint 6000 vagy 1 év a szervizperiódus, nem 10, a viszkozítás a hömérséklettől függően 10w30 és 20w50 közt sokféle lehet a teljesítményszintre pedig az API SE vagy SF az előírás, nem SG. Persze lehet hogy rosszul tudják a gyárban, akkor szóljatok nekik. 😁
En ettol fuggetlenul cserelnem azert. Szezonalis jarmu, sokat all, telen gyulik benne a kondenz, stb. A sajatom is evente kapja az ujat akkor is, ha felet se tudom beletolni a cserehez eloirt kilometereknek.
Momo +1
Az XJ-nek kb. mindegy. Nem egy kihegyezett loerobajnok blokk, nem igenyel speci olajat. Egy ilyen konstrukcio eseten az asvanyinak annyi hatranya van csupan, hogy gyakrabban kell cserelni, mint a szintetikust, mert hamarabb "tornek" benne a szenhidrogen lancok, de a gyari periodus 10e km, amit egy mai asvanyi olaj is kibir. A gyartoi eloiras SE-SG teljesitmenyszint, ami az 1979-1988-as szinvonal. Ennel ma mar barmelyik olaj jobb. Pl. a full asvanyi Repsol Moto Rider 4T 10W40 is SL szintu, boven tulteljesit (S utani betu az abc sorrendjeben halad elore, ugy nonek a szintek). A Motul 7100 full szint pl. SN besorolasu.
Csak normalis, motorba valo olaj legyen, ne valami teszkos alsopolcos, ennyi a lenyeg.
Az olaj kérdés remek felütés a vérre menő vitákhoz 😃. Részben hit kérdése, hogy ki mit használ...
Én évek óta ásványival használom a sajátomat és nem érzékelek rajta jelentős kopást, illetve nem is szorult meg... Gondolkozom rajta, hogy megpróbálom a fél szintetikussal, de arról nincs tapasztalatom. Azt érdemes tudni, hogy 10 fok alatt nem használom... Elvileg úgy gondolnám, hogy a gyártás óta eltelt években az olajok fejlesztése haladt annyit, hogy egy mostani olaj simán tudja a korabeli gyári elvárást, ha a követelmény szerinti viszkozitási értékek megvannak. Ugyanakkor nem értek hozzá és nyilván lesz aki többet, jobban hozzá tud szólni.
Arra mindenképp figyelj, hogy legyen benne mindig elegendő olaj, akármilyen mellett döntesz is.
Sziasztok!
Jó régen jártam erre. De az "élet" úgy hozta, hogy ismét XJ 600 tulajdonos lettem. Novemberben vettem egy szép XJ 600 N-t. Az lenne a kérdésem, hogy ez a típus melyik fajta motorolajat kedveli? Ásványi, fél szintetikus, vagy a full szinti? 🤔🤔
Segítségeteket előre is köszönöm szépen!
Bármi tipp ami egyszerűsíti a dolgot?