Felejtsd el a bontottat, nem éri meg, nincs rá garancia sem, és nem tudod, hogy az meddig fogja bírni. Ráadásul amúgy is gyenge minőség, egy gagyi szar a gyári és ha pl újat veszel az kb. 60 000 a YAMAHánál, mag ha csináltatsz ez jóval töregékéből. kb a fele vagy ha nem kell rugót is csináltatni akkor főleg olcsóbb( márpedig a rugónak nincs baja) jóval az alatt jöhetsz ki árban. nekem igen olcsóra jött ki, kb a gyári ár negyedéből. felső ajánlati árnak mondtak 18000 -ret és sokkal alatta volt az ára mikor készen lett.
Ez, hogy mibe kerül az mindig egyedi, akkor derül ki, hogy mit kell csinálni vele. Milyen infóból kell dolgozniuk.
Gyorsan is készen voltak vele, mert kb. 11h körül volt a kezükbe a minta amit ott szedtünk ki a motorból, és zárásra már kipróbálva készre, szerelve a motoromban volt az új. Közben ugye csináltak másnak is, íígy foglalt volt a pl eszterga gépük, de ha nem lett volna foglalt akkor még hamarabb elkészült volna.
Ez volt 2008-ban kb pont így hónap vége felé, és most is az van benne kifogástalanul működik 4 éve (1 év gari volt rá).
A gyári nekem 2,5 évet bírt csak ki, azzal a problémával amit mondtál így vittem be hozzájuk, és a motor új volt mikor vettem, szóval biztosan állíthatom, hogy a gyári alkatrész az szar. Nem éri meg a bontottat sem megvenni..
Gyakorlatilag motorozási élvezete semmi így most a motornak amit használsz, és ne használd így mert a kerékcsapágyaknak sem tesz jót!),
Ha rám hallgatsz pénzt takarítasz meg.
Kérhetsz egy ár ajánlatot mielőtt megcsinálják. (ehhez el kell juttatni a minta anyagot, a régit) így eldöntheted, hogy megéri-e vagy nem az ár ajánlat alapján. De a régit muszáj eljuttatni, hogy ki tudjanak indulni valamiből.
Amit csinálnak ott ahol adtam, róluk a linket, ők strapabírót csinálnak, garancia is van rá, minőségi darab, és megfizethető árban van.
A szerelőtől kérd el amit odaadtál, mert az még mindig jobb, ha van akár darabokban is és azt kapják meg mintaként, nekik csak egyes fontos méreteket kell róla leszedni, hogy tudjanak utána gyártatni csinálni egy másikat. Jobb ha van egy minta, mint a semmi alapján csinálni valamit ami méretileg sem tuti, hogy jó. Ők sem varázslók, hogy látatlan dologról készítsenek neked egyet. Ráadásul ami szükséges és megbízható azt a régiről leszedik, pl a külső nyomórugót, és így biztosan olcsó lenne ha azt nem kell megcsinálniuk. Meg időben is jobban jössz ki.
De ha magadra hallgatsz legyen. A te pénzed bánja, ha mégis igazam van. és ráfizetsz, de akkor már többszörösen, mert az újat legyártatni meg a használt árából már az dupla kiadás.
írtam hogy nem drága ha ők csinálják, nekem is ők csinálták, teljesen újat kaptam és nem egy barkácsolt szart. Szóval ők nem "Kókány bt.", nem felújítást csináltak, új volt a henger, és a benne lévő cucc is a dugó, a tengely a tömítések... csak felfogatási részt tették át a gyáriról.
3 választható színből az egyikre lefestették, piros, fekete, és sárga.
Én feketét kértem.
Ott csinálták előttem láttam a fázisokat, mit mikor raknak bele és milyet. Bennük megbízhatsz. Azért merem ajánlani mert tudom mit csináltak. Kevés dologgal vagyok megelégedve amit megrendeltem gyártásokat máshol csináltak valamit, de ezzel megvagyok, és ez elhiheted igen nagy szó nálam aki ezt kiérdemli.
Igen nagy kritikát kap az aki átbasz vagy trehány munkát végez és megbízhatatlan.
Vegyél fel MSN-re vagy dobj egy e-mailt.
Annyi a baj vele h már dobált a motor egyenes uton csoda h nem tört el aztán elvittem felujitattni de ugy elvéknyitották h azt mondták nem érdemes vissza rakni ... szoval nincs nállam a cucc de ha a szerelőnek meg van akkor még meg kell lennie... köszönöm a segitséget
Erre a kérdésre nincs ember aki megmondaná rá a konkrét választ, senki nem hasonlította így össze a termékeket.
Ezt te neked kell kinyomoznod, utána járni, melyik olaj mibe kerül és az általad összehasonlított érékek alapján eldöntened.
Hogy mibe kerül és melyik olaj ár érték arány, az megint több dolog összefüggése.
kitől beszerezve, honnan, és mennyi a szállítási költség.
Hiába nézel meg csak egy olaj-webáruházat, lehet egy másik oldalon másféle kedvezményeik vannak amit a gyártóktól kapott.
Mi a baj vele?! A rugó? vagy a teleszkóp? Ahhoz, hogy minél olcsóbb legyen az eredetiről ha a teleszkóp nem jó, át kell rakniuk a rögzítő szemeket.
Ha megvan az amit használtál eddig, akkor a minta alapján a korábban megadott webhivatkozás linkre kattintva biztosan tudnak segíteni...
Hidd el, megéri velük csináltatni.
vigyél egy ilyen gépet tesztpadra ott meg tudják mondani.
Egyépként ezt így senki nem nézi, mivel átlag fogyasztást tudunk csak mérni, amiibe leletartozik a magasabb és az alacsonyabb fordulat is.
melleslet egyéb meállítások függvénye is. van akinek többet és van kinek kevesebbet fogyaszt a gépe.
Az általad feltett kérdésre így konkrétan a tesztpad adhat értéket. Ami kb. 10-15 000 Ft-ba kerül egy bemérés. Neked megéri?
TZR 50-nek a legalacsonyabb mért fogyasztása 3,15L /100 km (200 km-en tesztelt szakaszon 4-as úton átlagba 86 k/h-os tempóban. folyamatos haladással vidéki út). Városba ez akár 4-4,5L is lehet. Sok mindentől függ.
Nem tudom milyen szakiról beszélsz. Én más topikban nem írtam az anyagról itt a sport motoron. Valakivel te keversz engem.
Másfelől pedig az az általad említett nem létező szaki is tesztelés nélkül állít bármit. De egyébként az a "szaki" csak te lehettél volna. Ha egyáltalán írtam volna ilyen cuccal kapcsolatban más topikban. de nem írtam. Ismételten egy téveszmét próbálsz beadni. Inkább menj orvoshoz és vizsgáltasd ki magad mert rád férne. Lehet meglepne az eredmény.
A továbbiakban mint korábbiakban is már írtam veled értelmetlen bármilyen csevegést folytatni, folyton a téveszméket tolod olyanok számára akik a témában kicsit próbálnának belelátni. Találj másik topikot ahol kiélheted ferde hajlamaidat.
Elmondanád hogy mit adok el? Mit terjesztek? Ugyanis ha valami nem kapható akkor minek neki a reklám? ? ? Mindazonáltal mindig azzal jössz hogy miért itt "reklámozom" mikor már ismételten figyelmetlenségedből adódóan nem jut el tompa gondolkodásodhoz, (ami ugye az öregedéssel együtt járó tényező és a sok alkohol fogyasztás, is nagy mértékben besegít neked ebben), hogy olyat nem fogok semmiről állítani amire nincs tapasztalatom, hogy az "nekem" milyen volt. Ellentétben veled ahol te saját tapasztalat nélkül kezdesz fikázni termékeket vagy vádolni másokat alaptalanul.
Én személy szerint csak TZR50-ben használtam, és személyesen erről van igen jó tapasztalat, negatívról nem tudok beszámolni, nagyobb gépekben nem használtam.
Ismerősök használták autóban, és első használatkor meglepődtek megijedtek (mert az anyag elkezdett dolgozni, a szutykot kitakarítani), hogy menyire füstöl az autója, Utána pedig ez kb 10 km-elteltével megszűnt. És élvezhette az anyag hatását. Ha nem teljesített volna az anyag a mindenkori elvárásához mérten, akkor miért kérte folyamatosan ahogy az fogyasztói mennyisége elfogyott, folyamatosan is kérte, míg lehetett kapni EU-n belül is. És 2 autójában is használta ugyan olyan megelégedettséggel. Ez csak 1 visszajelzés, amihez valójában neked semmi közöd, csak meguntam, hogy olyan terméket fikázol amihez fogalmad és közöd legfőképpen gyakorlati tapasztalatod nincs, mire képes az anyag. Ő meg volt elégedve. Csak az ilyen tudatlan pöcsök mint te mondanak mindenféle alaptalan vádakat, és minden témában próbálnak okoskodni, hogy miért mi és miért nem jó, holott gyakorlati tapasztalatuk nincsen.
Te úgy mondasz vélemény valamiről (egyébként bármiről), hogy fogalmad nincs, mi az (és ha egyszerűen be lehet bizonyítani, hogy nincs igazad akkor sem fogadod el a tényeket) és csak mert neked nem jutott szelet abból a tortából, irigységből fikázod.
Csak jobb, ha tudod, hogy 3 éve nem kapható EU-ban. (korábbi általad is néven ismert cuccnak gyártását megszüntették, és kihoztak egy még hatékonyabb a korábbi az általad ismert nevű továbbfejlesztését részben módosított névvel. Ezt a továbbfejlesztettet nem engedi be az EU. A korábbit fejlesztést beengedte a németországi elosztó központba míg gyártották.
Mindenhol máshol viszont az újabb fejlesztést lehet kapni Csak ebbe a nyamvadt bürokráciás EU-ban nem.
Végre láthatod örömödet abban, hogy az EU-ban vagyunk, mert igazából semmi értelme csak durva nagy pénzeket szednek be az országból, hogy minél magasabb kamatot fizettessenek ki a néppel, amihez egyébként a népnek semmi köze, mert nem a nép vette fel a hiteleket, és termelte az államadósságot.
Visszatérve a tartalomra: Ami pedig egyáltalán nem azt jelenti, hogy nem lenne kiváló termék. Egyszerűen arról van szó, hogy az EU túl magas költséget kérne behozatalra EU-s engedélyeztetésre, amit a gyártó viszont nem hajlandó kifizetni. Korábbi anyagra nem volt ilyen magas, és ezért nem látja a cég azt hogy olyan magas áron ami ezután kéne meghatározni, hogy neki ebbe a térségbe megérje forgalmazni, már ha egy azon termékre gondolunk.
Előbb tisztességesen nézz utána valaminek mielőtt bármilyen tévedésbe lépsz. vagy tudod azért kérdezni nem szégyen. De téveszméket állítani állati blődség.
És legalább olvasd is el mi az az INDEX meg Viszkozitás. Nem csak írogatni kell hanem felfogni is. Megtalálod a leírást a korábbi linken, de még arra sem vagy hajlandó, ez megint csak téged minősít.
Egy olajnak nem csak viszkozitása van. Bármennyire is elsődlegesen döntően befolyásoló tényező kiválasztáskor. Igen ez az amit elsőként kell keresni, és azután a többi meghatásozó adatot. De most itt motor motorolajról, és azon belül a 2T benzinüzeműekről volt szó aminek egyáltalán nem írják ki a viszkozitását, Ebben a tekintetben mivel szigorú megfeleltetésű kategorizált motorolajról beszélünk. Bár lehet ezt is el kéne magyarázni neked, de inkább találj erre más ráérő személyt.
Csak a váltó olajak flakonjára firkáljak rá a SAO Osztály besorolási értéket.
Még mindig 2T-ről van szó mivel ez a topik 2T motorokról szól.
Hacsak a viszkozitást nézed, akkor sajnállak. Te azt állítod, ha viszkozitása renden, akkor bármilyen olaj megfelel? Azt bizonyára nem, is sejted, egy olaj milyen tulajdonságokkal, és milyen anyag összetétellel rendelkezik, ami befolyásolja a viszkozitását (durván leegyszerűsítve sűrűséget jelentené ami azért valósába nem a sűrűség, csak ahhoz legközelebb álló fogalom, de mivel nem tudsz kattintani itt az, mi az a viszkozitás:
"A kenőolajok "egyik" fontos tulajdonsága a viszkozitás. A viszkozitás a folyadék belső súrlódásának mértékére jellemző fizikai fogalom, köznapi értelemben a nagyobb viszkozitású anyag nehezebben folyik, a kisebb viszkozitású pedig hígfolyósabb."
Ezt motorolaj esetében gondolkozz el miért nem annyira fontos tényező JASO szabvány kategóriánál, hogy még fel sem kell tüntetni, és miért csak váltó olajoknál írják rá. Továbbra is csak 2T kategória a fórum.
Az SAE osztály jelzi a viszkozitási értéket a váltó olajok esetében van megadva, ilyet nem találsz a JASO osztályozású olajak között.
Az egy többfokozatú olajokra nem térek ki van erre megfelelő oldal, ahol leírják azt.
Váló olajnál pedig figyelembe kell venni a SAE osztályt és értékét (amit felírnak a flakon elejére, és az után kell a megfelelő API besorolást keresni a flakon hátulján megtalálva. Nem győzöm neked hangsúlyozni, hogy itt ebben a topikban még mindig a 2T kategóriáról van szó....
Ugyanis a Váltóban itt nagy mértékben észrevehető mikor csúszik meg vagy ragad meg a kuplung váltáskor, ami pedig első soron a nem megfelelő viszkozitásra utal, elsőként újonnan használt olajnál, és nem agyon használt, az olaj eredeti viszkozitását hidegindításkor anyagletörések által okozta megváltozott viszkozitás tényezőről van szó.
Az olajok legfontosabb paramétere a viszkozitásuk, ezen belül is a viszkozitási index.
Amit leírtál ez meg sima marketing bullshit, itt a gyerekeknek biztos frankon eladod,nem véletlen, hogy más topikokban ahol felnőttek is vannak nem terjeszted.
Amikor megpróbáltad, hamar helyretettek a szakik.
Mint írtad már megtaláltad, hogy mi a megfelelő. (egyébként a korábbi írásomban is benne van hogy hol találsz olyan kategóriásat.
Te alattad író tanult olajszakinak üzenném e pár sort.
Paraszt vakítás: Kérlek olvass utána, hogy milyen olaj kategóriák milyen gyártású motorokhoz jók, és akkor megérted azt a nagy marhaságot is amit a viszkozítási fogalomzavarodról írtál.
A JASO FD, JASO FC, JASO FB
Ezek szabványosított benzinüzemű 2T olajok kategória jelölések és a megadott szigorú megfeleltetések után kaphatják meg a rájuk való minősítést. Amit a határértékek szerint sorolnak be.
Ha minden (az összes tulajdonság) kötelezően mért értéke a szabványba belefér, akkor az olaj megfelel annak a kategóriának. Még akkor is, ha kategórián belül az az olaj a leggyengébben is teljesít egy akár más gyártó olajánál, viszont az alatta lévő kategóriánál sokkarta jobb teljesítményt produkál.
Emiatt fér bele abba a kategóriába és nem az alatta lévőbe a legjobb kategóriába felvett gyengébben teljesítő.
A kategória határok között pedig olyan előre meghatározott szabvány értékek vannak, ami egyértelműen meghatározza, hogy az FC-s olaj nem rendelkezhet FD szintű jellemzőkkel.
így egy FD kategória az biztonsággal használható mostani gépekbe, akár kategórián belül a leggyengébb is, de az FC azért nem mivel olyan értékkel rendelkezik ami a gyártott jármű számára nem nyújt optimális működést, ezáltal következik be a sűrűbb szervizelési igény, és gyakoribb alkatrészcserék, azok idejekorán elhasználódása.
ELMEGY VELE A GÉP eggyel gyengébb kategóriával is, DE NEM AZ A LÉNYEG, HOGY MŰKÖDIK VELE, HANEM HOGY HOGYAN MŰKÖDIK AZZAL.
Erre egy diagrammal tudnék igazolásként szolgálni, miszerint adalékok hogyan befolyásolják egy adott olajnak súrlódáscsökkentő tulajdonságát.
Mobil 1 olajhoz a pl.: "..."-nél kapható Wynns-el (amit nem szabad megvenni) a grafikon szerint is nagyon visszavesz a súrlódás csökkentő hatásától, attól az értéktől, ha csak az olajat tisztán használnák anélkül az adalék nélkül.
Márpedig a wynns-t azért gyártják, hogy az butábja emberek vegyék mert az milyen jól csökkenti a súrlódást. Hát én abból nem kérnék.
míg a Mobil 1 tisztán hozza a 2250 értéket, wynns-el már csak 2000
és itt egy érdekesség, hogy közönséges víz (mi köztudottan nem olaj) és Roil (fémkondicionáló) együtt, ugyan azt az értéket hozza mintha a Mobil 1-et wynns-el "butítanánk".
Egyéni teszek alapján is a videóban (lásd http://roilgold.uw.hu)
Önmagában jobb teljesítményt nyújt a Roil víz nélkül mint vízzel.bár itt csak hordozó szerepet játszik a közeg. A nem olaj "közeg" viszont negatívan befolyásolja a fémkezelő anyag működését.
Ezeket a jelöléseket amit az egyes szabványtól eltérnek, az olajgyártók a járműgyártóval egyeztetve kerül jelzésre, megtévesztve ezzel a vásárlókat, hogy a leírásban ezt az olaj típust adják meg. Ezért mást nem is akar elfogadni a tulaj, ez az olaj viszont pont ezért drágább, holott kaphatna hagyományos szabvány szerinti megfelelő jelzésű olajat is olcsóbban. Vagyis ugyan azt a minősítésű olajat egy másik jelzéssel olcsóban is megkaphatja. De aki lusta utána nézni az fizessen..
Az olaj kategóriák valóban tól-ig között vannak, és a legjobb teljesítményű olajkategória között is van gyengébben és jobban teljesítők! De a legjobb kategóriában leggyengébben teljesítő sokkal jobb mint az 1 kategóriával gyengébb, de azon belül a legjobb olaj.
Másfelől NE akard azt beetetni senkinek, hogy tulajdonképpen mindegy milyen olaj, mert hát olaj vagyis ad kenést. így akkor mindegy. Ezzel az erővel használhatnád az ragacsos étolajat. megnézheted utána a motorodat néhány km után. És aki ilyet művel az meg is érdemli.
Persze azok akik nem néznek utána milyen olajat is kéne használni a járművükbe, azok sűrűn is viszik szervizeltetni az autót, vagy motort, Ellenben azokhoz képest akik erre odafigyelnek, persze nem értik, hogy miért, mert a szaki szerviz nem fogja elmondani, hogy jobb olajat kéne használni mivel akkor neki kevesebb bevétele lenne. Mivel nem lenne kellő gyakori a szervizelés. Ezáltal kevesebbszer járnának hozzá.
Persze van olyan aki rendesen megmondja, hogy fater jobbat kéne mert ezzel nem jársz jól, az ilyenekről viszont az ember szívesebben ad ajánlásokat, hiszen ő tett valamit ami a pénztárcáját kéméli a tulajnak.
Aki nem néz utána kellő figyelemmel az meg is érdemli, hogy ráköltsön tisztességesen, és feleslegesen.
Az olajokon a "teljesítmény szint jelölések kb parasztvakításra alkalmasak.
A céljuk sem a tájékozatatás, hanem a hamukázás, a valódi értékek elfedése.
Kevés autós, vagy motor vesz a fáradtságot, hogy ténylegesen utánanézzen, kitúrja egy egy olaj adatlapját, arra meg végképp nem szoktak időt szánni, hogy utánanézzenek, miképpen kell értelmezni az ott olvasottakat.
A "teljesítmény szint" című marhaság egyetlen dologra alkalmas, hogy az olajcékek emögé bújva úgy tegyenek, mintha eleget tettek volna a tájékoztatási kötelezettségüknek.
A teljesítmény szint egy viszonylag tág határok között megadott tól-ig valami, az adott kategóriába gyönyörűen belefér a kategórián belül a többihez képest pocsék , de a kiemelkedő minőségű is, ettől a felhazsnáló nem lesz okosabb.
például egy kategória a 8as viszkozitási indexü és a 12 es indexü is, ami kb a hét vicce.
nagyjából 6 os környékén vannak a teljesen hagyományos ásványi, 10-12 környékén a jó minőségű rész szintetikus, és 15 felett a drága versenyolajok.
Csak uyge ezeket a számokat elég necces volna kiírni az olaj dobozára,mert akkro a felhazsnáló, még látná, hogy melyik olaj olcsóbb és jobb, mint az agyonreklámozott drgága és gyenge.
Mikori gyártású is a géped?
Olvastad a korábbi oldal linket? (http://yamahatzr50.uw.hu, direkt nincs leírva márka, de az olaj típusa igen. Nos ha a kedvenc márkából olyan teljesítményszintű nincs, akkor másik márkát kell nézni. Régebben gyártott motorokhoz jó lehet, de az új típusúakhoz nem megfelelő. Attól hogy a motor működik vele mivel ad egyfajta kenést neki, az egy dolog. de nem a legoptimálisabb működést biztosítja, és itt jön elő hogy ami egyik motorba jó, az a másikba miért nem?
Olajak és olajok között sok különbség van. Az olaj sűrűsége is az egyik ilyen legfontosabb adat. persze ezt nem tudja senki egy flakonról leolvasni, de az adatlapja minden olajról elérhető kell legyen. Web-ről a gyártó weboldalán, lehet tájékozódni és az alapján már eldönthető, hogy az megfelelő e vagy sem., továbbá döntő tényezőként amit leírnak a csomagolásra az pedig a teljesítményszínt mutató, ami szerint olajat választunk a polcról leemelve Címke hátsó felén a specifikációs részben.
, (teljesítményvesztés észlelhető bizonyos körülmények között nem megfelelő olajak esetében, nem beszélve a súrlódáscsökkentő hatásról.)
Tudhatod, hogy nem a márka számít, hanem a teljesítmény színt mutató a specifikációban feltüntetett adat. Ami az egyik modellű motornál jó, az a másiknál nem biztos
Ezt egy kategóriának tekintik ami szabványra épül és tól-ig határok alapján kerülnek osztályozásra.
A Repsol egy elsószintű JASO FC elavult kategóriás olaj, még rosszabb esetben másod szintű JASO FB olaj, ilyeneket TZR-be akkor sem tennék ha pisztollyal fenyegetnének.
TZR 2003-gyártott modellektől kezdve az ilyen kategóriás olajok semmiképpen nem javasoltak. Helyettük a 2003-ban bevezetett szabvány szerinti JASO FD használata javasolt. Ez a legújabb, és rendszerint régi motorokhoz is használható, de régi elavult olajok az új típusú motorokhoz semmiképpen sem
("JASO FD" ilyet Shell kútnál nem, de Mol- kútnál találsz, már igen magas árban. kb. 4000-4500 Ft/L
Elavult olajat semmiképpen nem szabad használni, márpedig a JASO FC az elavult motorolaj A TZRben 2003-tól, vagy akár Az Aprilia RS-t is mondhatnám igyan ezen gyártási évtől).
Minimum JASO FD-t kell neki adni. De areoxban is észreveszed, hogy mennyivel másabb ha azt teszel bele, (De nem szabad a kettőt sem keverni, le kell engedni, és így utána tölteni az újat) Csak azonos teljesítményszint jelzésű: "Azonos kategóriás" olajat lehet keverni csak. nem az a lényeg hogy rá van írva hogy scooter, az semmit nem jelent, csak a felhasználók megtévesztésére jó.
Váltóba(TZR) sem mindegy milyen olaj kerül bele.
Részletek emailban, ide már sokszor leírtam.
Olajakról bővebben márkafüggetlenül: http://roilgold.uw.hu (jobb oldali menüben) olajflakonos menü 2 menüelemétől.
Sajnos már elkelt.
Ez, hogy mibe kerül az mindig egyedi, akkor derül ki, hogy mit kell csinálni vele. Milyen infóból kell dolgozniuk.
Gyorsan is készen voltak vele, mert kb. 11h körül volt a kezükbe a minta amit ott szedtünk ki a motorból, és zárásra már kipróbálva készre, szerelve a motoromban volt az új. Közben ugye csináltak másnak is, íígy foglalt volt a pl eszterga gépük, de ha nem lett volna foglalt akkor még hamarabb elkészült volna.
Ez volt 2008-ban kb pont így hónap vége felé, és most is az van benne kifogástalanul működik 4 éve (1 év gari volt rá).
A gyári nekem 2,5 évet bírt csak ki, azzal a problémával amit mondtál így vittem be hozzájuk, és a motor új volt mikor vettem, szóval biztosan állíthatom, hogy a gyári alkatrész az szar. Nem éri meg a bontottat sem megvenni..
Gyakorlatilag motorozási élvezete semmi így most a motornak amit használsz, és ne használd így mert a kerékcsapágyaknak sem tesz jót!),
Ha rám hallgatsz pénzt takarítasz meg.
Kérhetsz egy ár ajánlatot mielőtt megcsinálják. (ehhez el kell juttatni a minta anyagot, a régit) így eldöntheted, hogy megéri-e vagy nem az ár ajánlat alapján. De a régit muszáj eljuttatni, hogy ki tudjanak indulni valamiből.
Amit csinálnak ott ahol adtam, róluk a linket, ők strapabírót csinálnak, garancia is van rá, minőségi darab, és megfizethető árban van.
A szerelőtől kérd el amit odaadtál, mert az még mindig jobb, ha van akár darabokban is és azt kapják meg mintaként, nekik csak egyes fontos méreteket kell róla leszedni, hogy tudjanak utána gyártatni csinálni egy másikat. Jobb ha van egy minta, mint a semmi alapján csinálni valamit ami méretileg sem tuti, hogy jó. Ők sem varázslók, hogy látatlan dologról készítsenek neked egyet. Ráadásul ami szükséges és megbízható azt a régiről leszedik, pl a külső nyomórugót, és így biztosan olcsó lenne ha azt nem kell megcsinálniuk. Meg időben is jobban jössz ki.
De ha magadra hallgatsz legyen. A te pénzed bánja, ha mégis igazam van. és ráfizetsz, de akkor már többszörösen, mert az újat legyártatni meg a használt árából már az dupla kiadás.
írtam hogy nem drága ha ők csinálják, nekem is ők csinálták, teljesen újat kaptam és nem egy barkácsolt szart. Szóval ők nem "Kókány bt.", nem felújítást csináltak, új volt a henger, és a benne lévő cucc is a dugó, a tengely a tömítések... csak felfogatási részt tették át a gyáriról.
3 választható színből az egyikre lefestették, piros, fekete, és sárga.
Én feketét kértem.
Ott csinálták előttem láttam a fázisokat, mit mikor raknak bele és milyet. Bennük megbízhatsz. Azért merem ajánlani mert tudom mit csináltak. Kevés dologgal vagyok megelégedve amit megrendeltem gyártásokat máshol csináltak valamit, de ezzel megvagyok, és ez elhiheted igen nagy szó nálam aki ezt kiérdemli.
Igen nagy kritikát kap az aki átbasz vagy trehány munkát végez és megbízhatatlan.
Vegyél fel MSN-re vagy dobj egy e-mailt.
Ezt te neked kell kinyomoznod, utána járni, melyik olaj mibe kerül és az általad összehasonlított érékek alapján eldöntened.
Hogy mibe kerül és melyik olaj ár érték arány, az megint több dolog összefüggése.
kitől beszerezve, honnan, és mennyi a szállítási költség.
Hiába nézel meg csak egy olaj-webáruházat, lehet egy másik oldalon másféle kedvezményeik vannak amit a gyártóktól kapott.
Ha megvan az amit használtál eddig, akkor a minta alapján a korábban megadott webhivatkozás linkre kattintva biztosan tudnak segíteni...
Hidd el, megéri velük csináltatni.
Egyépként ezt így senki nem nézi, mivel átlag fogyasztást tudunk csak mérni, amiibe leletartozik a magasabb és az alacsonyabb fordulat is.
melleslet egyéb meállítások függvénye is. van akinek többet és van kinek kevesebbet fogyaszt a gépe.
Az általad feltett kérdésre így konkrétan a tesztpad adhat értéket. Ami kb. 10-15 000 Ft-ba kerül egy bemérés. Neked megéri?
TZR 50-nek a legalacsonyabb mért fogyasztása 3,15L /100 km (200 km-en tesztelt szakaszon 4-as úton átlagba 86 k/h-os tempóban. folyamatos haladással vidéki út). Városba ez akár 4-4,5L is lehet. Sok mindentől függ.
Másfelől pedig az az általad említett nem létező szaki is tesztelés nélkül állít bármit. De egyébként az a "szaki" csak te lehettél volna. Ha egyáltalán írtam volna ilyen cuccal kapcsolatban más topikban. de nem írtam. Ismételten egy téveszmét próbálsz beadni. Inkább menj orvoshoz és vizsgáltasd ki magad mert rád férne. Lehet meglepne az eredmény.
A továbbiakban mint korábbiakban is már írtam veled értelmetlen bármilyen csevegést folytatni, folyton a téveszméket tolod olyanok számára akik a témában kicsit próbálnának belelátni. Találj másik topikot ahol kiélheted ferde hajlamaidat.
Én személy szerint csak TZR50-ben használtam, és személyesen erről van igen jó tapasztalat, negatívról nem tudok beszámolni, nagyobb gépekben nem használtam.
Ismerősök használták autóban, és első használatkor meglepődtek megijedtek (mert az anyag elkezdett dolgozni, a szutykot kitakarítani), hogy menyire füstöl az autója, Utána pedig ez kb 10 km-elteltével megszűnt. És élvezhette az anyag hatását. Ha nem teljesített volna az anyag a mindenkori elvárásához mérten, akkor miért kérte folyamatosan ahogy az fogyasztói mennyisége elfogyott, folyamatosan is kérte, míg lehetett kapni EU-n belül is. És 2 autójában is használta ugyan olyan megelégedettséggel. Ez csak 1 visszajelzés, amihez valójában neked semmi közöd, csak meguntam, hogy olyan terméket fikázol amihez fogalmad és közöd legfőképpen gyakorlati tapasztalatod nincs, mire képes az anyag. Ő meg volt elégedve. Csak az ilyen tudatlan pöcsök mint te mondanak mindenféle alaptalan vádakat, és minden témában próbálnak okoskodni, hogy miért mi és miért nem jó, holott gyakorlati tapasztalatuk nincsen.
Te úgy mondasz vélemény valamiről (egyébként bármiről), hogy fogalmad nincs, mi az (és ha egyszerűen be lehet bizonyítani, hogy nincs igazad akkor sem fogadod el a tényeket) és csak mert neked nem jutott szelet abból a tortából, irigységből fikázod.
Csak jobb, ha tudod, hogy 3 éve nem kapható EU-ban. (korábbi általad is néven ismert cuccnak gyártását megszüntették, és kihoztak egy még hatékonyabb a korábbi az általad ismert nevű továbbfejlesztését részben módosított névvel. Ezt a továbbfejlesztettet nem engedi be az EU. A korábbit fejlesztést beengedte a németországi elosztó központba míg gyártották.
Mindenhol máshol viszont az újabb fejlesztést lehet kapni Csak ebbe a nyamvadt bürokráciás EU-ban nem.
Végre láthatod örömödet abban, hogy az EU-ban vagyunk, mert igazából semmi értelme csak durva nagy pénzeket szednek be az országból, hogy minél magasabb kamatot fizettessenek ki a néppel, amihez egyébként a népnek semmi köze, mert nem a nép vette fel a hiteleket, és termelte az államadósságot.
Visszatérve a tartalomra: Ami pedig egyáltalán nem azt jelenti, hogy nem lenne kiváló termék. Egyszerűen arról van szó, hogy az EU túl magas költséget kérne behozatalra EU-s engedélyeztetésre, amit a gyártó viszont nem hajlandó kifizetni. Korábbi anyagra nem volt ilyen magas, és ezért nem látja a cég azt hogy olyan magas áron ami ezután kéne meghatározni, hogy neki ebbe a térségbe megérje forgalmazni, már ha egy azon termékre gondolunk.
Előbb tisztességesen nézz utána valaminek mielőtt bármilyen tévedésbe lépsz. vagy tudod azért kérdezni nem szégyen. De téveszméket állítani állati blődség.
És legalább olvasd is el mi az az INDEX meg Viszkozitás. Nem csak írogatni kell hanem felfogni is. Megtalálod a leírást a korábbi linken, de még arra sem vagy hajlandó, ez megint csak téged minősít.
Egy olajnak nem csak viszkozitása van. Bármennyire is elsődlegesen döntően befolyásoló tényező kiválasztáskor. Igen ez az amit elsőként kell keresni, és azután a többi meghatásozó adatot. De most itt motor motorolajról, és azon belül a 2T benzinüzeműekről volt szó aminek egyáltalán nem írják ki a viszkozitását, Ebben a tekintetben mivel szigorú megfeleltetésű kategorizált motorolajról beszélünk. Bár lehet ezt is el kéne magyarázni neked, de inkább találj erre más ráérő személyt.
Csak a váltó olajak flakonjára firkáljak rá a SAO Osztály besorolási értéket.
Még mindig 2T-ről van szó mivel ez a topik 2T motorokról szól.
Hacsak a viszkozitást nézed, akkor sajnállak. Te azt állítod, ha viszkozitása renden, akkor bármilyen olaj megfelel? Azt bizonyára nem, is sejted, egy olaj milyen tulajdonságokkal, és milyen anyag összetétellel rendelkezik, ami befolyásolja a viszkozitását (durván leegyszerűsítve sűrűséget jelentené ami azért valósába nem a sűrűség, csak ahhoz legközelebb álló fogalom, de mivel nem tudsz kattintani itt az, mi az a viszkozitás:
"A kenőolajok "egyik" fontos tulajdonsága a viszkozitás. A viszkozitás a folyadék belső súrlódásának mértékére jellemző fizikai fogalom, köznapi értelemben a nagyobb viszkozitású anyag nehezebben folyik, a kisebb viszkozitású pedig hígfolyósabb."
Ezt motorolaj esetében gondolkozz el miért nem annyira fontos tényező JASO szabvány kategóriánál, hogy még fel sem kell tüntetni, és miért csak váltó olajoknál írják rá. Továbbra is csak 2T kategória a fórum.
Az SAE osztály jelzi a viszkozitási értéket a váltó olajok esetében van megadva, ilyet nem találsz a JASO osztályozású olajak között.
Az egy többfokozatú olajokra nem térek ki van erre megfelelő oldal, ahol leírják azt.
Váló olajnál pedig figyelembe kell venni a SAE osztályt és értékét (amit felírnak a flakon elejére, és az után kell a megfelelő API besorolást keresni a flakon hátulján megtalálva. Nem győzöm neked hangsúlyozni, hogy itt ebben a topikban még mindig a 2T kategóriáról van szó....
Ugyanis a Váltóban itt nagy mértékben észrevehető mikor csúszik meg vagy ragad meg a kuplung váltáskor, ami pedig első soron a nem megfelelő viszkozitásra utal, elsőként újonnan használt olajnál, és nem agyon használt, az olaj eredeti viszkozitását hidegindításkor anyagletörések által okozta megváltozott viszkozitás tényezőről van szó.
Amit leírtál ez meg sima marketing bullshit, itt a gyerekeknek biztos frankon eladod,nem véletlen, hogy más topikokban ahol felnőttek is vannak nem terjeszted.
Amikor megpróbáltad, hamar helyretettek a szakik.
érd: vesedonor@hotmail.com
bocs az off miatt
Te alattad író tanult olajszakinak üzenném e pár sort.
Paraszt vakítás: Kérlek olvass utána, hogy milyen olaj kategóriák milyen gyártású motorokhoz jók, és akkor megérted azt a nagy marhaságot is amit a viszkozítási fogalomzavarodról írtál.
A JASO FD, JASO FC, JASO FB
Ezek szabványosított benzinüzemű 2T olajok kategória jelölések és a megadott szigorú megfeleltetések után kaphatják meg a rájuk való minősítést. Amit a határértékek szerint sorolnak be.
Ha minden (az összes tulajdonság) kötelezően mért értéke a szabványba belefér, akkor az olaj megfelel annak a kategóriának. Még akkor is, ha kategórián belül az az olaj a leggyengébben is teljesít egy akár más gyártó olajánál, viszont az alatta lévő kategóriánál sokkarta jobb teljesítményt produkál.
Emiatt fér bele abba a kategóriába és nem az alatta lévőbe a legjobb kategóriába felvett gyengébben teljesítő.
A kategória határok között pedig olyan előre meghatározott szabvány értékek vannak, ami egyértelműen meghatározza, hogy az FC-s olaj nem rendelkezhet FD szintű jellemzőkkel.
így egy FD kategória az biztonsággal használható mostani gépekbe, akár kategórián belül a leggyengébb is, de az FC azért nem mivel olyan értékkel rendelkezik ami a gyártott jármű számára nem nyújt optimális működést, ezáltal következik be a sűrűbb szervizelési igény, és gyakoribb alkatrészcserék, azok idejekorán elhasználódása.
ELMEGY VELE A GÉP eggyel gyengébb kategóriával is, DE NEM AZ A LÉNYEG, HOGY MŰKÖDIK VELE, HANEM HOGY HOGYAN MŰKÖDIK AZZAL.
Erre egy diagrammal tudnék igazolásként szolgálni, miszerint adalékok hogyan befolyásolják egy adott olajnak súrlódáscsökkentő tulajdonságát.
Mobil 1 olajhoz a pl.: "..."-nél kapható Wynns-el (amit nem szabad megvenni) a grafikon szerint is nagyon visszavesz a súrlódás csökkentő hatásától, attól az értéktől, ha csak az olajat tisztán használnák anélkül az adalék nélkül.
Márpedig a wynns-t azért gyártják, hogy az butábja emberek vegyék mert az milyen jól csökkenti a súrlódást. Hát én abból nem kérnék.
míg a Mobil 1 tisztán hozza a 2250 értéket, wynns-el már csak 2000
és itt egy érdekesség, hogy közönséges víz (mi köztudottan nem olaj) és Roil (fémkondicionáló) együtt, ugyan azt az értéket hozza mintha a Mobil 1-et wynns-el "butítanánk".
Egyéni teszek alapján is a videóban (lásd http://roilgold.uw.hu)
Önmagában jobb teljesítményt nyújt a Roil víz nélkül mint vízzel.bár itt csak hordozó szerepet játszik a közeg. A nem olaj "közeg" viszont negatívan befolyásolja a fémkezelő anyag működését.
Viszkozítás szakmai nyelven közérthetően
hajtómű olajok kiválasztása viszkozítás szerint
Léteznek egyedi jelzésű Viszkozitási értékek, alaposabb nyomozás után kiderül, hogy valójában milyen szabvány szerinti viszkozitásúak.
Ezeket a jelöléseket amit az egyes szabványtól eltérnek, az olajgyártók a járműgyártóval egyeztetve kerül jelzésre, megtévesztve ezzel a vásárlókat, hogy a leírásban ezt az olaj típust adják meg. Ezért mást nem is akar elfogadni a tulaj, ez az olaj viszont pont ezért drágább, holott kaphatna hagyományos szabvány szerinti megfelelő jelzésű olajat is olcsóbban. Vagyis ugyan azt a minősítésű olajat egy másik jelzéssel olcsóban is megkaphatja. De aki lusta utána nézni az fizessen..
Az olaj kategóriák valóban tól-ig között vannak, és a legjobb teljesítményű olajkategória között is van gyengébben és jobban teljesítők! De a legjobb kategóriában leggyengébben teljesítő sokkal jobb mint az 1 kategóriával gyengébb, de azon belül a legjobb olaj.
Másfelől NE akard azt beetetni senkinek, hogy tulajdonképpen mindegy milyen olaj, mert hát olaj vagyis ad kenést. így akkor mindegy. Ezzel az erővel használhatnád az ragacsos étolajat. megnézheted utána a motorodat néhány km után. És aki ilyet művel az meg is érdemli.
Persze azok akik nem néznek utána milyen olajat is kéne használni a járművükbe, azok sűrűn is viszik szervizeltetni az autót, vagy motort, Ellenben azokhoz képest akik erre odafigyelnek, persze nem értik, hogy miért, mert a szaki szerviz nem fogja elmondani, hogy jobb olajat kéne használni mivel akkor neki kevesebb bevétele lenne. Mivel nem lenne kellő gyakori a szervizelés. Ezáltal kevesebbszer járnának hozzá.
Persze van olyan aki rendesen megmondja, hogy fater jobbat kéne mert ezzel nem jársz jól, az ilyenekről viszont az ember szívesebben ad ajánlásokat, hiszen ő tett valamit ami a pénztárcáját kéméli a tulajnak.
Aki nem néz utána kellő figyelemmel az meg is érdemli, hogy ráköltsön tisztességesen, és feleslegesen.
A céljuk sem a tájékozatatás, hanem a hamukázás, a valódi értékek elfedése.
Kevés autós, vagy motor vesz a fáradtságot, hogy ténylegesen utánanézzen, kitúrja egy egy olaj adatlapját, arra meg végképp nem szoktak időt szánni, hogy utánanézzenek, miképpen kell értelmezni az ott olvasottakat.
A "teljesítmény szint" című marhaság egyetlen dologra alkalmas, hogy az olajcékek emögé bújva úgy tegyenek, mintha eleget tettek volna a tájékoztatási kötelezettségüknek.
A teljesítmény szint egy viszonylag tág határok között megadott tól-ig valami, az adott kategóriába gyönyörűen belefér a kategórián belül a többihez képest pocsék , de a kiemelkedő minőségű is, ettől a felhazsnáló nem lesz okosabb.
például egy kategória a 8as viszkozitási indexü és a 12 es indexü is, ami kb a hét vicce.
nagyjából 6 os környékén vannak a teljesen hagyományos ásványi, 10-12 környékén a jó minőségű rész szintetikus, és 15 felett a drága versenyolajok.
Csak uyge ezeket a számokat elég necces volna kiírni az olaj dobozára,mert akkro a felhazsnáló, még látná, hogy melyik olaj olcsóbb és jobb, mint az agyonreklámozott drgága és gyenge.
Olvastad a korábbi oldal linket? (http://yamahatzr50.uw.hu, direkt nincs leírva márka, de az olaj típusa igen. Nos ha a kedvenc márkából olyan teljesítményszintű nincs, akkor másik márkát kell nézni. Régebben gyártott motorokhoz jó lehet, de az új típusúakhoz nem megfelelő. Attól hogy a motor működik vele mivel ad egyfajta kenést neki, az egy dolog. de nem a legoptimálisabb működést biztosítja, és itt jön elő hogy ami egyik motorba jó, az a másikba miért nem?
Olajak és olajok között sok különbség van. Az olaj sűrűsége is az egyik ilyen legfontosabb adat. persze ezt nem tudja senki egy flakonról leolvasni, de az adatlapja minden olajról elérhető kell legyen. Web-ről a gyártó weboldalán, lehet tájékozódni és az alapján már eldönthető, hogy az megfelelő e vagy sem., továbbá döntő tényezőként amit leírnak a csomagolásra az pedig a teljesítményszínt mutató, ami szerint olajat választunk a polcról leemelve Címke hátsó felén a specifikációs részben.
, (teljesítményvesztés észlelhető bizonyos körülmények között nem megfelelő olajak esetében, nem beszélve a súrlódáscsökkentő hatásról.)
Tudhatod, hogy nem a márka számít, hanem a teljesítmény színt mutató a specifikációban feltüntetett adat. Ami az egyik modellű motornál jó, az a másiknál nem biztos
Ezt egy kategóriának tekintik ami szabványra épül és tól-ig határok alapján kerülnek osztályozásra.
A Repsol egy elsószintű JASO FC elavult kategóriás olaj, még rosszabb esetben másod szintű JASO FB olaj, ilyeneket TZR-be akkor sem tennék ha pisztollyal fenyegetnének.
TZR 2003-gyártott modellektől kezdve az ilyen kategóriás olajok semmiképpen nem javasoltak. Helyettük a 2003-ban bevezetett szabvány szerinti JASO FD használata javasolt. Ez a legújabb, és rendszerint régi motorokhoz is használható, de régi elavult olajok az új típusú motorokhoz semmiképpen sem
("JASO FD" ilyet Shell kútnál nem, de Mol- kútnál találsz, már igen magas árban. kb. 4000-4500 Ft/L
Elavult olajat semmiképpen nem szabad használni, márpedig a JASO FC az elavult motorolaj A TZRben 2003-tól, vagy akár Az Aprilia RS-t is mondhatnám igyan ezen gyártási évtől).
Minimum JASO FD-t kell neki adni. De areoxban is észreveszed, hogy mennyivel másabb ha azt teszel bele, (De nem szabad a kettőt sem keverni, le kell engedni, és így utána tölteni az újat) Csak azonos teljesítményszint jelzésű: "Azonos kategóriás" olajat lehet keverni csak. nem az a lényeg hogy rá van írva hogy scooter, az semmit nem jelent, csak a felhasználók megtévesztésére jó.
Váltóba(TZR) sem mindegy milyen olaj kerül bele.
Részletek emailban, ide már sokszor leírtam.
Olajakról bővebben márkafüggetlenül: http://roilgold.uw.hu (jobb oldali menüben) olajflakonos menü 2 menüelemétől.