Sziasztok! Csővázas '92-es TDR-en milyen az üzemanyag szintjelző
(úszós vagy hogyan kellene ezt elképzelni),
mert az enyémen csak tartalék és ON állás van a benzincsapon, de a műszerfalon van neki visszajelzője, amihez semmilyen vezeték sem megy (így vettem). Aki tudja írja már le ennek a működését, vagy fénykép is jó lesz, mert sehol nem találok gyári leírást róla. Segítségeteket előre is köszönöm!
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kéri a TDR 125-höz.
A hiba jelenségek: 7000-nél nem forog többet, (letilt)
Levegő szűrő új, karbi tiszta, gyertya új, power nyit.
Valszeg nyitva van a tolattyú.
Azért indul nehezen, mert az adott mennyiségű szivató-benzinhez, kap sok levegőt.
Ha meg elindul, nyitva a suber, ezért pörög.
Ha odarántasz visszamegy a helyére.
Lehet akad a bovden, vagy a tolattyú.
Ott keresgélj.
Már leírták, tessék:
Power.:
A power lényege, hogy fordulatszám emelkedésével, a kipufogócsatornát nagyobbra nyitja, így magasabb fordulaton nagyobb a kipufogócsatorna átmérője, nagyobb a leöblítés. Ezáltal kisebb fordulaton hogy szűkíti a keresztmetszetet, nagyobb erő marad alacsony tartományban.
2 Fő részre osztható.
A power-tengelyre, és a vezérlő elektronikára, ami újabbaknál a vezérlőmotorban található, régebbiekben kis fekete dobozban.
Ezek 2 bovdennel vannak összekötve, a motor bal oldalán.
A gyújtásra tételkor, egy ún. zip-zup hangot kell halljunk...
Ha ez a "csekkolás" lement, a tengely teljesen nyitott állásba áll be.
Ha beindítjuk a motort, a tengely befordul félig zárt állásba. (kis kupak levételekor ez a folyamat közben ellenőrizhető)
Érdemes a forgásirányt is ellenőrizni.
Gyújtásra tételkor, kb 2 cm-ert fordul hátra a tengely majd 2-őt előre. Ott megáll. Ekkor van nyitva a tengely. (itt ellenőrizzük a kipufogónál, ujjazással hogy teljesen nyitva legyen).
A bovdenekkel állítható a pontossága. Vigyázva nehogy nagyon feszesek legyenek a bovdenek...1-2 mm holtjáték oldalirányban...
Köszönöm a választ! Azóta már sikerült kiszednem és megtakarítanom. A két illesztőcsapnak nyoma sincsen, a csavar ami összefogja pedig ki volt lazulva, ebből kifolyólag csak a szelep bal oldala forgott (amíg el nem kokszolódott) , amit a szervó motor mozgatott (ebből is látszik az előző tulaj gondossága). Már csak arra lennék kíváncsi hogyan is kell beállítani a szelepet, a bovdenes részét értem,de magát a szelepet úgy gondolom, hogy valamilyen jelre kellene állítani vagy nem?
Helló! A powerszelep 2 félből áll, mert máskülönben nem tudnád kivenni a fészkéből, illetve berakni oda. Azt írtad hogy minden csavart kivettél a powerszelepből, és a csak a bal oldala forog el, akkor valószinű hogy az illesztő stiftek, amik a két fél tengelyt nem engedik hogy egymáshoz képest elforogjanak eltörtek. Próbáld meg finoman kihúzni a baloldalit, aztán kinyomni a jobboldalit, de ha meg van szorulva akkor vigyázz nehogy eltörjön.
Sziasztok! 125-ös '92-es gépemen vacakol a power, arra gyanakodtam, hogy el van kokszolódva. A kiszereléssel addig jutottam, hogy a szelep bal oldalán lévő forgattyús házat leszereltem, jobb oldaláról a csavart kicsavartam, kipufogót leszereltem és itt elakadtam. Hogyan lehetne a power szelepet kiszerelni? Nektek milyen a poweretek, az enyém valamiért két fél darabból van és csak a bal oldali forog. Nem egy darabból kéne neki lenni, a rajzokon úgy néztem hogy egy darabból van.
A válaszokat előre is köszönöm!
Sziasztok kellene egy kis segitség a gondom annyi volna hogy a motorom üresben kiforog 11 ezerig de terhelésnél bármelyik fokozatban már csak 9 ezret forog még 1-esben is karburátort hiába állítok ugyan az a jelenség én inkább valami elektronikára gondolok Üdv mindenkinek.
Nem tudom,hogy neked a fojtás kivan-e kapva,de nekem nincs,és azért nem pörög 7.000 fölé!Nézd meg!