Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Zseniális dolgok vannak ezen a neten
http://www.tovatech.com/blog/2...
Ha működik... ennél 1ccerűbben nem lehet megcsinálni Lehet, a hatásfoka rosszabb, de ideje meg van...
Nagyon köszönöm!
Az ultrahangos tisztító jó cucc. Az első munkahelyemen, volt egy több száz literes, freonos mosó nyák tisztításra. De már a cég sincs meg.

Az apró és bezöldült kis réz baszokkal mit lehet kezdeni? (pl alapjárati fúvóka, tűszelep fészek)
Ezeket is érdemes főzni? Vagy elég megfürdetni a karbi tisztítóban?

Illetve az adott karburátorhoz tartózó kis baszokat az adott karbiba célszerű visszarakni, vagy nem gond ha összekeverednek?
Mondjuk látom, hogy te külön pakoltad az összeset.
Nem akarok károgni,de szerintem is jobb lenne halasztani,de ti mondjátok mi legyen,nem akarok èn lenni a rossz
A mostani helyzet,hogy főutakat is zártak le.Egy tíz perces eső is áradást okoz,mivel hetek óta sok eső esett.A hegyi utakon utelzáródást okoz a földcsuszamlás.Nem tudom mit csináljunk,de ha mèg esik sokáig szinte biztos hogy valahol felborul a menettervet.Nem szeretnèk a fogarasi úton egy földcsúszás miatt visszafordulni.A transalpina mèg veszélyesebb,a zt hamar le is zárják ha veszélyesnek itèlik valami miatt.Döntsetek mi legyen.Èn figyelem az időjárást,hogy mi törtènik az utakon.Majd tudósítók.
A mattulás normális mert a csapvízből kirakódik az ásványi anyag, csak az a baj hogy a furatokban is lerakódik. (ezért kell a desztvíz, sótlanított vagy ozmózisszűrt víz)
A Goldwing felújítók csak a sima főzést javasolták, de ott mondták a szódabikarbónát is. (működik, próbáltam)
Jelenleg van ultrahangos mosófolyadékom, azt használom.
na mentem
én rühellem az esőt, de magas hegységben sajna gyakori (én képes vagyok megázni még nyár közepén Horvátba menet is, de csak Plitvicénél
Alpokban is soxor jártam, ott is mindig elkap eső, persze nyárról beszélek.
Szóval hegyi túrán olyan, hogy "biztos nem ázunk meg" sztem nem létezik - csak szerencse létezik, ha az ember nem ázik meg

De az igaz, Arni tudja, mik ott a viszonyok.
Legyen igazad, de én motorozni, kirándulni szeretnék nem pedig túlélő túrára menni. A hegyekben az a pár mm eső is hegyoldalakat tud lemosni, vagyis a napok hetek óta tartó napi pár mm eső. Arni látja a helyi időjárást, híreket és neki is kétségei vannak. Tudom, hogy régóta készülünk erre a túrára de arra is gondolj, hogy nem csak mi leszünk az utakon és ismerősöktől hallottam, hogy arra felé a közlekedési kultúra még ott sem tart mint nálunk (erősebb kutya baszik) és ez tetőzve van rossz út és látási viszonyokkal.
Én a forralásos módszert használtam, ohne deszt víz, csak hagyományos, megvadítva kis mosóporral. Nagyon hatékony volt, de kikezdte a felületet is (ill. volna, ha sokáig hagyom benne, de láttam, hogy mattul, és gyorsan kivettem )
A vízkőoldó (a háztartási gépekhez való citromsavas, ami a gyengébbik változat a foszforsavas "igazihoz" képest) igen rövid idő alatt lemarta a kadmiumozott (vagy krómozott) fényes felületet. (még időben kivettem hogy több kárt ne tehessen)
Fábi, ezek nyári záporok... 3-5mm, az semmi.... és 28-30 fok meleg lesz, 20 éjszakai minimummal - meg fogunk rohadni a melegben
Keresgéltem én is anno de csak általános bölcsességek és orbitális baromságok váltogatták egymást, ezért kezdtem el nálunk népesebb és motorral jobban ellátott nemzetek szaktudásában kotorászni.
A legjobb, vita nélkül a fűthető ultrahangos mosó (ultrasonic cleaner néven emlegetik) a hozzá való mosószerrel, bár a legtöbb háztartásból bosszantóan hiányzik a megfelelő méretű berendezés. (a komolyabbak több milliós tételek, nem keverendők az Aldis 8e Ft-os gyűrű/nyaklánctisztítóval, próbáltuk, erre egyszerűen kevés)
A mosószeres folyadék minden lyukba/nyílásba befolyik és a nagyfrekvenciás rezgés miatt apró gázbuborékok milliói keletkeznek a vízben (kavitáció) amik bombázni kezdik a hozzájuk legközelebb levő szilárd felületet. (valóban működik, a munkahelyemen van egy ilyen 100 literes ipari cucc (sajnos nem hozzánk tartozik de néha hozzáférhető) amivel vízköves szűrőket, gépalkatrészeket, néhanapján karburátorsort és mlas féle BMW kormos szívósorát szoktunk mosni)http://youtu.be/Sv7RyfXRrNs
Ennek az otthoni változata az amit én is demonstráltam már itt, a desztillált vizes kifőzés. (villanyrezsó-fémvödör-drót és főz) Itt szintén a forrásban levő víz gőzbuborékjai dolgozzák meg a felületeket egész jó hatásfokkal. (tuningként Corega vagy hasonló műfogsortisztító tablettát szoktak a vízbe tenni, ennek az egyszerűbb változata a szódabikarbóna, lévén szinte ugyanaz)
Savakkal és egyéb vegyszerekkel nem célszerű támadni a karbit (pl. vízkőoldó) mert többféle fémalkatrész van a karbikban és egyik-másikat (réz és hasonlók, kadmiumos csavarok, a rugó a pill.szelep tengelyén) megmarja a savas közeg és oxidálódni/rozsdásodni fog. (tapasztalat)
A végső lehetőség a mosószeres/"karbitisztító folyadékos" áztatás, aztán csiszatolás és kompresszorral fújkálás de ez rendkívül időrabló és nem igazán hatékony.
Az van ha kell holnap feladom az elektronikát próbára
csak küldj címet emailre
Ha nem lesz jó a motor gyere Omegával.
Te hol tudtad megnézni a jövő heti romániai időt? Én, ahol szoktam nézegetni, ott csak magyar településekre van előrejelzés (met.hu)
Békéscsaba van legkeletebbre, oda semmi eső Vasárnaptól...
Nagy esély van rá,hogy nem lesz jó a motorom. Sajnos ma még hozzájött a problémához,hogy eltűnik időlegesen a szikra is a 2-es,3-as hengeren. Holnap megcserélem a trafókat,így talán ki tudom szűrni a hibát(pedig kimértem és rendben voltak az értékek Lehet gyújtás elektronika szar? ),pénteken berakom az új tűszelepeket. Holnap reggel 3-kor lesz kelés. Iskolaszünet van,és még többet kell dolgozni.
Azèrt tettem a vidit,hogy lássátok mi a helyzet.Szerintem is jobb elhalasztani,mert szar időt mondanak jövőhèten
Néztem én is az előrejelzést. Erre a hétvégére jó időt mond aztán egyre durvább. Jövő hét második felére szerdától folyamatos felhőszakadás jégeső... Biztos jó ötlet minden nap szarrá ázva motorozni?
Mondj valamit,mi a helyzet?
Meglátjuk
Remélem, jövő szerdáig rend lesz...