10 éves kor felett kezdődik a gondtalan előző évek megfizetése, amit én is csinálok. (amíg "ennek nem volt semmi baja, csak tankoltam és olajat cseréltem" addig a fizika és a kémia azért teszi a dolgát, még ha nem is látni)
Fékolajat két évente kell cserélni, előírja a gyártó. (szinte mindegyik)
A legpengébb "gyárilag élettartam" fagyállókra is azt nyilatkozta nem egy szerviz hogy max. 4-5 évente azt is célszerű kicserélni.
Lehet ezzel vitatkozni de a valóság akkor is csak ez.
Nekem 9 éves a gép, hűtő soha, fekolaj 6 éve cserélve... akkor én is trehany vagyok?
Minden szíj, gombfej, csukló fekktarcsa eredeti, 170 ekm.
Akkor azt mondod, hogy a következő 100 e lesz kritikus?
Igen,most mondta,az első áthaladáskor mérik a versenyzők idejét,és onnantól már csak a szakaszért hajtanak.így viszont már nem verseny,akár else indultak volna.
Itt már nem. Csak a sprinterek versenyeznek,mindenképpen be fog jönni. Ez így szokás. Ha valami gáz lesz.egyszerűen megállnak,és megvárják. De ezt mondták is az elején.
Ezért kérdeztem tegnap hogy hogy dolgozol. Ma ismét este 6-tól leszek holnap reggelig, ha van kedved motorozni akkor 6 után a Lindéig eljöhetsz érte.
(mondanám hogy előtte elviszem de a pözsóval megyek mert reggel otthagyom a szervizben, viszont igyekszem a lehető legrövidebben összefékolajozni az utat)
Hm.
Valóban kellemetlen hogy néha kib&szik velem és tud is időzíteni, nem is rajongok érte mint járműért de azt én olyanra mondanám amin ugyanaz a hiba jön elő rendszeresen.
Én inkább úgy fogalmaznék hogy el kell gondolkodni rajta hogy mi az ami 16 évesen és min. 278e km(?) után még nem lett kicserélve rajta, mivel ezek inkább a kor és az elhanyagoltság miatt (fékolaj és fagyálló csere elhagyása éveken keresztül, csak a szokásos dolgok cserélgetése mehetett)
Szomszédomnál szép példa az újonnan vett Fiat Doblo family (1,4 benzin) ami most 9 éves még nem volt se fékolaj, se fagyálló de még gyertya sem cserélve 100e km után, csak légszűrő, olaj-olajszűrő. (azt is onnan tudom mert én szoktam csinálni)
Nemrég jött hogy nem kéne ebben cserélni gyertyát? Mert az még nem volt.
Kivettem az egyiket, nem irídium hanem sima és már eléggé szét volt égve. A többiről le sem lehetett venni a pipát mert rásült a gumi a gyertyára vagy a hengerfejre. (mondtam neki hogy forduljon szerelőhöz mert én nem b&szakszok vele)
Mikor már sokadszorra kérdeztem a fagyállót akkor mondta hogy a szerelő nézte és nincs is leürítő csap rajta és a csövek bilincsei is roppantottak úgyhogy ebből nem lehet leengedni a vizet és nem is kell mert a mostani autók már ÉLETTARTAM feltöltésűek, szóval felesleges cserélni. A kezébe nyomtam egy fagyállós dobozt hogy nézze meg hogy ilyen színű-e a tartályban a cucc (rozsdás barna retyó) erre mondta hogy nem ilyen de nem baj mert -40 fokig most is jó.
A fékolajnak meg öntöttek utána, azt sem kell cserélni mert zárt rendszerben van és a gyári fékolaj ugye örök életű. (van 3 gyereke és addig ijesztgettem a biztonsággal hogy azt csak lecseréltette)
Na a pözsó is valahogy így üzemelhetett.
Fékolajat két évente kell cserélni, előírja a gyártó. (szinte mindegyik)
A legpengébb "gyárilag élettartam" fagyállókra is azt nyilatkozta nem egy szerviz hogy max. 4-5 évente azt is célszerű kicserélni.
Lehet ezzel vitatkozni de a valóság akkor is csak ez.
Minden szíj, gombfej, csukló fekktarcsa eredeti, 170 ekm.
Akkor azt mondod, hogy a következő 100 e lesz kritikus?
Neked inkább valami háromhengeres 507i vagy 509i elég lenne. (esetleg egy bigblokkos 712i négy hengerrel)
(mondanám hogy előtte elviszem de a pözsóval megyek mert reggel otthagyom a szervizben, viszont igyekszem a lehető legrövidebben összefékolajozni az utat)
Valóban kellemetlen hogy néha kib&szik velem és tud is időzíteni, nem is rajongok érte mint járműért de azt én olyanra mondanám amin ugyanaz a hiba jön elő rendszeresen.
Én inkább úgy fogalmaznék hogy el kell gondolkodni rajta hogy mi az ami 16 évesen és min. 278e km(?) után még nem lett kicserélve rajta, mivel ezek inkább a kor és az elhanyagoltság miatt (fékolaj és fagyálló csere elhagyása éveken keresztül, csak a szokásos dolgok cserélgetése mehetett)
Szomszédomnál szép példa az újonnan vett Fiat Doblo family (1,4 benzin) ami most 9 éves még nem volt se fékolaj, se fagyálló de még gyertya sem cserélve 100e km után, csak légszűrő, olaj-olajszűrő. (azt is onnan tudom mert én szoktam csinálni)
Nemrég jött hogy nem kéne ebben cserélni gyertyát? Mert az még nem volt.
Kivettem az egyiket, nem irídium hanem sima és már eléggé szét volt égve. A többiről le sem lehetett venni a pipát mert rásült a gumi a gyertyára vagy a hengerfejre. (mondtam neki hogy forduljon szerelőhöz mert én nem b&szakszok vele)
Mikor már sokadszorra kérdeztem a fagyállót akkor mondta hogy a szerelő nézte és nincs is leürítő csap rajta és a csövek bilincsei is roppantottak úgyhogy ebből nem lehet leengedni a vizet és nem is kell mert a mostani autók már ÉLETTARTAM feltöltésűek, szóval felesleges cserélni. A kezébe nyomtam egy fagyállós dobozt hogy nézze meg hogy ilyen színű-e a tartályban a cucc (rozsdás barna retyó) erre mondta hogy nem ilyen de nem baj mert -40 fokig most is jó.
A fékolajnak meg öntöttek utána, azt sem kell cserélni mert zárt rendszerben van és a gyári fékolaj ugye örök életű. (van 3 gyereke és addig ijesztgettem a biztonsággal hogy azt csak lecseréltette)
Na a pözsó is valahogy így üzemelhetett.