hali.
1. adj emilt
2. alul próbáld meg légteleníteni a kuplungot nekem bejött.
3. nagyon szét kell bontani tökig. 6os yzf 750 váltó kb 5mm szélesebb a lánckerék kihajtásnál és nem lehet a szimeringet berakni rendesen. Az van bent körbeszilóztam.
Sziasztok,
Van néhány kisebb, nagyobb problémám a motorral (87-88 Fzr 1000 Genesis), amikre a segítségetek, illetve infót kérnék. Jelenleg megoldandó:
- szükségem lenne egy service manualra (akkor lehet nem is lenne ennyi kérdésem )
- eléggé kinn fog a kuplung, lehet ezen állítani? Ha igen, akkor hol, hogyan?
- ha egyenesen megyek a motorral, akkor a kormányt kicsit jobbra kell fordítanom. A kormány átalakításhoz levettem a felső kormánykiflit, az alsóban fixen voltak a teleszkópszárak. Most összerakás után vettem észre ezt a problémát. A kormánykifli is el van fordulva, tehát nem az esetleg görbe kormány vagy elfúrt konzol miatt van. Megbontás előtt már nem emlékszem, hogy ilyen lett volna, eddig nem tűnt fel. Lenne erre valami megoldás?
A szezon után megoldandó (esetlegesen):
Hirtelen gyorsításnál, 5-6000 fordulaton az 1-es sebességet kidobolja, illetve 2-esben néha rángat is. Ha váltó javításra adnám a fejem, akkor mire számíthatók? Új fogaskerekek/bontott váltót esetleg 6-os váltó? Mennyire kell szétbontani ehhez? Milyen egyéb alkatrészt kell illetve érdemes ilyenkor cserélni?
Kicsit, hosszú lett, de előre is köszönöm!
Ott nem nyomhatná ki hanem túlnyomás esetén a hűtősapkát kell(ene) megemelnie a rugó ellenében és a kiegyenlítő tartályon keresztül elengednie a vizet.
Én kicserélném a kettes gyertyáját, meghúznám a gumicső bilincsét, megnézném a hűtősapka tömítését, feltölteném teljesen fagyállóval (ha kell) és beindítanám, majd megvárnám míg felmelegszik és figyelném a kiegyenlítő tartályt.
Megvárnám hogy mit mutat a hőfokmérő (felmegy-e a piros tartományba) és leáll-e a bekapcsolt ventilátor.
Ha a felületek jók, akkor ezzel a hf. tömítéssel jónak kell lennie. (ez alu hengerfej, elrepedni nem szoktak)
Az a tömítés jó.
Viszont azt nem ártana tudni hogy a kettesen mi volt az a nedvesség, mert lehet hogy csak egy hűtősapkát kell cserélned. (ezért kérdeztem hogy forr-e a víz vagy csak folyik ki a túlfolyón a kiegyenlítő tartályból)
Ja a hűtő felső gumicsöve mellett tolja ki a vizet, ahogy melegszik, nyilván egyre nagyobb nyomással. Addig nem akartam járatni 3. hengerrel, hogy felforralja a vizet, de szerintem eljutnánk odáig rövid időn belül.
Fehér füst nincs, tehát az égéstérbe nem jut be a víz, illetve a 2. henger mivel nem megy oda bejuthat. Ott a gyertya nedves volt, de azt nem néztem meg hogy víz vagy benzin.
Először az 1. és a 2. henger sem ment, de gyertya csere után az első elindult.
Az ebay-ről rendeltem tömítést hozzá. A szerelési útmutató szerinti nyomatékkal és meghúzási sorrenddel húztam le a csavarokat. Gátszakadás nem volt, repedést nem láttam a szemrevételezés során.
Síkoltatni véleményem szerint szükséges volt, mert az előző szerelő kókányolása miatt a víz és az olaj járatok be voltak szűkülve, így szerintem a hengerfej túlmelegedett, a kenés hiánya miatt a vezérmű tengely felfekvő felületén bemaródások keletkeztek, stb, stb.
Ahogy Dr. Fegya is, én is azt kérdezném: Ilyen nyomott fém hf. tömítést tettél bele vagy esetleg csináltattál tömítésesnél?
Ha a felületek sértetlenek és ilyen tömítéssel van szerelve, akkor gyakorlatilag elpusztíthatatlan az FZR blokk. (azon a részen)
Ha csináltatott tömítéssel kísérleteznek az nem feltétlenül lesz rossz de van hogy a nem megfelelő vastagság miatt kompresszióhiány és a tömítetlenség miatt forralni kezdi a vizet. (tömítőpaszta meg nem kell oda)
A képeken (600-as FZR) egy ilyen eset látható.
Hali !Nem nyomás próbázták le a hengerfejt nem e gát repedt?Mennyivel húztad le(manual 38Nm)milyen tömítést raktál bele?Síkoltatni nem szerencsés ezeket
Üdv Mindenkinek!
Technikai segítséget kérnék hozzáértő, tapasztalt szerelőktől.
A problémaköröm a 91-es évjáratú FZR 1000 exup típusú motorommal adódott.
Hengerfejtömítést kellett cserélnem, mert a kipufogógázt bedolgozta a hűtővízbe és a nyomásnövekedés miatt folyt a hűtővíz, illetve némelyik henger nem dolgozott rendszeresen.
Szétszedtem a gépet, leszedtem a hengerfejet, szétszedtem, lepucoltam a szelepeket, síkoltattam, majd összeraktam. A tőcsavarok nem lettek kicserélve.
Összerakás után ugyan az a problémám, bedolgozik a vízkörbe a kipufogógáz, így folyik, továbbá nem megy a 2-ik henger.
Lehetséges megoldás lehet-e az, hogy egy kicsit nagyobb nyomatékkal ráhúzok a hengerfej csavarokra, vagy lökjem az árokba és gyújtsam fel az egészet.
Hozzáteszem, hogy korábban a spéci motorszerelő nem cserélte ki a hengerfejtömítést, hanem tömítővel nyomta ki mindkét oldalról és úgy húzta össze, persze a víz és az olajjáratokat ezzel el is tömítette. Ezért gondoltam, hogy megpróbálom magam a szerelgetést. Az is megfelelne, ha valaki tudna egy megbízható szerelőt, aki felelősséget is tud vállalni a munkájáért, az is járható út lenne számomra.
Előre is köszi a válaszokat!
Tanyo
Vennék de hátsóra nekem nincs. (semmilyen mislen) Ennek viszont esik az ára (nemrég még 42e volt) ha megint lemegy 38-ra akkor megrendelem az elsővel együtt. (az euró árfolyammal változik szinte napi szinten az ára)
József, nem ismeri a múlt 7 top storyját
Hely: tengerpart Idő: este Csaj: 10 pontos
Adott Csövinek prospektust, és megpróbáltunk jópofizni vele
valamit gagyogott horvátul, de szépen mosolygott hozzá erre Csövi:
- dú jú spík englis?
- jesz áj dú
- erre mi összenéztünk, és elkezdtünk röhögni
1. adj emilt
2. alul próbáld meg légteleníteni a kuplungot nekem bejött.
3. nagyon szét kell bontani tökig. 6os yzf 750 váltó kb 5mm szélesebb a lánckerék kihajtásnál és nem lehet a szimeringet berakni rendesen. Az van bent körbeszilóztam.