A tiédbe viszonylag egyszerűen de kell hozzá egy "célszerszám" belenyúlni a szárba ha alul elforog a csavar.
-Stabilan feltámasztod a gépet (én fel szoktam lógatni a garázsban a gerendára de bárhogy jó ha megáll egyenesen és kiveheted az első kereket)
-a telószár tetején kicsavarod a "kupakot" (a rugó nyomja belülről ezért óvatosan, de nem kell félni tőle)
-rugó ki a szárból (lassan, mert folyni fog róla az olaj)
-kiveszed a kereket
-sárvédő le
-féknyergek le
-a teló legaljában függőlegesen ahol a tengely is van, találsz egy nagyobb inbuszcsavart, ha szerencséd van akkor ha tekered ki akkor kijön, ha nem akkor elforog. Ekkor jön a "célszerszám" amivel bele kell nyúlni a szárba felülről (pupu megmondja hogy hányas anya van ráhegesztve egy hosszú szárra, én nem emlékszem) és ellentartani amíg kitekered lent a csavart (tegyél alá valamit mert elkezd lefolyni az olaj a szárból ha van benne)
-felhúzod a szimering porvédőjét
-kiveszed a biztosító "drótot" és az alátétet a szimering tetejéről
-határozottan meghúzod lefelé a teló alsó részét (le fog jönni az egész, a szimering vszeg. fent marad a száron)
-kiveszed a szárat a villahídból (meglazítod a két csavart alul-felül és a szárat forgatva húzod lefelé)
-elmosod a szárat és az alsó részt mert tele van olajos fekete takonnyal (benzin is jó mert az elpárolog belőle a végén)
-megnézed hogy a száron a csúszóperselyek (szemre) mennyire kopottak (egyszínű az a "gyűrű" vagy fényesre kopott valamelyik fele?)
-beletolod a szárat az alsó részbe és alul (új rézalátéttel/tömítő pasztával)visszahajtod az inbuszcsavart és belülről ellentartva ha kell meghúzod nememlékszemhány Nm-rel (de ha odaérsz megmondom)
-megolajozod a szimering élét és ráhúzod az új szimeringet a szárra, itt vagy baromi ügyesen körkörösen belenyomod (ütögeted )a helyére (nem könnyű és baromira nem szakszerű de láttam már ilyet) vagy egy megfelelő átmérőjű és hosszú csővel óvatosan beütöd a helyére (a szár épségére végig nagyon vigyázol nehogy megsértsd )
-ráteszed az alátétet majd a rögzítő "drótot" és a porvédőt
-ELLENŐRZÉS: függőlegesen tartva a telót kihúzod a szárat teljesen majd gyengéden összenyomod, könnyen, szinte magától kell végállásig mennie, nem szorulhat sehol (ha valahol igen akkor valószínűleg kicsit görbe a szár) elfordítod a szárat (a csövet) 90 fokkal és megismétled, aztán megint amíg körbe nem érsz
-visszateszed a szárat a helyére és rögzíted a két csavarral a villahídon majdmondomhány Nm-rel (ha esetleg nem sikerült volna meghúzni az inbuszcsavart mert épp nem tudtad stabilan rögzíteni a szárat akkor most ezt megteheted )
-beleöntöd a nagyon olcsó vagy a drágább telóolajat (a mennyiséget majd mondjuk)
-beleteszed a rugót
-megfelelően nyugodt és kipihent állapotban visszateszed a zárócsavart a tetején a rugó ellenében (nyugodtan és ügyesen könnyen megy )
-féknyereg-sárvédő-kerék de még nem húzod meg a tengelyt
-párszor megnyomkodod az elejét hogy mindenki a helyére igazodjon
-meghúzod a tengelyt
Asszem ennyi. (ha kérdés van akkor persze segítünk)
Az ötlet jó de nekem tudnom kell a pontos dátumot mert műszakbeosztás függő. (és a jövő hónap elejétől sajnos ez jelentősen felborul )
Nálunk már sokan beírták magukat előre, így én csak lehetséges vendég lennék.
-Stabilan feltámasztod a gépet (én fel szoktam lógatni a garázsban a gerendára de bárhogy jó ha megáll egyenesen és kiveheted az első kereket)
-a telószár tetején kicsavarod a "kupakot" (a rugó nyomja belülről ezért óvatosan, de nem kell félni tőle)
-rugó ki a szárból (lassan, mert folyni fog róla az olaj)
-kiveszed a kereket
-sárvédő le
-féknyergek le
-a teló legaljában függőlegesen ahol a tengely is van, találsz egy nagyobb inbuszcsavart, ha szerencséd van akkor ha tekered ki akkor kijön, ha nem akkor elforog. Ekkor jön a "célszerszám" amivel bele kell nyúlni a szárba felülről (pupu megmondja hogy hányas anya van ráhegesztve egy hosszú szárra, én nem emlékszem) és ellentartani amíg kitekered lent a csavart (tegyél alá valamit mert elkezd lefolyni az olaj a szárból ha van benne)
-felhúzod a szimering porvédőjét
-kiveszed a biztosító "drótot" és az alátétet a szimering tetejéről
-határozottan meghúzod lefelé a teló alsó részét (le fog jönni az egész, a szimering vszeg. fent marad a száron)
-kiveszed a szárat a villahídból (meglazítod a két csavart alul-felül és a szárat forgatva húzod lefelé)
-elmosod a szárat és az alsó részt mert tele van olajos fekete takonnyal (benzin is jó mert az elpárolog belőle a végén)
-megnézed hogy a száron a csúszóperselyek (szemre) mennyire kopottak (egyszínű az a "gyűrű" vagy fényesre kopott valamelyik fele?)
-beletolod a szárat az alsó részbe és alul (új rézalátéttel/tömítő pasztával)visszahajtod az inbuszcsavart és belülről ellentartva ha kell meghúzod nememlékszemhány Nm-rel (de ha odaérsz megmondom)
-megolajozod a szimering élét és ráhúzod az új szimeringet a szárra, itt vagy baromi ügyesen körkörösen belenyomod (ütögeted
-ráteszed az alátétet majd a rögzítő "drótot" és a porvédőt
-ELLENŐRZÉS: függőlegesen tartva a telót kihúzod a szárat teljesen majd gyengéden összenyomod, könnyen, szinte magától kell végállásig mennie, nem szorulhat sehol (ha valahol igen akkor valószínűleg kicsit görbe a szár) elfordítod a szárat (a csövet) 90 fokkal és megismétled, aztán megint amíg körbe nem érsz
-visszateszed a szárat a helyére és rögzíted a két csavarral a villahídon majdmondomhány Nm-rel (ha esetleg nem sikerült volna meghúzni az inbuszcsavart mert épp nem tudtad stabilan rögzíteni a szárat akkor most ezt megteheted
-beleöntöd a nagyon olcsó vagy a drágább telóolajat
-beleteszed a rugót
-megfelelően nyugodt és kipihent állapotban visszateszed a zárócsavart a tetején a rugó ellenében (nyugodtan és ügyesen könnyen megy
-féknyereg-sárvédő-kerék de még nem húzod meg a tengelyt
-párszor megnyomkodod az elejét hogy mindenki a helyére igazodjon
-meghúzod a tengelyt
Asszem ennyi.
Nálunk már sokan beírták magukat előre, így én csak lehetséges vendég lennék.
Jobb lenne egyedül menni.No majd meglátom