A rozsdás retyó (pözsó) nekem is megvolt, konkrétan annyira hogy mikor megvettem (~1,5 éve) és lecseréltem azután is egyből ugyanolyan színű lett az új.
Pl. a kiegyenlítő tartály műanyag aljába konkrétan bele volt gyógyulva a rozsda, mikor cseréltem akkor slaggal átmostam az egész hűtőrendszert de hiába, barnás-retkes maradt.
Most a nyáron kilyukadt (átrohadt) az olajhűtő és telenyomta olajjal a hűtőrendszert, így ténylegesen nagymosást kellett tartani a hűtőkörben.
Leengedtem az olajos (továbbra is rozsdás-barna) vizet beleöntöttem egy flakon hűtőtisztítót (http://www.olajshop.hu/wynn-s-...) majd vízzel feltöltve járattam az udvaron kb. egy órát.
Megint leengedtem a vizet de a csövek belső fala még mindig érezhetően olajos volt, ezért miután lehűlt a motor átmostam vízzel majd még egy flakon mosó bele és járattam még egy órát. Ezt leengedve már eltűnt az olaj a csövek belsejéről de még mindig halványbarna volt a víz. Maradt még fél flakon hűtőmosó a Goldwingból még régebbről, azt is beleöntöttem és még fél óra edzés az udvaron.
Ezt leengedve már egész tiszta víz folyt így jónak minősítettem és feltöltöttem -15 fok körüli fagyállóval.
Utána is szép tiszta volt a víz a tartályban (se olaj se semmi) most ősszel leengedtem (szép tiszta rózsaszín volt) és feltöltöttem -35 fokossal, így jó lett.
A kiegyenlítő tartályt levettem és feltöltöttem vízkőoldóval majd hagytam dolgozni órákon keresztül. A második feltöltés után kijött belőle a rozsda, átmosva tiszta lett teljesen az is.
Az olajhűtőt valószínűleg az évek óta nem cserélt és így elsavasodott fagyálló marta szét, sajnos tartok tőle hogy rövidesen a hűtőrendszer többi része is elkezd majd szivárogni, nem tudom hogy hány éve nem cserélhettek benne fagyállót. (de hogy 2-3 évente nem cserélgették az biztos)
Amúgy teljesen meg vagyok vele elégedve, van, talán a generátor van eldugva kissé,de amúgy amihez kell jozzáférek,ha meg olyan gond akad úgyis szerelőműhwlybe kell vinni,a tartályt is ki tudtam szerelni fél óra alatt csak a szűrőt és index+lámpa elwktromikát kellett kikötnöm,úgy már ki tudtam nagy nehezen forgatni a tatrtályt
Már vagy 5-ször átmosattam,annyira barna rozsdás volt a víz benne,most tiszta fagyálló van benne,de még így is ha leemgedném tuti nem lenne tiszta, nyáron tervbe van vezérmű vízpumpa csere akkor jobban szétbontom a vízkört,mert a pumpa mögöti O gyűrűnél szivárog és a tartály is ocsmány belülről,nem tudom vegyek tisztító aadalékot vaagy csak öntsek bele vízkőoldót
Találtam egy érdekes oldalt ahol az életkörülményeket hasonlíthatjuk össze a világ több országában.
Legutóbbi elmélkedésünk okán egy példát "Magyarítottam" apámnak (Székesfehérvár-Genf) felteszem ide is.
Persze hogy eltér, ez már az energy motor.
1.kép: melegszívó cső fent, így az ok.
2.kép: van azon sok minden de gondolom fekete izére gondolsz (szénszűrő a tankból jövő benzinpárához, nincs vele dolgod)
3.kép: nem kéne, az ott olyan üres. (cserébe hozzáférsz az ablaktörlő mechanizmushoz)
Ahogy nézem eléggé eltér az enyém,szóval nem tudom mit keressek ,most időm sincs megnézni jobban
a 2 képen az mi lenne?
A 3 képen ott van a venntilátor,ott nekem tök üres,nem kéne ott lenni vali pollen szűrőnek?
Ha lesz több időm átböngészem a manualt
Jut eszembe!
Nekem később fel lett téve (zöld nyíl) egy Golf 1 hátsó ablakmosó tartály szivattyústól (még anyámékéból maradt meg) mert a gyáriból állandóan elszivárgott az ablakmosó folyadék. (gyanúm szerint el lehetett repedve alul de mivel állat helyen van és a fél autót szét kellett volna szedni hozzá hogy kivegyem, így egyszerűbb volt beépíteni egy másikat)
A másik ami fontos hogy gyorsan legyen fűtés.
A sárga körben a flexibilis alu-papír cső ami a kipufogósorra van vezetve hogy onnan szívja a meleg levegőt.
Rengeteget számít de előszeretettel leveszik róla. Nekem is utólag kellet feltennem, még talán valamelyik régebbi autómhoz vettem (autósboltban lehet kapni, nem komoly összeg) és abból maradt meg egy darab.
A másik ok még a termosztát hiánya vagy az elvízkövesedett fűtőradiátor lehet. Megesik még hogy hiába tekergeted a fűtésszabályzót, a bovden nem húzza a fűtéscsapot mert vagy ki van akadva a rögzítő műanyag patent vagy eltörött a bovden (drót) a csapnál. (a műszerfal alatt van, elég sz&r hozzáférni)
Vagy.
A motorháztető jobb sarkában ahol a csuklópánt van, ott megy fel az ablakmosó gumicsöve a spriccnikhez. Nekem ott volt egy kicsit összenyomódva és ugyanez volt a jelenség. (kicseréltem egy másik csőre amit csak elvezettem a sárvédő tetején)
A másik lehetőség hogy el vannak vízkövesedve a fúvókák. Kis vízkőoldóba beáztatva olyan lesz mint az új.
A fűtés pedig kimondottan jó volt.
Ábrus vagy?
Lenne 2 kérdésem a R19-cel kapcsolatban
1.A ablakmosó pumpa épphogy felpisil a szélvédőre vagy 30cm,sajnos elég gyenge,próbáltam cserélni de amit küldtek nem működött,ami benne van Clio-é,de sokadik ablaktörlés után nyomja csak a löttyöt,visszaenged,meg szerintem a szórófejen lévő lyukak elég nagyok
2.A fűtés a tiedbe nem volt gyenge?Azt olvastam hogy eléggé elméretezték
Pl. a kiegyenlítő tartály műanyag aljába konkrétan bele volt gyógyulva a rozsda, mikor cseréltem akkor slaggal átmostam az egész hűtőrendszert de hiába, barnás-retkes maradt.
Most a nyáron kilyukadt (átrohadt) az olajhűtő és telenyomta olajjal a hűtőrendszert, így ténylegesen nagymosást kellett tartani a hűtőkörben.
Leengedtem az olajos (továbbra is rozsdás-barna) vizet beleöntöttem egy flakon hűtőtisztítót (http://www.olajshop.hu/wynn-s-...) majd vízzel feltöltve járattam az udvaron kb. egy órát.
Megint leengedtem a vizet de a csövek belső fala még mindig érezhetően olajos volt, ezért miután lehűlt a motor átmostam vízzel majd még egy flakon mosó bele és járattam még egy órát. Ezt leengedve már eltűnt az olaj a csövek belsejéről de még mindig halványbarna volt a víz. Maradt még fél flakon hűtőmosó a Goldwingból még régebbről, azt is beleöntöttem és még fél óra edzés az udvaron.
Ezt leengedve már egész tiszta víz folyt így jónak minősítettem és feltöltöttem -15 fok körüli fagyállóval.
Utána is szép tiszta volt a víz a tartályban (se olaj se semmi) most ősszel leengedtem (szép tiszta rózsaszín volt) és feltöltöttem -35 fokossal, így jó lett.
A kiegyenlítő tartályt levettem és feltöltöttem vízkőoldóval majd hagytam dolgozni órákon keresztül. A második feltöltés után kijött belőle a rozsda, átmosva tiszta lett teljesen az is.
Az olajhűtőt valószínűleg az évek óta nem cserélt és így elsavasodott fagyálló marta szét, sajnos tartok tőle hogy rövidesen a hűtőrendszer többi része is elkezd majd szivárogni, nem tudom hogy hány éve nem cserélhettek benne fagyállót. (de hogy 2-3 évente nem cserélgették az biztos)