Főleg napi ügyintézős volt, de mentem vele mindenhova télen-nyáron. (pl. Törökbálintra a Red Baronba motorokat nézegetni)😸
Akkoriban ínség volt és nem is volt más közlekedésre, csak ez.
Nem, mert annyira távol volt hogy nem is gondoltunk rá. inkább vágytunk a brancs-ban lévő idősebb haver 250/1-esére, azt megtapogathattuk körbenézhettük meghallgathattuk, hogy brummog, és arra vártunk hogy olyan idősek lehessünk, hogy olyat vegyünk, de addigra már ETZ lett. Nekem 750-es yamaha meg egli kawa volt a falamon 10en évesen 😁
Nekem ott lett tele a hócipőm, mikor már az utángyártott alkatrészek kerültek bele (mivel mást már nem nagyon lehetett venni hozzájuk) azokkal tényleg megbízhatatlan lett az MZ. (ez sajnos ma is igaz, nagyon nehéz jó minőségűt találni a keleti szektor gépeihez, ráadásul ma már nem is olcsók)
2010-ben adtam el 75e Ft-ért. Az óra 72e km-t mutat, de csak azért, mert annyinál cseréltem ki egy Skoda 120-as 180-as km órájára.😸 (azzal még mentem vagy 24e km-t, eladáskor tettem vissza ezt az eredetit)
Nekem 94-től volt ETZ250-em (87-es) 97-től meg a 150-es (az 88-as)
A 250-esen egyszer leforgott a kuplung, de aztán megfelelő nyomatékkal meghúzva (apám megtépte) többé nem volt vele baj. Egyszer (bár tartósan) a gyertyakábel szívatott, ahogy kidörzsölődött a vázon, így néha leállt ötletszerűen. Egy estig tartó szerelésnél sikerült kiszúrni, onnan nem volt vele más baj. A 150-essel baromi sokat mentem, kb. 96e km volt benne mikor eladtam. (17e körül volt, mikor vettem) Ezen a váltó golyóscsapágyait kellett cserélni 70e környékén, szinte kézzel szét lehetett szedni őket annyira elkoptak, meg a kuplunglánc és a kislánckereke fogyott el. Nem nagyon mondhatok rájuk rosszat, a 150-esre max. annyit hogy baromira nem ment. 😸
Igen, mástól is hallottam ilyet. Nagybátyám lement a nagy ETZ-vel görögbe, meg a haver faterja is a nagy Trophyval. Nem vonom kétségbe a megbízhatóságukat amikor még újszerű állapotban voltak, de az enyém is pöpec volt, mindig figyeltem rá, nem gyilkoltam, mégis széthullott mindig.
Oké hogy reálisan nem lehetett, de szerettél volna olyat. Még 10 éves sem voltam, de az Autó-Motorban a Honda CB750 képét összenézve az MZ TS 250-nel, valahogy nem az utóbbiért kezdtem el rajongani. 😺
30 évvel ezelőtt én se, de 44 éve igen, ilyenre vágytam. Sor4 motort csak a Balcsin láttam, meg képen, el sem tudtam képzelni, hogy olyanom legyen - mivel nem is lehetett.
Hát én nem látok benne semmit... talán azért, mert mikor én motorozni kezdtem 84-ben, ez szemétnek számított, nem retro műkincsnek 😁
és valójában tényleg egy fos volt, mint motor. Attól, hogy közben elugrott 40 év, attól az én szememben nem nőtt semmit.
Pannonia T5-t lábon vittem ki 86 körül a MÉH-be, ma az is ökör árú lenne.
Persze most divat ilyen öreg vackokkal menőzni, azért adnak annyi pénzt érte... ilyen szemmel nézve egy ma lesajnált 300 ezres FZR-ért is fél vagyont lehet majd kapni 40 év múlva.
Ha kicsit is izgatna ez az oldtimer hobbi, mindenképp olyanra szánnék időt, ami a maga idejében is jó volt. pl. Cső béemvéje 😁de az még az én Babettámnál is lassabban készül 😅
Babszi ment, mikor elhoztuk, azóta nem hiszem, hogy sokat romlott a száraz zárt garázsban - de ez majd kiderül tavasszal, talán
30 évvel ezelőtt én valahogy nem (tegye fel a kezét aki igen 😹) ETZ-re/Jawa-ra vágytam, hanem BÁRMILYEN CBR/ZXR/GSXR/FZR-re. És hogy hány Simsont/MZ-t/bármit adtam volna egy bármilyen szakadtért ezek közül? (ahányat csak össze tudtam volna szedni)
Épp a napokban néztem egy 92-es CBR1000F hirdetést, full gyári gép ausztriából 399e Ft-ért. (tök rendben volt, gyári kék-grafit színben)
Szeretem a régi autókat-motorokat, de ami ezekkel megy mostanában, az már baromság. A Jawa simán felvenne 400e Ft körül úgy (kerekek-dobok önmagában 200e, 12V generátor 60e+apróbb cuccok, átírás, stb.) hogy csak használható és valahogy kinéző állapotban lenne (nyilván a saját korlátaival: 14Le, olajkevergetés minden tankolásnál....)
Ha még fényezni is kéne, az pfffff......
Kíváncsi vagyok hogy előbb-utóbb vissza áll-e a világ a normális kerékvágásba ezen a téren.
Tényleg irreálisan magas árakon hirdetik ezeket a gépeket. Mindig egy pár éves tévéműsor jut eszembe amikor meglátok egy MZ vagy Szimó hirdetést. A BrDM-2 volt a riport alanya, megjegyezte a kommentátor hogy annak idején mennyire komoly technika volt, most meg ipari hulladéknak számít a páncélteste. Na kb ugyan ez a helyzet ezekkel a szarokkal. Hihetetlen. A 250-es ETZ-vel nem lehetett megtenni 500km-t meghibásodás nélkül. Lepörgött a kuplung, vagy megette a sebességmérő kihajtást, eltörött a léptetővilla, szétrepedt a láncvédő burkolat hátul, zabálta a bowdeneket meg a szimmerringeket. Meg vihettem fúratni két évente. A rossebnek se kéne. Most meg 500e-ért mennek. Hát menjenek csak, minél messzebb ! :D
Ezen röhögök (kínomban) már vagy egy éve. Kizárólag azért adtam el az Exupomat mert beütött a krach a családban, ha nem lett volna muszáj biztos hogy megcsinálgatom szép lassan. De nem mondtam le róla, sőt lehet hogy még idén tudok venni egyet.
Nem kell hozzá bolond újgazdag gyűjtő, szinte bárki megveszi, aki lát benne valamit.
Simson S51 1,3M-ért, CBR 1000F meg 399e-ért???? Vagy olvasom hogy: ETZ250-be VFR750/800-at BESZÁMÍTOK!!!!! Vagy mint nekem az FZR-ért (nem hirdetem, csak megkerestek) egy 125-ös MZ Trophy-t, meg egy Simson Swalbe-t kínálgattak???? HÁT MI AZ ISTEN F&SZA VAN ITT?????
Őrület hogy mennyiért mennek ezek a szarok manapság....pedig ebben tökéletesen egyetértünk, hogy egy fillért nem érnek a "nyugati" gépekhez képest.
Alkatrészt szedegetek össze hozzá, de már a harminc éve a tyúkól mögött rohadó, papírok nélküli, hiányos hulladékért is elkérnek 3-400e körül, míg a tűrhetően sz&r állapotú, lepattant külsejű de valamilyen papíros beindulók, akár már 6-700e-től is vannak. A tényleg szépek meg 1,3M-tól 3,5M-ig. És az a legdurvább, hogy ráírok vagy felhívom a papírok nélküli alkatrésznek valót, hogy van-e még belőle valami, a válasz szinte mindig az hogy: ELKELT.
El sajnos nem adhatom, mivel úgy adták nekem hogy "azt csinálsz vele amit akarsz, csak annyit kérek hogy ne add el". Szóval egyelőre csak feltámasztani akarom (pontosabban annak is csak a megvalósítási terve készül) aztán meglátom hogy akarok-e foglalkozni vele.
Mellesleg tudtad, hogy a Babetta amit lomként tárolsz, megér most vagy 70-80 ezret, ha beindul és kipróbálható? 😸
Nem érné meg, és az a szörnyű, hogy ez még ilyen állapotban is annyiért menne el, mint a boxered....csak gyorsabban. 😁 (lassan úgy néz ki hogy ez lesz a legdrágább motor a garázsban)
Akkoriban ínség volt és nem is volt más közlekedésre, csak ez.
2010-ben adtam el 75e Ft-ért. Az óra 72e km-t mutat, de csak azért, mert annyinál cseréltem ki egy Skoda 120-as 180-as km órájára.😸 (azzal még mentem vagy 24e km-t, eladáskor tettem vissza ezt az eredetit)
A 250-esen egyszer leforgott a kuplung, de aztán megfelelő nyomatékkal meghúzva (apám megtépte) többé nem volt vele baj. Egyszer (bár tartósan) a gyertyakábel szívatott, ahogy kidörzsölődött a vázon, így néha leállt ötletszerűen. Egy estig tartó szerelésnél sikerült kiszúrni, onnan nem volt vele más baj. A 150-essel baromi sokat mentem, kb. 96e km volt benne mikor eladtam. (17e körül volt, mikor vettem) Ezen a váltó golyóscsapágyait kellett cserélni 70e környékén, szinte kézzel szét lehetett szedni őket annyira elkoptak, meg a kuplunglánc és a kislánckereke fogyott el. Nem nagyon mondhatok rájuk rosszat, a 150-esre max. annyit hogy baromira nem ment. 😸
és valójában tényleg egy fos volt, mint motor. Attól, hogy közben elugrott 40 év, attól az én szememben nem nőtt semmit.
Pannonia T5-t lábon vittem ki 86 körül a MÉH-be, ma az is ökör árú lenne.
Persze most divat ilyen öreg vackokkal menőzni, azért adnak annyi pénzt érte... ilyen szemmel nézve egy ma lesajnált 300 ezres FZR-ért is fél vagyont lehet majd kapni 40 év múlva.
Ha kicsit is izgatna ez az oldtimer hobbi, mindenképp olyanra szánnék időt, ami a maga idejében is jó volt. pl. Cső béemvéje 😁de az még az én Babettámnál is lassabban készül 😅
Babszi ment, mikor elhoztuk, azóta nem hiszem, hogy sokat romlott a száraz zárt garázsban - de ez majd kiderül tavasszal, talán
Épp a napokban néztem egy 92-es CBR1000F hirdetést, full gyári gép ausztriából 399e Ft-ért. (tök rendben volt, gyári kék-grafit színben)
Szeretem a régi autókat-motorokat, de ami ezekkel megy mostanában, az már baromság. A Jawa simán felvenne 400e Ft körül úgy (kerekek-dobok önmagában 200e, 12V generátor 60e+apróbb cuccok, átírás, stb.) hogy csak használható és valahogy kinéző állapotban lenne (nyilván a saját korlátaival: 14Le, olajkevergetés minden tankolásnál....)
Ha még fényezni is kéne, az pfffff......
Tényleg irreálisan magas árakon hirdetik ezeket a gépeket. Mindig egy pár éves tévéműsor jut eszembe amikor meglátok egy MZ vagy Szimó hirdetést. A BrDM-2 volt a riport alanya, megjegyezte a kommentátor hogy annak idején mennyire komoly technika volt, most meg ipari hulladéknak számít a páncélteste. Na kb ugyan ez a helyzet ezekkel a szarokkal. Hihetetlen. A 250-es ETZ-vel nem lehetett megtenni 500km-t meghibásodás nélkül. Lepörgött a kuplung, vagy megette a sebességmérő kihajtást, eltörött a léptetővilla, szétrepedt a láncvédő burkolat hátul, zabálta a bowdeneket meg a szimmerringeket. Meg vihettem fúratni két évente. A rossebnek se kéne. Most meg 500e-ért mennek. Hát menjenek csak, minél messzebb ! :D
Simson S51 1,3M-ért, CBR 1000F meg 399e-ért???? Vagy olvasom hogy: ETZ250-be VFR750/800-at BESZÁMÍTOK!!!!! Vagy mint nekem az FZR-ért (nem hirdetem, csak megkerestek) egy 125-ös MZ Trophy-t, meg egy Simson Swalbe-t kínálgattak???? HÁT MI AZ ISTEN F&SZA VAN ITT?????
Őrület hogy mennyiért mennek ezek a szarok manapság....pedig ebben tökéletesen egyetértünk, hogy egy fillért nem érnek a "nyugati" gépekhez képest.
Alkatrészt szedegetek össze hozzá, de már a harminc éve a tyúkól mögött rohadó, papírok nélküli, hiányos hulladékért is elkérnek 3-400e körül, míg a tűrhetően sz&r állapotú, lepattant külsejű de valamilyen papíros beindulók, akár már 6-700e-től is vannak. A tényleg szépek meg 1,3M-tól 3,5M-ig. És az a legdurvább, hogy ráírok vagy felhívom a papírok nélküli alkatrésznek valót, hogy van-e még belőle valami, a válasz szinte mindig az hogy: ELKELT.
El sajnos nem adhatom, mivel úgy adták nekem hogy "azt csinálsz vele amit akarsz, csak annyit kérek hogy ne add el". Szóval egyelőre csak feltámasztani akarom (pontosabban annak is csak a megvalósítási terve készül) aztán meglátom hogy akarok-e foglalkozni vele.
Mellesleg tudtad, hogy a Babetta amit lomként tárolsz, megér most vagy 70-80 ezret, ha beindul és kipróbálható? 😸