Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Alapvetően igazad van, de nem célom hogy ebből egy tényleg jó gépet csináljak. (max. használhatót, hogy tudjunk együtt menni, amíg kiderül hogy a nejemnek csak a szája jár, vagy a lábai is)
Megtehetném, hogy vennék az asszonynak és magamnak is újat (akár drágát-márkásat is) az anyagi része nem lenne akadály. (ha tényleg biztosan ezt akarnánk)
A nejemnek van bringája (kép, épp ma szedtem rendbe) szerette is hajtani de régóta nem használta már. (amit szeretek néha a fejéhez vágni, mert anno az anyáméktól újonnan kapott Romet 780-asomat adtam oda ezért 97-ben, mert neki bringa kellett :))
Arra hogy újra elkezdjen tekerni(ha tényleg akar) arra (pár kiegészítővel) ez is jó lesz neki. Aztán ha tényleg komolyan gondolná (amit kizártnak tartok, 26 éve ismerem) akkor veszünk neki olyat amilyet szeretne. (csak lássam hogy nem garázsdísz lenne az is)
A felújítandót meg először szétszedem, megnézem hogy van-e értelme belefogni, ha szinte mindene használhatatlan, akkor visszaviszem ahonnan elhoztam (addig nem kerül semmibe) és veszek valami normálisat.
Persze van benne némi "támasszuk fel és nyomjunk vele pár kört" szándék is, különben nem is foglalkoztam volna vele. (na nem mintha nem állna így is elég várakozó projekt a garázsban, de ez nem sok időt vesz el)
"Nem nagy tétel rendbe szedni (bár sejtem hogy van aki azt mondaná, hogy vegyek normálisat) pár pizza ára jött ki rá közepes cuccokkal."

"pár pizza ára jött ki rá közepes cuccokkal" -->tudom nem sokra mész vele, de itt németben annyiért szoktam venni aluvázas, telos, hidraulikus fékes 3x9, jó felszereléssel szerelt bringákat. Kb ez a kategórai amire még érdemes vételárát ráköllteni alkatrészekre.

Lehet tévedek. de amikor ezeket a bringákat gyártották akkor mi is könnyebbek voltunk, így nehezebben rugtuk szét öket. Nem számított, hogy a felni nem dupla, hanem csak simplafalu, nem okozott gondot, hogy a hátsó racsni miatt a kerék csapágyazása messze van a feltámasztási ponttól. Mára picit "megemberesedve" ez az öreg technika elöbb megadja magát. Lehet centrirozni a kerekeket, cserélgetni az elgörbül hátsótengelyt. Van persze pár elönye is, mert pl a monoblokkos hajtókar csapágyazás elötti kosaras csapágygolyós -konuszos csapágyazás egyszerübben és talán olcsobban cserélhetö volt, de bajlódni kellett a jó elöfeszitéssel. Ma meg https://www.rosebikes.de/neco-... így komplett cserélik ezeket a régi megoldásu csapágyazásokat. Ezek sem örök élet, hiába az ipari zár csapágy, mert jellemzöen a nyeregcsötöl bejutó viz megáll alul, és szétrohad az egész...
Ezen régi általában SIS shimano váltók felett is eljárt már az idö sajnos. Az egyik gond, hogy elfáradnak benne a rugók, pontatlan lesz a váltás, a másik, hogy mostani komalyab szériáknak a mozgó elemei elég jól el vannk zárva a mocsoktól, kisebb eséllyel kopnak ki, még réhinél a lemezalaktrészen át van tolva a csap-vagy szegecs, aztán lassan kikopik és lógni fog, és nem vezeti a láncot rendesen... A marokváltó (revoshift) is egy nagy zsákutca. Sokszor olyan marokeröt igényel, hogy pl gyerekek nem is igen tudják használni, de mivel ma már legalja kategória-olcsósága miatt szinte csak az alsopolcos gyerekbringákat szerelik ezzel, akik nem is igen tudják használni.
Ha nekem kéne felújítani, mert éppen nincs más, akkor azzal szembesülnék, hogy nem igen maradna alkatrész amit meghagynék. A saját tapasztalat az, hogy ahogy bontja szét az ember úgy potyognak ki a csontvázak a szekrényböl. Minden csapágy berohadva, szétmorzsolódva, berágódva, kiszáradva (kerék, pedál, kormány, hajtókar). Küllöanyák szintén. A nyerg és kormánycsö belerohadva a vázba...Egy nagy "elönye" van, hogy nem teleszkopos, mert azokban is szinültig szokott állni a víz, és összevan rohadva benne minden csúszó, mozgó alkatrész.
Még egy gondolat. Ha kedvesed akarod visszaültetni bringázni, neki szerintem azért ennél komolyabb géppel kell elörukkolni. Nem baj ha van rajta egy ergonomikus kényelmes nyereg és kormány, pedál, és ezek jó geometriai alakzatot vesznek fel, és nem utolsó sorban szeretik ha szép szine és ápolt külalakja van amire ráülnek. :-D
Tévedés joga fentartva, mivel nem értek a bringákhoz túl mélyen..., de az elmúlt másfél évben kb 3 tucatnyit vettem barátoknak, szomszédoknak, családnak, magamnak. Ezek jellemzöen mind 0-70€ körül voltak. Mindegyikkel kellett foglalkozni, javítani, festeni, beállítani, de mind a "megérte vele foglalkozni" kategória volt. Vagyis ez így nem pontos, mert voltak olyanok amiket alkatrészenek vettem, mert sok esetben 10 szeres értékü alkatrészt lehetett kibontani belölük, mint amibe kerültek, és egy használt bringához, ugyan úgy jók a bontott alkatrészek. Csak arra kell figyelni, hogy még gyerekkorunkban kb minden bringa ugyanazokból a szabványos alkatrészekböl volt, vagy inkább úgy mondom, hogy volt Apolló versenybringa, meg az orosz versenybringa (na jó meg cseh-favorit is), de akkor is csak csepelhez volt alkatrész, így vasmüszakiban nem lehetett nagyot hibázni a méretekkel. Most viszont nincs olyan alkatrész amiböl ne lenne fél tucat másik fajta hasonló, de eltérö mérettel. Csak a meghajtó láncokból van vagy 5-6 féle méretü és gyártmányu....vagy nyeregcsövek átméröje szintén 5-6 féle lehet... bazi nagy erdö lett ez a bringagyártás is, és akkor villanybringa még szóba se jött.
Az én montimat 98-ban vettem pesten akcióban a Metróban, 11 000 Ft volt, kicsit már rozsdás mert azóta összesen fél órát volt csukott helyen 😁 a váltó is más, a gumik már ki tudja hanyadik, meg a lánc, de összességében működik
Persze 20-30-ért lehetne venni olyat ami újabb és sokkal jobb is, de az túl kényelmes egyszerű lenne. 😸
Bicajunk van, igazából arról van szó, hogy megbeszéltem a nejemmel hogy tavasztól bringázunk néha itt a környéken.
Vagy 15 éve nem tekert már, ideje lenne felfrissíteni a képességét, bár régen nyomott 30-40 km-eket is.
Azért lenne erre szükség, mivel lábfájás miatt gyalogolni nagyobb távot nem szeret, így ha elmegyünk valamerre kirándulni (pl. osztrák hegyvidék, vagy bármerre máshol is) akkor bérelnénk bicajt és azzal járnánk be a környéket.
Mikor ezt felhoztam már régebben, akkor sértetten nézett, hogy "tekertem én eleget, azt nem felejti el, aki egyszer már megtanulta" de bennem azért van némi kétely, hogy 10+ év kihagyás után (47 évesen) csak úgy simán menne minden, ha élesben az ismeretlen bérbringákkal kéne elindulni. (ne ott kelljen már bénázni)
Nekem nyilván nem téma, anyám régi, női, metálpiros Puch-jával (nem váltós) járok tojásért, meg itt helyben ha jobb idő van (csak nekem méretben kicsit kicsi, a nejemnek meg nagyon) szóval én expert vagyok.😸

Épp a napokban kaptam elő a nejem montenbájkját, ősszel elhatároztam hogy télen rendbe teszem neki. (baromi régóta áll, csak tologatva lett ide-oda a helyiségekben, nem volt használva)
Ma is azt csináltam, csak kisebb karbantartás (új fékbetétek, mert a régiek már kemények, bovdenek, hajtás, csapágyak zsírozása-beállítása, egy magasabb kormány az egyenes helyett, meg kell rá csomagtartó és rendes sárvédő, ilyesmik)
Hogy én is mehessek vele (és ne anyáméval kelljen) ezért beszereztem magamnak is egyet.
Ez a vas (képek) vagy 15 éve a áll a munkahelyemen a gépteremben egy eldugott sarokban, akié lehetett, az vagy már rég nyugdíjas, de lehet hogy már nem is él. (körbekérdeztem, még a legöregebb halak sem tudták hogy kié lehetett)
Azért tehették le, mert valami gond lehetett az első váltójával (az nincs rajta és a bovdenét is csak feltekerték a kormányra) a lánc is le van akasztva rajta.
Gumik kellenek rá, mert azok laposan állva szétrepedtek, fékgumik dettó, egy magasabb kormány, új markolatok (a gumi már érzetre ragadós) egy első váltó, új lánc, sárvédő (lemez, nem ez a műanyag lóphas) meg átkenni-beállítani a mozgó alkatrészeket. (a nyeregcső is rozsdás, de van hozzá másik, az is csere)
Nem nagy tétel rendbe szedni (bár sejtem hogy van aki azt mondaná, hogy vegyek normálisat) pár pizza ára jött ki rá közepes cuccokkal. (tekerni lehet majd vele, aztán ha ellopják, kevésbé lesz tétel, mintha vettem volna egy drágábbat)
Aztán ha később nagyon rászoknánk a tekerésre, akkor jöhet a papagájszerkó a drágabringával. 😸
Pontosabban kukás mellényem meg fürdőgatyám van, ezt a bicajt meg lealkudnám 7e-re (ráadásul itt van helyben) és már riogathatnám is az autósokat a környéken. 😹
Nem is kell, bár eszköz lenne hozzá, kukás mellényem meg van még régről. 😹
https://www.jofogas.hu/fejer/Orszaguti_Kerekpar_Cromalite_503_143690627.htm
Nem tudlak elképzelni, amint fényes feszülős papagáj cuccban nyomod a pedált 😅 pedig 50 körül sok ismerős rájött, hogy ő tulajdonképp bicikli versenyző 😅 veszik a jelmezt meg a szénszálas biciklit 😅
Egyébként egészséges tekerni napi 15-20 km-t, annyit szoktunk nyáron, de több már engem se izgat (meg az se, hogy én legyek a leggyorsabb 😁) ennyi még jól esik - és mindig 2en megyünk, egyedül nekem qrva unalmas biciklizni.
Én emlékeztem hogy van egy eladó bringád, csak most lett aktuális. 😸
9 évet még egy macskánk sem töltött velünk az elmúlt 20 évben, pedig volt vagy 15-20 a háztartásban. Stefán macskánk most 4 éves Zsuzsanna meg 3) ő még a hosszabb életűek közé tartozik.
Jesszus most nézem ez az enyém volt. Nem is emlékeztem rá.
Ma 10kor itt hagyott a kis pöcsös, tegnap rohama volt mentem dokihoz bent maradt de délelőtt hívtak nem sikerült megmenteni. 9 évet volt velem. 😭
Nézted az előzmény dátumát? 😸
Na. Elkezdesz tekerni? Jó is az. 😀 Én most fűztem át a hátsó agyat ipari csapágyasra új küllők centír holnap próba ha jó idő lesz. 😊
Papa megvan még ez a bicaj, 15-be érdekelne. 😺
Engem sosem zavart a dolog, sőt. Mondjuk az utóbb 10 év alatt 3x állítottak meg, abból 3x voltam kocsival, és a 3-ból kétszer szondáztattak. Amikor mocival utoljára lemeszeltek akkor még 2008-at írtunk és az XJ900-al jártam... 😁
Ezek szerint van 😃 sőt, egyre gyakrabban látok ilyen "rutin ellenőrzéseket" Egyedül voltam az autóban, a yardot csak a jogsi meg az autó tisztasága érdekelte, 3 perc alatt megvoltam.
Kisváros, kb. mindig ugyanazon a 3-4 helyen strichelnek 😃 és ezt minden helyi tudja. Gondolom, ezt ők is tudják, szóval aki ennek ellenére arra megy, az biztos rendben van, vagy nem helyi 😂
Van.
Van még olyan egyáltalán hogy megállít a rendőr ? 🙄
Inkább vicc, de elhiszem, hogy Cső nem tud röhögni rajta.
Nekem 4 évig nem volt a forgalmiba beírva a műszaki 😁
Kovid alatt vizsgázott a verda, a forgalmi betelt, mondták, menjek be okmányosba. Én naív be, ott mondják, ááá, időpont plíz, adtak is két hétre kb. Na már ezen jól felbaxtam magam 😠 aztán mikor ott lett az idő, jól elfelejtettem, és egy óra késéssel mentem be. Áááá, ez már így nem jó, adnak másik időpontot, vagy 10 napra megint (ugye halálos veszélyes járvány tombolt, és ezért csak napi 3-4-et tudtak beírni)
Na mondom, baxxatok egyedül akkor. 🤣 így jártam a kocsival, eljött a következő müszi 2 év múlva. Vizsgáztató nézi, hátemmeg? én meg: úgya!. Nem baj, kiadta az új vizsga bizit, hogy majd akkor ezzek okmányiroda. Persze szartam rá, mert úgyis el akartam adni az autót, ami fél év múlva meg is történt. Gondoltam, majd az új tulajnak úgyis új kell 😁 Eccer állított meg rendőr (már vagy 8 éve nem) kérdi forgalmi, mondom, nincs, ehune vizsga papír. Mondta, nem baj, renccer mutatja hogy OK, viszlát.
Ez forgalmim rövid története 🤣
Sztem most már ne is vesződj vele... nemsoká itt a tavasz, hajtanak a virágok, süt a napocska, sokkal kellemesebb akkor feltenni a télit, ha már az októberi jó időket elmulasztottad 😁
Köszi van rá téli gumim csak még nem raktam át nem is nagyon akartam gondoltam úgyse lesz tél hát tévedtem. 😁 Most meg már ilyen nagy hóban semmi kedvem neki állni.
Ez egy agyrem...
195 55 15 van rajta vadi új téli
Csak mert ha gumi gondod van, asszem az is 120 as osztókörös, idejössz átgumizzuk enyémről, elviszed vizsgára visszahozod.