Én két évente cserélem, nekem mindig tiszta szokott lenni mindegyik gépen.
Ez most min. 6-7 éves állás/használat után ilyen, Sanya nem tudom hogy mikor cserélhetett benne. (a féké csak sötétsárga, de a kuplungtartály alján volt a sötétszürke löttyből is)
A kuplungcsövet is kicserélted fémhálós csőre vagy az maradt gumicső?
Mindig van amivel el kell qrni az időt, a helyett hogy haladhatnánk. A csavar feje szétment teljesen, hiába ütöttem meg az elején. Aztán jött a végső megoldás: a torx bit beütése.😾
A fékolaj az a sötétsárga lötty volt, a kuplungnál még retkebb volt.
A karburátor membránoktól féltem a legjobban (hogy kő kemények lesznek) de egész jól átvészelték az 5 évnyi állást. A súberek viszont meg sem mozdulnak, úgy néz ki hogy a súbertűk belegyógyultak a kehelycsövekbe. (már dolgozik az MD-40, holnapra már kijönnek szerintem)
Hát a 86-os FZR Yamahában már nem sok vas van. Itt vezették be elsőként a detabox vázat. A segédváz és blokk alsó tartó vas. Többi mind alumínium (és magnézium) lényegében...
Az én FJ-m is 86-os. A másik amit most bontok saját részre meg 87-es.
4 éve telibevertek vele egy szemből eléforduló személyautót, úgy 60-al csapódott bele a kocsi oldalába. Klasszikus eset sajnos. A bácsi motorosrendőr volt, iszonyat mázlival túlélte de a mai napig szédül ha messzire tekint. A teleszkópok és a váz elülső része elment, nem kínlódok vele. Fejidom, műszerfal, tükrök kuka. De a többi egész jó állapotban maradt, úgyhogy megegyeztünk, elhoztam viszonylag olcsón.
Én meg a te motorodra gondoltam 😁 jó nagy vastag ipari vasak benne mindenütt 😁
300 kilós BMW is van - de az legalább 300 kg alamónium 😂 Tudod? Melyik a nehezebb: 1 kg vas, vagy 1 kg toll? 😂
A féktárcsához zöldet ír, az az az erősebb, amit mindenképpen melegíteni kell. A kék a közepes erősségű, annak melegítés nélkül is ki kell jönnie. (az más kérdés hogyha van benne egy kiló és a kip.dobból is az folyik, akkor nem akar az sem megmozdulni)
Amikor bontott féktárcsát vettem, akkor a csávó simán leflexelte a csavarok fejét, mert nem tudta kivenni a csavarokat.
Az FJ-n meg az FZR-en is kék izét használtak, főleg a féktárcsarögzítő csavaroknál. Volt hogy inkább eltekeredett a feje, de nem lazult meg a fene a pofáját...
Nyilván nem rád gondoltam, hanem Hamvasan fiatalabbakra.
A boxereddel egyidős japánon meg már nem nagyon találsz nagy vascsövet. (a kortárs bmw-k meg ugyanúgy vascsőből voltak, de hallottam már olyat is, hogy a K-s túra bmw-k is 300 kiló körül vannak)
Ezt pont nekem írod, akinek 20 éves BMW-je van 😂 egyébként ebben is "öntött-szupernemesüregestérhálóskönnyűfém ötvözet alkatrészek" vannak mindenütt.
Egyébként igaz, választhatták volna a jappppán utat is, ahol mindenütt nagy vascső van - igaz, 320 kg lett a motor, de kit zavar? 😅
Nem akarja valaki feléleszteni a yamimat 4 év állás után persze nem ingye. Futó kocsi van van el tudom vinni bárkihez pl nagyvenyim pont útba esik nekem. 😂
Amúgy a bmw-snek nem hinném hogy nagyon számít ez, mivel úgyis gyorsan kijön az új Dakarsilvermetallic-blauswartz színű GS/RT modell, amin még 2 literrel nagyobbak az alu kofferek és a menüben az elektronikus farokméter már 9 fokozatban állítható a már megint 1/2"-lal nagyobb kijelzőn.
Addig meg csak nem olvadnak meg a melegítéstől a vákuumban öntött-szupernemesüregestérhálóskönnyűfém ötvözet alkatrészek fékbetétcserekor.
Meg kell húzni 6! Nm-rel, nem pedig úgy mint az a barom csinálta előttem. Én is szoktam használni kék menetrögzítőt, ahova nagyon kell (egy cseppet a menetre) de pl. a legtöbb helyen kemény szilikonzsírt szoktam. Akkor biztosan nem fog összerohadni és ki is lehet szedni legközelebb.
A bmw-n egyértelmű hogy elengedhetetlen a menetrögzítő, ahogy a Harley is elképzelhetetlen nélküle. Hiszen amiről már alapjáraton le akar hullani minden, úgy ki akarná akár már egy rövidebb túrán is alkatrészenként elhagyni a motort útközben? 😹
Ha sérült a kulcsnyílás, nem tudod rendesen meghúzni - lehet, be kéne kenni valami jó erős csavar rögzítővel... 🤔 😁
A BMW-n MINDEN csavar kék izével van fixálva, és a szerviz manuál előírja a melegítést oldáshoz. Amitől a fényezés ugye összebaxódik 😠 viszont ha nem melegítem, akkor kiveszi az aluból a menetet 😟 Nem könnyű ez a pop-szakma! 😅
ui: mire rájöttem, hogy a legjobb csinálni, addigra már 2 helyen is megfeketítettem kicsit a szürkét ☹️
Ez a robogó első féknyerge. (Nissin)
Kb. 4 napot szenvedtem vele mire ki tudtam szedni a fékbetétet tartó csapokat a helyükről. Az egyik melegítéssel és némi erőszakkal kijött még az elején, de a másik sehogy sem akart.
Áztattam csavarlazítóban (bele volt téve a nyereg, nem sprével fújkáltam) mert gondoltam összegyógyult az aluház meg az acél, melegítettem hogy táguljon-mozogjon, de semmi.
Aztán más lehetőség nem maradt, gondoltam hogy vagy bele van ragasztva, vagy valami ilyesmi, addig hőlégfúvtam a csavar környékét hogy majd megolvadt a nyereg. (előtte megnéztem hogy 28e az új nyereg kompletten az OEM Partson)
Féltem hogy megég benne a tömítés, ezért az egyik felét hűtöttem vizes ronggyal, de már gőz jött abból is, már mindent vagy semmit alapon dolgoztam.
Akkor sikerült megmozdítani a csavart és negyed fordulatonként kihajtani. Valami barom állat full telenyomta menetrögzítővel (kék volt, azaz a nem olyan erős amit melegíteni kéne) mikor összerakta, az meg befolyt mindenhova és majd a menetet is kihozta a végén az házból.
Imbusz bittel tekertem ki, ha erőltettem volna, simán megfordult volna a csavar fejében, akkor meg lehetett volna vakarózni hogy hogyan tovább.
Kicsit így is sérült a lapolás a csavarban, de még használható maradt.
Ez most min. 6-7 éves állás/használat után ilyen, Sanya nem tudom hogy mikor cserélhetett benne. (a féké csak sötétsárga, de a kuplungtartály alján volt a sötétszürke löttyből is)
A kuplungcsövet is kicserélted fémhálós csőre vagy az maradt gumicső?
A fékolaj az a sötétsárga lötty volt, a kuplungnál még retkebb volt.
A karburátor membránoktól féltem a legjobban (hogy kő kemények lesznek) de egész jól átvészelték az 5 évnyi állást. A súberek viszont meg sem mozdulnak, úgy néz ki hogy a súbertűk belegyógyultak a kehelycsövekbe. (már dolgozik az MD-40, holnapra már kijönnek szerintem)
4 éve telibevertek vele egy szemből eléforduló személyautót, úgy 60-al csapódott bele a kocsi oldalába. Klasszikus eset sajnos. A bácsi motorosrendőr volt, iszonyat mázlival túlélte de a mai napig szédül ha messzire tekint. A teleszkópok és a váz elülső része elment, nem kínlódok vele. Fejidom, műszerfal, tükrök kuka. De a többi egész jó állapotban maradt, úgyhogy megegyeztünk, elhoztam viszonylag olcsón.
300 kilós BMW is van - de az legalább 300 kg alamónium 😂 Tudod? Melyik a nehezebb: 1 kg vas, vagy 1 kg toll? 😂
Amikor bontott féktárcsát vettem, akkor a csávó simán leflexelte a csavarok fejét, mert nem tudta kivenni a csavarokat.
A boxereddel egyidős japánon meg már nem nagyon találsz nagy vascsövet. (a kortárs bmw-k meg ugyanúgy vascsőből voltak, de hallottam már olyat is, hogy a K-s túra bmw-k is 300 kiló körül vannak)
Egyébként igaz, választhatták volna a jappppán utat is, ahol mindenütt nagy vascső van - igaz, 320 kg lett a motor, de kit zavar? 😅
Addig meg csak nem olvadnak meg a melegítéstől a vákuumban öntött-szupernemesüregestérhálóskönnyűfém ötvözet alkatrészek fékbetétcserekor.
A bmw-n egyértelmű hogy elengedhetetlen a menetrögzítő, ahogy a Harley is elképzelhetetlen nélküle. Hiszen amiről már alapjáraton le akar hullani minden, úgy ki akarná akár már egy rövidebb túrán is alkatrészenként elhagyni a motort útközben? 😹
A BMW-n MINDEN csavar kék izével van fixálva, és a szerviz manuál előírja a melegítést oldáshoz. Amitől a fényezés ugye összebaxódik 😠 viszont ha nem melegítem, akkor kiveszi az aluból a menetet 😟 Nem könnyű ez a pop-szakma! 😅
ui: mire rájöttem, hogy a legjobb csinálni, addigra már 2 helyen is megfeketítettem kicsit a szürkét ☹️
Kb. 4 napot szenvedtem vele mire ki tudtam szedni a fékbetétet tartó csapokat a helyükről. Az egyik melegítéssel és némi erőszakkal kijött még az elején, de a másik sehogy sem akart.
Áztattam csavarlazítóban (bele volt téve a nyereg, nem sprével fújkáltam) mert gondoltam összegyógyult az aluház meg az acél, melegítettem hogy táguljon-mozogjon, de semmi.
Aztán más lehetőség nem maradt, gondoltam hogy vagy bele van ragasztva, vagy valami ilyesmi, addig hőlégfúvtam a csavar környékét hogy majd megolvadt a nyereg. (előtte megnéztem hogy 28e az új nyereg kompletten az OEM Partson)
Féltem hogy megég benne a tömítés, ezért az egyik felét hűtöttem vizes ronggyal, de már gőz jött abból is, már mindent vagy semmit alapon dolgoztam.
Akkor sikerült megmozdítani a csavart és negyed fordulatonként kihajtani. Valami barom állat full telenyomta menetrögzítővel (kék volt, azaz a nem olyan erős amit melegíteni kéne) mikor összerakta, az meg befolyt mindenhova és majd a menetet is kihozta a végén az házból.
Imbusz bittel tekertem ki, ha erőltettem volna, simán megfordult volna a csavar fejében, akkor meg lehetett volna vakarózni hogy hogyan tovább.
Kicsit így is sérült a lapolás a csavarban, de még használható maradt.