Na, nekem a legkisebb problémám se volt az ETZ-vel - igaz, újan vettem, és 30 ekm körül adtam el. Egy bal tükröm tört el, mert elestem egy barom biciklis miatt de 30-al mentem kb.
Ami nekem volt 250-es ETZ annak a váltó tengely volt kisebb átmérőjű,az volt a hibája.Mi is cserélgettük a fogaskerekeket,de nem volt hosszú életű. A váltótengely cseréje után minden oké lett. Nagyon jó kis motor volt. Megbízható,sosem hagyott cserben.
Én mindig TS250-est akartam de csak 150-est találtam. Mondjuk abból volt 4. Aztán jött az ETZ250. Két évig bírták az idegeim a váltóját meg a kuplungját. Hiába vettem meg a kihajtótengely összes fogaskerekét, a léptetővillát újonnan, hiába szedtük szét, hézagoltuk ki csak nem lett jó a harmadik, 3-400 kilóméter után mindig elkezdte kidobálni a 3.-at. Aztán egyszer lepörgött a kuplungja. A mai napig nem fér a fejembe hogy hogy lehetett egy kuplungot kúpostengelyre tervezni. Meg a sebbeségmérő kihajtás elkopása 300km-ként, a láncvédő műanyag sorozatos elrepedése, a blokktartó bekötés eltekeredése, stb. Na, akkor mondtam hogy ennyi volt, soha többé MZ.
Olyan színt sztem ma ki sem lehetne keverni.... klasszikus NDK kanta piros, és nem is fénylett - ma selyemfényűnek mondanák Mi a kékre voltunk beizgulva, az is kanta szín aztán az ETZ-m mégis piros lett, abból csak olyan színű volt eleinte. Szocialista hiánygazdálkodás, ezt ma sokan nem fogják fel, milyen is volt...
Simson S51B az zöld volt, imádtam, csak rövid ideig volt meg, bő 1 évig. Mikor jött az ETZ, eladtam, azonnal megvették. Az sajnáltam, sokat csajoztam vele
A 150 találomra lett kiírva, és keresni valójában nem akart rajta, csak fogyóban volt a hely és jöjjön vissza annyi, amiben benne van.
Egy egyszobás lakásban lakik Csepelen, a Corsa a ház mögött áll. Van nem messze egy parkolóhelye egy teremgarázsban (ott áll a VFR és a GPZ) és van egy garázsa itt Dunaújvárosban egy garázssoron, ott állt a Romet, és most a Komár meg az MZ.
Ez így eléggé komplikált, nem úgy van mint itt nálam. Ő is venne házat garázzsal, csak hát Bp környéke nagyon drága ilyen szempontból. (időtöltésként csinálgatja a motorokat)
Mert ez is bordósabb, csak a képen látszik ilyennek. Nekem Romet Kadett volt, Komárral a taták jártak.
Kispolszki lámpa az első nagy motoromon, a 350-es Cetkámon volt (polírozott, saválló lemez házban, nagyon menő volt) de az nagyobb mit az FZR lámpateste, ez sokkal kisebb és vékonyabb. (és qrvajól világít)
Ilyen színű TS sose volt, vagy csak csal a fénykép vagy a lemenő nap... ez olyan pinki, emlékeim szerint bordósabb volt... az ugyan ilyesmi 250/1 volt az álmom... aztán mire belenőttem, már csak ETZ volt - amit nem bántam cseppet sem, mert sokkal modernebbnek hatott az elődnél, meg szebb is volt. Ráadásul az első tárcsafékesek közt
kb. akkor adtam el, mikor te a Komárt kaptad
Nem túl bonyolult munkatársam vette meg, aki leamortizálta 2 év alatt az addig patika gépet Át lett festve, át lett barmolva aztán eladta - de már nem követtem a sorsát.
Ha 150 volt a Romet felújítás + a sok munka, akkor miért adta el 150-ért? Nagyon szépen sikerült. De nem is keresett rajta semmit. Sőt... Miért nem tartotta meg? Tényleg ritka szép lett!
Ezt a motort láttam, be lettem mutatva a "kamionos haverodnak". A nevére sajnos nem emlékszem. A Sóstói kempingben volt találkozó, oda jött ezzel, nem a komarral. Azt hiszem kapott valami díjat is :)
Hozzáteszem, a Romet benne is volt 150-ben úgy, hogy a szét-összeszerelést ő csinálta. (festést-krómozást nem) Nekem volt ilyenem újonnan 89-ben, ez ugyanolyan minőségűre lett megcsinálva. (a gyári pumpát én adtam hozzá, megmaradt nekem az enyémről)
A Komár szintén csavarjaira lett szedve, az is teljesen gyári lett. Ezt csinálta most legutoljára, ESKA csavarok, a belerakott Vape gyújtás kidobva, megszakítósra visszaalakítva, színkód szerint festve, kerekek krómozva-újrafűzve, stb. (300-ért vette, közepesen szakadt állapotban, kb. 650-ben lett a vége)
Nyáron egy Magyarország körbekerülős 5 napos túrát végigcsinált vele a barátnőjével, egy 23 évvel ezelőtt túra terve szerint. (csak akkor még egy szakadt kék Schwalbe volt a vas)
Svájcban az első generáció (87-88) csak így kerülhetett forgalomba valami idióta jogszabály miatt. (szóval "gyári" átalakítás) https://www.cmsnl.com/yamaha-f...
Tavalyelőtt ezért a Rometért szó szerint összevesztek, hogy ki vigye el a 150e Ft-os meghirdetett áron. (még Lengyelországból is jöttek volna érte, de végül --ez három napot jelentett- egy Pécs környéki vendéglős vitte el és tette a vitrinbe, mert gyerekkorában egy ilyennel kezdett motorozni)
A most hirdetett Komár volt az első projekt, még a Romet előtt készült.
Az azért elég súlyos, hogy a Jawa ebben az állapotában is erős vetélytárs a piaci árversenyben. (a harmadik képen csak annyi a különbség az elsőhöz képest hogy le lett mosva, semmit több, gyakorlatilag 15-20 évet állt a barátom garázsában lyukas gumival, folyó telokkal és nitrohigítóvá érett benzinnel.....jelenleg is ugyanígy van)
700 ért könnyen ment el, vagy nehezen?
Azt tudod, hogy amikor aláírják az adásvételit az OT rendszám lehullik? mert idióta a rendszer és a tulajhoz kapcsolódik, nem a motorhoz :(
oké értéknövelő, hogy átment a minősítésen, de aztán játszhatja újra az új tulaj... aztán 5 év múlva viheti újból minősíteni...
Az oldalkocsist nem tudom belinkelni, tavaly ilyenkor adta el az egyik ismerősöm 700-ért az OT-s oldalkocsi P-10-esét. Én ott voltam leragadva.
Most hogy látom a jelenlegi áraikat, hát, nem tudom mit mondjak. Volt egy T5-ösöm meg egy T5H-m 20 éve, szerettem őket de most már csak városban szaladgálnék velük ha még meglennének. Valahol jó hogy ilyen áruk van de én inkább azt mondanám hogy ez tragikus. Amikor én kölök voltam megtanulhattunk rajtuk szerelni, motorozni. Erős volt, stabil, strapabíró és magyar. Fillérekért megvetted, felújítottad, ment műszakira aztán kimentél vele a világból. Ennek mára vége. A nepperek felvásárolják ezeket is a Simsonokkal meg a Jawákkal, MZ-kkel együtt aztán megy fel az áruk az egekbe.
Nyilván nem ér ennyit ép ésszel gondolkodva... De ezek a kérő árak...
Mennek felfelé az árak....lesz majd annyi is.... Én kirohogtem a tanáromat , amikor azt mondta nyolcadikos koromban, hogy lesz még 100 Ft a benzin ára...
Simson S51B az zöld volt, imádtam, csak rövid ideig volt meg, bő 1 évig. Mikor jött az ETZ, eladtam, azonnal megvették. Az sajnáltam, sokat csajoztam vele
Egy egyszobás lakásban lakik Csepelen, a Corsa a ház mögött áll. Van nem messze egy parkolóhelye egy teremgarázsban (ott áll a VFR és a GPZ) és van egy garázsa itt Dunaújvárosban egy garázssoron, ott állt a Romet, és most a Komár meg az MZ.
Ez így eléggé komplikált, nem úgy van mint itt nálam. Ő is venne házat garázzsal, csak hát Bp környéke nagyon drága ilyen szempontból. (időtöltésként csinálgatja a motorokat)
Kispolszki lámpa az első nagy motoromon, a 350-es Cetkámon volt (polírozott, saválló lemez házban, nagyon menő volt) de az nagyobb mit az FZR lámpateste, ez sokkal kisebb és vékonyabb. (és qrvajól világít)
kb. akkor adtam el, mikor te a Komárt kaptad
Nem túl bonyolult munkatársam vette meg, aki leamortizálta 2 év alatt az addig patika gépet Át lett festve, át lett barmolva aztán eladta - de már nem követtem a sorsát.
A Komár szintén csavarjaira lett szedve, az is teljesen gyári lett. Ezt csinálta most legutoljára, ESKA csavarok, a belerakott Vape gyújtás kidobva, megszakítósra visszaalakítva, színkód szerint festve, kerekek krómozva-újrafűzve, stb. (300-ért vette, közepesen szakadt állapotban, kb. 650-ben lett a vége)
Nyáron egy Magyarország körbekerülős 5 napos túrát végigcsinált vele a barátnőjével, egy 23 évvel ezelőtt túra terve szerint. (csak akkor még egy szakadt kék Schwalbe volt a vas)
https://www.cmsnl.com/yamaha-f...
A most hirdetett Komár volt az első projekt, még a Romet előtt készült.
Azt tudod, hogy amikor aláírják az adásvételit az OT rendszám lehullik? mert idióta a rendszer és a tulajhoz kapcsolódik, nem a motorhoz :(
oké értéknövelő, hogy átment a minősítésen, de aztán játszhatja újra az új tulaj... aztán 5 év múlva viheti újból minősíteni...
így van, fogynak... drágulnak...
Most hogy látom a jelenlegi áraikat, hát, nem tudom mit mondjak. Volt egy T5-ösöm meg egy T5H-m 20 éve, szerettem őket de most már csak városban szaladgálnék velük ha még meglennének. Valahol jó hogy ilyen áruk van de én inkább azt mondanám hogy ez tragikus. Amikor én kölök voltam megtanulhattunk rajtuk szerelni, motorozni. Erős volt, stabil, strapabíró és magyar. Fillérekért megvetted, felújítottad, ment műszakira aztán kimentél vele a világból. Ennek mára vége. A nepperek felvásárolják ezeket is a Simsonokkal meg a Jawákkal, MZ-kkel együtt aztán megy fel az áruk az egekbe.
Mennek felfelé az árak....lesz majd annyi is.... Én kirohogtem a tanáromat , amikor azt mondta nyolcadikos koromban, hogy lesz még 100 Ft a benzin ára...