Előzőleg gondolkodtam rajta, egyáltalán hogy leírjam-e ezt az egészet, mivel bármilyen hosszan írom, akkor is csak egy töredéke a munkámnak, nehezen látható át. Ennek tudom be, hogy nem értetted meg azt, amit írtam. Amit leírtál, azzal tisztában vagyok, de itt nem erről van szó.
Ez így tök érthető amit leírtál és biztos megtettél mindent amit csak tudtál. Ami ebben az esetben néhány telefon. Küldted oda azokat ahová kellett, hogy megjavítsák a hibás berendezéseket. Persze ezt csak akkor teheted meg, miután kialudták magukat, mert hamarabb minek. A vevők reklamáltak, kiabáltak de úgysem mennek máshová mert nem sok olyan cég van mint a tiétek. Más a helyzet akkor amit Gyula írt, ha konkrétan neked kell megjavítani a berendezést és újra üzembe helyezni, ami általában nem csak egy zöld gomb megnyomása, vagy az érintő panelen rábökni néhány ikonra. Egyébbként meg hívni kell a szakszervízt. És mivel a cégek többségénél komoly konkurencia harc van, a hatékonyság, a gyors hibaelhárítás nagyon fontos. Ha többször nem vagy akadozva szolgálod ki a vevőt, más beszállítót fog keresni. És mivel a vevőkből él a legtöbb cég, viszonylag hamar le tud térdelni, ha úgy gondolkozik, hogy ez van ennyit tudok tenni hiába kiabálsz a telefonba.Te azért igencsak jó műszaki képességekkel rendelkezel és biztos nem jelentene problémát másik munkát találni. De ha érzel felelőséget a többi 40-50-100 vagy akárhány kollégád iránt, hogy ne veszítsék el a munkahelyüket (persze ha azt tapasztalod, hogy ők sem tojnak az egészre és megtesznek a maguk területén mindent, hogy működjön a rendszer) akkor igencsak tud fejtörést okozni az, hogy hogyan old meg az aktuálisan felmerülő problémát. Na ez tud igencsak stresszes lenni.
Igen, a szart nehéz reszelni, mert csak kenődik...soha nem lesz igazán jó, egy használt eredeti karbival is jobban jár a következő tulaja. Én most teleszkóp csúszóperselyt vadászok, 36x20x1.5 méretben, de eddig nem jártam sikerrel. A csúszógyűrűk, szimmeringek, porvédők megvannak az egy másik típusé teljesen egyezik, de ezt a méretet nem találtam sehol.
A váltója az olajcsere óta (Mannol 10w40) egész használható lett, talán már nem ragadnak össze a kuplunglamellák. Az a benzincsap ott a képen "gyári" új, én rendeltem még bele tavaly mert az eredeti ugyanilyen sz&r volt. (valami 5e Ft volt de egy fillért sem ér)
A karburátorban meg ötletszerűen megszorul az úszó/tűszelep valamelyike és hol túlfolyt, hol nem nyitott ki. Mikor raktam össze akkor megráztam, oké, zörög benne az úszó, aztán utána meg nem. Belefújtam, nem enged át. Megütögetve megint jó.
Aztán addig piszkáltam az állító lemezét hogy most úgy néz ki hogy jó. Stabil, egyenletes alapjárat, penge gázreakció....na ezt nem ezzel a karbival kell keresni. (a képen bekereteztem a lényeget)
A stressz az, amikor valamiért gondterhelt vagy.
Én viszont csak a kompresszorra voltam kíváncsi hogy mi Baja volt (műszaki érdeklődés) nem az érdekelt hogy a berendezés működik-e, vagy hogy honnan megy a nitrogén. (azt majd a műszakban levő kollégák megoldják, én a négy szabadnapomat töltöm itthon)
Ez a mennyiség?
Ez a 19 tonna cseppfolyós nitrogén a tartályban (ami elpárologtatva 16.245m3 gáz halmazállapotú nitrogén) az itteni gyárnak kb. 7,5 órás termelése, 100-110 tonnát állít elő naponta terheléstől függően. (itt a nitrogén termelés másodlagos, oxigénből ennek a négyszeresét termeli)
A cseppfolyós előállítási árát nehéz megmondani, ugyanis ez rengeteg mindentől függ. (melyik gyár, hol és milyen technológiával állítja elő, csak azt gyárt-e, vagy több más mellett melléktermék, annak a gyárnak a befektetett energiaköltsége /villany, gőz, víz/ mennyiért beszerezhető, stb.)
Az biztos, hogy a levegőbontással előállított levegő gázok közül a nitrogén az egyik legolcsóbb.
Ha nincs villany, gőz, víz vagy bármelyik gép kiesik tökmidegy miért, akkor itt is megáll a termelés és nem is a startgomb megnyomása után közvetlenül lesz megint.
Ha mindent jól csinálok (az sem mindig megy simán) akkor is órákba (az argon termelés fél-egy napba) telik mire újra rendesen üzemel minden.
Addig meg hallgathatom (de mellé szoktam tenni a telefont ha nagyon nem bírnak már magukkal) hogy "miikooor lesssz mááár....!!!/miiii a f&szomat csináltok ti ott????...." és telefonálgatnak mindenhova felfelé a Kedves Fogyasztók, hogy mióta nincs ez vagy az, aztán a feletteseink meg nekünk hogy "mi van? mi a gond?"
És itt a jelmondat szerint "Középpontban a Vevő!" (bármekkora f&aszkalap is)
Ezt nekünk kell megoldani, de ezért stresszeljem szét magam, hogy elégedetlenkednek néha 4-6-8 üzemből? Minek?
Csinálom ahogy tudom, én is azon vagyok hogy megoldjam a problémát minél hamarabb, aztán majd helyreáll a rend.
A nagyobb áramszünet azért jobb, mert akkor leül a vasgyár is, szóval van elég bajuk és nem velünk foglalkoznak.
Gondoltam, hogy lecsekkoltad a végeredményt. Nem semmi mennyiségek ezek. Mennyi lehet az ára a folyékony nitrogénnek, valamikor hallottam, hogy egy liter tej körül van az előállítási költsége.
Ábrus,ez így rendben is van,te megtetted amit tudtál,és nem állt le a termelés,és megcsinálták a karbantartók.Csak itt én vagyok a karbantartó,és ha nem csinálom meg sürgősen,vagy nem érek oda azonnal mert más dolgom is van,a termelés már úgy telefonál fel a TMK-főnöknek, hogy áll a gép és a műszerész nem csinálta meg.Mintha én szándékosan nem akarok javítani.Na ez az ami idegesítő.
Odatereltek egy tartálykocsit 6-ra, ami sos lökött bele 2.000 kg-t (19.000kg fér a tartályba, amikor én éjjel szembesültem a problémával, volt benne 3.800kg, amikor a kocsi odaért tölteni, volt még benne 600kg) aztán később egy másik majdnem tele töltötte. A kompresszort megcsinálták délután 3-ra, onnantól már a levegőbontó ment.
Onnan tudom, hogy ugyan aznap reggeltől én már szabadnapos voltam, de de délután felhívtam és megkérdeztem ,hogy "na mi lett azzal a sz&rral?"
(a vicces az benne, hogy délután 4-re már az elektronikai gyár kompresszorát is összerakták, és el is indították, szóval onnantól már miénk sem kellett)
Emlékszem egyszer a magyarországi (egyébként német, csak ide van helyezve) vezérigazgatónk egy tájékoztatón (általában két havonta van, bár mostanában a vírus miatt csak online, Itt Town Hall Meetingnek hívják) ahol bárki kérdezhet a vezetőségtől bármit a cég dolgairól (viccesen hangzik de ez tényleg így van, tök természetesen lehet velük beszélgetni) közölte, hogy ".............de ebben az a jó, hogy mi (itt az összes alkalmazottra gondol) ezt az egészet nem a pénzért csináljuk"
Hát, bele sem merek gondolni, hogy a jelenlevők közül hányan gondolták pont ugyanezt. (biztos van az a szint, ahol ez már igaz)
https://www.tyrol.tl/en/highli...
https://www.tenline.hu/
A karburátorban meg ötletszerűen megszorul az úszó/tűszelep valamelyike és hol túlfolyt, hol nem nyitott ki. Mikor raktam össze akkor megráztam, oké, zörög benne az úszó, aztán utána meg nem. Belefújtam, nem enged át. Megütögetve megint jó.
Aztán addig piszkáltam az állító lemezét hogy most úgy néz ki hogy jó. Stabil, egyenletes alapjárat, penge gázreakció....na ezt nem ezzel a karbival kell keresni. (a képen bekereteztem a lényeget)
Én viszont csak a kompresszorra voltam kíváncsi hogy mi Baja volt (műszaki érdeklődés) nem az érdekelt hogy a berendezés működik-e, vagy hogy honnan megy a nitrogén. (azt majd a műszakban levő kollégák megoldják, én a négy szabadnapomat töltöm itthon)
Ez a 19 tonna cseppfolyós nitrogén a tartályban (ami elpárologtatva 16.245m3 gáz halmazállapotú nitrogén) az itteni gyárnak kb. 7,5 órás termelése, 100-110 tonnát állít elő naponta terheléstől függően. (itt a nitrogén termelés másodlagos, oxigénből ennek a négyszeresét termeli)
A cseppfolyós előállítási árát nehéz megmondani, ugyanis ez rengeteg mindentől függ. (melyik gyár, hol és milyen technológiával állítja elő, csak azt gyárt-e, vagy több más mellett melléktermék, annak a gyárnak a befektetett energiaköltsége /villany, gőz, víz/ mennyiért beszerezhető, stb.)
Az biztos, hogy a levegőbontással előállított levegő gázok közül a nitrogén az egyik legolcsóbb.
Ha mindent jól csinálok (az sem mindig megy simán) akkor is órákba (az argon termelés fél-egy napba) telik mire újra rendesen üzemel minden.
Addig meg hallgathatom (de mellé szoktam tenni a telefont ha nagyon nem bírnak már magukkal) hogy "miikooor lesssz mááár....!!!/miiii a f&szomat csináltok ti ott????...." és telefonálgatnak mindenhova felfelé a Kedves Fogyasztók, hogy mióta nincs ez vagy az, aztán a feletteseink meg nekünk hogy "mi van? mi a gond?"
És itt a jelmondat szerint "Középpontban a Vevő!" (bármekkora f&aszkalap is)
Ezt nekünk kell megoldani, de ezért stresszeljem szét magam, hogy elégedetlenkednek néha 4-6-8 üzemből? Minek?
Csinálom ahogy tudom, én is azon vagyok hogy megoldjam a problémát minél hamarabb, aztán majd helyreáll a rend.
A nagyobb áramszünet azért jobb, mert akkor leül a vasgyár is, szóval van elég bajuk és nem velünk foglalkoznak.
Onnan tudom, hogy ugyan aznap reggeltől én már szabadnapos voltam, de de délután felhívtam és megkérdeztem ,hogy "na mi lett azzal a sz&rral?"
(a vicces az benne, hogy délután 4-re már az elektronikai gyár kompresszorát is összerakták, és el is indították, szóval onnantól már miénk sem kellett)
Hát, bele sem merek gondolni, hogy a jelenlevők közül hányan gondolták pont ugyanezt. (biztos van az a szint, ahol ez már igaz)