köszi :)
mindig is kakukktojás voltam itt :) Sanyi révén csöppentem ide :)
Te is jól érzed az ellentétet a garázsod tartalma miatt :)
Én se adnék érte ennyit :) Most a Vespa a hülyeségem... Pedig az igazán túlárazott "szarolasz"...
Arra jó, hogy áll egy ilyen a garázsban és időnként lehet vele pöfögni :), itt-ott összefutni hasonló gondolkodású emberekkel és jókat beszélgetni velük (mondjuk én nem, mert nem vagyok idegenekkel beszélgetős fajta...)
Aztán ráülni egy modernebb motorra és elolvadni, hogy mennyivel jobb az minden téren:)
Linkeld be légy szíves azt az oldalkocsist!
A hahus árak alapján lőttem be. Eszetlen árak vannak ez igaz... Én 15 ezer forinttért vettem kb 2000ben egyet, mert volt papírja, amit meg eredetileg felújítottam annak nem. Kettőből lett egy. Stimmelő váz és motorszám, a 15 ezer forintosból és köretnek rá a már felújított alkatrészek, aminek a váza motorja nem volt papírozható.
Amikor elkészült 2002-ben kb 120 e ft-ban állt meg és rengeteg munkámba (akkor még tanultam, közben katona is voltam, hol időm, hol pénzem nem volt rá...). Úgy rémlik ez kb 3 havi fizetésem volt akkor...ez a 700 most más arányban a jelenlegi fizetésemmel....
Szerintem nem érdemes teljesen más kategóriával összehasonlítani. Ezt olyan valaki fogja megvenni, akinek valamiért ez a becsípődése. Nem azt fogja hasonlítgatni, hogy ezért mi jobban kaphatna.
Azt hiszem hogy a használati értékükkel, nagyjából mindenki tisztában van a korosztályunkból, szóval ilyet még megemlíteni sem érdemes, hogy megéri-e ennyiért vagy annyiért, mert itt nem erről van szó.
Persze nekem is visszás, hogy itt áll a garázsban a szinte gyári állapotú piros-fehér 87-es FZR, amit Sanyától vettem át 4 éve, mellette meg ott áll a leharcolt állapotú, kb. 15-20 éve nem üzemelt (a benzin is annyi idős benne, olyan szaga van mint a higítónak) csepptankos Jawa, ami még ilyen állapotban is drágábban menne el mint az FZR.
Ez pl. kamionos haveromé: https://www.hasznaltauto.hu/motor/romet/komar/romet_komar_2352w-16285090 Pár napja van fenn, ketten mozognak rá. (van hozzá egy fél aknára való alkatrész is, azzal együtt ennyi)
Egyébként 200e-ért az öccse átvenné és beállítaná a nappaliba dísznek, de neki nem kellenek az alkatrészek, így meg nem akarja eladni, csak egyben, mindenestől.
Szóval hogy 700e Ft sok pénz-e vagy nem, az eléggé relatív.
Mi ezzel a gond? Ha van pénz rá meg kell venni. Nem azért mert szép - szerintem mondjuk az - nem is azért mert magyar és része a technika történetünknek - dehogynem már csak ezért is - vagy nem azért mert az embert rabul tudja ejteni az érzés, amikor egy ilyennel gurul - de szerintem qrvára ezért éri meg a legjobban - hanem azért mert 10 év múlva is lesz hozzá alkatrész itthon és az ükunokád is élvezheti a motorozást.
...szóval ha 88-ban inkább elintézem, hogy megkapjam vasárban, mi is lenne? Tároltam volna 30 évet, közben azért ápolgatni, üzemben tartani, felújítgatni, hurcolni magammal (ez alatt 3x költöztem más városba) ... hogy most árulhassam 700-ért? Hát, utólag azt gondolom, jól döntöttem, hogy nem vágtam bele.
Igazából én is elmerengtem ezen (az áron)... mert mire is jó ez tulajdonképp?
Valljuk be, használati motornak nem - annak rossz is, öreg is, drága is.
Oldtimernek? Hisz nem igazán ritka, semmi különleges, sok is van belőle, meg jó állapotban is van - tehát foglalkozós hobbinak se jó.
Befektetés? Talán, akinek van helye (és ideje) még 20-30 évet tárolni.
Az árakat látva elmerengek, hogy 88-ban személyesen, lábán vittem ki a cégest leadni kilóra, mert kaptunk helyette egy új 150 ETZ-t... az öreg Pancsival 2-en mentünk, sárban, szántás mellett, néha a hátunkon vittük, de elég sokat kibírt.
Na várj egy kicsit.
Egy restaurált, oldalkocsis OT-s Pancsiért kérnek ennyit. Ez a példány is szép, de azért álljon már meg a menet. Értem én hogy karácsony van meg elmúlt a szerelem de 700e forint az nagyon sok pénz szerintem. Persze ha azt vesszük hogy most már 300e a Marketplacen egy suttyó viseltes Simson S50 vagy 51 akkor végül is érthető az árképzés.
De tudok havertól GSX750F Bocit ami első tulajos, karbantartott, garázsban állt és kivisz a világból 3-szor. 250e-ért...
Dehogy, kombi kazán újfajta persze, wireless termosztáttal. Van egy látványkályha, de 2 éve kivittem, a műhely sarkában áll - meguntunk szórakozni vele, meg koszt csinált. Fával etettük mi is.
Napelem van és villanyfűtés? Az menő. Pláne ha jó nagy teljesítményű a rendszer. Két-három év múlva mi is tervezzük. Nekünk van még kondenzációs kombi gázkazán központi fűtéssel,azt használjuk amíg enyhébb az idő. Utána lép be a cserépkályha.
Közben utána olvastam, amit én betettem, az 62-es modell kb. Ma is adják-veszik ezeket, jobbára 1950 utáni van, 4-6 milla, és napi használatra veszik... pedig veteránnak is elmenne
Nem veszek dízel Porschét, a legközelebbi villanyos lesz
A mi kályhánk még kisebb... csak olyan fél méter széles, meg 80 cm magas, és fent van a falon, helyet sem foglal van hozzá egy külön kis dobozka, azon be lehet állítani a hőmérsékletet, aztán nem is kell piszkálni. Fát se kell behordani hozzá, megy bele egy sárga cső, azon állítólag bemegy a tüzelő, de én még nem láttam
Pénzbe se kerül a fűtés... küldenek néha kis papírokat postán, számok vannak rajta, de azt ritkán nézzük meg, azok intézik az egészet, akik a papírt küldözgetik
Nekünk azért jó ez, mert kényelmes
Gyári a kipuffogó. A motoron semmi tuning, berha nincs. Az előző tulajai és akik még hozzányúltak azok kontárkodtak rendesen de ezeket leszámítva gyári.
mindig is kakukktojás voltam itt :) Sanyi révén csöppentem ide :)
Te is jól érzed az ellentétet a garázsod tartalma miatt :)
Én se adnék érte ennyit :) Most a Vespa a hülyeségem... Pedig az igazán túlárazott "szarolasz"...