Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Nekem a jobbos idomba rakta bele az előző gazdája a feszmérőt, de egy csatit én is felrakok előre a telónak.
Az exupnak nem a fém szívócsonkban van a szűkítés (az a Genesisnél van) hanem a karbi és a fém csonk között a gumi lehet szűkített. (rendelésnél lehet választani a 98 LE-st vagy a nyitottét)
https://www.motomike.eu/kelike...
https://www.motomike.eu/kelike...
A generátor-szabadonfutó hajtólánc (primerlánc) csörgés szinte az összes 80-as évekbeli Yamaha típusra jellemző. Egy kissé megnyúlik és már zörög is. Bizony, nincs feszítőjük, azt talán már csak az XJR-1300 kapott ezen régebbi típusok közül. Az én '86-os kiadású FJ1200-asom is csinálja, nagyon meg van nyúlva, de csak 1500 alatt, elinduláskor csörög. Fölötte semmi !

Viszont szétszedtem az 1000 Exup karbisorját. Szomorúan láttam hogy mind a 4 fő- és alapjárati fúvóka úgy lett belenyomorgatva a helyére hogy szétb*szták a csavarozó hornyokat, 3 úszó lyukas, és az összes tűszelep kikopott. Mondjuk a tűszelep szett már megvan, lengyelből 8 nap alatt ért ide de legalább olcsóbb volt mint itthon bárhol...
Ahogy látom Ebayről éri meg a legjobban beszerezni ezen dolgokat, holnap be is rendelek mindent.
Ja, NEM volt fojtás a fém szívócsonkokon, viszont a fúvókák kisebbek mint a gyári érték. Azokat is megrendelem, aztán kiiktatjuk az elektronikus fojtást.
Na most jöttem haza. Segítettem kicserélni a cuccot a pálinkafőzőben. Tök jó volt, Csövivel találkoztam,jót dumáltunk. 580 km volt a mai menés,és hát a Piros hibátlanul működött.
És mikor jössz visszafelé?
Azt meg kéne mérni pontosan, ugyanis ezek a csatlakozók 6 bárig jók. (nekem is van olyan slagom amin nem lehet megszorítani rendesen a gyorscsatlakozót mert olyan puha az anyaga hogy hiába téptem meg, lemászik lassan)
1-1,5 bár kevés lesz, legalább 2-2,5 bár kell ahhoz hogy a 4-8 méteres tömlő végén is legyen normális nyomás. https://truperszerszam.hu/vizn...
Itthon vagyok.
... megvettem arany árban Gardena gyorscsatlakozót, löki szét - pedig hallhatóan bekattan. A slagot is AWAB bilinccsel kell rátenni, mert a saját kónuszos zárója nem tartja bent...
Szerintem a legtöbb helyen 4+-os a hálózati víznyomás
Ha van valami hasznos elvihető, mondjad nyugodtan!
Pl. olyan reduktor, amit vízre lehet kötni... nálunk 4+ bar a hálózati víznyomás, ennek eredményeképp ezeket a szar műanyag fittingeket, gyorscsatikat nyomja szét a faxba Olyan slagokat vagyok kénytelen használni itthon, amikkel kisebb TSZ-ben traktort mosnak Ha le lehetne venni 1-1,5 bar-ra, az pont elég volna.
Üveg tigrisnél.
ez a kempingnél van?
Mini tali.
Valaki rámászott a Pirosra hátulról.
Általában alható a műszak, de ilyenkor a nyári meleg eléggé megviseli a berendezéseket és jobban igénylik a gondoskodást. (ezért járok mostanában hetente Pestre vagy Sz.fehérvárra mert mindig van valami helyretennivaló)
Ráadásul most volt az oxigén kompresszor karbantartása (2-3 évente jönnek a svájciak cserélni amit kell) épp tegnap húztak haza így ez nehéz három hét volt.
Most meg el kell takarítani a sok lomot amit itt hagytak a gépteremben.
Akkor mindenképpen érdemes lenne belenézni, mivel nem tudni hogy mit csináltak vele előtte. (sajnos pár ilyennel már találkoztam hogy kísérleteztek javítással -- néha elég kókány dolgokat találtam a blokkokban-- de nem lett jó, így inkább eladták)
Ha belekezdesz, akkor azt tudni kell hogy elég drága lesz a (jó minőségű) javítás.
Fel ne kelj miattam de különben meg mijafaxt csinálsz te ott benn éccaka? Ménem alszol? Én is voltam éccakás 30 éve, tudom, hogy megy ez
2-kor már Pécsett kell lennem, kb. időre megyek.
Így vettem vagy 2 éve aztán le lett állítva a garázsba , most elővettem , hogy kezdeni kellene vele valamit. Alapjáraton és hidegebb olajjal nem csattog úgy de ahogy melegszik és emelem a fordulatot vagy terhelem egyre rosszabb. Lámpát ha ráteszem nem változik, kuplungot is ha behúzom akkor sincs más hangja. Alapjárat viszont csökken ahogy melegszik.
Így is vetted vagy csak mostanában jelentkezett?
A kuplungkosár szokott zörögni, az egy nagy tűgörgős csapágyon fut, de az alapjáraton jelentkezik. A másik a generátor-szabadonfutó hajtólánca (primerlánc) ami szintén hangos tud lenni, az fordulaton is jelen van. (általában ez szokott lenni a fő zajforrás, megnyugtató lehet, hogy ehhez is teljesen szét kell szedni a blokkot--kép a szélesebbik lánc a főtengelyen)
Szétszedés nélkül (a kuplungtól eltekintve) sajnos nem lehet biztosan megállapítani. Ha a lánc van megnyúlva az bajt nem okoz, csak zavaróan hangos (nincs feszítője, csak egy csillapítója és azon csattog ha már nagyon megnyúlt) viszont ha tényleg csapágyas, abból lehet baj.
Ha egy kicsit megcsúsztok az idővel akkor jó lehet, ugyanis éjszakás vagyok és általában dél-fél egy körül támadok fel.
Hát jó lenne ha nem kellene de 3-ezer felett annyira csattog , hogy félő kikönyököl belőlle valami. Nem is lehet közlekedni vele így. Főleg mikor kicsit melegszik az olaj benne. Hogyan tudok meggyőződni róla szétszedés nélkül?
Nálunk is három gépen fut a gyár szoftvere. (OS1-2-3) Néha egyik-másik lefagy, de megy tovább.