De biztos hogy cserélni kell?
Ha normálisan használták és az olajjal is törődtek, akkor több százezer km-t elmennek a gyári csapágyakkal. (csak hang alapján nem lehet eldönteni, kopogó hang sok más helyről is jöhet)
Az egy eléggé kellemetlen művelet, ugyanis (ahogy Rebelsson úr is írta) szét kell szedni hozzá a blokkot teljesen. Van két csavar a hengersor alatt, ami a blokk felső felét fogja össze az alsóval, a két csavar eléréséhez pedig le kell venni a hengersort is. A képeken a Genesisé van, abban ugyanott három csavar van, exupban csak kettő. (de ahhoz hogy kiqrjanak a szerelővel elég lett volna egy is)
Sajnos a komplett tömítésgarnitúra elég drága (60e Ft környéke) de még a hfej. tömítés önmagában is 15-20e Ft környéke. (tömítésesnél csinált hf. tömítéssel nem lesz jó, bármilyen ügyesen is gyárt már ezer éve autókhoz) Gyári kell, vagy gyári minőségű utángyártott --pl. Athena-- én ezt szoktam használni )
Csapágyat én innen: https://www.omegamotor.hu/ vennék. Régen Yamaha márkaszerviz volt és gépműhelyük is van, így biztos nem lesz gond a csapágyméret meghatározásával.
Még 2 évig garázdálkodhatok az utakon. Azt mondták kiemelkedően jó állapotba van a motorja meg a többi része a kocsinak. Persze kb 50ó feküdtem már alatta, hogy rendbe legyen. Co fasza, futómű ok. kicsit kifúj a kipu ennyi.
kéne egy harmadik, hogy el tudja dönteni, hogy akkor 7 vagy 8 mint az űrhajóban, 3 renccer fut párhuzamosan, és ha egynek eltér az erdménye a másik kettőtől, akkor az kikapcsolódik, és máris megy a "Houston, van egy kis probléma"
Sziasztok!
Fzr 1000 exup 89-es évjárathoz szeretnék főtengely csapágyat. Tudnátok segíteni honnan tudok venni illetve a cserèléséhez elég e levenni az olajteknőt és onnan hozzá lehet e férni?
Autón már csináltam de még fzr-en nem. Ezért érdeklődöm mi a menete és , hogy blokk kivétele nélkül az olajteknő levételével cserèlhető e ez így?
Egy lámpa polírozás sokat dobna rajta - meg látni is lehetne vele... Sokan csinálják, de otthon is meg lehet oldani. Fontos a végén lekenni UV védővel (vagy fújni) különben matt lesz megint egy nyár után.
Ha normálisan használták és az olajjal is törődtek, akkor több százezer km-t elmennek a gyári csapágyakkal. (csak hang alapján nem lehet eldönteni, kopogó hang sok más helyről is jöhet)
Sajnos a komplett tömítésgarnitúra elég drága (60e Ft környéke) de még a hfej. tömítés önmagában is 15-20e Ft környéke. (tömítésesnél csinált hf. tömítéssel nem lesz jó, bármilyen ügyesen is gyárt már ezer éve autókhoz) Gyári kell, vagy gyári minőségű utángyártott --pl. Athena-- én ezt szoktam használni )
Csapágyat én innen: https://www.omegamotor.hu/ vennék. Régen Yamaha márkaszerviz volt és gépműhelyük is van, így biztos nem lesz gond a csapágyméret meghatározásával.
Fzr 1000 exup 89-es évjárathoz szeretnék főtengely csapágyat. Tudnátok segíteni honnan tudok venni illetve a cserèléséhez elég e levenni az olajteknőt és onnan hozzá lehet e férni?
Autón már csináltam de még fzr-en nem. Ezért érdeklődöm mi a menete és , hogy blokk kivétele nélkül az olajteknő levételével cserèlhető e ez így?