Ha csoportban motoroztok,közúton 100-120-as max tempóval és többen vagytok mint 10 motor,a sor vége bele fog karcolgetni a 150-160-ba is,hogy tudja tartani a sort.
Nagy köbcenti,sok lóerő,nem sportmotor.
Keveset kell gépészkedni.alacsony fordulaton is van elég lóerő és nyomaték.Cinkes helyzeteknél előny lehet,hogy egy gázrántással megoldható,nem kell váltogatni.
És nem kötelező belőle kimotorozni a maximumot.A fórumozók 95%-velem együtt-soha nem használta ki a motorja lehetőségeit.Közel sem tud annyira motorozni - Én sem-,egyébként sincs hol,max pályán.Az viszont szerintem más kávéház.
Ja. csak a szád Biztos vagyok benne, hogy egy enyhén kanyargós úton sem tudnál a 600-assal full powerrel végigmenni - és ez nem is szégyen, hisz kevesen tudnak, és azok nem a közúton tanulták meg jutyúbról Autópályán húzni? A 600 is lazán megy 200 fölé, onnan meg már elég kényelmetlen a további, és ritkán alkalmas.
Az 1000-es annyiban más - hogy könnyebben elsaccolod mert az olyan teljesítmény, hogy nem tűri a hibákat. Persze ha 1500-on akarsz gurulászni...
3:20-tól ragadd már meg a lényeget arra a pár másodpercre.
Ne olyanokból indulj már ki mint mi, akik 30+ éve motoroznak. Ha a felpakolt 500-as két személlyel kevés a hegyi túrázáshoz (mivel az nem arra való, bár képes rá) de a bikernek megvan több 10e km-es tapasztalata ÉS! profin tudja kezelni az 500-ast két személlyel felpakolva is a Glockneren kanyarogva --ahol tényleg csak a motorerő hiányzik-- AKKOR átülhet egy nagyobbra, mert ha ez nem így van, akkor nem visszagurulni fog az ezressel, hanem magára borítja az első pár kanyarban.
Tehát letett láb nélkül meg tud fordulni, tudja kezelni az 500-as erejét (nem csak alapjáraton traktorozva) azaz már nem tud neki ez a gép meglepetést okozni, akkor tovább léphet. Erről van szó. (én meg városban sokkal jobban szeretek a kisebbel menni, mivel sokkal könnyebb-gyorsabb-ügyesebb mint az ezresek)
Amúgy valamiért nálad (is) beragadt ez a "nehogy elhagyja a fordulatszámmérő a kétezret" gondolkodás, közben meg a horvát pályán 200 felett jöttünk?
Annyiban 1etértek Józeffel, hogy mijafaxnak 1000-es 150 lovas motor, ha nem hajccsák? Legalább néha... Gondolom, emléxel, hogy Erdélyben a 125-ös robesszel folyamatosan jött a csóka velünk...
Ha meg valaki szeret 1000-es fordulaton gurulászni, 1250 Banditot vegyen, annak olyan a karaktere, ne speedet, aminek 3000-nél simul ki az alapjárata
Abban igaza van Ábrusnak,túrázni felesleges egy közel kétszáz lovas sportmotor,ráadásul sokat is fogyaszt,eredetileg nekem egy CB900-volt a célom,de közel kétszer annyiért adták mint Zsolti a Kawát,ezért nem Hondám lett.A másik dolog,a Yami is tudott gyárilag 210-et,sőt,Andi még többel is ment vele,tehát még az is sok lett volna,de amikor leáttételezve
megpakolva már egy kis szembe széltől is megtorpant,akkor tudtam hogy nekem már kevés.A Kawa nem torpan meg,,szóval nekem megfelel.
Nos, hát, izé :-) Nem, nem robogózni akarok Nézem fészbúkon a sok motoros csoportot, hogy gurulna erre, meg arra, max 120, és hasonlók, a képen meg egy 800-1300-as túra vagy supersport.... Jajjj... elméletileg a pályán 160-180-at (mennék, ha lehetne), városban 70-80 (megfelelő táblánál, ha a közeg is olvasná), kanyarban meg ahogy érzem (nem, még nem szikrázik a lábtartó, de igyekszem )
Most járok kb... 8+ eKm-nél (persze, ez pályán nem kunszt, de dolgozni is azzal járok pestre, és úgy általában is mindenhova - csak akkor ülök kocsiba, ha esik. Vagy ha a kutyákat viszem kicsavarni ) Nem lennék akkora arc, hogy azt mondom, hogy tudom azt, amit az FZR 600, a közelébe sem vagyok. De az tény, hogy egyre többször húzom koppig. Persze, még lenne hova visszapakolni, de 120-nál már hármat kell lefelé, 100 alatt meg négyet - és az lassulásban, gyorsulásban is elég drasztikus, és egyszerűen sajnálom a motort. Ott már elég nagyokat is csattan leváltáskor, és nem is esik jól 100%-on használni.
Talán kellene egy csoport, akiktől tanulhatnék, de annyi bájgúnár van... Az meg nem segítség, hogy 100-nál már félnek.
De még csak gondolkozom... Inkább arra vonatkozik a kérdéa, hogy ha szembejön valami jó vétel, akkor szabad vagy érdemes-e. Alapvetően még egy idény biztos belefér, és annyira tetsztik ez a motor, hogy nem tudom, valaha meg tudok-e tőle válni :-) Lehet hogy csak a szám jár :-)
Köszi az infókat!
Azért vettem ezt,mert a Yami már összeült alattunk,muszáj volt cserélniés erre volt keret.Egyébként egyetértek Csövivel,azért mert aszfaltszaggató a gép,nem kell vele mindig nyélgázon indulni,viszont az az erő hegynek fel jól jött.Dodorka próbálna az asszonnyal meg csomaggal 8000-es fordulattal indulni,aztán mondhatná hogy Lepsénynél még megvolt.
Én is egyetértek Dodorral de igazad van mindenki azt vesz amit akar. Kisebb ccm motort vettem az s2r után mégis 30% erősebb és még könnyebb is. 10-13.500 fordulat között szinte folyamatosan levegőben van az első kerék, rá kell feküdni rendesen. Piszok kis szemtelen egy bicikli tud meglepit okozni rendesen, abszolút nem hiányolom vele a nagy köbcentit. Ment a monster is de ehhez képest csak egy csopper. De szerettem nagyon azt is.
De annak próbáltam. Nem kellett félni, hogy megbüntetnek gyorshajtásért.
Azt nem értem, hogy ha valakinek van egy CB 500 Hondája, felpakolja dobozokkal, felülteti az asszonyt hátra és visszagurul a Glosslocnerről de még nem próbálta ki a végsebességét, nem szokott ötezres fordulaton indulni, nem dönti negyven fokba a motort és kanyarba nem csúsztatja meg akkor miért ne vehetne ezrest? Kimotorozta az ötszázast? Nem. Kell neki nagyobb? Igen. És ehhez nem kell túrázni a városban is így van. Teljesen másképp viselkedik egy kisebb és egy nagyobb motor 40km/h és 100 Km/h között. Nem kell kettőt hármat kapcsolgatni hanem egyet se. A 750 és az 1000 között nincs nagy különbség de sokkal jobb az 1000-el motorozni a városban is és túrázni is. Nekem elhiheted próbáltam mindkettőt. És nem motoroztam ki egyiket se. Mert nem kimotorozni kell hanem közlekedni vele.
A jó Simson akkoriban 75-öt tudott, bár volt aki 80-at hazudott egy kifurkált sörösdobozzal a hangtompító helyén. (de persze köztudott volt hogy ez nem igaz, lejtőn mérni meg nem ért)
Nekem a nagyromett 50-et ment, bár már szétpörgés közeli hangja volt. (persze mindig 55-öt mondtam ha kérdezték)
Kamionos haverom barátnője nemrég vizsgázott és most egy GS500-assal ismerkedik. (mert hogy jár, az még túlzás)
Szerinted itt lenne az ideje, hogy átüljön pl. egy VFR800-ra --ami 60 Le-vel erősebb és 50 kilóval nehezebb-- hogy "alapjáraton gurulgathasson"?
Ha végigmegyünk ezen a 7 ponton mint szamárvezető, akkor világosan látszik, hogy még a sokkal gyengébb-könnyebb 500-ast sem tudja biztonságosan kezelni, nem hogy kihasználni.
Tudom hogy utálod Dodort, de vagy nem érted amit mond, vagy nem akarod érteni.
Amiket felsoroltál azokra nagyon egyszerű a válasz.
Ha ezeket még nem érted el, akkor még nem motoroztad ki mindazt amire a jelenlegi motorod is képes. Akkor miért akarsz még többet?
Azt meg figyelmen kívül hagyod amit a videó elején mond, hogy KEZDŐKRŐL beszél akik az első/második motorjukat akarják nagyobbra cserélni.
Persze. Mivel kis köbcentis motorral nem tudsz alapjáraton gurulgatni. De miért kellene bármilyen motornak kipróbálni a végsebességét? Akár 80 lóerős vagy 180. Miért kellene ötezres fordulaton elindulni a lámpánál? Miért kellene kanyarodáskor megcsúsztatni a hátulját? Ez egy igazi baromarcú faszkalap.
Van már ennyiért "fiatalabb" injektoros 1000-es szupersport, csak az a kérdés hogy mit akarsz kezdeni vele. (az eddigi tapasztalatoddal)
Az egyik lehetőség az, hogy "mert kell és kész!" (ezzel nem is lehet vitatkozni, teljesen érthető) aztán robogózol vele, mert valójában félsz tőle (az a jobbik eset ha legalább magadnak beismered) vagy elkezded feszegetni a határokat és könnyen baj lesz belőle.
Ezeknél ugyanis kövér gázra 6-7-e-ig nem is igen gyanús semmi a 600-ashoz képest (hiszen Gyulánk is elhajókázik a ZX12-vel alapjáraton) aztán 8e-nél nyílik a pokol kapuja és jönnek elő a démonok, azokat meg már csak értő kézzel lehet a helyükön tartani. (amivel az utca motorosa általában nem rendelkezik)
Persze a hosszú egyenesekben, ahol még forgalom sem nagyon van, ott lehet egyszer-egyszer "húúb&sszameg" gázt húzni és menni mint a szél, majd elkönyvelni hogy ez a 150-180Le nem is olyan nagy szám.
Csak hát az út nem mindig egyenes, aztán ha meg véletlenül pl. a Mecsekben kanyarogva még a kőművesbrigád -- a platóján betonkeverőt és az állványokat szállító-- nagy fülkés Transportere is külső íven kerül ki, akkor az azt sejteti, hogy a motor és lovasa épp nincs teljesen szinkronban egymással.
Nem gondolja.
Csak felteszi a kérdést (teljesen jól) hogy "alapjáraton elgurulgatni" tényleg kell-e az a 170-180 lóerő, amit aztán sosem mer használni a pilóta.
Ez egy tipikus hülye. Azt gondolja mindenki versenyezni akar a motorjával. Az hogy valaki alapjáraton elgurulgat nem kell fordulaton pörgetni, közben nézelődik élvezi a tájat és a motorozást szóba sem jöhet....
Nem számoltam a szekundót,de gyorsan ott volt 150-en.
Itt Szegeden nem nagyon van egyenes szakasz,ahol meg lehetne húzni,eléggé harap az itteni yard a gyorsulásra.
Nos, akkor bukott az elméletem, hogy az FZR600 lesz az ultimate motor, örökidőre. IS. :-)
Mit javasoltok, ha hasonló stílust szeretnék, jobb menettulajdonságokkal, hasonló súlyban, de határozottan szeretnék millió alatt maradni vele? R1?
Van ennyiért injektoros? Ahogy nézem, a 2002-es már az, bár a számokon ez nem nagyon látszik (ami persze csalóka lehet)
Nagy köbcenti,sok lóerő,nem sportmotor.
Keveset kell gépészkedni.alacsony fordulaton is van elég lóerő és nyomaték.Cinkes helyzeteknél előny lehet,hogy egy gázrántással megoldható,nem kell váltogatni.
És nem kötelező belőle kimotorozni a maximumot.A fórumozók 95%-velem együtt-soha nem használta ki a motorja lehetőségeit.Közel sem tud annyira motorozni - Én sem-,egyébként sincs hol,max pályán.Az viszont szerintem más kávéház.