...a Tojjota mégis úgy gondolta, vesznek egy béjemvét, és azt forgalmazzák Suprának... nekik elég jó, neked meg nem? Akartak egy jó sor6-ot, nem a tucathibridjüket baxták bele CVT váltóval ezt én méltányolom
Ha meg már jó motor, meg tyuning, nekem a Nissan skyline meg a Honda NSX ugrik be - meg tetszettek nagyon ezek a gömbölyű Celicák - de hogy bármelyik is a legjobb motor lenne... ezekkel a kijelentésekkel óvatosan kell bánni
Ha annyi 1000 Ft-om lenne, ahányszor a "legjobb" elhangzott valamire - milliomos lennék
Jajjistenkém neeeeee, neeee lszi neeeeeeeeee!!!!!
Kb két hete láttam pont egyet a sarki bolt előtt: Annyira semmitmondó, jelentéktelen... Nem csúnya, és ha mondjuk meg lehetne venni mint corolla 6 milkáért, hát akkor okés, akkor szabadidőautó... De hogy Supra? Meg nehogy már a BMW-re szoruljon a toyota, ha sorhat kell... a 2jz-gte még mindig a valaha épített három legjobb motor között van... Ha csak azt elkezdik újra gyártani, akkor sikertörténet lett volna.
Na nekem ez az igazi Supra Hátsó kerekes, sorhatos asszem. Barátomnak volt ilyen minden lámpánál füstöltette a kereket gondoltam én is milyen jó lenne venni egyet de aztán eltűntek nagyon alig van már belőlük...
Szépek voltak a Nissanok is, ők is építettek pár legendes autót - viszont 88-tól -már a hármas supra volt a kortárs, és az már elengedte a szögletességet :-) Utólag nem bánom, mert a nissannak azért voltak masszív fejlővései, pl. valamelyik 300-as széria önsúlya 2.7T (igen, kettőegészhéttized tonna, azaz 2700kg volt) egy 200 ló alatti V6-al. Azóta is furdal a kiváncsiság, hogy ugyan mire gondolhatott a költő, amikor ezt a forgalomba engedte
Én eredetileg Miskolci vagyok, szóval engem az EDDA művek enyhén feltűnő, (értsd baszottnagy és nemigen gyári) hátsó szárnyú autója indított el a "lejtőn"
Igazából soha nem jöttem rá, hogy milyen típus volt, de amikor megláttam a kereskedésben a nagy hátsó szárnyal szerelt supra-t, akkor rögtön ez jututt eszembe.
A felniket leszámítva, ez egy teljesen gyári, faceliftes 3-as supra:
Igen, az a 2.es sorozat... Ez még kicsit (nagyon,rettentően) szögletes volt, inkább amcsi izomautó beütéssel... Ebből én már alig láttam élőben, bár az egyik szerelő havernál állt egy ideig egy hengerfejes pélgány - kicsit körbe is jártam :-) Mai szemmel már elég... hogy mondjam hogy ne bántsam meg? Mondjuk régies felépítésű, de ez is az akkori "versenytársak" előtt járt 10-15 évvel (műszakilag legalábbis)
Köszi! Igyekszem kihozni magamból a maximumot :-) Néha országos idiótának érzem magam, hogy ennyi pénzből lassan készre tuningolt vagy új autót is vehetnék - de aztán amikor már jó, akkor megnyugszom, hogy vehetnék ugyan, de pont ilyenje senkinek sincs!
Abban az időbne (91) én inkább a Nissan 300ZX-re szavaztam, az sokkal jobban nézett ki. Volt Pécsett egy, a helyi fehérgalléros "vállalkozónak" piros, nagyon tetszett - a tizenéves Cápámat elcseréltem volna rá
Ezen a fórumon nincs olyan hogy off topic, sosem volt.
A Suprás nickből valami ilyesmit gyanítottam, azért is kérdeztem rá. A Supra nekem is kedvenc volt 25-30 éve, persze csak poszteren. Egy pont ugyanilyen állt (kép) a város főutcáján 88-90 környékén, nagyon meg voltunk veszve érte. (meg persze ugyanott a Bader akkori piros Testarossája volt a másik látványosság az Arany Csillag szálloda előtt, bár az szezonális jelenség volt minden évben, de rendszeresen látogattuk)
Nos, ez még vas blokkos motor, az alu blokkos V8 sem bír többet :-) A 3SGTE motor sokáig volt az élvonalban, készült belőle VVTi verzió is (mondjuk, az csak japán belpiacra, és kb a saját súját éri aranyban )
Szervezhetünk majd egy motoros találkozót, a celica-tól a celicaig Mondjuk a legutolsó celica találkozóra motorral mentem (nem cseréltük a poliuretánra a hátsó G szemeket, merthogy jó az. Jó is volt, még vagy 500km-ig) attól ez sem lenne furcsább. ( WIKI annyi kötődése azért van a kettőnek, hogy a 3g-GE / GTE motorra a Yamaha csinálta a hengerfeje)
Eszembe jutott egy kérdés is: tudom kreténség egy sport motornál, de szokott valaki fogyasztást mérni? Nekem 4.5 volt míkor kezdtem, most hogy kicsit jobban megyek (100-180) stabil 5 liter... Arra is kíváncsi lennék, mit kell vele tenni a gyári 5.9 literhez :-)
Ez volt a kedvenc autóm a 90-es években Bárki fél kezét odaadtam volna érte! Jártam egy Pécs környéki műhelyben, ahol egy rallye épített verzió volt szétszedve, hát komoly technika. Én akkoriban egy öreg cápa 320-al jártam, ahhoz képest megnézve UFO technika volt...
Ha olyan állapotban lesz, szívesen elmegyek (elmegyünk?) megnézni
Nem akartam nagyon feszegetni, próbáltam a lényegre szorítkozni, mert offtopic. De ha valakit érdekel...
Van pár félbehagyott projekt is (idő pénz és idegzet hiányában, pl. toyota supra I6turbó -> V8 compressor konverzió), de a mi az utóbbi 2-3 évben fut, az egy toyota celica 2.0T 4WD... Gyárilag 230 ló, újabb generációs motorral+váltüval: miszlikbe lett szedve: kovácsolt dugó+ hajtókar,verseny csapágy+tömítés, veztengely csere, és teljes felújítás. Saját tervezésű illesztéssel nagy turbó, egyedi 76mm-es csövezéssel, front coolerrel. Most kb 320 ló, ennél többet a gyári ECU nem enged (kb 1 bar, 7500 Rpm) A turbó hivatalosan 650 lóig jó, a motor kicsit többet bírna, de a váltó és a hajtás azt már nem tolerálná, szóval valahol 500 ló körül lesz a vége (90-es pillanagó szelep a gyári 63-as helyett,, kb 1.5 bar és 9500 Rpm) Most épül az ECU hozzá... Teljes lakatolás + fényezés, barátommal épített első sárvédők, hogy a 9colos, ET15 felnik beférjenek :-) Új futómű, poliuretán szilentek, és full gyári, majdnem karcmentes belső. Csatoltam képet, ilyen (lesz majd, ha a polir után már nem látszanak a lakk hibái :-) )
Belsőség rajongóknak tettem egy képet a motortérről is :-)
Ha meg már jó motor, meg tyuning, nekem a Nissan skyline meg a Honda NSX ugrik be - meg tetszettek nagyon ezek a gömbölyű Celicák - de hogy bármelyik is a legjobb motor lenne... ezekkel a kijelentésekkel óvatosan kell bánni
Ha annyi 1000 Ft-om lenne, ahányszor a "legjobb" elhangzott valamire - milliomos lennék
Kb két hete láttam pont egyet a sarki bolt előtt: Annyira semmitmondó, jelentéktelen... Nem csúnya, és ha mondjuk meg lehetne venni mint corolla 6 milkáért, hát akkor okés, akkor szabadidőautó... De hogy Supra? Meg nehogy már a BMW-re szoruljon a toyota, ha sorhat kell... a 2jz-gte még mindig a valaha épített három legjobb motor között van... Ha csak azt elkezdik újra gyártani, akkor sikertörténet lett volna.
Én eredetileg Miskolci vagyok, szóval engem az EDDA művek enyhén feltűnő, (értsd baszottnagy és nemigen gyári) hátsó szárnyú autója indított el a "lejtőn"
Igazából soha nem jöttem rá, hogy milyen típus volt, de amikor megláttam a kereskedésben a nagy hátsó szárnyal szerelt supra-t, akkor rögtön ez jututt eszembe.
A felniket leszámítva, ez egy teljesen gyári, faceliftes 3-as supra:
Köszi! Igyekszem kihozni magamból a maximumot :-) Néha országos idiótának érzem magam, hogy ennyi pénzből lassan készre tuningolt vagy új autót is vehetnék - de aztán amikor már jó, akkor megnyugszom, hogy vehetnék ugyan, de pont ilyenje senkinek sincs!
A Suprás nickből valami ilyesmit gyanítottam, azért is kérdeztem rá. A Supra nekem is kedvenc volt 25-30 éve, persze csak poszteren. Egy pont ugyanilyen állt (kép) a város főutcáján 88-90 környékén, nagyon meg voltunk veszve érte. (meg persze ugyanott a Bader akkori piros Testarossája volt a másik látványosság az Arany Csillag szálloda előtt, bár az szezonális jelenség volt minden évben, de rendszeresen látogattuk)
Amit csinálsz az veszett jó dolog.
Szervezhetünk majd egy motoros találkozót, a celica-tól a celicaig Mondjuk a legutolsó celica találkozóra motorral mentem (nem cseréltük a poliuretánra a hátsó G szemeket, merthogy jó az. Jó is volt, még vagy 500km-ig) attól ez sem lenne furcsább. ( WIKI annyi kötődése azért van a kettőnek, hogy a 3g-GE / GTE motorra a Yamaha csinálta a hengerfeje)
Eszembe jutott egy kérdés is: tudom kreténség egy sport motornál, de szokott valaki fogyasztást mérni? Nekem 4.5 volt míkor kezdtem, most hogy kicsit jobban megyek (100-180) stabil 5 liter... Arra is kíváncsi lennék, mit kell vele tenni a gyári 5.9 literhez :-)
Ha olyan állapotban lesz, szívesen elmegyek (elmegyünk?) megnézni
Van pár félbehagyott projekt is (idő pénz és idegzet hiányában, pl. toyota supra I6turbó -> V8 compressor konverzió), de a mi az utóbbi 2-3 évben fut, az egy toyota celica 2.0T 4WD... Gyárilag 230 ló, újabb generációs motorral+váltüval: miszlikbe lett szedve: kovácsolt dugó+ hajtókar,verseny csapágy+tömítés, veztengely csere, és teljes felújítás. Saját tervezésű illesztéssel nagy turbó, egyedi 76mm-es csövezéssel, front coolerrel. Most kb 320 ló, ennél többet a gyári ECU nem enged (kb 1 bar, 7500 Rpm) A turbó hivatalosan 650 lóig jó, a motor kicsit többet bírna, de a váltó és a hajtás azt már nem tolerálná, szóval valahol 500 ló körül lesz a vége (90-es pillanagó szelep a gyári 63-as helyett,, kb 1.5 bar és 9500 Rpm) Most épül az ECU hozzá... Teljes lakatolás + fényezés, barátommal épített első sárvédők, hogy a 9colos, ET15 felnik beférjenek :-) Új futómű, poliuretán szilentek, és full gyári, majdnem karcmentes belső. Csatoltam képet, ilyen (lesz majd, ha a polir után már nem látszanak a lakk hibái :-) )
Belsőség rajongóknak tettem egy képet a motortérről is :-)
Viszont a "de műszaki végzettséggel autókat építek" mondatrész tartalma szerintem többünket is érdekelne közelebbről.