Gyulám a 10w30 jelzés a motorolajaknál használatos. (és abba is való, nem a villába, bár a Simsonnál régen még elment)
Egy ilyen jelölésű olaj sokkal "sűrűbb" 40°C-on (azaz hidegen) mint egy 10w jelölésű hidraulika (villa) olaj. (hidegben a különbség meg óriási, ugyanis a motorolaj 90-100°C környékére van optimalizálva)
Gondoltam, hogy azért nem olyan rossz az, mert ha nem lenne csillapítás látszódna a gumin is. Amúgy meg teljesen meg vagyok vele elégedve tehát menet közben nem himbálódzik, nem ugrál szóval jó.
A simán összenyomom-kirugózik mérés nem mond túl sokat, ugyanis menet közben ennél sokkal gyorsabban dolgozik a technika.
Gyárilag 10w az előírás, bár mivel kopott már valamennyit a szerkezet, így a 15w szokott jó lenni. (bár én turbinaolajat használok már vagy 15 éve, mert nekem bevált és olcsóbbat nem találtam)
A GTR hátsó rugóstagban jelenleg ATF van. (azt is el kellett használni valamire, még a Capriból maradt)
Az az olajtól is függ, meg a szeleptől is. Én anno 15W-t tettem bele, asszem 20W is van. Azokkal keményebb lenne, az FZR teló nem bonyolult annyira (legalábbis rajzról, az én Ducati telóm tele volt kis rugúlemezzel, szeleeppel, alátéttel...
Na kimentem megnézni. Olyan mintha nem lenne csillapítása kirugózik teljesen sőt egy picit túl is löki majd beáll alap helyzetbe. Ilyen olajat teszek bele de ez nem biztos hogy jó. Viszont olcsó
Még egy kérdésem lenne. Amikor Te szétszedted, gondolom új olajjal raktad össze. Milyen sűrű olajat használtál? És kirúgózáskor érzel valami csillapítást, vagy csak visszamegy alaphelyzetbe mint egy simson?
Ezek a rugók nem egyforma méretűek teljes hosszban. Felül kisebb az átmérője, mint a legtöbbnek. És ott valóban stimmel, ami lehet véletlen is. Engem csak az zavar, hogy alul csúszkálhat azon a fémen minden irányban, mivel a teló cső jóval nagyobb belső átmérőjű mint maga a rugó.
Valószínűleg félreérthető voltam. A fém részen nincs semmi azt tudom és az tényleg ugyan olyan mint a tiéd. Viszont arra gondoltam, hogy a rugó nem gyári benne és kisebb a belső átmérője az enyémnek mint kellene és ezért nem csúszik rá a fémre, csak a tetején van. De erre ezek szerint nem emlékszel.
Pont az a peremes rész szerintem a központosító, ami a 3. képeden jól látszik. A rugó ha kívülre csúszik rá, attól még az imbusszal bele tudsz nyúlni a belsejébe. Mondjuk én is úgy szedtem szét a csillapítót, hogy óvatosan melegítettem a csillapító alu csövét a menetnél és közben próbáltam széttekerni. Egyszer csak engedett a menetragaszó és szétjött. Nem sérült semmi, még a műanyag csúszó tömítés sem. Mondjuk azt azért kicseréltem, esztergáltam másikat teflonból.
Nem emlékszem... De ahogy nézem a rugó alsó támasztása a kérdéses. Szerintem ott nincs semmi központosító mert ha kihúzod a rugót oda tudsz betolni egy imbuszt amivel kitekered a csillapítót. Tehát ha ott lenne egy központosító nem tudnád kitekerni a csillapítót. Kivéve ha Tasi mester vagy mert Ő alulról a csavart küldi ütve csavarozóval
Sanyikám,én 19-én megyek Pap-szigetre,nekem még szerencsém volt, kaptam szobát,Az udvarházban se volt szoba?De sátorhyely biztos van.Eredetileg a Balatonra akartunk menni,de oda is már csak sátor és lakókocsi helyet tudtak adni.
Egy ilyen jelölésű olaj sokkal "sűrűbb" 40°C-on (azaz hidegen) mint egy 10w jelölésű hidraulika (villa) olaj. (hidegben a különbség meg óriási, ugyanis a motorolaj 90-100°C környékére van optimalizálva)