Kicsit összetett, indult pöc röff, de füstölt az 1:40-es keverékkel, ette a váltóolajat, kicseréltem mindkét szimeringet és utána kezdődtek a problémák, mert nehezen, majd sehogy nem indult és ez mellett kitart konokul. Kint van szikra rendesen, de nyomás alatt próbagyertyával nézve semmi. Üzát kap, előgyújtás gyári értéken, ahogy a megszakító és a gyertyahézag is, tekercs, kondi, gyertya kimérve minden ok. Sajnos 20 30 év alatt ezek a mágnesek ahogy az iskolai mágnesek is szerintem gyengülnek, és alapból sem egy túlméretezett dolog a Romet gyújtás. Mivel új lendkereket nem akarok bele (többe lenne szinte mint a motor) a delejezés mellett döntöttem ami töredéke egy új lendkeréknek.
üdv ! nem kellemetlen, csak átverés. ha pedig ilyen járművet vásárolsz akkor menj elébe a hibáknak. írasd ki a felesleges opciókat a vezérlőből, utána ha kell mechanikusan tégy ellene hogy ne térhessen vissza a lehetősége.
En egyszer a puszta közepén alltam meg a Pannóniaval, mert ereztem, hogy közel a tulmelegedès... Aztán a semmiből ott termett egy útszéli pillangó , hogy nem akarok e valamit, amíg várok.
Ügyes vagy, én is azt sejtem, hogy nálam is a lendkerék a ludas, azért nem indul, ma küldtem el delejeztetni Budapestre, remélem ez majd rendbe hozza a gyújtást.
A lendkerék volt a ludas...kapott egy másikat az szépen pörög :)
A lánckerék fogai közül több nincs oldalról lecsapva, nehezen talalz rá a lánc azért kattam... Most megúszta az eladást....
A lánckerék teli 25 fogas, de 8,5 méretű lyukakkal. Ilyet vettem. A ygari is teli de azon csak 7,5 a furat es 7es csavarok rögzítik... Most 8as csavarokkal van fenn
Szerintem kár volt kifúrni a Pony lánckereke a teli fajta, van olyan is a boltokban, nekem is sikerült elsőre telit vennem a Kadetthez, aztán néztem, hogy nem megy bele a csavar, de mentségünkre legyen mondva a boltos is nézett, hogy romet romet mi a különbség, aztán ugye mégse stimmeltek a furatok.
Romet
tavayl augusztusban élesztettem fel, csak egy új benzincsap kellett. meg tisztogatás
szorult az első villa, megoldottam
ferdén állt az eslő kerék, megoldottam
a hővédő rács a kipun leszakadt kb 30 éve, visszakerült
került rá eredeti fék és kuplungkar, mert babetta volt rajta
egy napra kész volt :)
aztán egy romet guru mondta, hogy nézzek be a kuplung oldali fedél aká, mert ott a kuplung anya és a primer áttétel anyája le szokott lazulni. persze igaza volt, a primeré ott feküdt a blokk aljában ,a kuplungé meg csak kalimpált a rözgítő lemez alatt
ha már itt megbontottam (a plombát én téptem le) megnéztem a kuplungot: betétek elkopva, fémek kibverődve, repedve. kapott új kuplung szettet, csak a kosár maradt a régi. Ki kellett műteni a kuplung bowden állító csavart a blokk aljából, mert az kb 20 éve beletört, keleltt menetet is fúrnom. felkerült az új kuplung bowden. persze nem jó a mérete, le kellett tekerni pár kört a házából...
Ki kellett cserélni a berugótengyel végén lévő ütköző lemezt és az ütköző gumit.
Újabb tipp: az elsőlánckerék anya is laza szokott lenni.
volt új láncszettem, ha már van, itt az idő felrakom.
gondok: a hátső lánckerék furatai 8,5 mm-esek a régi 7,5 mm-vel szemben, ki kellett fúrni a helyet a nagyobb csavaroknak.
Első lánckerék: kiderült hogy a direkt ponyhoz való lánckerék egyel nagyobb fogszámú és az oldaláról hiányzik egy kis távtartó rész, faragtam oda alátétet.
az első lánckerék cseréhez le kell venni a váltóművet. a váltómű is girbe gurba volt, szétszedés 5x hajlítgatás, rögzítő golyó keresése, mert sokára tanultam meg hogyan kell összerakni és kilőtte. persze kis hézagolások is, mert a sok kicsi sokra megy alapon lógott az egész kb 1 cm-t.
az új lánc-lánckerék szett problémája: az első lánckerék nem igazán pontos, időnként mintha fogra futna a szem és pattan... le az új, vissza régi...nem kattog, de nyilván így bakhatom az új láncot...
kapott új főtengely szimeringet a gyújtás felől és újat a lánckerék tengely is.
utolsó összerakás: elindul, megy, nem kattog, de valami sír....
a főtengelye sajnos eléggé oda van, kukába való, anynira görbe. de eddig ment vele...az is lehet, hogy a lendkerék is kehés, mert amit mutat a főtengely ütése, ahhoz képest sokkal angyobbnak tűnik a lendkerék kóválygása. tudom a távolságon nőhet a pár tized mm-es tengely ütés bővem mm-fölé. talán felrakom a másik blokk lendkerekét próbából, hogy azzal mit mutat
a gyújtás alaplapot sem mindegy hogyan rakom fel, mert kicsit tud mozogni ide oda és ha rosszul van fent, akkor beleér az egyik tekercs a lendkerébe... mondjuk adtam neki, kicsit lereszeltem a bűnös tekercs vasmagjából... de ez nyilván csak vajákolás....
azt hittem kis javítgatásokkla olyan lesz, hogy időnként elő lehet venni.... de most kinéz egy blokkfelújítás
utángyártott főtengely, ami nagyságrendekkel jobb, mint az eredet...csapágyak, szimeringek meg minden... és idő.....
még indig remeg a kezem a hirdetés felad ikon felé......
Gondolt egyet és nem indul..és ebben elég következetes..már már konoknak mondható. Megsütötte a nap, vagy megjött neki..még adok némi esélyt neki, de már az asszony is lájkolja hogy benzin ki és átköltöztetem a Romet mennyországba
A lánckerék fogai közül több nincs oldalról lecsapva, nehezen talalz rá a lánc azért kattam... Most megúszta az eladást....
tavayl augusztusban élesztettem fel, csak egy új benzincsap kellett. meg tisztogatás
szorult az első villa, megoldottam
ferdén állt az eslő kerék, megoldottam
a hővédő rács a kipun leszakadt kb 30 éve, visszakerült
került rá eredeti fék és kuplungkar, mert babetta volt rajta
egy napra kész volt :)
aztán egy romet guru mondta, hogy nézzek be a kuplung oldali fedél aká, mert ott a kuplung anya és a primer áttétel anyája le szokott lazulni. persze igaza volt, a primeré ott feküdt a blokk aljában ,a kuplungé meg csak kalimpált a rözgítő lemez alatt
ha már itt megbontottam (a plombát én téptem le) megnéztem a kuplungot: betétek elkopva, fémek kibverődve, repedve. kapott új kuplung szettet, csak a kosár maradt a régi. Ki kellett műteni a kuplung bowden állító csavart a blokk aljából, mert az kb 20 éve beletört, keleltt menetet is fúrnom. felkerült az új kuplung bowden. persze nem jó a mérete, le kellett tekerni pár kört a házából...
Ki kellett cserélni a berugótengyel végén lévő ütköző lemezt és az ütköző gumit.
Újabb tipp: az elsőlánckerék anya is laza szokott lenni.
volt új láncszettem, ha már van, itt az idő felrakom.
gondok: a hátső lánckerék furatai 8,5 mm-esek a régi 7,5 mm-vel szemben, ki kellett fúrni a helyet a nagyobb csavaroknak.
Első lánckerék: kiderült hogy a direkt ponyhoz való lánckerék egyel nagyobb fogszámú és az oldaláról hiányzik egy kis távtartó rész, faragtam oda alátétet.
az első lánckerék cseréhez le kell venni a váltóművet. a váltómű is girbe gurba volt, szétszedés 5x hajlítgatás, rögzítő golyó keresése, mert sokára tanultam meg hogyan kell összerakni és kilőtte. persze kis hézagolások is, mert a sok kicsi sokra megy alapon lógott az egész kb 1 cm-t.
az új lánc-lánckerék szett problémája: az első lánckerék nem igazán pontos, időnként mintha fogra futna a szem és pattan... le az új, vissza régi...nem kattog, de nyilván így bakhatom az új láncot...
kapott új főtengely szimeringet a gyújtás felől és újat a lánckerék tengely is.
utolsó összerakás: elindul, megy, nem kattog, de valami sír....
a főtengelye sajnos eléggé oda van, kukába való, anynira görbe. de eddig ment vele...az is lehet, hogy a lendkerék is kehés, mert amit mutat a főtengely ütése, ahhoz képest sokkal angyobbnak tűnik a lendkerék kóválygása. tudom a távolságon nőhet a pár tized mm-es tengely ütés bővem mm-fölé. talán felrakom a másik blokk lendkerekét próbából, hogy azzal mit mutat
a gyújtás alaplapot sem mindegy hogyan rakom fel, mert kicsit tud mozogni ide oda és ha rosszul van fent, akkor beleér az egyik tekercs a lendkerébe... mondjuk adtam neki, kicsit lereszeltem a bűnös tekercs vasmagjából... de ez nyilván csak vajákolás....
azt hittem kis javítgatásokkla olyan lesz, hogy időnként elő lehet venni.... de most kinéz egy blokkfelújítás
utángyártott főtengely, ami nagyságrendekkel jobb, mint az eredet...csapágyak, szimeringek meg minden... és idő.....
még indig remeg a kezem a hirdetés felad ikon felé......
(bocs, nem fzr... sosem volt fzr-em )