Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Megvolt az ez évi első esőben motorozásom.
"a vezèrmülánc feszitőjèt lazitsam meg ès kettesbe hátrafelè toljam meg hogy átforduljon a motor"
Nos, finoman fogalmazok: ez így értelmetlen.
Itt ugye arról lenne szó, hogy mivel megtolod ELŐRE a motort, ezért a főtengely az áttételeken keresztül előre fordul(na) és elől a vezérműlánc megfeszül, a feszítőnél a hátsó oldalon viszont meglazul. Alapesetben ilyenkor a láncfeszítő sín rugója ha tud, akkor ugrik egy ricnit befelé és megfeszíti a láncot. (vissza persze már nem enged)
A "módszer" itt az akart lenni (attól függetlenül hogy HÁTRA tolva pont a feszítősínnél feszül meg a lánc, azaz úgy nem fog történni semmi) hogy fellazítva a feszítő patron két rögzítő csavarját 2-3 mm-re (két piros pötty a képen) a rugós feszítő ugrik (jó esetben egy) ricnit, majd (mivel vissza már nem enged) a két csavart meghúzva kicsit jobban megfeszíti a láncvezető sínt.
Egyrészt ha kell akkor a rugó utána nyomja a feszítőt és a ricni nem engedi vissza (ha meg már nem tudja akkor úgyis láncot kell cserélni, különben idővel egyszerűen elszakad) másrészt ne úgy javítsunk már megnyúlt vezérműláncot hogy minél jobban kiékeljük.

Viszont az alapvető probléma az, hogy a vezérműlánc nem egyik pillanatról a másikra kezd el zörögni, hanem fokozatosan alakul ki. Olyan nincs hogy legutóbbi használatnál még semmi zaj, most meg indítva már ennyire zörög.
Szia.Ma volt megnèzni a motort a főnököm ismerőse.98% ra mondta hogy ezt a hangot a lánc adja.Első körbe azt javasolta hogy a vezèrmülánc feszitőjèt lazitsam meg ès kettesbe hátrafelè toljam meg hogy átforduljon a motor .aztán nèzzem meg utánna.hát megcsináltam de csörög mèg mindig.
Sziasztok urak!
Valakinek nincs eladó 1000 exuphoz felső villahídja. Sima villáshoz kellene. Vagy akár csere alkatrész is mehet.
Ok! Köszönöm szépen èlek a lehetőséggel
Köszi
Volt már róla szó. (én csak belenéznék a karbiba, nem egy nagy mutatvány)
Sanya! Kiszereltem a riasztót, ha még mindig kell eljuttatom valahogy, vagy ha idén lesz valami kis összeröffenés akkor odaadom.
ábrus!

Nem emlékszem, hogy kérdeztem-e, Te milyen fogyasztással jársz? Az enyém 4,5 alatt nem tud fogyasztani
Nem is tudom mihez nyúljak először új légszűrő és új gyertya van benne.
Amióta megvan 4,5-5 között fogyaszt. A karburátort nem szedtem szét még, nincs hozzá sok kedvem...
Teljesen hidegen kicsit nehezen indul és nem is lehet terhelni azonnal mert le akar állni. Kivéve a mostani időben, de ilyenkor is hagyom kicsit pöfögni.
15 fok alatt van, hogy 5 percet kell járnia hogy el tudjak indulni vele. Ilyen esetben ez ok lenne a magasabb fogyasztásra, de a mostani melegben, sokkal kevesebb helybenjárással is kb ugyanannyi a fogyasztás.
Némely forrás szerint 12,5 g-os görgö kell bele, ebben 10,8asok voltak, most 10,5 került bele. Ez okozhatja?
Többnyire lámpától sem teljesgázon indulok, hanem csak öregesen, nem gondolom, hogy széjjel hajtanám szerencsétlent....
Ez még a régi Rába D10! Ez egy nagyon jó kis motor volt.
Megy a két öreg rendesen! Kipakolta a szatyrokat ahogy kell.
Köszönöm!
Alakul az enyém is.
Matricázás, műszaki.
Gondolom a feltöltős MAN-motorral.
Mi van még hátra? Mert már csak 9 nap.
Újra szól a négylövetű.
Megvan még valakinek az ebay-es eladó linkje ahonnét normális féktárcsák jönnek?
Nem tudom milyen motorra, egy ismerősnek kellene.
A Fazer típushibás a vez.láncfeszítő miatt de az FZR nem. Mindenképpen meg kell nézni.
köszönöm.
http://youtu.be/XY-9P0Ud9HM itt találtam egy videót ahol ugyan olyan hang hallatszik.
Ha kenési probléma vagy a vezérműlánc körül van valami gond, itt lejjebb van a kép ahol ott a Kawasaki szelepfedél nélkül, én a tiédnél is benéznék a szelepfedél alá, ha kenési gond van/volt az ott garantáltan meg fog látszani. (azaz hogy nem én, hanem valaki hozzáértő benézne...)
Így semmiképpen sem járatnám amíg ki nem derül hogy mi a probléma.
Ricnis feszítője van, az vissza nem enged. (egyébként nemigen törik el a rugója, nagyon golyóálló konstrukció)